Nyt just vituttaa!

  • 2 567 243
  • 12 140

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Boldaamani kohta on taivahan tosi. Ja näissä faktapohjaisissa asioissa pitää pystyä jättämään tunteet ulkopuolelle ja katsoa, mitä laki sanoo. Esim. se, että HIFK on vuokrannut Jäähallista muitakin tiloja, kuten toimistotilat, ei liity jäävuoroihin mitenkään. Vuokratuista tiloista on vuokrasopimus ja kummallakin osapuolella on oikeudet ja velvollisuudet.

Mitä tulee Kivimäen "kaksoisrooliin", väitteille siitä, että HIFK:ta suosittaisiin yli muiden ja että "kaupungin piti erikseen varmistaa, että Jokerit saa saman kohtelun vuokra-asiassa", pitäisi kyetä osoittamaan jotain todisteita. Ja uskottavaksi todistajaksi ei riitä Paavo Arhinmäki. Paitsi, että hän on jäävi, hän ei myöskään ole millään tavalla uskottava. Tai edes rehellinen. On ihan selvää, myös yksityisellä puolella, että mikäli on kaksi vuokralaista, joista toinen on sitoutunut vuokranantajaan jo vuosikymmenten ajan ja toinen on kiinnostunut lyhytaikaisesta vuokrauksesta, se pitkäaikainen vuokralainen on nokkimisjärjestyksessä etusijalla. Vaikka lakeja tulee noudattaa, kaikkiin asioihin ei pykäläviidakosta löydy suoraa ratkaisua. Silloin tulee muita ratkaisevia tekijöitä.

Mitä tulee kohtaan kaksi, puhut nyt itseäsi pussiin. Samaan aikaan, kun valitat siitä, että HIFK:ta suositaan Jokereiden kustannuksella, kirjoitat kuitenkin, että "Jääkenttäsäätiöltä tuli jopa pyyntö pelata enemmän pelejä Hhelsongin Jäähallissa". Se, että Jokerit haluaa pitää kiinni sopimuksistaan Keravan jäähallille, on täysin epäolennainen asia. Eikä kiinnosta meitä.

Henkilökohtaisesti mun on vaikea kuvitella, että sellaista liiketoimintaa harjoittava yritys, kuten jääkiekkojoukkue, jonka tulot tulevat isossa määrin pääsylipputuloista, kieltäytyisi oikeasti pelaamasta jonkun erityisen sitoutumisen takia isommassa hallissa. Sen sitoutumisen olisi voinut näyttää sitten vaikka niin, että maksetaan se jäävuoro ja annetaan se jollekin junnujoukkueelle ilmaiseksi, pelataan Nordiksella ja katetaan ne sitoutumisesta aiheutuneet ylimääräiset kulut Keravalla Nordiksella pelattavista otteluista saatavilla tuloilla, jos Keravan jäähalli ei saa vuoroja myytyä muille. Joku tässä sitoutumisväitteessä ei vain täsmää. Ihan turha tulla tänne meidän osioon itkemään mistään Jääkenttäsäätiön Jokereiden syrjimisistä, kun sellaista ei ole edes tapahtunut. Vai mitä syrjintää se on, että myöhemmin tarjotaankin enemmän vuoroja kuin alunperin oli suunniteltu? Syrjimiseksi voisi laskea sen, että jo luvatut vuorot vedetäänkin pois, koska pelätään, että HIFK suuttuu. Mitä sitäkään ei siis ole tapahtunut.

On myös olemassa sellainen vaihtoehto, mitä itse pidän jopa todennäköisempänä, että Jokereiden toimistolla ei ole haluttu ottaa riskiä siitä, että yleisöä ei kaikissa peleissä kävisikään tuhansittain, jolloin itse asiassa Nordiksen otteluista ei jäisikään taloudellisesti mitään viivan alle. Pahimmassa tapauksessa tehtäisiin ehkä jopa persnettoa. Ja tämä onkin ihan viisaasti ajateltu ja liiketaloudellisesti järkevää. Samalla taataan se, että niihin peleihin, joita Nordiksella tullaan pelaamaan, saadaan enemmän massoja liikkeelle, koska niitä on harvemmin tarjolla ja kiinnostus näitä pelejä kohtaan kasvaa myös tunnelman takia entisetään, jolloin tulopuoli tulee jäämään varmasti plussalle. Fakta on kuitenkin se, että Mestiksessä on seuroja, jotka eivät sankoin joukoin yleisöä kiinnosta ja pääkaupunkiseudulla on myös paljon muita vaihtoehtoja viettää vapaa-aikaa kuin tulla katsomaan jotain vorssanpalloseuraa. Ja sehän sopii aika huonosti Jokereiden narratiiviin Suomen kiinnostavimmasta seurasta, että Nordiksella olisi tuhansia tyhjiä tuoleja.

Ketjun aiheeseen liittyen vituttaa, että täällä meidän osiossa kirjoitellaan niin paljon naapurin asioista. Syyllistyin siihen taas itsekin. Ja se se vasta vituttaakin. Lisäksi vituttaa, että naapurista tullaan tänne syöttämään omaa narratiivia asioista varsin köykäisin perustein ja vääristellen. HIFK-osiossa on täysin väärä kohderyhmä, joten Jokeri-fanien tarkoitusperiä on syytä miettiä. Itse ajattelin niin, että jatkossa en huomioi sellaisia kommentteja mitenkään. Sitten ei synny keskusteluakaan.

Pyydän omiltani anteeksi tätä vuodatustani.
Hyvin vuodatettu, ja pahoittelen tätä myös omalta osaltani, että olen kantaa asiaan ottanut. Sen verran kuitenkin, että näissä viimeisissä viesteissä on taas oikein hyvin tullut esiin kaikki se, miksi en kaipaa sekuntiakaan jokereita liigaan. Olen jo niin tottunut ajatukseen siitä, että tätä paskaa ei tarvitse kuunnella ja vielä vähemmän katsella.

Sitä paitsi liigan kannalta ei ole hevonperseen merkitystä sillä, vaikka narripeleissä kävisi puolimiljoonaa katsojaa per peli tällä hetkellä. Mutta jos sen mestiksen taso sillä nousee niin hyvä, ja olkoon jokerit siellä vaikka iänkaikkisesti. Loppuu se vitun tyhmä elvistely faneilta joiden seura on kyllä ollut sellainen saatananallinen hullunmylly liki koko historiansa ajan, mutta on kyllä kuin joku juuttunut paskatahra kengänpohjassa josta ei eroon pääse.

Jos nousee liigaan, niin nousee, mutta kyllä voisi odottaa edes vähän nöyryyttä kannattajiltaan, joiden porukkaa raahataan aina haudan partaaltakin takaisin. En ainakaan hirveästi millään seuran identiteetillä tai historialla kävisi henkseleitä paukuttamassa, kuten jo nyt nähdään useampienkin kannattajiensa toimesta tapahtuvan. Voisivat siis olla kiitollisia että heillä ylipäätään on yhtään mitään mitä kannattaa. Narrit -olikohan jo versio 5.0 menossa -joilla ei muuta yhteistä siis löydy kuin jatkuvasti vaihtuva paidan väri ja logo. sekä pään aukominen milloin missäkin
 
Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielestäni hyvänä pienenä rangaistuksena tästä voisit tulla seuraavaan muutamaan peliin kannustamaan nahkahanskat kädessä?

Pienenä rangaistuksena? Olisko muita pieniä toiveita? ”Huuda mua Paveksi”?

Nämä jutut kannattaa @Frankie pitää omina salaisuuksina :D.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Pienenä rangaistuksena? Olisko muita pieniä toiveita? ”Huuda mua Paveksi”?

Nämä jutut kannattaa @Frankie pitää omina salaisuuksina :D.
Arvasin, että olet kranttu, joten toisena hyvänä vaihtoehtona näen yksinkertaisesti sämpylöiden ja röökin jakamisen toimestasi Nordiksen pääsisäänkäynnin edessä.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Pienenä rangaistuksena? Olisko muita pieniä toiveita? ”Huuda mua Paveksi”?
Vaikka olen itse pervo ja kovin avarakatseinen, nyt mentiin sellaisen rajan yli, että on pakko huutaa: "PUNAINEEEEEN!" (Enkä siis tarkoita IFK:ta.)
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Arvasin, että olet kranttu, joten toisena hyvänä vaihtoehtona näen yksinkertaisesti sämpylöiden ja röökin jakamisen toimestasi Nordiksen pääsisäänkäynnin edessä.

Mulla on tänään sellainen itsekunnioitus-päivä. Et siksi olen valikoiva.

Sulla on paskat vaihtoehdot. Pystyt parempaan.

Vituttaa muuten just nyt se, ettei tänäänkään pelata. Noh, huomenna sitten.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikka olen itse pervo ja kovin avarakatseinen, nyt mentiin sellaisen rajan yli, että on pakko huutaa: "PUNAINEEEEEN!" (Enkä siis tarkoita IFK:ta.)

Ymmärrän. Minä kuitenkin olen syytön.
 

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Mitä, mitä, mitä?!!! Jakaako jokin nahkahanskainen Pave siis sämpylää ja röökiä ennen HIFK- SaiPa matsia? Ja hänelle pitää huutaa ” Pave” saadakseen sämpylän?

Saadaanko seuraavastakin kotiottelusta teemaottelu, kun edellinen oli oktoberfest ja Ilves-matsiin tulee puhallinorkesteri?
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Mitä, mitä, mitä?!!! Jakaako jokin nahkahanskainen Pave siis sämpylää ja röökiä ennen HIFK- SaiPa matsia? Ja hänelle pitää huutaa ” Pave” saadakseen sämpylän?
Nahkahanskainen pave oli aikoinaan tuttu näky narrien fanikatsomossa. Ja tuo sämpylöiden ja röökien jakaminen taisi olla ultras jokerit ryhmän juttuja. Ns tosi äijien juttuja.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Nahkahanskainen pave oli aikoinaan tuttu näky narrien fanikatsomossa.
Silloin oli eri meininki nahkahanskoineen, nykyinen capo on näemmä eilen nimitetty narrien hallitukseen. Ajat muuttuvat.
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Silloin oli eri meininki nahkahanskoineen, nykyinen capo on näemmä eilen nimitetty narrien hallitukseen. Ajat muuttuvat.
Jaa, jos hieman mukailisi erästä Dingon hittiä…

Hän tulee vastaan "ei liigaa" -ilmein.
Fanin elämänsä on kahlittu narreihin.
On divarissa jengi, taas sataa lunta.
On pelipäivä taas tänään,
Kun hän hakkaa nahkahanskojaan
Ja huutaen taas kannustaa.

Hän on ollut joskus nuori skloddi
Käynyt matseissa liigasta divariin.
Kohelonaika vain yhtä tuskaa.
Näin eilisen muistot vierellään
Hän on herännyt tuntien kipeää.
Venäjän sarjan ajan häpeää.

Hän on nahkahanskainen poika.
Se sama poika on nähnyt helvetin.
Nahkahanskainen poika.
Se sama poika on uskonut ihmeisiin
Hän on nahkahanskainen poika,
Se sama poika on nähnyt helvetin.
Nahkahanskainen poika.
Se sama poika on uskonut ihmeisiin. ”


Juu, ja nyt vituttaa että käytin 10 minuuttia ajastani tämmöisen soopan luomiseen, mutta minkäs teet… tehty mikä tehty kun runosuoli sykkii.
 

M.Rönkkö-83

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Islanders
Jaa, jos hieman mukailisi erästä Dingon hittiä…

Hän tulee vastaan "ei liigaa" -ilmein.
Fanin elämänsä on kahlittu narreihin.
On divarissa jengi, taas sataa lunta.
On pelipäivä taas tänään,
Kun hän hakkaa nahkahanskojaan
Ja huutaen taas kannustaa.

Hän on ollut joskus nuori skloddi
Käynyt matseissa liigasta divariin.
Kohelonaika vain yhtä tuskaa.
Näin eilisen muistot vierellään
Hän on herännyt tuntien kipeää.
Venäjän sarjan ajan häpeää.

Hän on nahkahanskainen poika.
Se sama poika on nähnyt helvetin.
Nahkahanskainen poika.
Se sama poika on uskonut ihmeisiin
Hän on nahkahanskainen poika,
Se sama poika on nähnyt helvetin.
Nahkahanskainen poika.
Se sama poika on uskonut ihmeisiin. ”


Juu, ja nyt vituttaa että käytin 10 minuuttia ajastani tämmöisen soopan luomiseen, mutta minkäs teet… tehty mikä tehty kun runosuoli sykkii.
”Käsi kädessä kuljemme taloon autioon…jne.” sopii muuten melko täydellisesti taustahymniksi, kun paluumarssi Jaffalaan aikanaan tapahtuu.

Ketjun aiheeseen liittyen; Vituttaa suuresti näin pitkät tauot - varsinkin silloin, kun peli kulkee. Onneksi tänään jatkuu!
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Vittu kuvan laatu paikka paikoin ku joltain 70 luvulta vaikka ollaan vuodessa 2023!
Ja voi vittu! Ässät, toinen kotipunainen ja jotenkin ollut pelityyliltään vähän kuin me. Niin saatana lähteneet tohon että yleisö huutaa maalintekijän sukunimen.
No, maailma muuttuu minä en!
 
Suosikkijoukkue
HIFK, FLA
Vittu kuvan laatu paikka paikoin ku joltain 70 luvulta vaikka ollaan vuodessa 2023!
Ja voi vittu! Ässät, toinen kotipunainen ja jotenkin ollut pelityyliltään vähän kuin me. Niin saatana lähteneet tohon että yleisö huutaa maalintekijän sukunimen.
No, maailma muuttuu minä en!
Se että huudatetaan yleisöllä maalintekijän sukunimi on junttimaisuuden multihuipentuma.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Se että huudatetaan yleisöllä maalintekijän sukunimi on junttimaisuuden multihuipentuma.
Ja samaa kärsimystä on nykyisin tarjolla monilla Liiga-paikkakunnilla. Pitäisi kieltää koko huudattaminen, kun kuuluttajien toiminta on muutenkin aika tarkasti säänneltyä.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Eikös Ässien pelaaja tuossa tilanteessa enemmänkin "tipahtanut" Melartin jalan päälle.

Minusta kyllä polvet kolahtivat yhteen Ojantakasen kanssa ja Melartilla oli jalka huonommassa asennossa. Pahalta kyllä näytti irvistys ja koppiin talutus, voi olla ainakin vähän aikaa sivussa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös