Nyt just vituttaa!

  • 2 604 686
  • 12 298

KooJii_#1

Jäsen
Suosikkijoukkue
★ HIFK ★ Detroit Red Wings ★ Dallas Stars ★
Muistaakseni 90-luvulla jossain lehdessä - Jääkiekkolehti, Kiekkolehti, Veikkaaja tms. - esitettiin, että tapa kutsua mestaruuspokaalia "pojaksi" olisi lähtöisin salibandyn puolelta ja tuli SM-liigaan jossain Narrien mestaruusjuhlissa. Jos näin oli, niin siinä on enemmän kuin tarpeeksi syytä välttää kyseisen termin käyttöä. Onneksi pian sen jälkeen tuli kevään 98 nakkikekkerit, ja meille saatiin oma termi. Jos etsitään jotain neutraalia nimitystä, niin "kannu" on mun ehdotukseni.
Eiks toi oo näin tasa-arvon aikana myös väärin kutsua sitä ''pojaks''? Pitäiskö meiän vaan nostaa ''henkilöä'', sillä tyttöjä ja poikiahan ei enää oo olemassakaa...
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Vituttaa Borgströmin tilanne. Ensin oli iso loukkaantuminen, josta toipuminen ei ollut mikään pikku juttu. Paluun jälkeen taas on ilmeisesti ollut pienempiä vammoja ja parikin sairastumista. Tosi risaiseksi hänen kautensa joka tapauksessa jää, mikä ei ole nuorelle pelaajalle hyvä juttu urakehityksen kannalta eikä muutenkaan. Sympaattisen oloinen kaveri, jolle toivoisi parempaa onnea.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muistan samalla tavalla. Jokereiden mestaruusjuhlissa tuota huudeltiin. Olikohan 96 tai 97. En muista. Silloin vitutti yli kaiken tuo nimitys. Sittemmin asia ei ole yhtä paljon häirinnyt, ellei joku ole erehtynyt tuota sanaa IFK:n yhteydessä käyttämään. ”Kannu” on hyvä neutraali sana, ja myös ”pytty” käy.

Juuri näin. Menee osastoon ”Jonnet ei muista” mutta nimitys Poika linkittyy hyvin vahvasti 90-luvun narreihin turkoosine paitoineen, Hackmannin kattiloihin kypärinä, Keke, Teme, Ottoon ym.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Juuri näin. Menee osastoon ”Jonnet ei muista” mutta nimitys Poika linkittyy hyvin vahvasti 90-luvun narreihin turkoosine paitoineen, Hackmannin kattiloihin kypärinä, Keke, Teme, Ottoon ym.
Älä muistuta!! Tämä oli aikaa, jolloin sisäisen narrinsa löytäneet oman elämänsä sankarit yrittivät pakottaa jokerifaniksi. Otin mielummin dunkkuun.

Vinkkinä pahaan darraan: toista muutaman kerran mantraa: Temekekeottowadeströba. Laatta lentää varmasti ja voi harkita hillittyä tasoittavaa.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Vinkkinä pahaan darraan: toista muutaman kerran mantraa: Temekekeottowadeströba. Laatta lentää varmasti ja voi harkita hillittyä tasoittavaa.
Älä, älä... mulla on lievä darra, ja se paheni jo tuon näkemisestä heti.
Ei pitäisi muistella 90-lukua lainkaan (paitsi vuoden 98 mestaruutta). Jokereiden hehkuttaminen ja jopa nuoleskelu median taholta oli todella sylettävää, etenkin kaikenmaailman julkkikset, jotka kilvan ilmoittivat kannattavansa Jokereita.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Älä muistuta!! Tämä oli aikaa, jolloin sisäisen narrinsa löytäneet oman elämänsä sankarit yrittivät pakottaa jokerifaniksi. Otin mielummin dunkkuun.

Vinkkinä pahaan darraan: toista muutaman kerran mantraa: Temekekeottowadeströba. Laatta lentää varmasti ja voi harkita hillittyä tasoittavaa.

Heh! Mulla oli sama juttu.

Olin yläasteikäisenä todella pienikokoinen, varmaan jotain 160-senttinen ja melko hintelä skloddi.. isommat kundit antoi lumipesuja ja väänteli käsiä, kun ne yritti pakottaa mua narrifaniksi.. "Sano, että jokerit on parempi!" - ja ikinä en murtunut.

Ne vittuilutkin alkoi lukioiässä vähenemään, kun itselle oli tullut hartioita ja 30cm pituutta, ja "kovat kundit" oli tietysti maaraksalla.
Yksi niistä on kyllä viisastunut ja on nykyään mulle hyvä kaveri, vaikka toki piti kerran vanhemmalla iällä maksaa sillekin kundille potut pottuina. *hymiö*

Tarinan opetushan on tietysti se, että vaikka kuinka kaiken maailman loiset ja nilviäiset yrittäisivät tuota kasvatuksen pyhää kolminaisuutta - uhkailua, kiristystä ja lahjontaa käyttää sinuun suosikkijoukkueen vaihtamiseksi, niin pitäkää mielessä, että IFK on kaiken skeidan arvoinen.

Miksi pitäisi vaihtaa Suomen suurin ja kaunein urheilubrändi johonkin oligarkkien ja diktatuuriflirttien saunakavereihin? Tai joihinkin heinäkenkäjuntteihin? Jos paras on jo valittu, niin ei sitä lähdetä vaihtamaan.

Kaunein kaikista on meidän IFK.
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Vittu mä pelaa enään mitään vetoja!

Saatana, laitoin sit kolmella egellä 4-7!
 

Vilja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jatkoaika tuskailee kun Kerho joutuu lähtemään matsiin ilman Kontiolaa. Aika vähälle huomiolle mediassa jää koko ajan se, että meiltä puuttuu ilta illan jälkeen kaksi sarjan parhaimmistoon lukeutuvaa centteriä. Ehkä se ei ole enää uutinen loukkihistoriamme huomioiden.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Muistaakseni 90-luvulla jossain lehdessä - Jääkiekkolehti, Kiekkolehti, Veikkaaja tms. - esitettiin, että tapa kutsua mestaruuspokaalia "pojaksi" olisi lähtöisin salibandyn puolelta ja tuli SM-liigaan jossain Narrien mestaruusjuhlissa. Jos näin oli, niin siinä on enemmän kuin tarpeeksi syytä välttää kyseisen termin käyttöä. Onneksi pian sen jälkeen tuli kevään 98 nakkikekkerit, ja meille saatiin oma termi. Jos etsitään jotain neutraalia nimitystä, niin "kannu" on mun ehdotukseni.
Eiköhän tuo "poika" ole kopioitu Tuntemattomasta sotilaasta, jossa pontikkapannua taidettiin kutsua pojaksi. Rakkaalla lapsella on monta nimeä, vaikka kunnioitan Hexin kommenttia asiassa.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yritin katsoa ennakkostudiota ennen matsia mutta hermot meni sekunnissa kun "kukkoslasse" alkoi sönköttämään "pojasta". VIHAAN sitä kun Kanada-maljaa kutsutaan "pojaksi". Junttimaisuuden multihuipentuma.

Onhan se huono nimi kyllä. Tuo poika on joku maalaisten insidejuttu josta me ei tiedetä. Huhujen mukaan jossainpäin Suomea on voitettu kanada-maljoja jopa putkella, mutta vaikea samaistua näin IFK-fanina. Meillä yhden selvän kauden jälkeen faija on juhlinut kannua vähintään kolmenvuoden pirtuputkella. Nyt faija on ollut koko kauden selvinpäin ja jopa finaalipaikka on realismia, mutta voi olla taas piilopullo kätketty kevääksi.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan se huono nimi kyllä. Tuo poika on joku maalaisten insidejuttu josta me ei tiedetä. Huhujen mukaan jossainpäin Suomea on voitettu kanada-maljoja jopa putkella, mutta vaikea samaistua näin IFK-fanina. Meillä yhden selvän kauden jälkeen faija on juhlinut kannua vähintään kolmenvuoden pirtuputkella. Nyt faija on ollut koko kauden selvinpäin ja jopa finaalipaikka on realismia, mutta voi olla taas piilopullo kätketty kevääksi.

Mä oon sitä mieltä, että nelinkertainen Suomen mestari saa kutsua Kanada-maljaa vaikka mutsiksi, jos niin haluaa. Sitten kun täällä Stadissa alkaa taas olla niitä useamman Suomen mestaruuden voittaneita pelureita, niin he voivat haastaa sitä universaalia käsitystä siitä, minkälaisia hellittelynimiä tuolla kyseisellä palkinnolla tulisi olla.

Hetki saadaan kuitenkin vielä varmasti odotella, ennen kuin saadaan seuraava IFK:ssa neljä kertaa ganisteria nostellut kundi minkään valtakunnan studioihin pyörimään...
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä oon sitä mieltä, että nelinkertainen Suomen mestari saa kutsua Kanada-maljaa vaikka mutsiksi, jos niin haluaa. Sitten kun täällä Stadissa alkaa taas olla niitä useamman Suomen mestaruuden voittaneita pelureita, niin he voivat haastaa sitä universaalia käsitystä siitä, minkälaisia hellittelynimiä tuolla kyseisellä palkinnolla tulisi olla.

Tämä on kyllä ihan totta. Kyllähän tuo pojittelu-särähtää korvaan, mutta ehkä kannu-Lassella on jo oikeus kutsua sitä vaikka peltikanisteriksi jos haluaa.

Hetki saadaan kuitenkin vielä varmasti odotella, ennen kuin saadaan seuraava IFK:ssa neljä kertaa ganisteria nostellut kundi minkään valtakunnan studioihin pyörimään...

Joo siellä pyörii Vallineita ja Kukkosia, joilla on yhteensä enemmän mestaruuksia kuin meillä. Ei ole paljoa meidän kasvatteja näkynyt. Toivottavasti IFK olisi vihdoin Salmelaisen myötä sisäistänyt sen tosiasian, että stadissa on tehty urheilupuolella asioita ihan päin helvettiä, ja nämä Kärpät ja Tapparat on lähtökohtaisesti urheilullisesti parempia kuin me. Silkkihansikkaat roskiin, viinit lavuaarista alas ja hommiin.
 

Vilja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sorjonääännnn selostajana. Tarinat ok, mutta toi ääännnn-venytys lähes jokaisen sanan perässä on RAIVOSTUUTAVAAääään. Onkohan sitä tullut liian nirsoksi näiden selostajien suhteen...ääääääääään.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Jatkoaika tuskailee kun Kerho joutuu lähtemään matsiin ilman Kontiolaa. Aika vähälle huomiolle mediassa jää koko ajan se, että meiltä puuttuu ilta illan jälkeen kaksi sarjan parhaimmistoon lukeutuvaa centteriä. Ehkä se ei ole enää uutinen loukkihistoriamme huomioiden.

Joo sama homma vielä pelin jälkeenkin kuinka "HPK sinnitteli pahasti varamiehisenä". HPK:lla sivussa olivat Kontiola, Kannine, Tikka ja Lukka? Meillä Lundell, Borgström ja Auvitu. Kymmenen kertaa kymmenestä ottaisin nuo meidän pelaajat ennen kerhon pelaajia.
 

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Joo sama homma vielä pelin jälkeenkin kuinka "HPK sinnitteli pahasti varamiehisenä". HPK:lla sivussa olivat Kontiola, Kannine, Tikka ja Lukka? Meillä Lundell, Borgström ja Auvitu. Kymmenen kertaa kymmenestä ottaisin nuo meidän pelaajat ennen kerhon pelaajia.
Tuskin mitään vaikutusta mutta laitoin tuosta itse palautetta toimitukseen. Kehoitan muitakin tekemään saman jotka näkevät tilanteen oudoksi
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Muistan samalla tavalla. Jokereiden mestaruusjuhlissa tuota huudeltiin. Olikohan 96 tai 97. En muista. Silloin vitutti yli kaiken tuo nimitys. Sittemmin asia ei ole yhtä paljon häirinnyt, ellei joku ole erehtynyt tuota sanaa IFK:n yhteydessä käyttämään. ”Kannu” on hyvä neutraali sana, ja myös ”pytty” käy.
Olen antanut itseni ymmärtää että tuon palkinnon virallinen kutsumanimi vanhojen IFK-pelaajien toimesta on juurikin "Pytty". Mutta ajat muuttuu niin olen antanut itselleni luvan käyttää myös tuoreempaa versiota "Nakkikattila", silläkin uhalla että mut dumataan juntiksi.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Joo sama homma vielä pelin jälkeenkin kuinka "HPK sinnitteli pahasti varamiehisenä". HPK:lla sivussa olivat Kontiola, Kannine, Tikka ja Lukka? Meillä Lundell, Borgström ja Auvitu. Kymmenen kertaa kymmenestä ottaisin nuo meidän pelaajat ennen kerhon pelaajia.
Minäkin ottaisin jälkimmäiset, mutta vertailu on kuitenkin paha, sillä tuo HPK:n ryhmä on suuri osa pois heidän pelaajabudjetissa rahallisesti varatuista pelaajista.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Minäkin ottaisin jälkimmäiset, mutta vertailu on kuitenkin paha, sillä tuo HPK:n ryhmä on suuri osa pois heidän pelaajabudjetissa rahallisesti varatuista pelaajista.

On toki, mutta sanoisin kolmikon Lundell, Borgström ja Auvitu olevan aivan yhtä tärkeitä omalle joukkueelleen. Muutenkin on typerää kirjoittaa vain toisen poissaoloista kun toisella niitä on käytännössä katsoen saman verran ja 3-4 loukkaantunutta pelaajaa ei edes ole kovinkaan katastrofaalinen tilanne vaan jopa melko normaalia.
 

Forever#88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Sorjonääännnn selostajana. Tarinat ok, mutta toi ääännnn-venytys lähes jokaisen sanan perässä on RAIVOSTUUTAVAAääään. Onkohan sitä tullut liian nirsoksi näiden selostajien suhteen...ääääääääään.
Vahva sama! Mun on jopa vaikeempi kuunneella tätä tauotonta pulinaa kuin Mertarannan vaarallisia maneereja. Kaikille selostajille voisi joku pomomies kertoa, että ihan normaali puheääni riittää ja että TV-selostaja voi olla välillä jopa hetken hiljaa.
 

Vilja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vahva sama! Mun on jopa vaikeempi kuunneella tätä tauotonta pulinaa kuin Mertarannan vaarallisia maneereja. Kaikille selostajille voisi joku pomomies kertoa, että ihan normaali puheääni riittää ja että TV-selostaja voi olla välillä jopa hetken hiljaa.
Joo. Ja voisivat ottaa pyykkipojan nenästään. Nuo maneerit plus nasaalihonottaminen on aika raskasta.
 

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Ei sinällään moite mutta huvittava juttu. Tapahtui siis eilenkin mutta on ennenkin tapahtunut eri selostajien toimesta.
Eilen siis Innalla nosti kiekolla hyvin oikeaa laittaa ja pääsi alueelle, selostuksen intensiteetti nousi mikä itseäni ainakin huvitti, sillä Innalla oli yksin ja HIFK:lla oli melkein koko viisikko puolustusalueella. Ehkä selostaja pitää Innalaa jonain McDavidinä tai jotain.
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Pitikö tän yhden saatanan toopen tulla taas selostaa.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
No voi helvetti. Odotin innoissani Tallpäärin pelaamista. Nyt joudun tyytymään Pernaariin ja Vinpääriin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös