Odotukset kaudelle 05-06

  • 17 376
  • 171
Tila
Viestiketju on suljettu.

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
kummitus kirjoitti:
Tällä hetkellä kaikki, tai lähes kaikki (tulkitsijasta riippuen) seurat näyttävät heikentyneen viimekauteen nähden (siis ilman niitä NHL-pelaajiakin). Mikä tästä Jypin tilanteesta tekee siis niin erityisen tukalan verrattuna muihin?

Vastasin tähän kysymykseen jo tämän ketjun ensimmäisessä viestissäni, josta myös tuo ottamasi sitaatti, johon "sinä tartuit", oli.

Ilmeisesti et sitten lukenut tuota viime torstaina lähettämäni viestin alkua, jossa toin ilmi, että minusta kaikki joukkueet eivät missään tapauksessa ole heikentyneet viime kauteen nähden. Lisäsin vielä, että nimenomaan JYPin taakse viime runkosarjassa jääneet Tappara, Blues ja Pelicans näyttävät ainakin minun silmääni jopa vahvistuneilta. Vastaavasti kun oma suosikkini näyttää heikentyneen, tekee se JYPin tilanteesta mainitsemasi erityisen tukalan; viime kaudella vähemmän sarjapisteitä keränneet ovat vääjämättä nousemassa rinnalle ja ehkä jopa ohitse...

kummitus kirjoitti:
Sinä perustelet paniikkinappulaan nojaamistasi tuossa ylempänä. Minusta perustelusi on luokattoman kehno, eikä sisällä mitään toimivaa logiikkaa syyksi itkulle ja selitykseksi voimasuhteiden muuttumisesta noin dramaattisesti Jypin tappioksi. Kerrot dramatisoiden siinä Jypin menettäneen ykkösmiehensä sekä hyökkäyksestä että puolustuksesta. "Unohdat" tietysti puhua siitä että korvaaja Immoselle tulee taatusti

Varmasti tulee. Mutta kannattaisiko Sinun muistaa/tietää mitä toimitusjohtajamme, joka ehkä tietää JYPin asioista enemmän kuin sinä, on sanonut Immosen korvaajasta? Seppänenhän ennusteli Keskisuomalaisessa, että "saman hintaisen pelaajan kyllä saa, mutta ei samantasoista".

(Muokkaus: Ihan varmuuden vuoksi yltiöoptimisti "kummitukselle" vielä tähän väliin, että Seppänen tuskin tarkoitti tuolla kommentillaan, että Immosen korvaaja tulee olemaan kovempitasoisempi kuin Jarkko.)

Kaiken lisäksi tuota korvaajaa, olipa sitten minkä tasoinen tahansa, tuskin edes saadaan SM-liigan alkuun, sillä samainen toimitusjohtajamme piti ainakin vielä kaksi ja puoli viikkoa sitten Jatkoajan haastattelussa todennäköisenä, että kausi aloitetaan tällä miehistöllä.

kummitus kirjoitti:
Lisäksi haluat vielä asiallesi lisäpainoa laskemalla Duvienkin menetykseksi, vaikka (toivottavasti) ymmärrät itsekin miksi hän ei kuulu tähän vertailuun ollenkaan.

Minusta kuuluu - ainakin kun tässäkin asiassa katse kohdistetaan nimenomaan viime kaudella JYPiä heikommin menestyneisiin joukkueisiin.

Kannattaa näet muistaa sellainen seikka, että niistä joukkueista SaiPalla ei ollut koko kauden aikana yhtäkään työsulkupelaajaa, eikä Pelicansillakaan sellaisia ollut kuin alkukaudella. Lappeenrannasta sen enempää kuin Lahdestakaan ei siis keväällä poistunut yhtäkään NHL-pelaajaa, mutta Jyväskylästäpä lähtikin koko liigan puolustajaeliittiin tämän vuoden puolella noussut mies...
 
Viimeksi muokattu:
Viime kaudesta lähtivät varakapteeni, joka oli mukana tyypillisesti puolessa joukkueen maaleista (Immonen), ykköskentän laitahyökkääjä (Uhlback), kakkoskentän sentteri (Martins), joukkueen kapteeni (Hauhtonen), kiekollinen ykköspakki (Korhonen) ja kaksi NHL-pelaajaa (Westcott ja Shelley).

Tilalle tulivat pakki (Niskavaara) ja hyökkääjä (Männikkö) jotka eivät ole pärjänneet aiemminkaan liigassa. Tapparan nelosesta polkukone Alanen, viime kaudella 6+5 pistettä. Mestiksestä ne perinteiset pari hankintaa (joista ainakin yksi Jukureista, tänä vuonna valinta osui Tero "terokoponen" Koposeen ja puolustaja Salmuun). Lisäksi pakistoa vahvistettiin viime kaudella joukkueessa pikavisiitillä käynyt Mestispakilla (Koivu) ja nyt ulkomaalaisen rooleihin ollaan haettu jotain Blinovia Mestiksestä ja neloskentän sveisiläispelaajaa, jolla ei ole tällä hetkellä sopimusta mihinkään. Ei hyvää päivää.

Mitä näillä eväillä odotat? 2007 mitalit ovat kyllä ihan utopiaa jos jostain ei löydy yhtä Salonojaa JYP:n taakse.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pee kirjoitti:
Vastasin tähän kysymykseen jo tämän ketjun ensimmäisessä viestissäni, josta myös tuo ottamasi sitaatti, johon "sinä tartuit", oli.

Ilmeisesti et sitten lukenut tuota viime torstaina lähettämäni viestin alkua, jossa toin ilmi, että minusta kaikki joukkueet eivät missään tapauksessa ole heikentyneet viime kauteen nähden. Lisäsin vielä, että nimenomaan JYPin taakse viime runkosarjassa jääneet Tappara, Blues ja Pelicans näyttävät ainakin minun silmääni jopa vahvistuneilta. Vastaavasti kun oma suosikkini näyttää heikentyneen, tekee se JYPin tilanteesta mainitsemasi erityisen tukalan; viime kaudella vähemmän sarjapisteitä keränneet ovat vääjämättä nousemassa rinnalle ja ehkä jopa ohitse...

No jos nyt oletetaan Pelicansin, Tapparan ja Bluesin vahvistuneen ja että Jyp epäonnistuu/on epäonnistunut hankinnoissaan, sekä oletetaan että viimekauden Jyp pelaajien tuloskehitys pysähtyy, voimme ajatella noiden joukkueiden porskuttavan ohi Jypistä.
Mutta entäs ensi kauden Hifk? Täysi kysymysmerkki. Osa Hifk faneista on todella huolissaan, eikä aiheetta, onhan se sentään Hifk.
Jokereiden puolellakin uumoillaan välivuotta menestyksen suhteen ja kyllä heidänkin tämän hetkinen tilanteensa toden totta näyttääkin surulliselta.
Entäs sitten Ässät, HPK tai Ilves? Ilveksen kannattajana olisin todella huolissani.
Ja Kalpalla ei kyllä minun nähdäkseni vain tule riittämään paukut kovin korkealle.
Maalaillaan nyt hieman sitten mieliksesi tulevaisuutta.

Katsotaanpa vielä noita joukkueita joihin halusit Jypiä verrata: Blues on kyllä vahvan näköinen paperilla. Uhlbäckinkään pitkä sairasloma ei vielä aiheuta paniikkia. Tullee olemaan kova ilman lisämenetyksiä (Kohn, Pirnes->NHL) tai loukkaantumisia.

Pelicans:En minä näe Pelicansin mitenkään erityisemmin vahvistuneen paitsi tietyllä tapaa fyysisesti, mutta samalla näkisin sen myös kangistuneen. Ja paljossa Pelicans saa onnistuakin, jos meinaa playoff paikasta taistella tuolla ratkaisuleveydellä mikä joukkueesta tällä hetkellä löytyy. Joukkueessa on paljon tuollaisia on/off-tyyppisiä pelaajia, jotka onnistuessaan voivat olla suureksikin avuksi joukkueelleen, mutta sitten kun homma ei toimi, niin ei vastustajien verkot veny.

Tappara:Oli hätää kärsimässä viime kaudella kun Nieminen oli kommentaattorina sairaslomalla. Ei ole mielestäni vahvistunut niin paljoa, että nousisi mitalijahtiin. Nieminen oli muuten vielä tärkeämpi pelaaja Tapparalle, kuin mitä Duvie oli meille.

Pee kirjoitti:
Varmasti tulee. (Immoselle korvaaja) Mutta kannattaisiko Sinun muistaa/tietää mitä toimitusjohtajamme, joka ehkä tietää JYPin asioista enemmän kuin sinä, on sanonut Immosen korvaajasta? Seppänenhän ennusteli Keskisuomalaisessa, että "saman hintaisen pelaajan kyllä saa, mutta ei samantasoista".
Kaiken lisäksi tuota korvaajaa, olipa sitten minkä tasoinen tahansa, tuskin edes saadaan SM-liigan alkuun, sillä samainen toimitusjohtajamme piti ainakin vielä kaksi ja puoli viikkoa sitten Jatkoajan haastattelussa todennäköisenä, että kausi aloitetaan tällä miehistöllä.
So What? Tämä on heidän valitsemansa taktiikka ja luotan siihen, että se on Jypin tilanteessa (josta Seppänen siis tietää enemmän kuin minä - ehkä sinuakin enemmän) oikea taktiikka. Minulla on myös sellainen kutina, että Jyp ei ole ainoa joukkue joka valitsee saman taktiikan. Etkö sinä sitäpaitsi ole huomannut vieläkään millaista linjaa Jyp-johto vetää tiedotuspolitiikassaan?


Pee kirjoitti:
blahblah...mutta Jyväskylästäpä lähtikin koko liigan puolustajaeliittiin tämän vuoden puolella noussut mies...
No voi kamalaa! Eikö me nyt päästä tämän yli!?? Lopetetaan, joohan?
 
Viimeksi muokattu:

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pee kirjoitti:
Seppänenhän ennusteli Keskisuomalaisessa, että "saman hintaisen pelaajan kyllä saa, mutta ei samantasoista".....(Muokkaus: Ihan varmuuden vuoksi yltiöoptimisti "kummitukselle" vielä tähän väliin, että Seppänen tuskin tarkoitti tuolla kommentillaan, että Immosen korvaaja tulee olemaan kovempitasoisempi kuin Jarkko.)

Sinusta se siis tarkoittaa sitä, että jos kovempi tasoinen, vaikka Jarkkoa hieman kalliimpikin pelaaja olisi tarjolla, häntä ei otettaisi? Ja miksi ihmeessä korvaaja ei voisi onnistua siinä missä Jarkkokin? Vai yltiöoptimisti... Mitäs sinä ajat oikein takaa tällä kauhistelulla jota suollat?
 

Mosabacka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Voita väliin.

Tämän ketjun tarkoitus ei ole varmaankaan saada kaikkien mielipiteitä taipumaan yhdenmukaiseen, harmoniseen käsitykseen.

Tämän vuoksi toivon, että turha vääntäminen siitä, että onko JYPin joukkue hyvä vai huono, näyttäytyy lapsellisena hiekkalaatikkoleikkinä. Ennemminkin olisi hyvä antaa mielipiteiden esiintyä sellaisenaan. Jos joku on sitä mieltä, että ei tällä joukkueella tule menestystä, ja toinen on sitä mieltä, että asiat eivät näytä niin pahalta, ja että menestystä voi tulla ainakin sen vuoksi, että muutkin seurat ovat kärsineet pelaajamenetyksiä, niin miksi kumpikin ei voisi antaa toisen mielipiteen olla rauhassa. Eiköhän runkosarjan pelit anna sitten todellista tietoa ja siten toinen pääsee sanomaan, että "olinpas oikeassa, hähää!"

Aivan samalla tavalla ajattelen, että toisen kannanoton esittämisen kieltäminen on törkeätä, koska mikään mielipide ei sinänsä ole toista arvokkaampi. On vain erilaisia näkemyksiä, toiset tietenkin "parempia".

Olen omat näkemykseni JYPin joukkueesta sanonut jo aikaisemmin.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mosabacka kirjoitti:
Eiköhän runkosarjan pelit anna sitten todellista tietoa ja siten toinen pääsee sanomaan, että "olinpas oikeassa, hähää!"

Olet oikeassa, mutta toivottavasti ei tarvitse lukea täältä mitään "mitäsminäsanoin hähää lällällää"- viestejä.

Mosabacka kirjoitti:
Aivan samalla tavalla ajattelen, että toisen kannanoton esittämisen kieltäminen on törkeätä, koska mikään mielipide ei sinänsä ole toista arvokkaampi. On vain erilaisia näkemyksiä, toiset tietenkin "parempia".
Olen samaa mieltä vaikka en tiedäkään tarkoitatko tällä nyt minua, kun arvostelin (yltiöpessimistisiä) kehnosti perusteltuja etukäteisveikkailuja turhiksi, vai nimimerkki Peetä joka toivoi sensuuria moderaattoreilta.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
kummitus kirjoitti:
Jokereiden puolellakin uumoillaan välivuotta menestyksen suhteen ja kyllä heidänkin tämän hetkinen tilanteensa toden totta näyttääkin surulliselta.

Eipä näytä enää - ainakaan minusta, kun tänään on julkaistu kahden kovan sentterin liittyminen narrilaumaan. Brett Harkins tosin loikkaa 11 ensimmäisen ottelun jälkeen lahden toiselle puolelle, mutta Jesse Niinimäki tuo Jokereihin häikäisevän määrän henkilötaitoa, jota Metropolit ja Filppula lähtiessään veivät.

kummitus kirjoitti:
Pee kirjoitti:
Kaiken lisäksi tuota korvaajaa, olipa sitten minkä tasoinen tahansa, tuskin edes saadaan SM-liigan alkuun, sillä samainen toimitusjohtajamme piti ainakin vielä kaksi ja puoli viikkoa sitten Jatkoajan haastattelussa todennäköisenä, että kausi aloitetaan tällä miehistöllä.
So What?

No sitä so what, että Immonen olisi auttanut JYPin sarjapistejahtia heti alusta asti, mutta korvaajaa ei Jyväskylään vielä liigan alkuun mennessä välttämättä saada.

Toisaalta se on ihan ymmärrettävää, ettet sinä ole huolissasi tästä faktasta, koska "liian moni voimasuhteisiin vaikuttava asia ennustamisen kannalta, tulee vielä muuttumaan talven aikana". Näin ollen sinun ajatusmaailmasi saattaa sisältää myös sellaisen ajatuiksen, ettei vielä syksyllä jaeta edes sarjapisteitä...

kummitus kirjoitti:
Pee kirjoitti:
Jyväskylästäpä lähtikin koko liigan puolustajaeliittiin tämän vuoden puolella noussut mies...
No voi kamalaa! Eikö me nyt päästä tämän yli!?? Lopetetaan, joohan?

Mikäköhän oli tämänkin vastauksesi pointti?! Ensin perustelen sulle, miksi työsulkuvahvistus Westcottiakaan ei täysin kannattaisi unohtaa JYPin lähtijälistaa katsoessa, johon annat niinkin syvällisen vastauksen kuin "voi kamalaa".

Ehkä kannattaisi säästää näppäimistöäsi, jos ei asiaan ole tosiaankaan tarjota mitään lisäarvoa kuin "lopetetaan, joohan?" -toivomus. Tosiasioilta voi toki halutessaan ummistaa silmänsä, mutta en ymmärrä, mikä järki siinä pidemmän päälle on...

kummitus kirjoitti:
Pee kirjoitti:
Seppänenhän ennusteli Keskisuomalaisessa, että "saman hintaisen pelaajan kyllä saa, mutta ei samantasoista".....(Muokkaus: Ihan varmuuden vuoksi yltiöoptimisti "kummitukselle" vielä tähän väliin, että Seppänen tuskin tarkoitti tuolla kommentillaan, että Immosen korvaaja tulee olemaan kovempitasoisempi kuin Jarkko.)
Sinusta se siis tarkoittaa sitä, että jos kovempi tasoinen, vaikka Jarkkoa hieman kalliimpikin pelaaja olisi tarjolla, häntä ei otettaisi?

Ei se sitä tarkoita, enkä sellaista ole väittänyt. On vain kovin vaikea uskoa, että JYPin pelimerkein varustettu seura löytäisi - ainakaan enää tässä vaiheessa, kun sarjojen alut ovat jo ovella - ennakkokaavailuissa kovempitasoisempaa sentteriä kuin Immonen.

kummitus kirjoitti:
Ja miksi ihmeessä korvaaja ei voisi onnistua siinä missä Jarkkokin?

Toki voi. Kaikkihan on mahdollista.

Tuskin olen kuitenkaan ainoa JYPin kannattaja, joka kaiken realismin rajoissa epäilee vahvasti mahdollisuuksia saada Jyväskylään Immosen tasoinen keskushyökkääjä. Eurooppalaisjoukkueet ovat varmasti jo pääosin kasassa, koska liigat käynnistyvät muutaman viikon sisään, ja huippupelaajat puolestaan löytänevät pelipaikkansa puolestaan vähän myöhemmin taas alkavasta NHL:stä.

Mosabacka kirjoitti:
Eiköhän runkosarjan pelit anna sitten todellista tietoa ja siten toinen pääsee sanomaan, että "olinpas oikeassa, hähää!"

Ainakaan itse en tuollaista tule sanomaan, koska minulle tämänhetkisten ennakkospekulaatioideni toteutuminen ei toisi minkäänlaista tyydytystä. Toisin sanoen, toivon todella olevani väärässä ennutellessani, ettei JYP pysty pitämään viimekautisia asemiaan...
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pee kirjoitti:
Eipä näytä enää - ainakaan minusta, kun tänään on julkaistu kahden kovan sentterin liittyminen narrilaumaan. Brett Harkins tosin loikkaa 11 ensimmäisen ottelun jälkeen lahden toiselle puolelle, mutta Jesse Niinimäki tuo Jokereihin häikäisevän määrän henkilötaitoa, jota Metropolit ja Filppula lähtiessään veivät.

Höpöhöpö. Niinimäki on patalaiska sammunut tähti (viime kaudella Ilveksessä odotuksiin nähden epäonnistunut Jesse pääsi kokeilemaan AHL:ää 24:n ottelun ajaksi ja sai aikaiseksi yhden tehopisteen). Harkinsinkin motivaatiota voi vain arvailla....

Pee kirjoitti:
Toisaalta se on ihan ymmärrettävää, ettet sinä ole huolissasi tästä faktasta, koska "liian moni voimasuhteisiin vaikuttava asia ennustamisen kannalta, tulee vielä muuttumaan talven aikana". Näin ollen sinun ajatusmaailmasi saattaa sisältää myös sellaisen ajatuiksen, ettei vielä syksyllä jaeta edes sarjapisteitä...

Sinä näköjään tosiaan haluat pastettaa tuon lainauksen tänne tuhat kertaa. Sitäkö vaalit aseenasi, kovin on köyhät eväät?

Pee kirjoitti:
Ehkä kannattaisi säästää näppäimistöäsi, jos ei asiaan ole tosiaankaan tarjota mitään lisäarvoa kuin "lopetetaan, joohan?" -toivomus. Tosiasioilta voi toki halutessaan ummistaa silmänsä, mutta en ymmärrä, mikä järki siinä pidemmän päälle on...

Perhana soikoon! Kysytäänkö muilta palstalaisilta mitä mieltä he ovat, lopetetaanko vai jatketaanko? Minä ehdotin lopettamista, sinä haluaisit jatkaa länkytystä.

Pee kirjoitti:
Ei se sitä tarkoita, enkä sellaista ole väittänyt. On vain kovin vaikea uskoa, että JYPin pelimerkein varustettu seura löytäisi - ainakaan enää tässä vaiheessa, kun sarjojen alut ovat jo ovella - ennakkokaavailuissa kovempitasoisempaa sentteriä kuin Immonen.

Sinun ennakkokaavailuissaSI!!! Tim Thomas kertoilee AHL:än tilanteesta mm. näin;"- Kaikki 27 - 33-vuotiaat ovat suuntaamassa Eurooppaan, Thomas kertoo.

- AHL-seurojen on todella vaikea löytää veteraaneja, koska kukaan ei halua pelata siellä."

Tuossa koko juttu: http://www.jatkoaika.com/smliiga.php?sivu=kolumnit&id=3533

Siis tämä 75 000$ palkkakatto kyllä takaa sen että pelimiehiä tulee olemaan markkinoilla ja että Jypinkin varat pitäisi riittää aivan Immosen tasoiseen tai jopa vielä parempaan kaveriin.

Pee kirjoitti:
Tuskin olen kuitenkaan ainoa JYPin kannattaja, joka kaiken realismin rajoissa epäilee vahvasti mahdollisuuksia saada Jyväskylään Immosen tasoinen keskushyökkääjä. Eurooppalaisjoukkueet ovat varmasti jo pääosin kasassa, koska liigat käynnistyvät muutaman viikon sisään, ja huippupelaajat puolestaan löytänevät pelipaikkansa puolestaan vähän myöhemmin taas alkavasta NHL:stä.

Luepa tuo Thomasin haastattelu ja mieti uudelleen onko asia todella noin. Kysyn vielä kerran jotta joko lopetetaan?
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Kummitukselle on aivan turha esittää kritiikkiä joukkueesta, kun tuntuu tuo objektiivisuus olevan kadoksissa. Todellisuudessa joukkueen niin sanottu pohja on suoraan sanottuna hanurista ja pelaajia ei ennen kauden alkua ole tulossa. Odotukset ovat kauteen huonot ja jyp:stä on lähtenyt melkein kaikki tärkeät pelaajat pois vailla hyviä korvaajia.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
jukiapina kirjoitti:
Kummitukselle on aivan turha esittää kritiikkiä joukkueesta, kun tuntuu tuo objektiivisuus olevan kadoksissa. Todellisuudessa päläpälä...

Tämähän on palstatrolliltamme selvä (onnistunut) provosointi. Sinäkö kuvittelet edustavasi täällä objektiivista näkemystä, hah!
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
kummitus kirjoitti:
Tämähän on palstatrolliltamme selvä (onnistunut) provosointi. Sinäkö kuvittelet edustavasi täällä objektiivista näkemystä, hah!
Jos sinä itse et ole trolli niin ei kukaan. Pyydänkin nyt, että lopetat tuon saman cacan jauhamisen ja pysyt asiassa. Ymmärtäisin, jos edes yrittäisit keskustella vuorovaikutteisesti, mutta kun näet vain ja ainoastaan oman näkökantasi niin ei keskutelusta kanssasi voi tulla mitään. Sama asia oli nähtävissä jo tuossa kuuluisassa Nikkilä-keskustelussa.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
kummitus kirjoitti:
Höpöhöpö. Niinimäki on patalaiska sammunut tähti
´
Totta. Ikääkin tälle kaverille tuli puolitoista viikkoa sitten täyteen huikeat 22 vuotta, joten kehittymisen mahdollisuutakaan ei enää mitenkään voi olla...

Mahtuisikohan Jesse edes JYPin pelaavaan kokonaanpanoon "piispasten" ja "koposten" tasoisten superäijien viedessä keskushyökkääjien paikat?

kummitus kirjoitti:
Perhana soikoon! Kysytäänkö muilta palstalaisilta mitä mieltä he ovat, lopetetaanko vai jatketaanko? Minä ehdotin lopettamista, sinä haluaisit jatkaa länkytystä.
´

Itse asiassa myöhään toissa iltana sinä jo lupasit "lopettaa tämän aiheen osalta tähän". Saman viestin "editissäsi" vielä painotit, että "nyt saa riittää tämä pelleily minun osaltani", joten mikä ihme saa sinut vieläkin "väittelemään kiukuttelevan teinitytön kanssa"?

kummitus kirjoitti:
Kysyn vielä kerran jotta joko lopetetaan?
´

Minä puolestaan kysyn, miksi et pidä lupauksiasi (viittaus edelliseen lainaukseen).

Muokkaus:
kummitus kirjoitti:
Sinä näköjään tosiaan haluat pastettaa tuon lainauksen tänne tuhat kertaa. Sitäkö vaalit aseenasi, kovin on köyhät eväät?

Minä ihmeen aseina? En tarvitse missään nettikeskustelussa - niin kuin en toki muuallakaan - mitään aseita.
 
Viimeksi muokattu:

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Groove Armada kirjoitti:
Jos sinä itse et ole trolli niin ei kukaan. Pyydänkin nyt, että lopetat tuon saman cacan jauhamisen ja pysyt asiassa. Ymmärtäisin, jos edes yrittäisit keskustella vuorovaikutteisesti, mutta kun näet vain ja ainoastaan oman näkökantasi niin ei keskutelusta kanssasi voi tulla mitään. Sama asia oli nähtävissä jo tuossa kuuluisassa Nikkilä-keskustelussa.

No yritetään. Miksi muuten Peen tai sinun jauhantasi ei ole caccaa, mutta minun on? Ja mikä se asia on jossa pitäisi pysyä? Minä olen koko ajan yrittänyt perustella sanomisiani. Tässä jutussahan vain optimismi ja pessimismi hylkivät toisiaan. Esitä väitteesi, niin minä nyökkään tai esitän vastaväitteen vuorovaikutteisesti. Peen kanssa aion pitää lupaukseni ja jättää hänet vaahtoamaan itsensä kanssa ja ilakoimaan kustannuksellani jukiapinan kanssa.
 

Femus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Vancouver Canucks
Hyökkäykseen tosiaan tarvittasi vahvistusta, mutta mielestäni pakit ja veskat on "ihan jees" ja pärjää omillaan.

Alkais jo se saakelin liiga, ei malta oottaa miten pelit lähtee.
 

FiveHole

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kraken, Giants
Groove Armada kirjoitti:
Jos sinä itse et ole trolli niin ei kukaan. Pyydänkin nyt, että lopetat tuon saman cacan jauhamisen ja pysyt asiassa. Ymmärtäisin, jos edes yrittäisit keskustella vuorovaikutteisesti, mutta kun näet vain ja ainoastaan oman näkökantasi niin ei keskutelusta kanssasi voi tulla mitään. Sama asia oli nähtävissä jo tuossa kuuluisassa Nikkilä-keskustelussa.
Voi härregoogeli! Silläkin uhalla että "leimaudun" kummituksen kanssa samaan kastiin (noh, onhan meillä aina Nikkilä), pakko vielä kommentoida. Jos kummitus haluaa ajatella tulevasta kaudesta positiivisesti, ja vielä minun melko neutraalein silmin nähden melko hyvin perustellen (IMHO paremmin kuin ainakin Pee), mikä siinä on trollaamista? Kyllä jukiapina on kerrasta toiseen osoittanut trollin kykynsä niin hyvin, ettei kummituksella ole mitään mahdollisuutta vastaavaan, anteeksi jos tämän verran lokeroin jukiapinaa.

Jotenkin minulla ainakin OLI Groovesta ja Peestä hieman sivistyneempi kuva tältä palstalta, ainakin neutraali. Pitänee lisätä heidät omaan FiveHolen pieneen mustaan kirjaan kummituksen ja jukiapinan seuraksi, jotta osaa vastaisuudessa lukea heidän kirjoituksiaan oikealla ajatustasolla.

Varmaan sohaisen ampiaspesää (pee = bee ?) tällä kommentilla, ja tulen kantamaan kummitus-leimaa jouluun asti, kunnes Nikkilä tulee takaisin ja kummitus ja minä otamme yhteen, ja olen taas vapaa mies. Siinäpäs odotusta tälle kaudelle kerrakseen. :)

Mutta kyllä alkaa mennä offtopiciksi koko threadi tällä menolla, jos nimimerkkien sota jatkuu vastaavana.
 

FiveHole

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kraken, Giants
kummitus kirjoitti:
Nieminen oli muuten vielä tärkeämpi pelaaja Tapparalle, kuin mitä Duvie oli meille.
Jahas, uskallan tästä olla toista mieltä. Ja uskallan väittää jopa että jos Duvie olisi välttänyt oikeusmurhan, ja pelannut jokaisen playoff-matsin normaalisti, otteluvoitot olisi menneet Jypille suoraan 2-0, ja ken tietää mihin asti hurmos olisi meidät vienyt. Nieminen oli tärkeä, mutta ei silti niin tärkeä.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
FiveHole kirjoitti:
Mutta kyllä alkaa mennä offtopiciksi koko threadi tällä menolla, jos nimimerkkien sota jatkuu vastaavana.

Mikä ihmeen nimimerkkien sota? Ainakin minä "riitelen" nettikeskustelussa asioiden enkä ihmisten kanssa.

FiveHole kirjoitti:
kummitus kirjoitti:
Nieminen oli muuten vielä tärkeämpi pelaaja Tapparalle, kuin mitä Duvie oli meille.
Jahas, uskallan tästä olla toista mieltä.

Minä puolestaan olen samaa mieltä kuin "kummitus", joka jo hyvin perustelikin tuon väitteensä muistuttaen, että Tappara "oli hätää kärsimässä viime kaudella kun Nieminen oli kommentaattorina sairaslomalla".

Lisään tuohon vielä - vaikka en arvoisan "FiveHolen" mielestä taida kovin hyvä väitteideni perustelija taida ollakaan (mitä muuten IMHO on suomeksi?) - että kun Ville palasi kehiin alkuvuodesta, alkoi Tapparan peli kulkea taas paremmin. Tapparan loppuvuoden matalaliito puolestaan alkoi lähes heti Niemisen lokakuun lopun loukkaantumisen jälkeen, joten tässä valossa Nemon merkitys joukkueelleen oli valtava.

FiveHole kirjoitti:
Ja uskallan väittää jopa että jos Duvie olisi välttänyt oikeusmurhan, ja pelannut jokaisen playoff-matsin normaalisti, otteluvoitot olisi menneet Jypille suoraan 2-0, ja ken tietää mihin asti hurmos olisi meidät vienyt.

Niin ja minä puolestaan uskallan väittää, että jos JYP olisi voittanut viime kauden kaikki pelinsä, oltaisiin Jyväskylässä nyt Suomen mestareita. Aatella!
 

Mosabacka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Repikää silmätkin päästä!

Yritin jo aikaisemmassa viestissäni (Voita väliin!) asiallisesti ja osin huumorin varjolla ("toiset mielipiteet tietenkin "parempia"" tai "runkosarjan pelien jälkeen hähää, olinpas oikeassa!") esittää, että ehkä ei ole järkevää väitellä tai yrittää muuttaa toisen mielipidettä. Yritykset ovat yhtä tuhoontuomittuja kuin että minä yrittäisin saada vankkumattoman HIFK-fanin kääntymään täydelliseksi JYP-kannattajaksi.

Mutta kun eri osapuolien vankkumattomien mielipiteiden väittely alkaa käydä showsta, niin "tapelkaa" sitten oikein kunnolla. Repikää verbaalisesti silmät päästä! Vaikka en minä jaksanut tässä keskustelussa viitattua Nikkilä -väittelyäkään seurata, tuskin tätäkään.

Ketju on muuten nimellä "Odotukset kaudelle 05-06", ei "Tässä ketjussa etsitään yhteistä säveltä ensi kauden JYP-miehistön hyvyyteen ja sen oletettuihin menestymismahdollisuuksiin" tai "Väittelyketju asiasta tai nimimerkkien kesken, osallistu!"

Viimeisin ketjuun liittyvä viesti on tullut Femukselta. Hänen mukaansa joukkue on ok, mutta hyökkäys kaipaa vahvistuksia. Niitä on todennäköisesti luvassa.
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Groove Armada kirjoitti:
Jos sinä itse et ole trolli niin ei kukaan. Pyydänkin nyt, että lopetat tuon saman cacan jauhamisen ja pysyt asiassa. Ymmärtäisin, jos edes yrittäisit keskustella vuorovaikutteisesti, mutta kun näet vain ja ainoastaan oman näkökantasi niin ei keskutelusta kanssasi voi tulla mitään. Sama asia oli nähtävissä jo tuossa kuuluisassa Nikkilä-keskustelussa.

FiveHole kirjoitti:
Voi härregoogeli! Silläkin uhalla että "leimaudun" kummituksen kanssa samaan kastiin (noh, onhan meillä aina Nikkilä), pakko vielä kommentoida. Jos kummitus haluaa ajatella tulevasta kaudesta positiivisesti, ja vielä minun melko neutraalein silmin nähden melko hyvin perustellen (IMHO paremmin kuin ainakin Pee), mikä siinä on trollaamista? Kyllä jukiapina on kerrasta toiseen osoittanut trollin kykynsä niin hyvin, ettei kummituksella ole mitään mahdollisuutta vastaavaan, anteeksi jos tämän verran lokeroin jukiapinaa.

Jotenkin minulla ainakin OLI Groovesta ja Peestä hieman sivistyneempi kuva tältä palstalta, ainakin neutraali. Pitänee lisätä heidät omaan FiveHolen pieneen mustaan kirjaan kummituksen ja jukiapinan seuraksi, jotta osaa vastaisuudessa lukea heidän kirjoituksiaan oikealla ajatustasolla.

Niin.. Voin kyllä ihan rehellisesti sanoa, että itsehän valitettavasti kykenen ihan järkevään ja rakentavaan keskusteluun ilman että otan asiat henkilökohtaisuuksina (vertaa Jyp 20 vuotta liigassa -ketjun osalta kummituksen kirjoitukseen).

Pystyn myös katsomaan asioita eri näkökulmista (lue avaukseeni Odotukset kaudelle 05-06 -ketjussa).

Eli pystyn siis katsomaan asioita usealta eri kantilta ja mielestäni ihan kohtuullisesti perustelemaan näkemykseni. Ja varsinkin voin myös kirjoittaa anonyyminä keskustelupalstalle olleeni väärässä tai vaikkapa olevani samaa mieltä tietyiltä osin jonkun eri ajatuksia kirjoittavan nimimerkin kanssa. (esim vertaa viime kauden aikaiset kummituksen kommentit ja itsepäinen inttäminen Nikkilän hyvyydestä ym ym ym vaikka tilastot kertoivat mitä vaan ja sitä kautta tämän haamukirjoittajan olleen totaalisen väärässä -> eikä siltikään myöntänyt virhettään)

Sitä taas en voi sietää, että jokin asia on jonkun mielestä 'juuri näin ja sitähän ei mikään mielipide muuta'. Ja tällä viittaan siihen, että kun minä olen keskustellessa hyvinkin vahvasti ilmaissut huoleni JYPin ensi kauden kunnosta, en ole unohtanut mainita useita positiivisia asioita joukkueesta. Jotkus optimistit vaan eivät kykene näkemään mitään negatiivista tämän hetken tilanteesta, ja sitä kautta keskustelusta tulee täysin absurdi juupas-eipäs väittely.

Tietysti minäkin tiedän että joukkueen rakennus on kesken. Mutta että jos joku kirjoittaja ei voi myöntää sitä että tilanne ei ehkä olekaan niin hyvä kuin se voisi olla ja sitä kautta kertoa oman mielipiteensä kuinka tämän hetkistä tilannetta JYPin osalta voisi parantaa, sitä minä en vain ymmärrä.

Tämä tilannehan on tuttu varsinkin jalkapallon puolelta, missä julkista keskustelua ei ole koskaan saatu aikaan, koska on olemassa puolet nimeltä juupas ja eipäs. Tämän vuoksi kukaan ei uskalla eikä viitsi kertoa omaa rehellistä mielipidettään, koska se ei yksinkertaisesti johda järkevään keskusteluun.
 
Viimeksi muokattu:

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Jaahas, jospa nyt minäkin sohaseisin tätä kusiaispesää, kun alkaa tuo kauden alku häämöttää. Vanhat tutut nickitkin täällä sapeleitaan kalisuttaa, jotta olisivat iskussa heti kauden alusta, hienoa! Ja toivottavasti vietitte mukavat ja virkistävät lomat kesälaitumillanne ihan kaikki.

Mutta asiaan.

Suurinpiirtein kaikki silloin aiemmin keväällä kirjoittamani pitää edelleen kutinsa. Joukkueessa on kohtalainen runko, mutta se rakennus on kesken. Muistaakseni skenarioin, että hankkimalla pari vahvistusta tapellaan säälipo paikasta, sinne ehkä mennään, muttei varsinaisiin peleihin ole asiaa. Ilman merkittäviä hankintoja rimpuillaan sitä jumbopaikkaa vastaan ja jos hankintalista olisi ollut se 4-5 valmista ratkaisupelaajaa, oltaisiin pleijareissa.

Nyt siis näyttää, että hankitaan se Immosen korvaaja ja ehkä yksi laituri ja muuten mennään näillä, eli säälipelipaikka olisi tuollaisen rosterin mestaruus, niin se vaan on. Mihinkään muiden jengien tason laskuun tulevalle kaudelle on turha tuudittautua, kuuden sakkiin pitää olla kova jengi sm-liigassakin joka vuosi, niin myös tulevalla kaudella.

Valmennuksella, ei materiaalilla olisi kai osuva motto ensi kaudelle.
 

Pauli

Jäsen
Suomenmestaruutta.
Niinkuin joku kirjoitti maajoukkueesta joka valittiin Tsekin turnaukseen kokeilumielellä, jos pelataan niin pelataan voitosta. Jos jyp lähtee ensi kauteen niin on vain yksi ja ainoa tavoite, Suomenmestaruus.
Evilä lähti mm-kisoihin hakemaan mestaruutta vaikka tiesi jenkin hyppäävän 8,5 metriä ja oman ennätyksen olevan vain vähän yli kahdeksan metriä.
Uskon jypin mahdollisuuksiin, koska maalivahtiosasto ainakin on kunnossa. Puolustus myös. Nuoret ja vähemmän nuoret kehittyy hyökkäyspäässä niin hyökäyskin on kunnossa.
Mestaruus on pelejä vaille Jyväskylässä.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Paulin kannattaisi muistaa esimerkiksi se, että Tshekin turnauksessa on kymmenen voittajaehdokasta vähemmän kuin SM-liigassa.

Tommi Evilä ei puolestaan lähtenyt hakemaan Helsingistä maailmanmestaruutta. Hänen tavoitteensa ei ollut edes saavutettu mitali, vaan pistesija.

Mitä JYPin joukkueeseen tulee, niin itse suhtaudun jonkin verran epäilevästi Paulin mainitsemaan maalivahtiosaston kunnossaolemiseen. En tiedä, peittikö Wallinheimon useasti vetämä, ilmeisesti monien kannattajien mieleen ollut show, josta aiheutui mm. yksi Tapparan maali Tampereella lokakuussa, alleen kaiken sen haparoinnin ja mm. floppuaksen pudotuspeleissä, jotka Sinkun hyvin alkaneena paluukautena lopulta nähtiin. Tiedän toki, että Wallinheimo ainakin omien sanojensa mukaan pelasi pudotuspelit loukkaantuneena, mutta olisi sitten pysynyt suosiolla vain luukulla!

Itse tosin uskon Satosaaren mahdollisuuksiin yllättää, mutta Nikkilän loukkaantuminen saattaa olla JYPille pahempi takaisku kuin moni uskoo. Uskon, että Nikkilällä olisi ollut sen kuuluisan vaikean toisen kauden jälkeen täydet mahdollisuudet palata debyyttikautensa aikaiselle, varsin hyvälle tasolle ja antaa valmennusjohdolle täyden syyn ns. sosiaalipeluutukseen...
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Groove Armada kirjoitti:
...Mutta että jos joku kirjoittaja ei voi myöntää sitä että tilanne ei ehkä olekaan niin hyvä kuin se voisi olla ja sitä kautta kertoa oman mielipiteensä kuinka tämän hetkistä tilannetta JYPin osalta voisi parantaa, sitä minä en vain ymmärrä.
Pessimistihän näkee aina tilanteet niin että ne eivät ole niin hyvin kuin voisivat olla. Rakentava kritiikki ja yksioikoinen valittaminen ovat hieman eri asioita. Mikä se sinun parannusehdotuksesi olikaan, kun se tuppaa häviämään ainakin minulta tuon itkun sekaan?
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pee kirjoitti:
Mitä JYPin joukkueeseen tulee, niin itse suhtaudun jonkin verran epäilevästi Paulin mainitsemaan maalivahtiosaston kunnossaolemiseen. En tiedä, peittikö Wallinheimon useasti vetämä, ilmeisesti monien kannattajien mieleen ollut show, josta aiheutui mm. yksi Tapparan maali Tampereella lokakuussa, alleen kaiken sen haparoinnin ja mm. floppuaksen pudotuspeleissä, jotka Sinkun hyvin alkaneena paluukautena lopulta nähtiin. Tiedän toki, että Wallinheimo ainakin omien sanojensa mukaan pelasi pudotuspelit loukkaantuneena, mutta olisi sitten pysynyt suosiolla vain luukulla!

Itse tosin uskon Satosaaren mahdollisuuksiin yllättää, mutta Nikkilän loukkaantuminen saattaa olla JYPille pahempi takaisku kuin moni uskoo. Uskon, että Nikkilällä olisi ollut sen kuuluisan vaikean toisen kauden jälkeen täydet mahdollisuudet palata debyyttikautensa aikaiselle, varsin hyvälle tasolle ja antaa valmennusjohdolle täyden syyn ns. sosiaalipeluutukseen...

OHO! Nyt olet kyllä lukenut liikaa kummitusta. Sori, pakko oli kommentoida. hymiö
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös