Kiinnostaisi todella kuulla Jokerihenkisten ajatuksia, mutta janareiden invaasio tänne Jokerit osioon estää tuon täysin.
Olen pahoillani tunkeutumisestani tänne teidän alueellenne - myös kolmesta viestistäni Jokerit & KHL - Millä fiiliksillä? -ketjuun. Viestini: 1, 2 ja 3Osoittaisi vähän tyyliä muilta kannattajilta, jos he jättäisivät meille edes yhden ketjun omaan käyttöön. Ja sitä tyyliä ei löytynyt montaa minuuttiakaan, kun tuo meikän perustama "Millä fiiliksillä" ketju vallattiin janareiden toimesta täysin.
Varmaksi en sitä sano, mutta uskoisin, että kirjoitin koko Jatkoaika-urani (10+ vuotta) ensimmäiset viestini Jokerit-osioon perjantai-iltana 28.06.2013. Syy tähän on yksinkertaisesti se, että - niin kauan kuin lätkästä olen jotain ymmärtänyt - Jokerit on ollut mulle "vain" vastustaja muiden joukossa. Voinen sanoa, että 90-luvun puolivälin TPS-JOK -vääntöjen johdosta aavistuksen "rakkaampi" tai "tärkeämpi" vihollinen kuin reilu puolet muista SM-liigajoukkueista. Muita tärkeitä joukkueita SM-liigassa mulle ovat Porin Ässät (entinen opiskelukaupunkini), Helsingin IFK (lähes kaikkien suomenruotsalaisten kaverieni suosikki) - varauksella myös HPK (lähes "paikallisvastus" - hyviä vääntöjä 2000-luvulta).
Näiden rakkaiden vastustajien osioihinkaan en muista vuosien varrella paljoakaan kirjoitelleeni - Ässät-osioon silloin tällöin, HIFK- ja HPK-osiot ovat tainneet säästyä kokonaan meikäläisen ajatuksilta. Muut SM-liigajoukkueet ovat mulle suurimmalta osin pelkkää HMV-osastoa - siitä huolimatta olen joskus kirjoitellut jotain esim. Lukko- ja SaiPa-osioihinkin.
Vielä kaudella 2013-14 Jokerit ei merkkaa mulle yhtään sen enempää kuin tähänkään saakka. Haluan luonnollisesti olla mukana "hyvästelemässä" rakasta vihollista - niin koti- kuin vierashallissakin. Kesästä 2014 eteenpäin kaikki onkin toisin. KHL-Jokereista tulee mulle helvetin tärkeä seurattava. Johonkin ketjuun (Millä fiiliksillä?) tänne kirjoitinkin jo, että perjantain lehdistötilaisuuden jälkeen Jokerit alkoi kiinnostaa mua aivan helvetisti enemmän kuin ennen sekä myös KHL:n kiinnostavuus omissa silmissäni räjähti eksponentaaliseen nousuun.
Henkilökohtaiseksi suosikkijoukkueekseni Jokerit ei tule koskaan nousemaan - ei SM-liigassa eikä KHL:ssa. Ei mulla jatkossakaan tule olemaan esim. Jokerit Helsinki - Dynamo Riga -matsissa mitään ehdotonta suosikkia - kumman joukkueen toivoisin voittavan ja/tai tappion hetkellä olisin valmis hyppäämään kaivoon. Tästä syystä mä en myöskään koskaan tule kirjoittamaan tuohon suosikkijoukkue-kohtaan nimimerkkini alle "KHL-Jokerit".
Jotenkin tuntuu erittäin oudolta, että koska mä en tuota "KHL-Jokerit" tule kirjoittamaan tietoihini, niin sillä perusteella mua ja mun mielipiteitäni ei myöskään arvosteta tässä osiossa. Ei mun ole mikään pakko jakaa täällä ajatuksiani, jos tämä on näin herkkänahkaista toimintaa. Toivottavasti mulla on kuitenkin aikanaan (kesällä/syksyllä 2014?) "oikeus" kirjoittaa tuntemuksiani Jokereiden KHL-taipaleesta Jatkoajan keskustelupalstalle, kunhan ensin ollaan perustettu oma KHL-osio, jonne tullee myös erillinen Jokerit-osio. (jos/kun täällä SM-liiga Jokerit-osiossa meininki on näinkin herkkähipiäistä...)