"Kysymyksessä olevia laajalti tunnettuja tavaramerkkejä tai niihin sekoitettavissa olevia tunnuksia on käytetty Justimus-ryhmän Wunderboy-albumin kuvamateriaalissa ja muussa mainoskuvituksessa sekä musiikkivideolla. Vastaajien menettely aiheuttaa haittaa myös sanottujen tavaramerkkien maineelle ottaen huomioon, että tavaramerkit esitetään musiikkivideolla halventavaan sävyyn ja että sekä musiikkivideolla että laulun sanoituksessa esiintyy alkoholin käyttöä yhdistettynä autoiluun, alaikäisiin kohdistuvia seksuaalisia viittauksia ja väkivaltaa.
Vastaajilla ei ole ollut hyväksyttävää syytä käyttää markkinoinnissaan tai muussa elinkeinotoiminnassaan Julius Sämann Ltd:n tavaramerkkejä tai niihin sekoitettavissa olevia tunnuksia.
Kysymys ei ole myöskään niin sanotusta sallitusta parodiasta. Tavaramerkkilainsäädäntö ei edes tunne sanotunlaista poikkeusta, joka oikeuttaisi toisen tavaramerkin tai siihen sekoitettavissa olevan tunnuksen luvattoman käytön elinkeinotoiminnassa. Vastaajien menettelyssä ei joka tapauksessa edes voisi olla kysymys parodiasta, koska menettelyllä on ollut selvästi kaupallinen tarkoitus, eli sillä on tavoiteltu taloudellista hyötyä eikä kysymys ole parodian avulla tapahtuvasta yleisesti kiinnostavaan ilmiöön, kuten esimerkiksi ympäristöongelmiin tai poliittisiin päätöksiin liittyvästä kritisoinnista."