Nyt vituttaa!

  • 3 018 652
  • 11 368
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Enpä olisi uskonut kaksi vuotta sitten tätä sanovani, mutta kaatuisipa jo koko paska (KHL).

Kyllä se kaatuu. Milloin ja millä tavalla kuuluu kysymys. Sillä välin kai olisi vain syytä hyväksyä että näissä asemissa olemme ja näissä poteroissa pysymme. Ihan lähitulevaisuudessa Koheloa ei kuopata mutta tietynlaisena (joskin odotettuna) yllätyksenä se tulee kuitenkin. Silloin Jokerit tulee seisomaan ainakin yhden kauden sormet perseessään ja riitaisella pohjalle jotain suomisarjasta nousua on ihan turha unelmoida rakentuvan.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kun Putin kaatuu, niin rahamiesten kiinnostus lätkään loppuu mikä on samalla KHL:n loppu.

Vaikka ei vielä kaatuisikaan, Venäjän rahojen merkittävä hupeneminen saattaa lopettaa kiinnostuksen lähivuosina myös Helsingin osalta. Kiinalaiset maksavat itse omat kulunsa, mutta läntisen Euroopan seurat ovat riippuvaisia Venäjästä ja venäläisestä rahoituksesta. Tässä vaiheessa näkisin, että tuleva kausi on todennäköisesti viimeinen.

Suomen Pankki varoittaa: Venäjän sukanvarsi saattaa tyhjentyä vielä tämän vuoden aikana | Taloussanomat

Tilanteen voi muuttaa korkeintaan mm. EU:n Venäjä-pakotteiden ja vastapakotteiden purkaminen. Valitettavasti sekin on mahdollista, että Putinin ystävät pakotetaan rahoittamaan Jokereita, koska - Jokerien toimitusjohtaja Kohosta lainaten - KHL tarvitsee Jokereita enemmän kuin Jokerit KHL:ää. Jokerit on KHL:ssä on Putinin länsipolitiikan huippu lähinnä siksi, että mitään muita "onnistumisia" siltä saralta ei löydykään.
 

Memotuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Messin joukkue.
Olin tulossa kirjoittamaa samaa kuin Cobol.
Ei vaadi Putinin kaatumista, mutta Ryssien rahojen hupeneminen kyllä edesauttaa asiaa. Toivottavasti pakotteet pitävät ja tajuavat lopettaa KHL ja pelailla ihan virallisesti Neukkulan mestaruudesta.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokereita rahoittavat tahot saavat fyrkkansa putinin lahjaurakoista ja lisäksi niillä on miljardiomaisuudet. Noiden intressi on miellyttää Putleria niin kauan kuin se tsaarina häärii. Joten suoran päätelmän vetäminen Venäjän rahakriisin ja meidän KHL-taipaleen loppuun on hätiköityä. Minä näkisin sen riippuvan enemmän Putinin henkilöstä. Rotta ja sen suku on wladimir walloittajan judokavereita Leningradin ajoilta ja he ovat riippuvaisia itse tsaarista eikä heidän rahoissa tosiaan tunnu missään jokereiden tappioiden kuittaaminen...
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Jokereita rahoittavat tahot saavat fyrkkansa putinin lahjaurakoista ja lisäksi niillä on miljardiomaisuudet. Noiden intressi on miellyttää Putleria niin kauan kuin se tsaarina häärii. Joten suoran päätelmän vetäminen Venäjän rahakriisin ja meidän KHL-taipaleen loppuun on hätiköityä. Minä näkisin sen riippuvan enemmän Putinin henkilöstä. Rotta ja sen suku on wladimir walloittajan judokavereita Leningradin ajoilta ja he ovat riippuvaisia itse tsaarista eikä heidän rahoissa tosiaan tunnu missään jokereiden tappioiden kuittaaminen...

Vieraisiin pöytiin. Samoilla linjoilla muuten, mutta ei kyse ole pelkästään Jokereiden tappioiden kuittaamisesta, vaan vähintään saman suuruisia tappioita ja suurempiakin pitää kuitata ihan jokaiselta KHL- jengiltä. Jos tuohon ei enää ole halua, niin koko sarjalta tippuu pohja pois. Näkisin kuitenkin sinun tapaasi, että nuo sadat miljoonat KHL- tukirahat ovat melko pieniä pähkinöitä Venäjän valtion rahavirroissa, joten jos ideologinen halu on sarja pystyssä pitää, niin kyllähän se onnistuu.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos tuohon ei enää ole halua, niin koko sarjalta tippuu pohja pois. Näkisin kuitenkin sinun tapaasi, että nuo sadat miljoonat KHL- tukirahat ovat melko pieniä pähkinöitä Venäjän valtion rahavirroissa, joten jos ideologinen halu on sarja pystyssä pitää, niin kyllähän se onnistuu.
KHL:n sugar daddyt ei rahoita KHL:ää, koska ovat kiinnostuneita jääkiekosta tai rakkaudesta lajiin. Pistämällä 20 miljoonaa lätkään pääsee helpommalla kuin pullikoimalla Putin ideaa vastaan. Näin on valittu pienemmän haitan tie.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Jokereita rahoittavat tahot saavat fyrkkansa putinin lahjaurakoista ja lisäksi niillä on miljardiomaisuudet. Noiden intressi on miellyttää Putleria niin kauan kuin se tsaarina häärii. Joten suoran päätelmän vetäminen Venäjän rahakriisin ja meidän KHL-taipaleen loppuun on hätiköityä. Minä näkisin sen riippuvan enemmän Putinin henkilöstä. Rotta ja sen suku on wladimir walloittajan judokavereita Leningradin ajoilta ja he ovat riippuvaisia itse tsaarista eikä heidän rahoissa tosiaan tunnu missään jokereiden tappioiden kuittaaminen...

Varmasti näinkin, mutta kuten kirjoitin, kyse on ns. läntisen Euroopan seuroista. Eli Jokerit, Riika, Bratislava ja Zagreb. Näihin saa sellaisen 40-70 miljoonaa upppoamaan kaudessa ja raha tulee Venäjältä olkoonkin, että kunkin seuran taustalla on kummisetiä. Toki voi käydä niinkin, että Jokerit jatkaa ja näistä mainituista osa tai kaikki putoavat lähivuosina. Huhujen mukaan Riika putosi jo, mutta viime kauden jälkeen oli myös huhuja - ja kas vain, kaikki jatkoivat.

Venäjällä on karsittu futisrahoitusta ja tietääkseni myös futispalkkoja. KHL:ssä tulee ehkä tilanne, jossa on tehtävä samoin. Silloin entistä suurempi osa lähtee NHL:ään tai muualle ja seurojenkin osalta tulee todennäköisesti muutoksia.
 

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Vituttaa. Satuin osumaan Klubifanien kanssa samalle kohdalle kun he olivat marssimassa kohti matsia. Kiima, se kiima mikä iski välittömästi päälle oli käsinkosketeltava. Mäkin haluan!!! Mutta kun ei... ei ole joukkuetta jonka puolesta marssia ja tuntea tätä kiimaa. Ei klubi tai mikään ktp voi tätä korvata. Kaiholla muistelen Talviklassikkoaikoja. Jumalauta se oli hienoo!!

Surullisena, huomisesta huolehtien eteenpäin.
 

Memotuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Messin joukkue.
Vituttaa. Satuin osumaan Klubifanien kanssa samalle kohdalle kun he olivat marssimassa kohti matsia. Kiima, se kiima mikä iski välittömästi päälle oli käsinkosketeltava. Mäkin haluan!!! Mutta kun ei... ei ole joukkuetta jonka puolesta marssia ja tuntea tätä kiimaa. Ei klubi tai mikään ktp voi tätä korvata. Kaiholla muistelen Talviklassikkoaikoja. Jumalauta se oli hienoo!!

Surullisena, huomisesta huolehtien eteenpäin.

Vähemmästäkin tulee tippa linssiin.
Noh viihdekäyttäjät näkevät taas uuden hienon muoviseuran ensikaudella jaffalassa.
 

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Käykää ostamassa oikeeta suomalaista väriä kaulaan niin voitte lopettaa itkemisen täällä ja siirtyä liigan puolelle. linkki suomalaiseen nettikauppaan

Hih, nyt oli hauska! :) Oliskin noin helppoo. Iski vain niiden hetkien kaipuu, jolloin pystyin oikeesti samaistumaan suomalaisessa liigassa pelaavien joukkueiden faneihin. Jokerit ei edusta mulle muovia todellakaan. Mulle se edustaa rakkautta, tunnetta ja yhteisöllisyyttä. Mutta nykyään eri tavalla kuin aikanaan. Mitä itkemistä se on, jos muistelen lämmöllä Talviklassikkoja sekä mennyttä aikaa. Kyllä mä edelleen itkisin onnesta jos Jokerit jotain voittais.

Ainiin Jokerit on myös kesälomalla. Se luo kaikkeen penkkiurheiluun eräänlaisen tyhjiön. Siksi toi klubilaisten marssi meni tunteisiin.
 

ejs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä rauhallisempaakin miestä alkaa vituttaa, kun Jatkoajan Jokeriosiossa edes leikillään (enkä ole varma, onko kyse leikistä) ehdotetaan vähäisten vastoinkäymisten takia vaihtamista HIFK:n kannattajaksi. Siis mitä helvettiä jätkät ja mimmit?

Ja voi hyvää päivää. Jotakuta harmittaa, että me ollaan jo pudottu, mutta muilla pelit jatkuvat. Eipä tuota ikinä tarvinnut liiga-aikana harmitella, vai mitä? Ja minkälaisia häpeäputoamisia ne olivatkaan. Nyt kahtena vuonna kovassa sarjassa on taisteltu ja pudottu enemmän tai vähemmän sappaat jalassa. Kyllä sen kanssa voi elää.

Tottakai HIFK pääsee tänä keväänä ulosmittaamaan tuota 'Stadilaisuuttaan' ja hyvää menestystään. Se heille suotakoon, eipä ole heidän(kään) kohdallaan kovin tavanomaista, että pudotuspelit jatkuvat pitkälle. Kyllä pitkänlinjan Jokerifanilla täytyy kasetin nyt vaan tätä kestää.

Niille, jotka nyt pukevat pelkästään punaista päälleen, totean, että näkemiin ja hyvästi! Eipä tule ikävä. Mä olen tehnyt tietoisen valintani 1983 ja sen jälkeen asiassa ei ole ollut epäselvyyttä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
No ei kai kukaan ole seuraa ollut vaihtamassa? Ja tuon aikaisen kesäloman kritiikin olen ymmärtänyt - ja ainakin itse tarkoittanut - niin, että KHL:n alkaminen ja loppuminen aivan liian aikaisin venäläisen jääkiekkoilun edun takia on aevan ppersiistä.

Jokereiden KHL-hölmöilyn myötä HIFK:n laariin sataa kaksi asiaa enemmän kuin ennen: junnut ja fanit. Junnut, koska Jokerit ei saa jatkettua lupaavimpien junioreidensa urapolkua ja fanit koska, no, kevät on kiekkoilun kulta-aikaa ja Jokerit ei kiehdo juuri nyt ketään uutta fanin alkua. HIFK sen sijaan...

Hmm, mä olen menossa maanantaina tsiigaamaan kolmatta välierää jullien ja traktorien välillä. Toki enemmän Nordiksen kuin matsin takia mutta olen kyllä ihan innoissani. Ajatella jos Jokerit pelaisi nyt...
 

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Vaikka ei vielä kaatuisikaan, Venäjän rahojen merkittävä hupeneminen saattaa lopettaa kiinnostuksen lähivuosina myös Helsingin osalta. Kiinalaiset maksavat itse omat kulunsa, mutta läntisen Euroopan seurat ovat riippuvaisia Venäjästä ja venäläisestä rahoituksesta. Tässä vaiheessa näkisin, että tuleva kausi on todennäköisesti viimeinen.
.

No vaikka Venäjän talous sakkaisikin pahemman kerran niin ei näiden veijareiden rahat lopu siihen. Ovat kyllä osanneet piilotella niitä ympäri maailmaa. Kyllä noilla jemmarahoillakin pyörittää vielä kymmeniä vuosia tappiollista lätkätoimintaa.

Valtava tietovuoto paljastaa: Putinin lähipiirillä miljardien eurojen verkosto veroparatiiseissa - Ulkomaat - Ilta-Sanomat
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Jokerit putosi peleistä kuukausi sitten, sen jälkeen ainoa konkreettinen uutinen on ollut Sallisen siirtyminen Edmontoniin. Odotellaanko taas sitä kuuluisaa pölyn laskeutumista kotimaisen liigan playoffeista ja ladotaan sitten nimiä tiskiin? Turhauttavaa aikaa tämä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
No vaikka Venäjän talous sakkaisikin pahemman kerran niin ei näiden veijareiden rahat lopu siihen. Ovat kyllä osanneet piilotella niitä ympäri maailmaa. Kyllä noilla jemmarahoillakin pyörittää vielä kymmeniä vuosia tappiollista lätkätoimintaa.

Valtava tietovuoto paljastaa: Putinin lähipiirillä miljardien eurojen verkosto veroparatiiseissa - Ulkomaat - Ilta-Sanomat

Mulla on sellainen kuva, että kun nämä todennäköisesti valtiolta ryöstetyt miljardit on omittu ja siirretty veroparatiisiin, niitä rahoja tuskin käytetään mm. Suomen verottajan hyväksi sellaiset viisi miljoonaa euroa kaudessa ja maksetaan vielä muita kuluja vähintään toinen mokoma. Ja tämä vielä neljään kertaan (Riika, Zagreb, Bratislava, Helsinki). Jotenkin uskon, että näiden seurojen pyörittäminen nykytulorakenteella eli esimerkiksi Jokerien osalta Rotenbergien rahoilla vaatii sen, että uutta rahaa tulee urkakoista yms Venäjältä. Jemmatut rahat ovat tarpeen kun Putin kaatuu ja lähipiirin pako alkaa.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Vituttaa tilanne jossa Jokereista ei kohta löydy enää ketään Jokerilähtöistä pelaajaa, vain jotain ei ketään kiinnostavia roopetalajia.

Edit: korjattu hämmennystä aiheuttanut typo
 
Viimeksi muokattu:

# Seiskakasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, #65, #86 #51, #8, #12 #18
Vituttaa tilalle jossa Jokereista ei kohta löydy enää ketään Jokerilähtöistä pelaajaa, vain jotain ei ketään kiinnostavia roopetalajia.
Nyt loppui allekirjoittaneen suomen kielen ymmärrys.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
IFK finaaleihin. Vika tikki tähän paskaan kauteen jos ne nostaa Kanada-maljaa naapurissa.

Aha. Itsellä ei tunnu missään. Vituttaisi varmaan jos sotkettaisiin samassa Liigassa ja saataisiin turpaan heiltä kuten viimeksi kun naapurit nosteli kannua. Mikä tuossa sinua vituttaa jos saan udella?
 

Memotuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Messin joukkue.
Mieluummin tosta parista jatkoon IFK kuin juntit.
Lähinnä vituttaa katsoa millaista kiimaa liiga aiheuttaa atm. Tuossa olisi kiva olla mukana.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
@Action Bronson Se tässä vituttaa, että Jokerit aloittaa kauden elokuussa ja kesäloman käytännössä talvella samalla kun HIFK nostattaa kiimaa voittamalla runkkarin ja marssimalla erittäin viihdyttävin ottein finaaliin. Jokerit on puhtaasti Stadin kakkosseura vaikkei edes enää muista mistä on kotoisin. Nyt kun vielä joku sanoisi että pelataan "parempaa lätkää" niin avot.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös