Siinäpä se. Jokerit tulee jatkossa olemaan pelkkä palkkasoturilauma, joka kootaan isolla rahalla liigaan, joka pyörii pelkän rahan voimalla ilman identiteettiä. Toiset tykkää, toiset ei.
JHC Helsinkiä odotellessa.
Jees, näinhän se on. Mä itse yritän miettiä mitä KHL-jokereista tuumaan. Mutta se nyt on toki kukkua, että tuo ongelma on vain KHLssä. Ihan sama se on NHLssä - nämä huipppuammattiliigat imevät pelaajansa sieltä mistä kykyjä parhaalla raha/osaaminen hyötysuhteella saavat. Ja jos niissä pelataan, niin täytyy tässä totutella että oman joukkueen tulee mennä samalla tavalla.
Siksi mulle tämä viime kausi oli niin tärkeä, että ollaan vielä kerran Jokerit, joka saisi menestystä omilla miehillä. Se ei nyt onnistunut, joten mun täytyy vaihtaa joko seurakannatusta (mahdotonta) tai muuttaa mun asennetta (vaikeaa). Mutta kun tuumii niin eihän ne siellä Chicagossakaan itke että "Ei me sitä Teräväistä haluta kun se on jostain Suomesta joku melkein venäläinen varmaan eikä oikea Windy Cityn poika". Ne on jo opetelleet mitä ammattijengi meinaa, mun vasta tarttee aloitella. Joten jollei maailmanpolitiikka sitä mahdottomaksi tee, niin seison KHL-jokereiden takana, iloitsen omien nuorten jatkomahdollisuuksista edes jossain (toivoen että jotkut heistä myös meille kehityttyään suuntaavat) ja toivon sydämestäni että JHC/Töölön Vesa säilyttää sen osan identiteettiämme, jota ei KHL-jokerit voi enää tehdä Suomessa näissä isommissa kuvioissa.
Ja nyt vituttaa, kun tästä ei tullutkaan vittuuntunut viesti.