Nyt vituttaa!

  • 3 092 622
  • 11 694

petzku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Penguins & Patric Hörnqvist
Silloin se oli muodossa: "Tuomari kuolee matsin jälkeen". Nykyinen versio on siistitympi versio tästä. Mä ainakin otan tällaisen "juoksuttamisen" huutelun ihan huumorina, vaikka sitä tunteella katsomossa vedetäänkin.
Ja kun tämä huutelu ei ole edes nykypäivää. Faijan kanssa tossa just viikonloppuna juttelin ja se muistaa -60-luvulta, kun Kouvolassa pesismatsien jälkeen huuteli ihan samaa mantraa pikkupoikana (uskallan myös väittää, että faija ei kavereineen yksin sitä tehnyt). Tuomari ei koskaan juossut matsin jälkeen.
 

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato
Ville ja Roope, aikuiset sivistyneet ihmiset. Korjaattehan tämän?

Minä en ole mukana Jokerien virallisessa fanitoiminnassa ja olen päättänyt ottaa sellaisen kannan asioihin, että en puutu kenenkään edesottamuksiin katsomossa. Jokainen toimii katsomossa kuten itse päättää. Ja sama koskee minua itseäni: Kannatan Jokereita omalla tavallani just niin kuin haluan. En minäkään odota, että joku kaitsii minua tai minun tapojani. Tästä hyvänä esimerkkinä, että katsomoon oli tänään ilmestynyt lakana jossa kielletään katsomossa kuvaaminen. Tuota jonkun mielipidettä en aio kunnioittaa, vaan kannatan Jokereita omalla tavallani. Siihen kuuluu matsien ikuistamista ja muistojäljen jättämistä omiin arkistoihini ja sosiaaliseen mediaan.

Ja tähän omaan henkilökohtaiseen linjanvetooni on ihan validit syyt. Nuorempana olen tehnyt näiden asioiden saralla virheitä samalla kun niitä on tehty minua kohtaan. En enää 42 vuotiaana selkäkipuisena setämiehenä lähde näihin messiin.
 

petzku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Penguins & Patric Hörnqvist
--Tästä hyvänä esimerkkinä, että katsomoon oli tänään ilmestynyt lakana jossa kielletään katsomossa kuvaaminen. Tuota jonkun mielipidettä en aio kunnioittaa, vaan kannatan Jokereita omalla tavallani. Siihen kuuluu matsien ikuistamista ja muistojäljen jättämistä omiin arkistoihini ja sosiaaliseen mediaan.--
Keep it up. Ymmärrän toki toisaalta sen, että jengi pahoittaa mielensä, mutta kun äijän IG-tarinoita kattoo (ei me esim. läheskään jokaiseen peliin päästä, vaikka halu olisi kova), niin mulle ja meille se on oikeasti tosi hieno lisä, että esim. erätauoilla päästään katsomaan klippejä Eteläpäädystä.
 

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato
Keep it up. Ymmärrän toki toisaalta sen, että jengi pahoittaa mielensä

Kaikki pahoittaa kaikesta tänä päivänä niin mielensä. Minäkin voisin halutessani pahoittaa mieleni vaikkapa mustista huppareista katsomossa ja sorvata kankaalle kuvan, jossa on punainen kieltomerkki mustan hupparin päällä. Loppuisiko siihen mustien hupparien näky Eteläpäädyssä? Tuskin, koska se on heidän juttu ja jokaisella on omat juttunsa. Siinä mun pointti.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Tuskin, koska se on heidän juttu ja jokaisella on omat juttunsa. Siinä mun pointti.

Näistä täysin samaa mieltä, mutta voisiko tuon kollektiivisen väkivallalla uhkailun ihan oikeasti lopettaa? Jos se on jonkun juttu tai kuuluu jonkun arvoihin, niin olkoon sitten niin, kertonee silloin ihmisestä tarpeeksi. Mutta lähinnä todella noloa, säälittävää ja jopa aika surullista, että siihen yhdistetään samalla pääty ja Jokerit mukaan.
 

Trymuch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ton "tuomari juoksee" -huudon yhdistäminen väkivallalla uhkailuun on ihan viimeisen päälle kukkahattuilua. Ihanko oikeasti joku näistä huutajista olisi niin vittuuntunut tuomaroinnista, että olisi ottelun jälkeen hallin nurkalla odottamassa että pääsee juoksuttamaan tuomareita? Come on. Tai että tuomari menettäisi yöunensa sen takia kun joku on huudellut matsissa? Come on. Pelkkää psyykkaamista ja mielenilmaisua tuomaritoiminnan luokattomuuteen.
 

Oikku89

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Uneton yö takana kun pahoitin mieleni tuosta "tuomari juoksee matsin jälkeen" huutelusta tai sitten ei. Jos tämän huutaminen lopetettaisiin niin eiköhän seuraavaksi valitettaisi yksittäisistä "vitun juntti" huuteluista, koska otteluissa on alaikäisiä myös katsomossa.
Mitä jos nyt keskityttäisiin kerrankin positiivisiin asioihin eikä pahoitettaisi mieltä tällaisista......
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
Uneton yö takana kun pahoitin mieleni tuosta "tuomari juoksee matsin jälkeen" huutelusta tai sitten ei. Jos tämän huutaminen lopetettaisiin niin eiköhän seuraavaksi valitettaisi yksittäisistä "vitun juntti" huuteluista, koska otteluissa on alaikäisiä myös katsomossa.
Mitä jos nyt keskityttäisiin kerrankin positiivisiin asioihin eikä pahoitettaisi mieltä tällaisista......
Tuomarit käy joskus muutenkin juoksemassa pelin jälkeen …

Jortikan sanoin ” hei ei tää ny nii vaikeita oo”
 

Knipexi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turku, Kupittaan puoli.
Näistä täysin samaa mieltä, mutta voisiko tuon kollektiivisen väkivallalla uhkailun ihan oikeasti lopettaa? Jos se on jonkun juttu tai kuuluu jonkun arvoihin, niin olkoon sitten niin, kertonee silloin ihmisestä tarpeeksi. Mutta lähinnä todella noloa, säälittävää ja jopa aika surullista, että siihen yhdistetään samalla pääty ja Jokerit mukaan.
Surullisinta vielä on se, että nämä väkivallalla uhkailijat ovat 99% tapauksista sellaisia, joiden ainoat näytöt ovat snägäriltä tai alkeiskurssien potkutyynyiltä (Ok harvoin edes tätäkään), sekä fysiikasta huomaa, että alkaa hengästyttämään parin ensimmäisen suoran jälkeen. Varmaan samaa porukkaa, jotka uhkailevat vastustajan fanejakin, joihin olen törmännyt kerran Helsingissä, kun vierasjoukkueen paita päällä taisin eksyä väärälle tiskille jonottamaan :D

Mutta joo, lapsellista, säälittävää ja hieman jopa huvittavaa, että aikuiset miehet purkaa pahaa oloaan vapaaehtoista työtä tekevään tuomariin, jonka korvaus pelistä on joku 100e, mikä ei ole tuollaisesta henkisestä paineesta mitään.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Keep it up. Ymmärrän toki toisaalta sen, että jengi pahoittaa mielensä, mutta kun äijän IG-tarinoita kattoo (ei me esim. läheskään jokaiseen peliin päästä, vaikka halu olisi kova), niin mulle ja meille se on oikeasti tosi hieno lisä, että esim. erätauoilla päästään katsomaan klippejä Eteläpäädystä.
Tämä! Eniten mä saan irti Villen IG-tarinoista jos matsia täytyy seurata ns. kännykän välityksellä. Keep up the good work!
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, JFC
Kieltobandis näyttäis koskevan ihan yleistä puhelimen räpläystä. Toki siihen kuuluu myös kuvaaminen.
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ton "tuomari juoksee" -huudon yhdistäminen väkivallalla uhkailuun on ihan viimeisen päälle kukkahattuilua. Ihanko oikeasti joku näistä huutajista olisi niin vittuuntunut tuomaroinnista, että olisi ottelun jälkeen hallin nurkalla odottamassa että pääsee juoksuttamaan tuomareita? Come on. Tai että tuomari menettäisi yöunensa sen takia kun joku on huudellut matsissa? Come on. Pelkkää psyykkaamista ja mielenilmaisua tuomaritoiminnan luokattomuuteen.

Tässä on helppo mennä tämän taakse, että ei nyt kuitenkaan tosissaan olla. Huumorilla vain huudellaan. Itselleni ainut kerta elämässä, kun olen joutunut väkivallan kohteeksi, on Kärpät-Jokerit peli. Silloin nämä "huumorilla huutelijat" hyökkäsivät ihan tavallisten katsojien kimppuun. Ei mitään provoa mihinkään suuntaan ennen tapahtunutta. Nämä kannattajat oli vain vittuuntuneet jostakin ja tästä syystä päättivät yrittää pahoinpidellä muita.

Ehkä ei niin yleistä, mutta kyllä siinä riski on, että nämä vatipäät ei kaikki ymmärrä, että se on vain huutelua. Jos luottaa, että kannattajakatsomossa kaikki osaa jättää tuommoiset vain huutelun tasolle, niin on irrallaan todellisuudesta.
 

Kiekkomiäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Florida Panthers
Oma tulktinta tuosta "tuomarit juoksee matsin jälkeen" on se, että dumarit ovat viheltäneet paskasti ja häpeissään juoksee autoonsa piiloon.

Itteäni vituttaa näistä chänteistä valittaminen. Keksikää sit uusia tilalle jos noin paljon keittää yli.
 

M1ssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oma tulktinta tuosta "tuomarit juoksee matsin jälkeen" on se, että dumarit ovat viheltäneet paskasti ja häpeissään juoksee autoonsa piiloon.

Itteäni vituttaa näistä chänteistä valittaminen. Keksikää sit uusia tilalle jos noin paljon keittää yli.
Juu mullakaan ei ole mitään tätä chänttiä vastaan. Yleensähän huonoista tuomioista/niiden puutteesta vaan buuataan, mutta usein tää chäntti astuu esiin ku asia toistuu monesti saman pelin aikana. Tällöin on ihan hyvä antaa tuomareille vähän palautetta katsomonkin puolelta.

En muista tiedä, mutta itse ainakin tätä chänttiä vedän pilke silmäkulmassa, vaikka tuomaritoiminta ärsyttääkin ihan oikeasti. En mitään pahaa tuomareille halua koskaan, hekin ovat vain ihmisiä. Palautteen antaminen huumorin kautta on eri asia.
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Toki tunteella pitää elää matseissa ja tuomareiden tekemät ratkaisut siellä usein tunteita nostattaa. Riittäisikö se kunnon vihellyskonsertti selkeästi vihkoon menneen tuomion jälkeen? Eilenhän tuomarit vihelsivät jäähyt paikoista, joissa ne oli vihellettävä. Ainoastaan Tuomolan toinen korkea maila oli hieman kyseenalainen, joskin siinäkin pelaaja oli vastuussa mailastaan. Filppulan kampitusjäähy oli valitettavan selvä tapaus vihellettäväksi.

Tää on kyllä ihan väärä ketju kirjoitella tänään, kun eilisen jälkeen ei vaan voi vituttaa.
 

SalmiakApina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuomarit käy joskus muutenkin juoksemassa pelin jälkeen …

Jortikan sanoin ” hei ei tää ny nii vaikeita oo”
Jortikan sanoin "Ei tää nyt oo niin vakavaa, tää on vaan jääkiekkoo."
Ton "tuomari juoksee" -huudon yhdistäminen väkivallalla uhkailuun on ihan viimeisen päälle kukkahattuilua. Ihanko oikeasti joku näistä huutajista olisi niin vittuuntunut tuomaroinnista, että olisi ottelun jälkeen hallin nurkalla odottamassa että pääsee juoksuttamaan tuomareita? Come on. Tai että tuomari menettäisi yöunensa sen takia kun joku on huudellut matsissa? Come on. Pelkkää psyykkaamista ja mielenilmaisua tuomaritoiminnan luokattomuuteen.
Ei se vaadi kun sen kerran, kun joku yksittäinen henkilö tekee jotain ja taas media kirjottaa meistä ja Jokereista negatiivisesti.
Oma tulktinta tuosta "tuomarit juoksee matsin jälkeen" on se, että dumarit ovat viheltäneet paskasti ja häpeissään juoksee autoonsa piiloon.

Itteäni vituttaa näistä chänteistä valittaminen. Keksikää sit uusia tilalle jos noin paljon keittää yli.
"Puusilmä" tap-tap-tap "Puusilmä" tap-tap-tap "Puusilmä" ;)
 

Magenta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Ymmärrän hyvin sitä, että fanikatsomossa eletään suuren tunteen kautta, ja koetaan, että ei tässä nyt mitään ihmeempää ole. Näin kuitenkin ns. rivifanina, joka tykkää olla laitakatsomoissa, tuo kyseinen chantti tuotti ainoat myötähäpeän tunteet eilisen ottelun aikana. Noin muuten oli taas upea katsella EP:n meininkiä. Kyllä mä ymmärrän sen, että suurin osa ei tuota ota tosissaan, mutta Eteläpäätyynkin mahtuu kirjavaa sakkia. Kaikenlainen väkivaltafantasiointi on mielestäni yliläikkyvää, ja ainut kenen mielipide pitäisi tästä aiheesta kuulla on itse tuomariston. Veikkaan, että ei tunnu hyvältä kuulla omaan fyysiseen koskemattomuuteen viittaavia lauluja kotijoukkueen faneilta. Musta ei ainakaan tuntuisi.

Sinänsä kyllä väärä ketju. Ei mua vituta, mutta vähän hävettää.
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, SJK, Jussittaret
Miksi meidän pitää olla kuin muut? Mihin tarvitsemme apinointia jalkapallopuolelta? Kun muutkin, niin mekin?
Tuskin tuosta mikään joka pelin tapa tulee. Eilisen kaltainen viheltely ymmärrettävästi alkaa katsomossa nostaa tunteita pintaan ja palautteen sekä paineen antaminen kuuluu asiaan.
 

SirKepola

Jäsen
Suosikkijoukkue
AS Roma
Viikko sitten tuli oltua Galatasarayn fudismatsissa Istanbulissa ja siellä tuo esim. "väärille" tuomioille viheltäminen on kyllä viety sille tasolle, että korvat räjähtää.

Paljon enemmän tämän kannalla Nordiksellakin olisin, että jos "vääriä" tuomioita on tullut niin sellainen vihellyskonsertti päälle vaan, että lapsilla saisi olla korvasuojat mukana. Tuo on oikeasti aika makeen kuulosta, kun se joku 100 desibeliä lähtee katsomosta vihellyksillä.

Toinen asia minkä tuolta mielellään ottaisi mukaan koti-Suomeen, että käytännössä kaikissa katsomoissa (myös pitkillä sivuilla) seistään koko matsi eikä istuta. Paljon helpompi aktivoitua muutenkin kannatukseen ja muuhun, kun ollaan seisomassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös