Huh, olisi hyvä aika IFK:n vihdoin voittaa jotain että saadaan jengin verenpaineet täällä tasaantumaan.
Koittakaa ihmiset rentoutua nyt kesällä vähän niin tuskaillaan sitten yhdessä taas kun syksy koittaa.
Jos muhun viittaat, niin ei mulla mitään erityistä tuskaa IFK:n suhteen ole. Enemmänkin kääntynyt tuonne sarkasmin ja ironian puolelle tämän farssin nimeltä IFK seuraaminen.
Euroopan huippu ei lähestynyt liki piirun vertaa tässä viime vuosina(kaan), ja koko homma on totisesti vähän sellaista vanhaa kunnon farssia, ja erityisesti kaikkia hienoja juhlapuheita vasten katsellen jopa hassun hauskaakin.
IFK:ta ei oikein enää osaa ottaa vakavissaan, vaikka se ajoittaista verenpaineen nousua aiheuttaakin.
Ehkä
@BOL edustaa lopulta sellaista absoluuttista fanittamisen järkevintä muotoa, jossa pääosin itse ottelutapahtuma on tärkeintä ja mukavaa arjesta irtautumista sekä samalla sellaista rentoa hengailua sen "toiseen perheen" kera hikisen nordiksen uumenissa, ja joka itsessään ei synnytä velvoitetta rahoittaa joukkuetta, vaan sen tekee sydämestään, sillä joukkue menestyksestään huolimatta on itsessään aivan riittävä tuottamaan mielihyvää edellä mainituista tekijöistä johtuen.
Siinä voi alati mennä aurinkoisin mielin halliin, ja jopa yllättyä iloisesti joukkueen mahdollisesti pelatessa voittoisan ottelun. Kun siis on jo kivaa vain hallille meno ja se saa jo hymyn huulille, niin kaikki siitä eteenpäin on vain bonusta. Näin fani voi hyvin, joukkue voi hyvin ja kaikilla on kivaa.
Näin nyt itsekin yritän alkaa -kammottavasta negatiivisuudestankin huolimatta- ajattelemaan joukkuetta ja sen toimintaa. Se on vain hyvää farssia joukkueesta joka pinnistelee, puhuu kivoja seuraa pyörittävien instannssien suulla ja ponnistelee kohti euroopan huippua, mutta loppuviimeksi niukin naukin säilyttää asemansa stadin kinginä, joka taas ei riitä edes mainittavaan valtakunnalliseen menestykseen.
Sehän on sellaisenaan jo silkkaa viihdettä aiheuttaen vatsassa mukvasti tuntuvia naurunpyrskähdyksiä siellä ja täällä valtakunnassa tuottaen laajaa iloa (monesti pisteidenkin muodossa vastustajille), ja odotankin kieli pitkällä (tai ainakin poskessa) ensi kauden "paluu nordikselle" pläjäystä. Toivottavasti maskottikin on saatu jo siihen mennessä mukaan.
Itseasiassahan viihdearvoa koko perheen tapahtumana voisi nostaa hyvinkin, jos koko joukkue pelaisi erilaisissa maskottipuvuissa kaikki kotiottelunsa. En usko että se ainakaan järin vähentäisi niiden sisällöllisyyttä, ja voisipa jopa lisätä sitä positiivisuutta joukkueen esityksiä kohtaan.
Halosellekin voisi vaikka pukea sellaisen sumopuvun päälle, niin ties vaikka voittoprosentti nousisi entisestään.
Ai niin ja
@BOL , en yhtään tarkoita loukata, vaan juurikin päinvastoin. Uskon sun olevan hyvinkin jonkin jäljillä tuossa miten suhtaudut IFK:hon ja itse ottelutapahtumiin ja toiminnan rahoittamiseen. Sosiaalisuus kun ei varmaan juuri koskaan ole pahasta.
Otin sinut vaan esimerkiksi, koska juuri sinä olet niin hyvin omalla kohdallasi useammnkin kerran perustellut motiiveita ottelutapahtumien seuraamiseen menestyksestäkin huolimatta. Pidän sitä erinomaisena asenteena, josta ainkain itse voisin ottaa oppia.