Pakko myöntää, että vähän jopa vituttaa viimeisimmän hiihtäjäpainijan lähtöpassit palstalta. Nyt joudumme itse nauttimaan, kun Tom Hedberg voittaa ensi kaudella sarjan puolustajien pistepörssin, ellei NHL vie miestä sitä ennen. Jään myös kaipaamaan yksityisviestejä vaikkei tällä kertaa tullut painikutsua vaan muita juttuja. Tosin yhtä varmasti kuin Salmelainen sössii jotain joukkueenrakennuksessa palaa hiihtäjäpainija Feeniks linnun tapaan viihdyttämään meitä.
Vähän uteliaisuuttani kutittaa nämä kaikki yksityisviestit, joita moni kertoo saaneensa mutta joista minä olen jäänyt paitsi. En kyllä tosin pidä painista enkä hiihdosta, joten täytynee olla tilanteeseen tyytyväinen.
Itseäni vituttaa eniten tupla adjektiivit joka tilanteessa, "hyvä ja voimakas", "luja ja hieno", "matala ja vaarallinen". Näitä tykkään itse laskeskella, kuinka monta saadaan pelin aikana. Oma veikkaus illalle 104kpl.
Minua ärsyttää eniten se, että ilmiselvät ohjaukset, syötöt, syötönkatkot jäävät näkemättä, vaikka ne näytetään neljä kertaa hidastuksessa. Väärät pelaajat julistetaan maalintekijöiksi vaikka oikea maalintekijä näytetään useasta kuvakulmasta. Korkeat kudit ovat jäänuoliaisia ja matalat kudit ovat korkeita. Mitään kontaktia ei näy kun poikkaria tulee kasvoihin ja törkeä kontakti kun välissä on metri tyhjää. Sääntöjä ei osata lainkaan ja puhutaan aivan puuta heinää puolet ajasta. Niin sokea ja pelistä mitään tietämätön kuin vain voi olla. Näihin verrattuna Muuttinit ja vaarralliset tilanteet ovat ihan pikkujuttuja.
Ketä muita narreja olikaan kentällä sen reppapöksypääpahoinpitelijän lisäks? Muse ei ainakaan, se tuli selväks aikanaan.
Ainakin Ossi Väänänen, Antti-Jussi Niemi ja Semir Ben-Amor. Sitten ne kaksi viimeistä kenties Riku Hahl ja Jani Rita? Melko vakuuttava YV-koostumus, eikös vain.
Selatessani ketä muita tuossa narrijoukkueessa oli, alkoi vähän turhauttamaan. Maalissa Frans Tuohimaa. Puolustuksessa Teemu Eronen, Petteri Lindbohm, Ivan Majesky ja Jeremy Dehner. Hyökkäyksessä Juhani Tyrväinen, Joonas Rask, Alexander Ruuttu, Matti Lamberg, Saku Salminen ja Jarkko Ruutu. Ja urheilujohdossa Kekäläinen. Hieman liian monta nimeä, jotka ovat ennen tai jälkeen olleet IFK:ssa, ja sattuivat juuri tuona syksynä olemaan siinä ryhmässä, joka tuon teon toteutti. Tekee mieli sanoa, etten kaipaa yhtäkään noista IFK:hon, mutten jaksaisi lukea niitä viestejä joissa hyökätään tällaisen mielipiteen kirjoittajaa kohtaan, koska Rask, Tyrväinen ja Lindbohm ovat pyhiä lehmiä. Tyrväinen-Rask kaksikosta on kyllä tietenkin hyviä muistoja, mutta ovat he silti silmissäni narreja.