Nyt vituttaa!

  • 3 009 267
  • 11 368

kaspeerk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Pittsburgh
Nyt on pakko kompata kaikkia muita. Jokerit on lähtenyt yli kymmenen kautta putkeen ennakkosuosikkina, mutta sitä pokaalia ei ole siltikään onnistuttu tuomaan kotiin. Eikö ihan tästäkin syystä ole aika siivota organisaatiota ihan kunnolla kun kerrankin on mahdollisuus siihen ja sen jälkeen päästä aloittamaan puhtaalta pöydältä.

Lätkäpelaajat ovat ammattilaisia. Pöystihän on ollut yksi liigan parhaista pelaajista omassa roolissaan ja uraakin on jäljellä vaikka kuinka paljon. Miksi hän siis ei antaisi kaikkeaan kentällä myös Jokereissa? Ei ne pelaajat siellä pelaa vain yhden jengin paidassa täysillä. Muutenhan ei ikinä olisi järkeä vaihtaa seuraa taikka liigaa.

Ei Vaasan Sportkaan tule pitämään nykyistä kokoonpanoaan. Ei myöskään Jokerit.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Pöysti ei tiedä edes mitä Jokerisydän tarkoittaa ja asenne tuskin on edes marginaalisesti samalla hehtaarilla kuin Hännikäisellä tai Lambergilla. Juuri näillä Pöysteillä ei ainakaan tuoda takaisin Jokerihenkeä, ei sitouteta faneja eikä joukkuetta. Palkkasotureita ja hmv-muukalaislegioonaa. Edelleen kysyn millä argumenteilla näitä pelaajia meinataan myydä Jokerikannattajille? Varsinkin kun samaan aikaan kaikki omat junnut pistetään järjestään pihalle.

Pöysti nyt on noin muutaman kerran kovempi pelaaja kuin joku jämien jämä, mattihännikäinen. Ihan kauniita tarinoita nämä Jokerisydämet, mutta veikkaan, että Jokerit haluaa lähteä KHL:ään edes kohtalaisella joukkueella.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Voitko nyt avata hieman, miksi mielestäsi jokainen muualta hankittu pelaaja on palkkasoturi vailla sydäntä ja taas kaikki tämän kauden floppijoukkueen pelaajat Kousaa lukuunottamatta pitäisi kiinnittää joukkueeseen? Miten helvetissä sä kelasit rakentaa toimivan ja viihdyttävän joukkueen KHL:ään, jossa pelaa 2. ketjussa Lahti, kolmosessa Rita ja nelosessa Hännikäinen-Mäki-SBA. Jos noilla kavereilla ei pärjätä edes liigassa, niin miten se on mahdollista KHL:ssä.

Ei mulla tän kauden Jokereista nyt niin hirveän montaa pelaajaa ole joiden haluaisin jatkavan ensi kaudella mukana tai olevan mukana kuvioissa vaikka olisivatkin vuokrattuina jonnekin muualle (koskee lähinnä junnuja).

Mun jatkajien lista olisi siis seuraava:
+ Väänänen
+ Eronen
+ (vuokralla muualla mutta joukkueeseen kiinnitettyinä: Lindell ja Lindbohm)
+ Mäki
+ Rita
+ Lahti
+ (vuokralla muualla mutta joukkueeseen kiinnitettyinä: Hännikäinen, Koivisto ja Rekonen)

Teräväinen kuuluisi luonnollisesti mukaan mutta realiteetit on että ura jatkuu NHL:ssä.

Pöysti on jämäjulli ei mitään muuta, mahtuu nippa nappa pelaamaan Espoossa nelosessa, siinäpä todellinen vahvistus ensi kauden Jokereihin. Yksi suonenveto kausi ja täällä on taas osa levittämässä punaista mattoa IFK-kasvatin tulolle Jokereihin.
 

Bremberg#19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tampa Bay
Pöysti on jämäjulli ei mitään muuta, mahtuu nippa nappa pelaamaan Espoossa nelosessa, siinäpä todellinen vahvistus ensi kauden Jokereihin. Yksi suonenveto kausi ja täällä on taas osa levittämässä punaista mattoa IFK-kasvatin tulolle Jokereihin.

Kerrot, että Pöystillä on 25-vuotiaana yksi hyvä suonenveto kausi takana, mutta samalla toteat Lahdelle(31) käyttöä. Jännä toi sinun logiikkasi kyllä.

Erosen nimi huvittaa myös listassasi, hänen kohdallaan ilmeisesti odotat sen suonenvetokauden osuvan ensikauteen?

EDIT:

Ja niin, kuten muutkin jo ovat todenneet luulisi, että Flintti olisi se viimeinen henkilö, joka alkaa Essi Pöystin tulemisesta Areenalle valittamaan.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
En ota siihen kantaa miten näitä Pöystejä myydään faneille mutta mielestäni on hieman absurdia väittää etteikö 25-vuotiasta Pöystiä kiinnostaisi antaa kaikkensa maailman toiseksi rahakkaimmassa liigassa. Ihan uskomaton (ja ainutkertainen) näytönpaikka kaverille ja varmasti antaa kaikkensa ellei sitten ole syntynyt johonkin miljardööriperheeseen.

Eipä voisi olla enempää samaa mieltä. Minulle on jäänyt Pöystistä kuva pelaajana, joka pelaa tinkimättömällä asenteella, mutta samalla fiksusti ja kurinalaisesti joukkueen eteen. Kuulostaa Westerlundin näköiseltä pelaajalta.

Tai edes joku yhteistyöseura jossa voisi peluuttaa lainapelaajia. Moni joukkue ottaisi kiljuen Lambergin ja Hännikäisen vastaan, jos maksettaisiin vielä osa palkastakin.

Minusta on aika lailla se ja sama, pelaavatko Lamberg ja Hännikäinen jossain Liigaseurassa lainalla Jokereista vai ovatko he jonkun Liigaseuran täysverisiä sopimuspelaajia. Tärkeintä Jokereiden kannalta on, että lähtevillä nuorilla pelaajilla ei jää mitään hampaankoloon ja he ovat valmiita edustamaan Jokereita tulevaisuudessa, jos olosuhteet ovat sopivat.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Ei mulla tän kauden Jokereista nyt niin hirveän montaa pelaajaa ole joiden haluaisin jatkavan ensi kaudella mukana tai olevan mukana kuvioissa vaikka olisivatkin vuokrattuina jonnekin muualle (koskee lähinnä junnuja).

Mun jatkajien lista olisi siis seuraava:
+ Väänänen
+ Eronen
+ (vuokralla muualla mutta joukkueeseen kiinnitettyinä: Lindell ja Lindbohm)
+ Mäki
+ Rita
+ Lahti
+ (vuokralla muualla mutta joukkueeseen kiinnitettyinä: Hännikäinen, Koivisto ja Rekonen)

Teräväinen kuuluisi luonnollisesti mukaan mutta realiteetit on että ura jatkuu NHL:ssä.

Pöysti on jämäjulli ei mitään muuta, mahtuu nippa nappa pelaamaan Espoossa nelosessa, siinäpä todellinen vahvistus ensi kauden Jokereihin. Yksi suonenveto kausi ja täällä on taas osa levittämässä punaista mattoa IFK-kasvatin tulolle Jokereihin.

Tätä kyllä pakko kompata. Lisäksi omaan listaan lisään Jermus Karalahden. Oikeastaan minulle Karalahden asenne ja ote oli todellinen yllätys.

Olin katsomassa peliä Hämeenlinassa katsomossa C1. Suoraan siinä edestä tapahtui Jokereiden viimeinen aloitus alle minuutti ennen pelin loppua. Siinä tilanteessa näin jotain mikä vakuutti minut Jerestä. Teuvo oli menossa ottamaan sitä erityisen tärkeää aloitusta, Teuvo kääntyi Jeren puoleen ja keskusteli pitkän tovin Jeren kanssa. Tilanteesta aisti mikä oli homman nimi Teuvo oli silmin nähden paskat housussa epävarmana, siinä sitten jutusteli Karalahden kanssa ja sopivat kuviot aloitukseen. Sitten kun Teuvo jo kääntyi aloitus ympyrää kohti otti Jere viellä luistimen vedon teuvoa kohti, ja kopautti tätä persauksille mailalla.

Ilman että kuuli sanaakaan keskutelusta niin tilanne näytti siltä että Karalahti valoi epävarmaan nuoreen poikaan sitä itseluottamusta, jonka oli pelin aikana menettänyt. Sitten viellä viimeiseen aloitukseen kopautus ja onnea! ja Teuvolle 100-0 aloitus voitto, joka oli todella harvinaisuus Teuvolta tähän HPK sarjaan, jä väitän että se oli osittain Karalahden boostauksen ansioita.

Kyllä minä nähdyn perusteella toivon Karalahdelle jatkoa, ja vituttaa kyllä jos en Karalahtea enää Jokereissa nää.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllähän toi Pöysti-huhu sai itseni lähinnä räkimään seinille, mut nyt jo vähän alkanut sitä sulattamaan. Pidän itse Pöystiä vielä toistaiseksi yhden suonenvetokauden pelaajana, joka sekään kausi ei kuitenkaan ollut tilastojenkaan valossa mikään häikäisevän poikkeava. Kyllä mä kuitenkin uskon et tullessaan Pöysti antaa myös täällä kaikkensa jäällä, niinkuin teki IFK:ssa ja Bluesissakin. Ja ihan rehellisesti ilman värilaseja, kyllä Pöysti nykytasollaan menee jokaisen meidän tämän kauden nelosketjun laiturin ohi ja suurimman osan kolmosen laitureistakin. Toisaalta myös kuinka moni pelaaja Jokereissa näytti tällä kaudella, etenkin loppukaudesta, hyvää asennetta ja taistelutahtoa? Jos otetaan tärkeimmät pelit, sääliplayoffit ja runkosarjan kolme viimeistä peliä, niin jäis kyllä jatkosopimukset kirjoittamatta jotakuinkin koko joukkueelle jos mittarina katotaan asennetta ja logolle pelaamista.

Mikä tässä nyt kuitenkin vähän tökkii on se, että käytännössä kaikki huhutut pelaajat ensi kauden Jokereihin on kolmosneloskentän pelaajia. Tai jos noista on suunniteltu ykkösen tai kakkosen kärkipelaajia, niin oon vielä enemmän huolissani. Kyllä tuolla Pöystit ja Salliset menee ihan hyvin, mutta mielummin kuulisin pikkuhiljaa huhuja jostain kärkipelaajistakin. Nykyisestä rungostakaan ei juuri muuhun pelaajia löydy kuin rotaatiopelaajiksi tai alempiin kenttiin.
 

Tronic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Futbol Club Barcelona
Pöysti on jämäjulli ei mitään muuta, mahtuu nippa nappa pelaamaan Espoossa nelosessa, siinäpä todellinen vahvistus ensi kauden Jokereihin. Yksi suonenveto kausi ja täällä on taas osa levittämässä punaista mattoa IFK-kasvatin tulolle Jokereihin.

Tässä taas yksi hyvä esimerkki siitä, miten pihalla osa Jokerifaneista voi olla. Ilmeisesti et tajua pelistä nimeltä jääkiekko juuri yhtään mitään? Pöysti vetää joka ilta 110 lasissa ja tekipä siinä samalla runkosarjassa 32 tehopistettä ja vieläpä nelosketjussa! Siinä sitä on jämäjullia kerrakseen.
 

faro

Jäsen
Pöysti vetää joka ilta 110 lasissa ja tekipä siinä samalla runkosarjassa 32 tehopistettä ja vieläpä nelosketjussa! Siinä sitä on jämäjullia kerrakseen.

Kerro minulle esimerkki jostain muusta joukkueesta, jossa nelosketjun pelaaja pelaa yli 16 minuuttia per peli. Tuo on vain ja ainoastaan myytti, että Pöysti olisi pelannut koko kauden nelosketjussa. Nimellisesti ehkä, mutta pelillisesti Pöystin ketju oli kakkosketju ja sen lisäksi Pöysti sai myös ylivoimalla jonkin verran peliaikaa.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Kuulostaa Westerlundin näköiseltä pelaajalta.

Niin kuin sinulle ilmeisesti kaikki huhutut pelaajat jotka eivät ole Jokeritaustaisia ja ovat alle 25 vuotiaita.

Minusta on aika lailla se ja sama, pelaavatko Lamberg ja Hännikäinen jossain Liigaseurassa lainalla Jokereista vai ovatko he jonkun Liigaseuran täysverisiä sopimuspelaajia. Tärkeintä Jokereiden kannalta on, että lähtevillä nuorilla pelaajilla ei jää mitään hampaankoloon ja he ovat valmiita edustamaan Jokereita tulevaisuudessa, jos olosuhteet ovat sopivat.

Väärin. Toisessa luodaan illuusio jatkuvuudesta ja sitoutumisesta Jokereihin, toisessa tapauksessa päästetään irti ja toivotaan että joskus mahdollisesti tiet vielä kohtaa. Näissä on iso ero imagollisesti ja juuri nyt Jokereiden imago ei ole mitenkään erityisen vahva, joten ei sitä ainakaan tietoisesti kannattaisi heikentää.
 

kaspeerk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Pittsburgh
Miksi esimerkiksi Irvingiä tai Nagyä voidaan pitää Jokerina? Irving on pelannut yhden kauden (eikä ilmeisestikään jatka) ja Nagy tuli kesken kauden mukaan. Samaan haukutaan kaikki tulevat uudet pelaajat palkkasotureiksi. Jos se Pöysti sieltä jengiin tulee niin onko hänkin sitten ensi kauden jälkeen Jokeri, vai millä perusteella tätä titteliä annetaan.

Kaikki uudet hankinnat, jotka eivät ole omia junnuja ovat "palkkasotureita". Irving oli palkkasoturi ja niin myös Nagy. Ja nyt on muutenkin turha vedota "mutku se on HIFK-taustainen". Onneksi joukkeita kasaa ammattilaiset, eivätkä fanit.
 

naapuri

Jäsen
Mua ei niinkään vituta, vaan lähinnä olen surullinen. Kuten moni muukin niin mäkin tunnen että se mun Jokerit kuoli osittain muutama päivä sitten. Koko kauden fiilis omalla kausaripaikalla jäi valjuksi. Pelaajat väläytti vain hetkittäin, Eteläpääty oli usein hiljaa, minä mukaanlukien. Tomekin kommentit (vaikka varmasti totta olivatkin), jengin rikkonaisuus, välinpitämättömyys, jokerihengen puute, alkukauden skismat, ekan Kerho-matsin kuumenemiset (pisti muuten oksettamaan)...tämä oli paskin kausi ikinä.

Pöystin kaltaiset hankinnat ymmärrän osittain, mutta eniten mua harmittaa Hännikäisten ja muiden junnujen poistuminen. Näitä kavereita on kuitenkin katsottu pari-kolme kautta, ja juurikin Markus Hännikäiseltä odotin isoja juttuja ensi kaudella. Tulee muuten painamaan 15 kaappia Jypissä tai Hifkissä, kumpaan ikinä meneekään. Lambergin mahdollinen lähtö myös korpeaa. Ei kaikista junnuista voi ikuisesti pitää kiinni, mutta nämä pelaajat olivat kuitenkin Jokereiden tulevaisuus.

Toivottavasti Kurri ja Vuorinen näkevät tämän hetken tilanteen läpi niin, että mukaan on otettava myös meidän omia nuoria. Vuokrataan ne jollekin liigaseuralle, kunhan saadaan pidettyä rekosia ja saaria ns. omina jätkinä.

Mua pelottaa todella paljon se että ensi kausi jää näkemättä, koska en koe että jäälle luistelee se Jokerit jota mä kannatan. Toivottavasti tämän hetken pelko ja suru ei muutu kesän aikan vitutukseksi.
 

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
Avoin tapaus Eetu Pöysti

Ymmärrän hyvin naapurin fanien reaktiot Eetu Pöystin todennäköiseen saapumiseen. Kuitenkin jos asiaa tarkastelee lähemmin ja miettii mistä on kyse, kokonaisuus avautuu helpommin. Kokonaisuutta voi miettiä, niin, että kääntää koko kuvion toisinpäin:

HIFK olisi lähdössä KHL:ään ja viimeinen liigakausi olisi päättynyt mahalaskuun, aivan kuten naapurissakin. Naapurissa koko kevään katsomossa istunut Teemu Eronen lipsahtaisi ensimmäisenä nimenä uudeksi vahvistukseksi. Saattaisi olla, että fanien keskuudessa tulisi jämä-narrittelua, voimakasta marinaa ja tunteen purkauksia. Mitä järkeä?! Ei edes Jokereissa mahtunut pelaamaan yms. yms. Todellisuudessa Eronen varmasti olisi hyvä vahvistus ja mahtuisi isossa osassa KHL seuroja pelaavaan kokoonpanoon. Silti HIFK fanin olisi vaikea niellä, että vahvasti Jokerileimainen pelaaja siirtyisi Jokerien "viltistä" HIFK:n mahtinippuun.

Tosiasiassa kuitenkin, todellisuuteen palatessa, Eetu Pöysti on pelannut jo vuosia kokoajan vahvuuksillaan. Taistellut joka pelissä, joka tilanteessa, loppuunasti. Voittanut luottamuksen ja oikeutuksen omaan peliaikaansa tekemällä asioita joita häneltä on odotettu. Ei Bluesissakaan aina hänestä pidetty, mutta voitti fanit ja koutsin puolelleen. Kova työ on tällä kaudella tuottanut hedelmää Bluesissa - tuloksena 32p. Näillä pisteillä Pöysti pesi pistepörssissä HIFK:n ykkösketjun Iiro Pakarisen, samalla pelaten vähemmän pelejä.

Olisin ottanut tämän "jämä-jullin" avosylin takaisin HIFK:hon, mutta ymmärrän hyvin jos KHL ja Jokerit kiinnostaa kehittyvää pelaajaa enemmän. HIFK fanina olen myös tyytyväinen, että liigakelpoiset, KHL:ään raakileet, Hännikäinen ja Lamberg mahdollisesti tulevat HIFK:hon, vaikka kuinka ovat Jokerileimaisia. KHL:n ja Jokereiden lähdön myötä tilanne on muuttunut ainakin joksikin aikaa.

Kokonaisuutena, Pöysti, lienee aivan eri tasolla kuin nämä nuoremmat pelurit - ainakin toistaiseksi - sekä selvästi edellä 80% HIFK:n ja Jokereiden 2013-2014 kauden ulkomaalaisista.

Pienen nieleskelyn jälkeen uskon, että Jokerit, ja Jokeri fanit, saavat Pöystistä erinomaisen 3-4 ketjun pelurin tukemaan KHL taivalta.

Peace,
Hasse
 
Viimeksi muokattu:

Gemondo

Jäsen
Tulee muuten painamaan 15 kaappia Jypissä tai Hifkissä, kumpaan ikinä meneekään.

Itseäkin vituttaa tämänkaltainen lillukanvarsiin takertuminen, pahoittelut siitä jo etukäteen.
Mutta. Markus Hännikäinen ei todellakaan tule tekemään 15 kaappia JYPissä tai Hifkissä, ei vaikka pelaisi Perrinin vierellä koko kauden, täysin absurdi väite. Hännikäinen on varmasti ensi kaudellakin käyttökelpoinen alempien ketjujen energiapelaaja mutta minkäänlaista tulosvastuuta ei häneltä voi odottaa. Siinä varmasti myös syy miksei Jokereissa jatkakaan, sääli sinänsä sillä myös minä opin pitämään tästä kundista tällä kaudella.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Vituttaa, että janarit ja kisumirrit on taas ottanut meidän hiekkalaatikon omakseen vaikka niitä ei edes kiinnosta.
 

faro

Jäsen
Kiinnostaa. Seuranne tuhoa on todella hauskaa seurata.

Osakkeesi nousivat silmissäni valtavasti. Tai sitten ei.

Vituttaa ihan saatanasti tämä kokoaikainen paskanjauhanta liittyen Jokereihin. Vituttaa myös nämä vahingoniloiset, ilman muuta elämää kulkevat jullit, jotka heräävät eloon vain silloin, kun asia liittyy negatiivisessa mielessä Jokereihin. Milloin tämä loppuu?
 

gcz_

Jäsen
Suosikkijoukkue
JHC, NYI, Suomen NATO-jäsenyys
Kiinnostaa. Seuranne tuhoa on todella hauskaa seurata.

Jokerit toi jääkiekon aikanaan koko Helsingin saataville, aina kaukaisimpia lähiöitä myöten, sen toisen seuran keskittyessä lähinnä ummehtuneen pappa betalar-väen ympärille. Kyllä tälle toiminnalle on edelleen suuri tilaus.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Vituttaa, että janarit ja kisumirrit on taas ottanut meidän hiekkalaatikon omakseen vaikka niitä ei edes kiinnosta.

Eiköhän jokaista suomalaista vähänkään jääkiekkoa seuraavaa (ja miksei muitakin ihmisiä) kiinnosta se, että suomalaisen pääsarjatason joukkueen omistajatahot ovat joutuneet maailman suurimman talousmahdin mustalle listalle. Oli tuo joukkue mikä tahansa.

Itse asiasta ei sen enempää, keskustelua löytyy mm. vapaan puolelta.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Osakkeesi nousivat silmissäni valtavasti. Tai sitten ei.

Vituttaa ihan saatanasti tämä kokoaikainen paskanjauhanta liittyen Jokereihin. Vituttaa myös nämä vahingoniloiset, ilman muuta elämää kulkevat jullit, jotka heräävät eloon vain silloin, kun asia liittyy negatiivisessa mielessä Jokereihin. Milloin tämä loppuu?

1-3 vuoden aikana
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Nojoo; kyllä mä ymmärrän tän jullien itkuvirren. Kyllä muakin vituttais ifk-fanina koko Jokerit. Jokerit on kairannut ifk:ta kakkoseen niin huolella ja niin isolla, että ihme jos sitä omakseen tunnistavat. Lähtien Ruutujen hankinnoista aina noihin 8-1 voittoihin, vuoden voittoputkeen ja lähes vuoden maalittomaan putkeen. Ettänotta antaa niiden vittuilla kun selvästi ovat vittuuntuneita. Toiset sentään ymmärtävät purkaa sen asianmukaisiin ketjuihin, kuten esim Tom (of hivehkoo) Nybondagen ketjuun..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös