Oikeastaan väärä ketju kirjoittaa, koska minua ei vituta mutta koska viestini liittyy tässä ketjussa käytyyn keskusteluun, paikka on mielestäni oikea. Kuten suosikkijoukkueestani voi katsoa, minulla ei ole sellaista olemassa enää. Jos voisin tällä hetkellä valita KHL:ssä pelaavan, ruplarahalla rahoitetun Espoo Bluesin tai nykytilan väliltä, valitsisin varmasti ruplajengin. Ei tuo valinta olisi ongelmaton ja antaisin varmasti sapiskaa seuran siihen tilaan ajaneille ihmisille, mutta minulla olisi silti edelleen se oma rakas seura olemassa. Vaikka tilanne ei olisi ideaali, olisi kuitenkin olemassa mahdollisuus, että asiat paranevat tulevaisuudessa ja haluaisin olla osa prosessia, mikä johtaa tuohon tulokseen nimenomaan seurayhteisön sisällä, ei ulkopuolella.
Ennen kuin joku tulee kommentoimaan, että miksi en sitten kannata Unitedia, kommentoin lyhyesti vielä sitä. Unitedin koko pohja ja perusta on väärä. United ei ole Blues. Minulle tilanne olisi sama kuin olisin kannattanut vaikkapa Jokereita koko ikäni ja se menisi konkurssiin, jonka myötä siirtyisin HIFK:n kannattajaksi... Tai Tappara ja Ilves. Vaikka pelipaikkakunta ja kenties jopa halli olisi sama, seura olisi täysin eri.
Pointti minulla oli siis se, että boikotoimalla KHL-Jokereita ei varmastikaan saada mitään aikaiseksi, koska halliin näyttää löytyvän katsojia kuitenkin. Tunnelma ei ehkä ole yhtä hyvä kuin aiemmin, mutta se on monelle vain sivujuonne. Sen sijaan saapumalla hallille ja osallistumalla seuran toimintaan, asiaan pystyisi varmasti vaikuttamaan paremmin ja samalla antaisi kannatuksen sille omalle rakkaalle seuralle, mikä on kenties omasta mielestä harhautunut väärälle tielle.