On ollut jo monta vuotta kiellettyä.
Ei liiga-aikoinakaan sitä pleksiä saanu lyödä, ei siis mitään uutta auringon alla.
Mistä tämmöinen tieto on peräisin, kun siitä tunnutaan tietävän Porissa ja Iltalehdessä asti, mutta täälläpäin ei ole mitään faktatietoja asiasta kuulunut? Se on toki hyvä huudella etukäteen kaikki epäilyksensä ja jälkikäteen sitten hokea "mitämäsanoin mitämäsanoin", kun tulee muutama heppoisesti vihelletty 2 minuutin jäähy. Vielä ei ole mitään tuomaripeliä nähty tässäkään sarjassa ja itse asiassa tuomarit ovat olleet todella hyviä. Saa nähdä miten jatkossa, mutta toistaiseksi ainakin kaikki hyvin sillä saralla.
Siis tarkoitatko koko kautta vai pudotuspelejä?Jos huomasit niin se oli minulta. Porista en tiedä, mutta mielestäni tuomaritoiminnassa on ollut toivomisen varaa alkaen ensimmäisestä pelistä.
Siis tarkoitatko koko kautta vai pudotuspelejä?
Jos huomasit niin se oli minulta. Porista en tiedä, mutta mielestäni tuomaritoiminnassa on ollut toivomisen varaa alkaen ensimmäisestä pelistä. Erotuomaritoimintaa arvioidessa tieto ja "faktatieto" ovat kyseenalinen määre, mutta mielipiteitä voi olla ja ylläoleva oli minun.
Väänäsen ulosajo oli väärä tuomio, mutta muuten tuomarit on kyllä viheltänyt ihan hyvin.Tarkoitin tätä ZSKA-sarjaa.
Ainahan tuomaritoiminnassa on parannettavaa, mutta kun en selvästi parempaakaan tuomaritoimintaa muista sarjapeleissä Suomen maalla nähneeni, niin en viitsi hirveästi kritisoidakkaan. Ja mitään oikeusmurhia ei ole vielä tapahtunut playoffien vieraspeleissäkään.
Tässä nyt vähän hymyilyttää se, että joillakin on täysin mahdotonta puhua KHL:n tuomaritoiminnasta vetämättä Liigaa mukaan. Ihan kun vähän yritettäisiin "omaa" tuotetta suojella. Fakta on se, että KHL:n toimestakin virheeksi myönnetty vihellys näytteli ratkaisevaa roolia ensimmäisen pelin lopussa. On niin käynyt varmasti muuallakin, mutta miten se liittyy tähän sarjaan? Ei se puolueellisuus hyvät veljet tarvitse tarkoittaa sitä, että se on kaikille ilmeistä. Mieluummin vain sellaista, että saadaan toivottu lopputulos.
Samaa olen itsekin ihmetellyt. Jokerifanit puolustelevat verissäpäin heitä VASTAAN tuomittuja jäähyjä, tyyliin "Ossi antoi tuomarille mahdollisuuden viheltää". Häh? En kyllä muista että tuomareita olisi käänteisesti ikinä puolustettu näin raivokkasti omien toimesta. Mennyt ryssän perseennuoleminen vähän överiksi täällä. Uuden ajan suomettumista. No, onneksi suuri johtaja palasi julkisuuteen muutaman päivän hiljaiselon jälkeen. Ei ole KHL:llä ja Jokereilla syytä huoleen.
Samaa olen itsekin ihmetellyt. Jokerifanit puolustelevat verissäpäin heitä VASTAAN tuomittuja jäähyjä, tyyliin "Ossi antoi tuomarille mahdollisuuden viheltää". Häh? En kyllä muista että tuomareita olisi käänteisesti ikinä puolustettu näin raivokkasti omien toimesta. Mennyt ryssän perseennuoleminen vähän överiksi täällä. Uuden ajan suomettumista. No, onneksi suuri johtaja palasi julkisuuteen muutaman päivän hiljaiselon jälkeen. Ei ole KHL:llä ja Jokereilla syytä huoleen.
Vituttaa suomalaiseen "kansanluonteeseen" ilmeisesti kuuluva iänikuinen ja sokea valitus tuomareista ja kaikki on meitä vastaan -salaliitoista. Mertarannasta mallia?
Itse haluaisin keskittyä peliin, Jokereiden otteisiin ja eilisen kaltaisiin orgastisiin tuntemukseen mitä ne minulle aiheuttavat.
Niin mitkä ne tosiasiat sitten on?Miksi ummistaa silmänsä tosiasioilta, jos ne näkee omin silmin?.
KHL:ssä erotuomaritarkkailija käy läpi jokaisen ottelun tuomaritoiminnan jälkikäteen ja ilmoittaa liigalle havaitsemistaan tuomarivirheistä, joista tiedotetaan myös julkisuuteen, kuten Jokereiden tapauksessa kävi. Näitä tapauksia on kausittain useampia.Onko näitä virheitä myönnetty ja esimerkiksi kymppiä peruutettu useinkin? Joku varmasti tietää.
Siis ei voi olla totta, että tällainen asia vituttaa niin paljon, että pitää tulla avautumaan aiheesta... Voitto kauden tärkeimmästä matsista, hallissa uskomaton tunnelma, seuraavana päivänä mahdollisuus lyödä sarja tasoihin ja päätät nostaa tällaisen asian esille... Mä en ymmärrä, miten jonkun kakskeppisen nostaminen voi suututtaa noin paljon, kun itse läpsyttimien ehdottomana vihaajana pystyin nauttimaan tunnelmasta, vaikka vieressä istuneet hakkasivat näitä saatanan keksintöjä lähes koko matsin ajan...Laitetaan tänne se ainoa asia joka oli pielessä. Eli, pelataan kauden tärkeimpiä matseja ja kaiken tekemisen tulisi olla joukkueen tukemisessa niin sitten heilutellaan läpsyttimien vastaisia kakskeppisiä. En itsekkään niistä tykkää ollenkaan, mutta ei keskitytä nyt epäolennaiseen.
Se virhe nyt kuitenkin myönnettiin ja Ossin kymppitili nollattiin, mitkä ovat suoraselkäisiä päätöksiä. Sen ottelun lopputulosta ei voida muuttaa, mutta kymppitilin nollaus voi osoittautua merkittäväksi, jos Jokereiden nousukiito jatkuu.
Onko näitä virheitä myönnetty ja esimerkiksi kymppiä peruutettu useinkin? Joku varmasti tietää.
Sitä tosiasiaa tuo päätös ei muuta, että väärällä tuomiolla oli massiivisen isot seuraukset sille pelille - ja voi olla koko ottelusarjalle, mikä tottakai kouraisee syvältä. Mutta niin käy kuin käy. Ja tapauksesta tulee uusi suuri kertomus jääkiekon ja Jokereiden historiaan. Edelleenkin ymmärrän tuomarin päätöksen siinä tilanteessa.
Voi tuo rangaistuksen peruminen osoittautua ihan isoksikin jutuksi. Ehkä tuomarit tuntevat kollektiivisesti olevansa Jokereille jotain 'velkaa'. Se voi vaikuttaa ratkaisuun jossain yksittäistilanteessa. Lisäksi luulen, että se puhdisti ilmapiiriä Joukkueen sisällä ja varmasti helpotti Ossin elämää. Kaikki tärkeitä asioita isossa palapelissä.
Lopuksi muistuttaisin vielä, että kaikissa peleissä ja aina tuomarit puhaltavat kannattaamaasi joukuetta vastaan. Tämä toiminta on sitä räikeämpää, mitä merkittävämpi peli on kyseessä.
Eikös tämä ole vielä räikempää? Jos siis ajatellaan että tuomarit viheltävät kotiinpäin ja ovat "Moskovamyönteisiä"? Eli vedetään kotiinpäin ja selitellään asiaa tuomarivirheellä.
No, se mahdollinen puolueellisuus nostaa päätään vasta jos ZSKA apua todellakin tarvitsee. Ensimmäisessä pelissä kotietu oli menossa Jokereille ja silloin tuli sopivia tuomioita. 2-0 ottelujohdossa ei ole hätää eikä jeesiä tarvita. Puolueettomuus mitataan Moskovan 5. pelissä jos voitot ovat tasan ja mahdollisessa 7. pelissä. En usko että tänään nähdään mitään kummallista tuomaripeliä vaikka IL niin vihjaileekin
Tosta tuomaritoiminnan puolueellisuudesta voi antaa hyvän esimerkin, eilen muutama minsa ennen pelin loppua TsSka:lle jäähyn mailan tai muun esineen heittämisestä kun pelaaja siirsi muutaman kymmenen senttiä jäällä ollutta mailaa sivuun. Se siitä puolueellisuudesta...
Todella asiallista haukkua n.80% katsojista vajaiksi. Meniks sulla hermot myös siihen skidiin, joka oli taululla ja varmaankin hakkasi niitä läpsyttimiä. Olin noiden kakskeppisten puolella, jos ne tulisivat alkukaudesta eikä nyt. Mielestäni kaikki tälläiset toimet, jotka kritisoivat muita faneja nyt ovat turhia ja aiheuttavat turhaa negaatiota fanien keskuudessa. Kakskeppiset eivät ole usein ylhäällä, mutta se vähäinenkin aika voitaisiin käyttää paremmin.Hyvä muistutus vajaa-älyisille siitä, että tulisi keskittyä siihen joukkueen tukemiseen viuhtomisleikkien sijaan. Kakskeppiset nyt on muutenkin ylhäällä Eteläpäädyssä todella minimaalisen osan ottelutapahtumasta joten eiköhän keskittyminen ollut kuitenkin olennaisessa.
Eikö tänne voi tulla avautumaan kuin vain isoista aiheista? Mielestäni voi. Matsissa oli loistava tunnelma ja toivon sen jatkuvan tänään kun tasoitetaan sarja. Vihaan läpsyttimiä ylikaiken ja toivoisin, että niitä ei olisi olemassa, mutta en halua, että yksikään katsoja kokee oman tapansa kannattaa nyt vääränä. Kaikkien tulisi puhaltaa nyt yhteen ja kannustaa joukkue voittoon. Mulle on tässä vaiheessa aivan sama hakkaako katsojat läpsyttymiä,pamppuja vai käsiä yhteen, kunhan vain saadaan areenaan loistava tunnelma.Siis ei voi olla totta, että tällainen asia vituttaa niin paljon, että pitää tulla avautumaan aiheesta... Voitto kauden tärkeimmästä matsista, hallissa uskomaton tunnelma, seuraavana päivänä mahdollisuus lyödä sarja tasoihin ja päätät nostaa tällaisen asian esille... Mä en ymmärrä, miten jonkun kakskeppisen nostaminen voi suututtaa noin paljon, kun itse läpsyttimien ehdottomana vihaajana pystyin nauttimaan tunnelmasta, vaikka vieressä istuneet hakkasivat näitä saatanan keksintöjä lähes koko matsin ajan...
Niin mitkä ne tosiasiat sitten on?