Vituttaa edessä oleva viisi vuotta itkua ja loputonta valitusta. Vituttaa, että jokainen ketju on sisällöltään samaa otsikosta riippumatta.
Tästä täytyy olla eri mieltä. Kyllä noita löytyy selvästi. .
Tähän ei tietenkään voi väittää vastaan, mutta sen verran voi toki sanoa että junnukiekon viehätys ei olekaan korkeatasoisessa pelissä vaan muualla. Jotenkin niin että se on luomukiekkoa verrattuna siihen pitkälle prosessoituun tuotteeseen mitä korkeimmalla tasolla tarjoillaan.Mua ei kiinnosta junnukiekot, alasarjakiekot, maajoukkuekiekot yms. Paska lätkä on vaan paskaa lätkää.
"kyllähän osalle porukasta Ruudun signaus oli liikaa, sitten viimeisen niitin piti olla Karalahti, mutta hallille sitä kuitenkin löydettiin. Uskomme että nämä nykyiset lampaat palaavat vielä hallille kuten aina ennenkin..."
Auston Matthews sanoo terve!mitä luulet missä vaiheessa myös P-Amerikkalaisen huippujunnut alkavat virtaamaan Eurooppaan
Sen sijaan saapumalla hallille ja osallistumalla seuran toimintaan, asiaan pystyisi varmasti vaikuttamaan paremmin ja samalla antaisi kannatuksen sille omalle rakkaalle seuralle, mikä on kenties omasta mielestä harhautunut väärälle tielle.
Pointti minulla oli siis se, että boikotoimalla KHL-Jokereita ei varmastikaan saada mitään aikaiseksi, koska halliin näyttää löytyvän katsojia kuitenkin. Tunnelma ei ehkä ole yhtä hyvä kuin aiemmin, mutta se on monelle vain sivujuonne. Sen sijaan saapumalla hallille ja osallistumalla seuran toimintaan, asiaan pystyisi varmasti vaikuttamaan paremmin ja samalla antaisi kannatuksen sille omalle rakkaalle seuralle, mikä on kenties omasta mielestä harhautunut väärälle tielle.
Unitedin koko pohja ja perusta on väärä. United ei ole Blues. Minulle tilanne olisi sama kuin olisin kannattanut vaikkapa Jokereita koko ikäni ja se menisi konkurssiin, jonka myötä siirtyisin HIFK:n kannattajaksi... Tai Tappara ja Ilves. Vaikka pelipaikkakunta ja kenties jopa halli olisi sama, seura olisi täysin eri.
En puhunut mistään katsomomielenilmauksista vaan keskustelemalla tapahtuvasta muutoksesta. Jos/kun yhteys seuran toimistolle ja omistajiin on olemassa, heidän kanssa palaveri pystyyn ja kertomaan mielipiteet isolla massalla. Toivottavasti paikalle uskaltautuisi siis myös Roman, Gennadi ja Hjallis, vaikka sitten henkivartijat vierellään jos ei muuten, koska heidän pitäisi nimenomaan kohdata kannattajat face-to-face ja ottaa palaute vastaan. Ehkä tämä on täysi mahdottomuus, mutta tällaisella toiminnalla luotaisiin sitä pohjaa terveelle tulevaisuudelle. Vaatii siis myös heiltä, jotka hallilla edelleen käyvät, kritiikin osoittamista nykytoimintaa vastaan. Ei katsomoprotesteilla, vaan keskustelemalla.Kysyn ihan mielenkiinnosta: miten ajattelit, että tuo vaikuttaminen paikan päällä tapahtuu? Jokerien peleissähän on suomalaiselle kiekolle vieraalla tavalla todella tiukat säännöt, jotka kieltävät mielenilmaukset (mm. poliittiset) ja niistä poistetaan pelistä heti. Jokerifanithan yrittivät vuosi sitten kritisoida Rotenbergia katsomossa ja se peli vihellettiin samantien poikki. Vaikuttiko mihinkään? Tuskin, ainakaan positiivisesti.
Niin se vaan on, että paras tapa saada jääkiekkoseuran toimintaan muutos on saada katsomo tyhjenemään. Vaikka seura ei olisi taloudellisesti riippuvainen katsojien rahoista, on se selkeä signaali sidosryhmille siitä, että toimintaa ei kannateta. En usko, että pelinappulaksi joutunut Jokerit tälläkään tavalla mihinkään enää muuttuisi, mutta ei se kyllä muutu silläkään, että lampaat vaeltavat hallille läpsyttimiä hakkaamaan.
Jokerit on edelleen Jokerit, vaikka sarja on eri. Logo on sama, nimi on sama ja peli-ilme on sama. Pääomistajakin on sama, vaikka hänen päätäntävaltansa onkin aiempaa pienempi. Tosin eihän siellä hallilla omistajaa käydä katsomassa. "Likainen raha" olisi toki ongelma, kuten tuossa viittasin, mutta se ei olisi niin iso ongelma, ettenkö pääsisi sen yli. Minulle ei olisi myöskään ongelma kannattaa jengiä, jonka menestysmahdollisuudet ovat pienet, siitä kertokoon vaikkapa pitkäaikainen Bluesin kannattaminen... Vaikka hetkellisesti Blues oli useamman vuoden sarjan kärkitaistoissa mukana, oli historia enimmäkseen sijoilla ynnämuut-hiihtämistä.Näkemystäsi täytyy kunnioittaa, mutta sitä jäin miettimään, miten United on niin eri kuin Blues, jos verrokkina on ketjun mukaisesti Jokerit? Tämä KHL-Jokerit operoi USA:n ja/tai EU:n pakotteista kärsivien tahojen rahoilla, joiden alkuperä on EU-pankkien mielestä niin hämärä, että Jokerit joutui siirtämään maksuliikennettään EU:n ulkopuolelle. Kyse on sangen kyseenalaisesta toiminnasta. Lisäksi KHL-Jokerit osallistuu minitason nettopelaajabudjetilla sarjaan, joka ei ole suomalainen, kun aiemmin oltiin sentään yksi suurista palkanmaksajista Liigassa ja ainakin siltä osin taisteltiin Kannusta.
Minun silmin muutokset Bluesin ja Unitedin välillä ovat yhtä vähäiset kuin ne olisivat, jos Jokerien perustajan ja pitkäaikaisen omistajan perikunta olisi ottanut Jokerit huomaansa Harkimon käsistä. Tämä vain vertauksena, en lähde Bluesista keskustelemaan, koska en tilannetta tunne riittävästi.
Tämä taisi loppua ratproblem paitojen aikoihin. Koska en kuulu EP, niin vai sivustaseuraajan huomio. Tsto lakkasi kiinnostamasta mokoma pullikoiva lauma.Jos/kun yhteys seuran toimistolle ja omistajiin on olemassa, heidän kanssa palaveri pystyyn ja kertomaan mielipiteet isolla massalla.
Jokerit on edelleen Jokerit, vaikka sarja on eri. Logo on sama, nimi on sama ja peli-ilme on sama. Pääomistajakin on sama, vaikka hänen päätäntävaltansa onkin aiempaa pienempi. Tosin eihän siellä hallilla omistajaa käydä katsomassa. "Likainen raha" olisi toki ongelma, kuten tuossa viittasin, mutta se ei olisi niin iso ongelma, ettenkö pääsisi sen yli.
Oikeastaan väärä ketju kirjoittaa, koska minua ei vituta mutta koska viestini liittyy tässä ketjussa käytyyn keskusteluun, paikka on mielestäni oikea. Kuten suosikkijoukkueestani voi katsoa, minulla ei ole sellaista olemassa enää. Jos voisin tällä hetkellä valita KHL:ssä pelaavan, ruplarahalla rahoitetun Espoo Bluesin tai nykytilan väliltä, valitsisin varmasti ruplajengin. Ei tuo valinta olisi ongelmaton ja antaisin varmasti sapiskaa seuran siihen tilaan ajaneille ihmisille, mutta minulla olisi silti edelleen se oma rakas seura olemassa. Vaikka tilanne ei olisi ideaali, olisi kuitenkin olemassa mahdollisuus, että asiat paranevat tulevaisuudessa ja haluaisin olla osa prosessia, mikä johtaa tuohon tulokseen nimenomaan seurayhteisön sisällä, ei ulkopuolella.
Ennen kuin joku tulee kommentoimaan, että miksi en sitten kannata Unitedia, kommentoin lyhyesti vielä sitä. Unitedin koko pohja ja perusta on väärä. United ei ole Blues. Minulle tilanne olisi sama kuin olisin kannattanut vaikkapa Jokereita koko ikäni ja se menisi konkurssiin, jonka myötä siirtyisin HIFK:n kannattajaksi... Tai Tappara ja Ilves. Vaikka pelipaikkakunta ja kenties jopa halli olisi sama, seura olisi täysin eri.
Pointti minulla oli siis se, että boikotoimalla KHL-Jokereita ei varmastikaan saada mitään aikaiseksi, koska halliin näyttää löytyvän katsojia kuitenkin. Tunnelma ei ehkä ole yhtä hyvä kuin aiemmin, mutta se on monelle vain sivujuonne. Sen sijaan saapumalla hallille ja osallistumalla seuran toimintaan, asiaan pystyisi varmasti vaikuttamaan paremmin ja samalla antaisi kannatuksen sille omalle rakkaalle seuralle, mikä on kenties omasta mielestä harhautunut väärälle tielle.
Itse asiassa juuri tuolla tavalla annettaisiin päinvastoin posia KHL-Jokereille kun nämä "lampaat" mitä sanaa johtokin faneistaan käytti(?) saapuisivat paikalle.
Varmaankin tämä:Mikäs tämä boldaamani juttu on?
Jokainen voi itse päätellä, että onko toimistolla oikeasti käytetty näitä sanamuotoja. Jos on, niin kuka ja millä statuksella? Vaikea uskoa, että kukaan päätäntävaltaa omaava laukoo tällaisia kommentteja edes kasvotusten. Jos näin on kuitenkin käynyt, voi vaan ihmetellä touhua...Se on juurikin näin. Välilä kun tätä jutustelua on kännykällä lukenut niin en ole ollut ihan varma että painoinko sittenkin väärin ;-)
Tuossa helmikuussa toimistolla asioidessani yleisesti KHL:stä jutustellessani jäi mieleeni lause tyyliin "kyllähän osalle porukasta Ruudun signaus oli liikaa, sitten viimeisen niitin piti olla Karalahti, mutta hallille sitä kuitenkin löydettiin. Uskomme että nämä nykyiset lampaat palaavat vielä hallille kuten aina ennenkin..."
Moni. Jos katsoo miltä EP tätä nykyä näyttää, huomaa kuinka sieltä on kadonnut elimkautisia. Tunnen montakin 10-20+ vuotta kausareita putkeen omistaneita jotka ovat lopettaneet KHL:n takia.Mutta olihan tuossa kova ydin sikäli, että kuinka moni poissaololla uhkailleista oikeasti on poissa?
Mutta olihan tuossa kova ydin sikäli, että kuinka moni poissaololla uhkailleista oikeasti on poissa?
Tuosta ainakin voi jo vetää jonkinlaiset johtopäätökset. (Tiedän, Vallen paluupeli ja EP täynnä, mutta katsokaa nyt tuota alempaa vertauskuvaa hei...)
Edit: linkki vie Twitteriin. Kuvassa näkyy elossa oleva Eteläpääty liigavuosilta sekä myöhemmin sama katsomo mutta KHL:n tappamana.
Aivan, mene pois.Oikeastaan väärä ketju kirjoittaa