Nyt just hymyilyttää!

  • 2 029 056
  • 10 090

Iris

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mitä sanoi?

Haastattelija kysyi, kun ketjuja muokkailtiin paljon matsin aikana, että kenen kanssa Keränen pelasi ja eniten johon Keränen vastasi, että ei edes muista jonka jälkeen alkoi hihittely ja filmi poikki.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Hymyilyttää tuo M. Keräsen Postgame-haastattelu. Kertoo kyllä kaiken siitä kuinka sekaisin tuo paletti tällä hetkellä on. :D

Mitä sanoi? Tätä kaveria (eikä Leskistäkään) ei olisi ikinä pitänyt hankkia. Luopio mikä luopio.

Mun silmään toi näyttää itseasiassa siltä, että kaikista vastoinkäymisistä huolimatta kopissa on hyvä henki. Eli ammattimiehet tietää, että nyt on vähän vaikeaa, mutta ketsuppipullon korkki saattaa poksahtaa rikki milloin vain. Musta Keränen on pelannut tosi sitoutuneesti joukkueen eteen. Jopa eilenkin vaikka joukkue kokonaisuutena oli aika horroksessa. Olen täysin yllättynyt tästä kaverista.

Ja oikeasti ei ole varmaan helppoa, kun melkein joka peliin vaihtuu ketjukaverit ja siitä voi vähän vääntää vitsiä, mutta ei se tarkoita, että jotenkin nauraisi joukkueelle tai valmennukselle. Itsekin joskus pelanneena, niin on parempi vääntää vitsiä kuin murehtia. Murehtiminen ei sitä edistä. Naurulla voi jotain lukkoja vapauttaakin.

Ja mua hymyilyttää noiden ammattimiesten asenne. "Voitto oli nyt tärkein. Ei mietitä muuta". Oliskohan tuossa tietoisesti Linnavalli käskenyt haastattelemaan noita kaiken nähneitä pelaajia ja jättää nuoriso-osasto rauhaan? Siellä on Saarinen, Keränen, Järvinen ja Kousa aika monta pelillistä alamäkeä nähnyt vuosien aikana. Tietää mitä se vaatii nousta sieltä. Kousa oli mukana mm. Kojon ylämäkialamäki kaudessa, joka päättyi mestaruuteen.

Ja toi Saarisen haastattelu varsinkin on todella hyvä. Erinomainen pelaaja ja hyvin pohtii. Toivottavasti jatkaa meillä pitkään. Tuollaista rauhallisuutta ja eräänlaista johtajuutta kaivataan aina.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Hymyilytti IFK ylivoima. Ei päätä eikä häntää, JYP:pi vei IFK:ta alivoimalla 100-0

Miks sua hymyilyttää, kun sun joukkuetta (oletan, että kannatat IFKta) nöyryytetään?

Sori, mut mä en tajua tätä. Me ollaan tän jengin faneja. Mua ainakin vitutti ihan lapasena se ylivoima. Kaukana hymystä. Yritän tän keskellä kuitenkin tukea tota jengiä vaikka kriittinen välillä olenkin.
 
Suosikkijoukkue
IFK
En muista nähneeni että mikään joukkue pitää kiekkoa noin pitkään alivoimalla. Jypillä oli kiekko varmaan minuutin putkeen.

Sama. Mun mielestä tossa ei ollu mitään osaa paskalla ylivoimapelaamisella, vaan vastustaja pelasi ultimaattisen alivoiman. Mä otan hatun päästä, ja onnittelen JYP:iä suorituksesta. Tossa suorituksessa oli kyllä munaa yhteen kauden parhaista alivoimista tähän mennessä.
Salute!
 

Tackler

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sama. Mun mielestä tossa ei ollu mitään osaa paskalla ylivoimapelaamisella, vaan vastustaja pelasi ultimaattisen alivoiman. Mä otan hatun päästä, ja onnittelen JYP:iä suorituksesta. Tossa suorituksessa oli kyllä munaa yhteen kauden parhaista alivoimista tähän mennessä.
Salute!
JYP pelasi kieltämättä loistavan pätkän alivoimaa. Olen silti eri mieltä siitä, etteikö HIFK:n huonolla ja haluttomalla esityksellä kyseisessä ylivoimassa ollut mitään osaa JYPin alivoimaan. Totta kai sillä oli iso merkitys. Silti JYPille hatunnosto tuosta alivoimapelaamisesta.
 
Suosikkijoukkue
IFK
@Tackler

En tiedä palloilutaustaasi, mutta omasta kokemuksestani voin todistaa, että on todella vaikeaa koittaa edes ylivoimalla saada kiekkoa pois JYP:n juuri tuossa yksittäisessä tilanteessa pelaamalta alivoimalta. Kiekko on niin nopeampi luistelijaa, että karvaajilla ei käytännössä ole mahdollisuuksia saada kiekkoa itselleen. Pelin alla on kumminkin aina pidettävä miesylivoima, koska vajaalla pelaavan vastustajan yksikin hyvä luistelija haistaa heti, jos puolustus vähänkin nukahtaa.

Tuota alivoimaista kiekottelua käytetään yllättävän vähän, vaikka sillä tappaa jäähyjä tehokkaimmin. Syyksi arvelen sen, että kukaan ei halua olla se viimeinen kaveri, jonka syöttö jää lumikasaan tai muuten vajaaksi, ja tarjoaa vastustajalle maalipaikan.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Tuota alivoimaista kiekottelua käytetään yllättävän vähän, vaikka sillä tappaa jäähyjä tehokkaimmin. Syyksi arvelen sen, että kukaan ei halua olla se viimeinen kaveri, jonka syöttö jää lumikasaan tai muuten vajaaksi, ja tarjoaa vastustajalle maalipaikan.
Tätä toivoisi kyllä näkevän useamminkin, oli munakasta meininkiä! Hitto, tohon alivoimalla pelaavalle jengille vielä joku loistavan mailapelin omaava veskari, jolle pystyy pakit laittaa vielä kiekkoa lapaan ja siitä edelleen hyökkääjille käteen roikkuna :)

Edit: hymyilytti myös jonkin verran vastustajan kaveri nimeltä KAKKONEN. Olin pelin alussa vähän kujalla selostajan jutuista, kunnes tajusin että puhuttiin nimenomaan pelaajasta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: HJL

444

Jäsen
JYP pelasi kieltämättä loistavan pätkän alivoimaa. Olen silti eri mieltä siitä, etteikö HIFK:n huonolla ja haluttomalla esityksellä kyseisessä ylivoimassa ollut mitään osaa JYPin alivoimaan. Totta kai sillä oli iso merkitys. Silti JYPille hatunnosto tuosta alivoimapelaamisesta.
JYP pelasi tilanteen erinomaisesti saatuaan kiekon haltuun. Tämä oli seurausta ensin siitä, että M. Keränen riplasi kiekon kanssa viivassa ja yrittäessään antaa alimpana ”pakki-pakkia” Leskiselle onnistui syöttämään 6 metriä ohi lavasta, jonka jälkeen lähdettiinkin juoksemaan perässä. Huolimattomuusvirhe, jonka Keränen sitten myöhemmin paikkasi maalillaan.

Itseäni tuo tilanne lähinnä huvitti. Ei niinkään vahingonilon kuin sen absurdiuden vuoksi. Liigan paras ylivoima jahtaa kiekkoa ympäri kenttää, kun ”ei-edes-kovin-hyvä” alivoima pitää kaikkia pilkkanaan. Tuosta vielä momentum kääntyi aika hyvin kotijoukkueelle. Hyvää fiilistä toi, kun omissa ei kuitenkaan kolissut eikä seuraavat ylivoimat olleet samanlaista pökeltämistä.
 
Suosikkijoukkue
IFK
@Tackler
Sama. Riskit on vaan hemmetin isot. Yhdestä luistimenviillosta kiekko saa helposti just sen lavan ylittävän hypyn, ja sitten onkin kaveri niskassa.

Lätkä perustuu pirun pitkälle riskien minimointiin. Siksi luulen sen - heti päätyyn vaihtoehdon vallitsevaksi.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Hymyilyttää kun Kangasniemi fanikerhot alkavat kokoontumaan vähän joka alustalla. Vähän samanlainen kansanliike kuin Lucas Lessiolla oli.

Veikkaan, että Iikka pelaa seuraavassa pelissä. Ja siinä on sitten duunimäärä oltava sama mikä tänään oli Keräsellä ja Leskisellä.

Viittaan tähän:

 
Suosikkijoukkue
HIFK, Musan Salama, Ulvilan Pesä-veikot, Arsenal
Miks sua hymyilyttää, kun sun joukkuetta (oletan, että kannatat IFKta) nöyryytetään?

Sori, mut mä en tajua tätä. Me ollaan tän jengin faneja. Mua ainakin vitutti ihan lapasena se ylivoima. Kaukana hymystä. Yritän tän keskellä kuitenkin tukea tota jengiä vaikka kriittinen välillä olenkin.


J********, PIKKARAINEN ON JUMALA!!!


En olisi IKINÄ USKONUT, että meidän Turun nappisilmästä ja Jukurikasvatista muodostuu tällainen velmu, joka saa Flamethowerinkin soimaan korvissa duurisäveltä, nyt on ISO MOMENTUM PIKELLÄ!!!!!
IFK pomppasi nyt Piken avulla selväksi mestariehdokkaaksi numero UUNO....!

...kunnes sitten lauantai-iltana olin IFK-pelin jälkeen tunnin ehtinyt nukkua, kelloni soi vain tarkistaakseni Pelikaanien voiton....ikäväkseni näin kuitenkin vain Raumam boeka ja "Rauma Costa"-lakanat, sekä muun juhlivan sinikeltaisen yleisön.
Se Piken momentum suli sitten siihen...todennäköinen sijoitus onkin siis kuudes ja vieraissa aloitus Rauma boekaa vastaan.

Ainoa mikä oikeasti edes vähän tällä hetkellä Lukon kovan vireen keskellä laittaa hymyilyttämään on kuitenkin lankapuhelin ja savumerkit, jolloin Olkiluodon miehet on viimeksi voittaneet kullan, 1963.

Toinen mikä laittaa hymyilyttämään on se, että käykö kuitenkin kuten 2011 ja Boeka kaatuu todella suvereenisti, vaikka kotietu tässä karkaisikin?


Vaivun nyt tulevan alkuviikon koomaan taas murheenkryynenä siitä, että vaikka Lugu kaatuisikin, niin sieltä pomppaa taas se kuuluisa Tappura/Kärvähtäneet ja kuittaa finaalipaikan.

Jotenkin kuitenkin olen nyt nimimerkkien BOL, Postinjakaja ja Pekka Kaukalo kommenteista alkanut uskoa, että mitä jos sittenkin tänä vuonna, ehkä sittenkin?

Olisi maagista, jos Pike tämän kaiken epäuskoni keskellä nostaisikin pokaalin ilmaan.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
J********, PIKKARAINEN ON JUMALA!!!


En olisi IKINÄ USKONUT, että meidän Turun nappisilmästä ja Jukurikasvatista muodostuu tällainen velmu, joka saa Flamethowerinkin soimaan korvissa duurisäveltä, nyt on ISO MOMENTUM PIKELLÄ!!!!!
IFK pomppasi nyt Piken avulla selväksi mestariehdokkaaksi numero UUNO....!

...kunnes sitten lauantai-iltana olin IFK-pelin jälkeen tunnin ehtinyt nukkua, kelloni soi vain tarkistaakseni Pelikaanien voiton....ikäväkseni näin kuitenkin vain Raumam boeka ja "Rauma Costa"-lakanat, sekä muun juhlivan sinikeltaisen yleisön.
Se Piken momentum suli sitten siihen...todennäköinen sijoitus onkin siis kuudes ja vieraissa aloitus Rauma boekaa vastaan.

Ainoa mikä oikeasti edes vähän tällä hetkellä Lukon kovan vireen keskellä laittaa hymyilyttämään on kuitenkin lankapuhelin ja savumerkit, jolloin Olkiluodon miehet on viimeksi voittaneet kullan, 1963.

Toinen mikä laittaa hymyilyttämään on se, että käykö kuitenkin kuten 2011 ja Boeka kaatuu todella suvereenisti, vaikka kotietu tässä karkaisikin?


Vaivun nyt tulevan alkuviikon koomaan taas murheenkryynenä siitä, että vaikka Lugu kaatuisikin, niin sieltä pomppaa taas se kuuluisa Tappura/Kärvähtäneet ja kuittaa finaalipaikan.

Jotenkin kuitenkin olen nyt nimimerkkien BOL, Postinjakaja ja Pekka Kaukalo kommenteista alkanut uskoa, että mitä jos sittenkin tänä vuonna, ehkä sittenkin?

Olisi maagista, jos Pike tämän kaiken epäuskoni keskellä nostaisikin pokaalin ilmaan.

Mitä tahansa olet ottanut, tilaan samaa.

Eikös ole ihanaa? Välillä ollaan tunteissa alhaalla ja yhtäkkiä kolmen voiton jälkeen, ollaan aika ylhäällä.

Mua hymyilyttää, että nyt on tullut kaksi voittoa, joissa ei tunnu siltä, että joukkueen olisi tarvinnut edes ihan hirveästi venyä. On vaan puolustettu fiksusti ja jopa voitu säästellä vähäsen ja vältytty siten lisäloukkaantumisiltakin.

Mestaruuteen en vielä usko. Kärpät tulee olemaan kova. Kun Kuusela palaa, niin Tappara on jälleen terästä. HPK tullee nostamaan tasoaan ja Lukko on hämmentävän kova tällä hetkellä. Tosin jos miettii, niin eihän se ihme ole. Siellä on useampi ”pelaa väärässä sarjassa” pelaaja rosterissa. Ja kaikilla on vielä rahaa hankkia se viime hetken vahvistus. Tai Kerhosta en tiedä.

Jopa neljän sakkiin pääseminen olisi tänä vuonna saavutus ja samalla jopa pettymys.

En mä kuulu Pikkaraisen ylistäjiin. Kritisoin sitä monesta asiasta. Mm. Peluutus ja miten se hakkaa päätä seinään noita träppi-jengejä vastaan. Vaihtaisin moneen koutsiin jos voisin. Mutta Pikkarainen on ”riittävä” valmentaja tälle jengille pleijareihin, koska tuntuu osaavan sen maailman, jossa pelaajistosta pitää saada lahjoja ulos, joita heillä ei vielä ollut.

Jännä kevät tulossa. Katastrofi vai mestaruus. Molemmat edelleen mahdollisia. Ja sekin vähäsen hymyilyttää.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hymyilyttää, ja ehkä vähän pelottaakin, että joku ei erota turkulaista ja savolaista. Yllätyksenä se ei tässä tapauksessa kuitenkaan tule, sen verran hapokasta meininki on ollut.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Hymyilyttää, ja ehkä vähän pelottaakin, että joku ei erota turkulaista ja savolaista. Yllätyksenä se ei tässä tapauksessa kuitenkaan tule, sen verran hapokasta meininki on ollut.

Tollasesta sotkemisesta pitäis saada kunnianloukkaussyyte.
En kyllä itte osaa määritellä sitä, että pitäiskö kantajana olla se turkulainen, vai sittenkin savolainen...
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Hymyilyttää, ja ehkä vähän pelottaakin, että joku ei erota turkulaista ja savolaista. Yllätyksenä se ei tässä tapauksessa kuitenkaan tule, sen verran hapokasta meininki on ollut.

Noissa kahdessa on se ero, että Savossa lupsakan ja hieman hassunkuuloisen murteen takaa usein myös löytyy lupsakka ja hassu ihminen, kun taas Turussa hieman hassun, mutta ennenkaikkea tuttavallisen ja suht ystävällisenkin kuuloisen murteen takaa löytyy usein ihminen, joka onkin kaikkea muuta, kuin tuo edellä mainittu kuvaus turkulaisesta ;)
 
Viimeksi muokattu:

Pate44

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, Leicester
Katsoin äsken läpi liigan TOP 5 tilastoja (maalipörssi, tehopörssi, syöttöpörssi, pistepörssi, jäähypörssi jne). Koko listalta löytyi ainoastaan yksi (1) IFK:n pelaaja.
Ykkösenä maalivahtien torjuntatilastossa on JAN LUNDELL 100%. Kärppien Annunenkin jää kauas taakse jollain 95% torjuntaprosentilla.

Voi sanoa että IFK on aika hajuton, mauton ja näkymätön joukkue.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katsoin äsken läpi liigan TOP 5 tilastoja (maalipörssi, tehopörssi, syöttöpörssi, pistepörssi, jäähypörssi jne). Koko listalta löytyi ainoastaan yksi (1) IFK:n pelaaja.
Ykkösenä maalivahtien torjuntatilastossa on JAN LUNDELL 100%. Kärppien Annunenkin jää kauas taakse jollain 95% torjuntaprosentilla.

Voi sanoa että IFK on aika hajuton, mauton ja näkymätön joukkue.
Pitää toivoa että pleijareissa Pikkarainen kääntää aivan uuden vaihteen.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katsoin äsken läpi liigan TOP 5 tilastoja (maalipörssi, tehopörssi, syöttöpörssi, pistepörssi, jäähypörssi jne). Koko listalta löytyi ainoastaan yksi (1) IFK:n pelaaja.
Ykkösenä maalivahtien torjuntatilastossa on JAN LUNDELL 100%. Kärppien Annunenkin jää kauas taakse jollain 95% torjuntaprosentilla.

Voi sanoa että IFK on aika hajuton, mauton ja näkymätön joukkue.

Mutta ei nyt unohdeta kuitenkaan yhtä merkittävää tilastoa jossa ollaan kärjessä aika huikealla luvulla:

YV-%
1. HIFK 28,57%

Tuo on kyllä sellainen luku, jota voi vähän tuuletella tässä vaiheessa kautta kun kuitenkin pelattu jo monta ottelua.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katsoin äsken läpi liigan TOP 5 tilastoja (maalipörssi, tehopörssi, syöttöpörssi, pistepörssi, jäähypörssi jne). Koko listalta löytyi ainoastaan yksi (1) IFK:n pelaaja.
Ykkösenä maalivahtien torjuntatilastossa on JAN LUNDELL 100%. Kärppien Annunenkin jää kauas taakse jollain 95% torjuntaprosentilla.

Voi sanoa että IFK on aika hajuton, mauton ja näkymätön joukkue.

Voi herranen aika... Aika paljon vähemmän antaisi jääkiekko ja IFK minun elämääni, jos tuossa olisi omankin käsityksen mukaan ne viihdyttävyyden mittarit.

Toki muakaan ei ole vaikea miellyttää. Omaan reseptiin riittää, kun joukkue taklaa, taistelee ja voittaa. Jos nyt kuitenkin Turunen onkin loppujen lopuksi pistepörssissä vasta neljäs ja Kanki ei otakaan loppukaudesta kiriä jäähypörssissä parilla pelirangaistuksella, niin en mä yöuniani menetä. Kyllä mulla on tän kiekkoseuran suhteen ihan muut asiat mielessä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös