Nyt just vituttaa!

  • 2 580 482
  • 12 196

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
No etelään (Viroon) tai pohjoiseen (Norjaan) tuskin halutaan hypätä, joten pitäisikö sitä sitten hakeutua länteen, SHL:ään ja koittaa saada alkuperäiset nordic trophyn suomalaiskumppanit (TPS, Tappara ja Kärpät) mukaan?

Tässähän se ratkaisu käytännössä meidän näkövinkkelistä olisi. Vaan kun en perkele usko, että lännestä löytyy vastaavaa intoa, niin meillä ei käytännössä ole tätäkään vaihtoehtoa. Siksi jätin alunperin kirjoittamatta tämän auki, koska me ollaan ihan oikeesti naimisissa noiden vitun Sportien ja KooKooiden kanssa.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei nyt liity HIFK:hon kuin välillisesti, mutta nostipahan vitutuksen nyt aloitettu keskustelu Jukureiden nostamisesta Liigaan.

Tällä tapetaan mielenkiinto koko suomalaisesta jääkiekosta. Mestis on kohta joku harrastelijasarja, joka ei kiinnosta ketään. Kyllä tämä pelleily kuvastaa koko suomalaista suojeluyhteiskuntaa. Kenellekään ei saa tulla paha mieli. 12 joukkuetta Liigaan ja piste. Ruotsin karsintamalli meille. Parasta mitä suomalaiselle kiekolle voisi tapahtua olisi se, kun joku "suurista" tipahtaisi Mestikseen. Olisi se sitten vaikka HIFK. Aina kun karsintoja on pelattu, niin sähkö on ollut kauhea.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Tällä tapetaan mielenkiinto koko suomalaisesta jääkiekosta. Mestis on kohta joku harrastelijasarja, joka ei kiinnosta ketään. Kyllä tämä pelleily kuvastaa koko suomalaista suojeluyhteiskuntaa. Kenellekään ei saa tulla paha mieli. 12 joukkuetta Liigaan ja piste. Ruotsin karsintamalli meille. Parasta mitä suomalaiselle kiekolle voisi tapahtua olisi se, kun joku "suurista" tipahtaisi Mestikseen. Olisi se sitten vaikka HIFK. Aina kun karsintoja on pelattu, niin sähkö on ollut kauhea.

Mun silmissä Mestis on jo tippunut harrastelijasarjaksi, ja vielä ilman omaa syytään. Mä en tarkalleen tiedä, enkä jaksa tähän väliin selvittää, mikä on Ruotsin karsintamalli. Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että 12 joukkueen sarja, josta huonoin tippuu suoraan ja toiseksi viimeinen pelaa paras viidestä sarjan Mestiksen kakkosta vastaan, Mestiksen ykkönen luonnollisesti nousee suoraan. Samalla voitaisiin unohtaa villit kortit ja lomarenkaat, kun saataisiin 9/12 joukkueelle panosta myös keväälle Liigassa. Ja tuo suora tippuminen on minun mielestä välttämättömyys ennen kaikkea juuri mainitsemasi karsintojen sähköisyyden vuoski. Ei tällä hetkellä voida olettaa minkään mestisjengin haastavan liigaseuraa, ei edes Sportia. Mutta kyllähän se asetelma olisi ihan toinen jos karsinnoissa olisivat vastakkain Liigan toiseksi viimeinen KooKoo ja Mestiksen kakkonen HIFK. Ja seuraavan vuoden karsintoja silmällä pitäen Tappara on juuri pudonnut Mestikseen liigajumbona. Siinä oltaisiin vuodesta toiseen jännän äärellä.

Mulle ei kyllä millään avaudu, että miten häntäpään lisääntynyt kilpailu palvelee Liigan etua, varsinkin kun häntäpäässä ei ole mitään panosta mistä pelata.
 

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
..... Mä en tarkalleen tiedä, enkä jaksa tähän väliin selvittää, mikä on Ruotsin karsintamalli......

Toisella kotimaisella selitetty järjestelmä oheisen linkin takana.

Direktkval till Svenska hockeyligan 2015/2016 – Wikipedia

Samaa mieltä olen siitä, että suora putoaminen (vaikka kaksi viimeistä liigajoukkuetta) nostaisi panosta pelaamiseen loppuun saakka. Nykyinen tarhailvesten kasvattaminen ei palvele kenenkään etua. Samoin täysin turhat säälipleijarit voitaisiin unohtaa ja jättää playoffsit neljän parhaiten sijoittuneen joukkueen huoleksi, aivan kuten 1970-luvulla. IFK-kannattajien playoffs-kortit voisi saman tien unohtaa vuoteen 2047 saakka, ainakin mikäli Töppö-Tomppa jatkaa vielä yhdenkin kauden UTJ:na.
 

jalapeeno

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Tässähän se ratkaisu käytännössä meidän näkövinkkelistä olisi. Vaan kun en perkele usko, että lännestä löytyy vastaavaa intoa, niin meillä ei käytännössä ole tätäkään vaihtoehtoa. Siksi jätin alunperin kirjoittamatta tämän auki, koska me ollaan ihan oikeesti naimisissa noiden vitun Sportien ja KooKooiden kanssa.

Älkää vaan lähtekö muihin sarjoihin. HIFK on ollut viime vuosina kannattajineen hienoin vitsi Liigassa. Ootte olevinaan niin äijää, niin äijää ja sitten pelaatte tuollaista neitikiekkoa. Rahaa kyllä piisaa, mutta joka vuosi joukkue on ihan paska. Soppa ja Rami olivat molemmat aivan hulvattomia tapauksia. Kaikki fanit luuli oikeasti, että Summanen tuo menestystä, vaikka muut tietää että se jätkä on vaan täysi sekopää ja pelle. Nykyinen Jokereiden mies koutsina on hyvä jatkumo vitsille... Onhan se menestynyt Itävallassa. Ei jumalauta...
 
Viimeksi muokattu:

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikö narreilla ole omaa vitutusketjuaan kohelon puolella, kun tänne marssii kaiken maailman chilipippurit purkamaan pahaa oloaan? Kummallinen purkautuminen.

Se on muuten sanottava, että jalopeenon tapaisista vatipäistä huolimatta, minulla on edelleen narreja ikävä.
 

F#21

Jäsen
Älkää vaan lähtekö muihin sarjoihin. HIFK on ollut viime vuosina kannattajineen hienoin vitsi Liigassa. Ootte olevinaan niin äijää, niin äijää ja sitten pelaatte tuollaista neitikiekkoa. Rahaa kyllä piisaa, mutta joka vuosi joukkue on ihan paska. Soppa ja Rami olivat molemmat aivan hulvattomia tapauksia. Kaikki fanit luuli oikeasti, että Summanen tuo menestystä, vaikka muut tietää että se jätkä on vaan täysi sekopää ja pelle. Nykyinen Jokereiden mies koutsina on hyvä jatkumo vitsille... Onhan se menestynyt Itävallassa. Ei jumalauta...
Mikäs maalainen siellä nyt heräsi talviuniltaan?

Aikamoista yleistystä, sillä itse en todellakaan uskonut että Summanen tuo ollenkaan menestystä, eivätkä uskoneet frenditkään. Korjataan myös sen verta, että Stögö on menestynyt Suomessa sekä Sveitsissä.

Taitaa kyseinen nimimerkki olla Länsi-Suomen aikaansaannoksia.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Älkää vaan lähtekö muihin sarjoihin. HIFK on ollut viime vuosina kannattajineen hienoin vitsi Liigassa. Ootte olevinaan niin äijää, niin äijää ja sitten pelaatte tuollaista neitikiekkoa. Rahaa kyllä piisaa, mutta joka vuosi joukkue on ihan paska. Soppa ja Rami olivat molemmat aivan hulvattomia tapauksia. Kaikki fanit luuli oikeasti, että Summanen tuo menestystä, vaikka muut tietää että se jätkä on vaan täysi sekopää ja pelle. Nykyinen Jokereiden mies koutsina on hyvä jatkumo vitsille... Onhan se menestynyt Itävallassa. Ei jumalauta...

Onko teillä siellä amiksen hitsauspuolella nykyään tietokoneet?
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Nykyinen Jokereiden mies koutsina on hyvä jatkumo vitsille... Onhan se menestynyt Itävallassa. Ei jumalauta...

Mistään en mitään tiedä, mutta HIFK:n nykyisellä päävalmentajalla on kaksi mestaruutta miesten tasolla, ja Jokereiden koutsilla yksi. Jokereiden koutsi voitti ainoan miesten mestaruuden HIFK:n päävalmentajana.
 

Tapuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK HELSINKI, Ville Peltonen
Eihän tää jalapeeno mikään jokerifani ole. Ässiä taitaa kannattaa.
Itse taas luulen, että on enemmänkin pesäpallo miehiä ja veikkaisinpa vielä, että jostain Alajärven suunnalta ja siellähän vaikutti aikoinaan paikallinen ankkurit isompana tähtenään Iivarisen Matti. Nyt, kun ankkurit on poistunut (kai) pesäpallokartalta niin on aikaa lukea valtakunnan lehtiä ja on bongannut tai kuullut siellä puhuttavan IFK :sta ja ilmeisemmin on sitten hakenut, jostain tietoa ja yrittää nyt sitten tiedoillaan päteä täällä. Mistäs muuten itse tiesin noinkin paljon pesäpallosta ?
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tässähän se ratkaisu käytännössä meidän näkövinkkelistä olisi. Vaan kun en perkele usko, että lännestä löytyy vastaavaa intoa, niin meillä ei käytännössä ole tätäkään vaihtoehtoa. Siksi jätin alunperin kirjoittamatta tämän auki, koska me ollaan ihan oikeesti naimisissa noiden vitun Sportien ja KooKooiden kanssa.

Ei se (SHL) ole teille mikään ratkaisu kun ei teidän perse kestä matkustelua Ruotsin suuntaan, ja sitäpaitsi teillä on tuo dominointi liigassa nyt jäänyt vähemmälle niin mikä helvetin järki on lähteä nöyryyttämään itseään jonnekin Ruotsin takamaille. Ei ymmärrä.

Sportia ja KooKoota on aivan turha dissata, ne tarvitsevat kehittymiseen hieman aikaa ja sen jälkeen pelaavat paikasta pleijareihin. Perspektiiviä voi ottaa esimerkiksi SaiPasta, joka ei aiemmin ollut pudotuspelijoukkue. Nyt on.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Ei se (SHL) ole teille mikään ratkaisu kun ei teidän perse kestä matkustelua Ruotsin suuntaan, ja sitäpaitsi teillä on tuo dominointi liigassa nyt jäänyt vähemmälle niin mikä helvetin järki on lähteä nöyryyttämään itseään jonnekin Ruotsin takamaille. Ei ymmärrä.

Sportia ja KooKoota on aivan turha dissata, ne tarvitsevat kehittymiseen hieman aikaa ja sen jälkeen pelaavat paikasta pleijareihin. Perspektiiviä voi ottaa esimerkiksi SaiPasta, joka ei aiemmin ollut pudotuspelijoukkue. Nyt on.

Eipä tuossa SHL:ään viitattukaan. Toki sen verran on pakko korjata, että kyllä seuran perse kestäisi Ruotsin matkailun varmasti, kyllä ne ongelmat tulevat vastaan kotipelien myynnissä kun vastassa onkin Kärppien sijasta Skellefteå. HIFK:n dominointi Liigassa on tosiaan ollut hyvin kausiluontoista, ensin 1998 ja sitten heti perään 2011. Vaan ei sekään ole millään muotoa vitutuksen taustalla. En voi myöskään ymmärtää miksi dominointi pitäisi olla sarjavaihdoksen taustalla. Mikäli dominointi määritellään useamman kauden menestykseksi, ei sarjanousujakaan nähtäisi kuin hyvin harvoin. Harvoin nousijat ovat kuitenkaan dominoineet alempaa sarjaansa ennen nousuaan. Ja jos yhtään lohduttaa, niin ei tunnu olevan pelkästään yksi asia mitä sinä et viestissäni ymmärrä.

Sportia ja KooKoota on syytä dissata ihan vaan sen vuoksi, että minua ne eivät kiinnosta pätkän vertaa. Eipä sen puoleen, ei kiinnosta sinunkaan suosikkisi SaiPa. Minun kritiikkini kohdistuu kuitenkin Liigan kasvattamiseen, ei mainittuihin seuroihin. Ne nyt vaan antavat kasvot tälle epätoivotulle ilmiölle. Ja pakko vielä tähän loppuun todeta, että SaiPa on nyt muutaman vuoden tehnyt hyvää työtä. Vaan enpä minä edelleenkään saa SaiPasta varmaa pudotuspelijoukkuetta. Nythän pudotuspelijoukkuita on enää Kärpät ja Tappara.
 

Kinkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kiffen
Sportia ja KooKoota on syytä dissata ihan vaan sen vuoksi, että minua ne eivät kiinnosta pätkän vertaa. Eipä sen puoleen, ei kiinnosta sinunkaan suosikkisi SaiPa.
Näitä pelejä kun on tullut seurattua lähes 40 vuotta, niin minulle on jäänyt tietyistä joukkueista divaristatus päälle, enkä siitä tunnu pääsevän irti. Kyseisiä joukkueita ovat edellä mainittujen lisäksi JYP, Kärpät, HPK, Espoo, Jokerit (Teemun alkuvuodet) ja KalPa. Kumma kyllä länsirannikon konttausvuodet eivät ole minun mieleeni jättäneet leimaa, ehkä TuTo on se länsirannikon divarijengi ja sitten ovat ne muut Liigajoukkueet. Tampereelta arvostaisin jopa KooVee:n nousua enemmän kuin Sportin tai KooKoo:n nostamista Liigaan.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Siis mitä vittua tässä ketjussa tapahtuu? Amisviiksiset narripellet ja landepaukut aukoo päätään täällä. Menkää omiin ketjuihinne vittuilemaan ja jättäkää meidän vitutusketjumme rauhaan. Me tarvitaan se enemmän kuin muut.
 

faro

Jäsen
Siis mitä vittua tässä ketjussa tapahtuu? Amisviiksiset narripellet ja landepaukut aukoo päätään täällä. Menkää omiin ketjuihinne vittuilemaan ja jättäkää meidän vitutusketjumme rauhaan. Me tarvitaan se enemmän kuin muut.
Kuka "narripelle" täällä on lähiaikoina aukonut päätään?
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Hahhah, onpas täällä herkkää porukkaa. Haleja ja voimia sinulle! Kyllä se elämä vielä sinnekin joskus hymyilee.

Sinä kysyit, minä vastasin. Sinä lähetit minulle haleja ja voimia, minun elämäni hymyili jo ennen niitäkin, mutta ilolla otin ne vastaan. Mutta miten hittossa herkkyys liittyy tähän touhuun?
 

faro

Jäsen
Sinä kysyit, minä vastasin. Sinä lähetit minulle haleja ja voimia, minun elämäni hymyili jo ennen niitäkin, mutta ilolla otin ne vastaan. Mutta miten hittossa herkkyys liittyy tähän touhuun?
Minusta se on aika herkkää toimintaa, jos ihan normaali kysymys koetaan pään aukomiseksi. Mutta kai se on sitten siellä päin ihan normaalia.

Tämä osaltani tästä. Ei ollut tarkoitus aukoa päätä.
 
Viimeksi muokattu:

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Ei nyt liity HIFK:hon kuin välillisesti, mutta nostipahan vitutuksen nyt aloitettu keskustelu Jukureiden nostamisesta Liigaan. Nosti vaan pintaan taas sen, että KooKoo pelaa vittu ensi kaudella Liigassa. Vituttaa Narrien lähtö ja se, että 5 ihan helvetin kiinnostavaa matsia korvaantuu ensi kaudella 10 ihansama matsilla. Vittuako näitä Sporteja, KooKooita ja nyt mahdollisesti Jukureita tarvitse Liigaan nostamaan pilaamaan sarjaa. Tätät tahtia kun Rannisto & Co jatkavat, niin mä ihan oikeasti alan toivoa, että HIFK tekee Jokerit ja jättää uppoavan laivan. Ei helvetissä hypätä itään, vaan lähetään kehittämään jotain muuta. Vitun vitun vittu!

Just näin. Tämä holtiton laajennus heikentää lopulta itse tuotetta. On oikeastaan ihan sama kuinka moni joukkue pääsee pleijareihin, kun joukkueiden määrää jatkuvasti kasvatetaan. Merkityksettömien matsien määrä kasvaa entisestään ja pelaajamateriaalierot lisääntyvät. Kasvavia pelaajamateriaalieroja Liiga tullee totuttuun tapaan kompensoimaan sääntötulkinnoin keinonaan pitää ottelut tasaisempana jonka suora seuraus on pelin viihdearvon heikkeneminen. Sen seuraus taas on hinta-laatusuhteen lasku jne. Kyseisiin otteluihin myydään ja annetaan -viimeistään Gardenin aikana- alennus- ja ilmaislippuja, joka totuttaa kuluttajat uuteen hintatasoon. On aivan selvää, että kaikki laajennusjoukkueet eivät tule koskaan pystymään rakentamaan joukkuettaan edes suurin piirtein kilpailukykyiseksi ja tuomaan jotain konkreettista lisäarvoa Liigalle. Liigan profiiliseurat -joihin HIFK lukeutuu- ovat laajennuksen suurimmat häviäjät. HIFK:n ottelujärjestyskulut ovat ihan toista luokkaa kuin vaikkapa KooKoo:lla tai Jukureilla eikä ne muutu vastustajan mukaan. Hallin täyttöaste pitäisi silti olla edes kohtuullinen vaikka vastassa olisi Mestistason Jukurit. Tällä strategialla, jossa laatu korvataan määrällä, Liiga ei pelkästään vahingoita itseään vaan sivullisia uhreja on sekä Mestis että laji.
 

Tapuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK HELSINKI, Ville Peltonen
Siis mitä vittua tässä ketjussa tapahtuu? Amisviiksiset narripellet ja landepaukut aukoo päätään täällä. Menkää omiin ketjuihinne vittuilemaan ja jättäkää meidän vitutusketjumme rauhaan. Me tarvitaan se enemmän kuin muut.
Jos tarkoitit landepaukulla meikäläisen heittoa niin snadisti skuugeen meni veikkauksesi. Fitti homma, jos et hiffaa snadia flöittiä, kun aloin bamlaamaan pesiksestä ja Iivarin Masasta, joka aikoinaan skulasi lajia ja löi tai stikkasi boltsia, kun muut yritti sitten stagalla osua siihen. En tullut tänne flaidaamaan vaan kertomaan snadin totuuden ja veikkaan, että sä kumminkaan ole födannut Manskulla. Mä oon, joten aika Stadin kundi olen myös yksi Stadin slangi Ry:n jäsenistä sekä erityisen kiinnostunut Stadin historiasta, joita omille skideille parhaani mukaan opetan, jotta täällä säilyisi edes vähän jotain gamlaa.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Tapuli, jos sulla on käytössä kaksi nimimerkkiä josta toinen on Derrick niin sitten tarkoitin sinua, muuten en. Peace!
Ja Farolle anteeksipyyntö, tuo Jalapeeno taitaakin olla Porilainen luokkahitsaaja.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
ja sitäpaitsi teillä on tuo dominointi liigassa nyt jäänyt vähemmälle niin mikä helvetin järki on lähteä nöyryyttämään itseään jonnekin Ruotsin takamaille. Ei ymmärrä.

Häh?! Etkö sä seuraa kiekkomaailman tapahtumia laajemmin? Meillähän on loistava esimerkki ilmalan narreista, kuinka 2000-luvun lähes jatkuva alisuorittaja menestyy muualla. SHL:ssä olisi vielä se hyvä puoli, ettei se ole samassa määrin poliittinen projekti, kuin esim. KHL, joten siellä ei tarvisi samalla tavalla spekuloida, että pitääkö menestyessä pelata vastustajien lisäksi myös tuomareita ja jopa omistajia vastaan...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös