Nyt just hymyilyttää!

  • 2 072 683
  • 10 317

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Pirkkola, Tikkurila ja Espoo varmaan hyviä paikkpja Narreille pelata Mestistä mutta, ottaako edes Mestis Narreja ensi kaudeksi? En pitäisi itsestään selvänä. Narreilla aika paljon selvitettävää vielä.
Liigassahan seuran on pelattava ottelunsa kotikaupungissaan, jos ei saa erikoislupaa. Jos Mestiksessä sama, niin Tiksi ja Espoo ovat poissa pelistä. Vuosaaressa on Aimo Mäkinen-areena, ehkä se olisi ok. 170 hengen katsomo.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mitä nyt ympäri ämpäri lukenut jokerifanien kirjottelua, niin edelleen tulee ylimielinen ja narsistinen kuva kovin monesta. Sellainen koulukiusaaja, joka kiusaa tekemällä ja uhittelemalla aina saanut kaiken. Nyt kun tulikin isompi kaveri samalle hiekkalaatikolle, niin uhriudutaan. Meidän vikahan tämä on (Tuhat itkunauruhymiötä)

Tää on muuten totta. Tuon Rädyn kommentit tulivat silti vähän puskista. On aiemmin ihan aiheesta kritisoinutkin jokereiden toimintaa, mutta nyt sitten ulisee, kun Liiga ei halunnut harkimoita mukaan. Kuka itseään kunnioittava jokereiden kannattaja ikinä haluaisi enää harkimoita mukaan? Hymyilyttää, että IFK on ensi kaudella ainoa stadilainen pääsarjatason jääkiekkojoukkue.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Vuosaaressa on Aimo Mäkinen-areena, ehkä se olisi ok. 170 hengen katsomo.
No eihän tässä mitään vikaa ole. iskälle ja Pojalle omat parkkihallit ja kaikki. Katsomo täyteen ja kalinkka soimaan.
 

Liitteet

  • Vuosaari_jaahalli_1337.jpg
    Vuosaari_jaahalli_1337.jpg
    62,6 KB · kertaa luettu: 154
J

Just-Ice-Hockey

Suorastaan naurattaa tiettyjen nimimerkkien pyrkimys suggeroida tälle palstalle selityksiä, miksi Salmelaisen toimintaa ei tulisi kritisoida vaikka kerros kerrokselta tämä sipuli osoittautuu mädäksi. Milloin on miljoona koronarundia, mikä määrä luonnollisesti poikkeaa seuran ilmoittamasta. Milloin kerrotaan, että ottelut pelataan kentällä ja näin ulkoistetaan pelaajamateriaali ja uj:n tekeminen keskustelusta. Milloin keksitään, että IFK onkin liikkeellä ennenkuulumattoman varovaisella panostuksella budjetoituun nähden. Ja milloin sivuutetaan rahastointimahdollisuus tyystin pelaajien tuloista, kun se vaan sattuu sopimaan omaan narratiiviin.

Kiitos teille nimettömille, olen huvittunut.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Suorastaan naurattaa tiettyjen nimimerkkien pyrkimys suggeroida tälle palstalle selityksiä, miksi Salmelaisen toimintaa ei tulisi kritisoida vaikka kerros kerrokselta tämä sipuli osoittautuu mädäksi. Milloin on miljoona koronarundia, mikä määrä luonnollisesti poikkeaa seuran ilmoittamasta. Milloin kerrotaan, että ottelut pelataan kentällä ja näin ulkoistetaan pelaajamateriaali ja uj:n tekeminen keskustelusta. Milloin keksitään, että IFK onkin liikkeellä ennenkuulumattoman varovaisella panostuksella budjetoituun nähden. Ja milloin sivuutetaan rahastointimahdollisuus tyystin pelaajien tuloista, kun se vaan sattuu sopimaan omaan narratiiviin.

Kiitos teille nimettömille, olen huvittunut.

Se on just noin. Kauheeta ajatellakki, et jengi ei vaan yksinkertaisesti tajuu, et kaikki ongelmat ratkee, kun annetaan kaikille kenkää. Vitut siitä, ketä pitäs tulla tilalle. Näinhän kilpailijoillakin toimitaan. Se on tulos tai hevonvittuun, ja pystymettästä joku ei kenekään kaveri tai tuttu tilalle. Jeah.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Suorastaan naurattaa tiettyjen nimimerkkien pyrkimys suggeroida tälle palstalle selityksiä, miksi Salmelaisen toimintaa ei tulisi kritisoida vaikka kerros kerrokselta tämä sipuli osoittautuu mädäksi. Milloin on miljoona koronarundia, mikä määrä luonnollisesti poikkeaa seuran ilmoittamasta. Milloin kerrotaan, että ottelut pelataan kentällä ja näin ulkoistetaan pelaajamateriaali ja uj:n tekeminen keskustelusta. Milloin keksitään, että IFK onkin liikkeellä ennenkuulumattoman varovaisella panostuksella budjetoituun nähden. Ja milloin sivuutetaan rahastointimahdollisuus tyystin pelaajien tuloista, kun se vaan sattuu sopimaan omaan narratiiviin.

Kiitos teille nimettömille, olen huvittunut.
Erittäin hyvin kirjoitettu kamrat! Näen jo sieluni silmin ne kootut selitykset sekä Salmelaiselta että täältä palstalta, jos/kun tästä kaudesta tulee isoimpia pannukakkuja 2010-luvulla. ”Eihän odotukset edes olleet korkealla”, ”kivulias tappio, sattuu, mutta kasvettiin helvetisti kauden aikana ja meillä on hyvä juttu käynnissä”, ”jatkuvuus on taas hyvää”. Selitykset ei lopu, mutta menestys kiertää edelleen kaukaa.
 
J

Just-Ice-Hockey

Se on just noin. Kauheeta ajatellakki, et jengi ei vaan yksinkertaisesti tajuu, et kaikki ongelmat ratkee, kun annetaan kaikille kenkää. Vitut siitä, ketä pitäs tulla tilalle. Näinhän kilpailijoillakin toimitaan. Se on tulos tai hevonvittuun, ja pystymettästä joku ei kenekään kaveri tai tuttu tilalle. Jeah.

Sulla on aika rajut ratkaisut. Mulle riittäisi, jos seuraan saataisiin tasapainoisen ja laadukkaan joukkueen rakentamiseen kykenevä uj. Jeah takasin hei.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sulla on aika rajut ratkaisut. Mulle riittäisi, jos seuraan saataisiin tasapainoisen ja laadukkaan joukkueen rakentamiseen kykenevä uj. Jeah takasin hei.

Olis tosi hauskaa jos joukkue osoittautuisikin tasapainoiseksi ja laadukkaaksi kun kausi alkaa. Ei sillä, että itsekään olisin tyytyväinen tämän hetken tilanteeseen, mutta kyllä mä ehkä uskallan pari matsia venata.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Pirkkola, Tikkurila ja Espoo varmaan hyviä paikkpja Narreille pelata Mestistä mutta, ottaako edes Mestis Narreja ensi kaudeksi? En pitäisi itsestään selvänä. Narreilla aika paljon selvitettävää vielä.
Ei Vantaalla ainakaan riitä jäävuorot kahdelle Mestis-joukkueelle. Kokonaiset neljä jäätä löytyy koko kaupungista. Menkööt Hyrylään tai Keravalle.
 
J

Just-Ice-Hockey

Olis tosi hauskaa jos joukkue osoittautuisikin tasapainoiseksi ja laadukkaaksi kun kausi alkaa. Ei sillä, että itsekään olisin tyytyväinen tämän hetken tilanteeseen, mutta kyllä mä ehkä uskallan pari matsia venata.

Mä oon nyt venannut viisi vuotta. Maltti loppui jo pari vuotta sitten, kun samat virheet on toistettu joukkueenrakennuksessa vuodesta toiseen. Nyt sitten palattiin vielä Salmelaisen aikakauden alkuun ja jätettiin keskikaista kapeaksi. Pakisto on perinteitä kunnioittaen rakennettu lasisten pelaajien varaan ja maalivahdit eivät hyvällä tahdollakaan edusta sarjan kärkeä. Usko pois, mäkin toivon, että kentällä olisi tasapainoinen, laadukas ja terve joukkue. En vaan enää jaksa uskoa siihen pätkääkään.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suorastaan naurattaa tiettyjen nimimerkkien pyrkimys suggeroida tälle palstalle selityksiä, miksi Salmelaisen toimintaa ei tulisi kritisoida vaikka kerros kerrokselta tämä sipuli osoittautuu mädäksi. Milloin on miljoona koronarundia, mikä määrä luonnollisesti poikkeaa seuran ilmoittamasta. Milloin kerrotaan, että ottelut pelataan kentällä ja näin ulkoistetaan pelaajamateriaali ja uj:n tekeminen keskustelusta. Milloin keksitään, että IFK onkin liikkeellä ennenkuulumattoman varovaisella panostuksella budjetoituun nähden. Ja milloin sivuutetaan rahastointimahdollisuus tyystin pelaajien tuloista, kun se vaan sattuu sopimaan omaan narratiiviin.

Kiitos teille nimettömille, olen huvittunut.

Sinun mukaasi tilanne on siis seuraava:
- kenttätapahtumilla ei ole merkitystä, vaan kovimmat nimet omaava joukkue voittaa aina?
- HIFK:lla ei ole ollut useampaa koronarundia?
- budjetti tarkoittaa rahamäärää, joka on käytetty kauteen lähdettäessä?
- kaikki HIFK:n pelaajat ovat rahastoineet maksimit, koska niin jääkiekkoilijat tekee? Muissa jengeissä pelaajat eivät vastaavaa tee?

Väitän rohkeasti, että jokainen yllä oleva väite pystytään kumoamaan. Henkilökohtaisesti mulla ei ole tarvetta puolustella yhtään ketään. Miksi olisi? Mutta kai sitä saa ajatella asioista kuten itse ne kokee, vaikka sitten eri tavalla kuin muut, kunhan kykenee perustelemaan omat näkemyksensä? Kritisoida saa, tietenkin, kun siihen on aihetta. Mutta tällä palstalla on nyt kuukausikaupalla kritisoitu ihan samoista asioista, joihin ei vielä ole ollut mahdollisuutta edes saada vastauksia. Lopullisten vastausten saamisessakin kestää vielä monta kuukautta.

HIFK-osio on muuttunut valitusosioksi. Tänne yksi toisensa jälkeen käy kirjoittamassa, päivästä, viikosta ja kuukaudesta toiseen uudelleen ja uudelleen, miten paskaa kaikki on, eikä kukaan seurassa osaa mitään. Enää pitäisi keksiä, miksi kukaan haluaa kiduttaa itseään HIFK:lla, jos mitään hyvää ei kertakaikkiaan ole.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
- budjetti tarkoittaa rahamäärää, joka on käytetty kauteen lähdettäessä?
Budjetti tarkoittaa rahamäärää, joka on varattu pelaajiin käytettäväksi kauden aikana. Ei sitä välttämättä ole vielä kokonaan käytetty. Ja sulaa tyhmyyttä olisikin käyttää se kokonaan jo kauteen lähdettäessä.

edit. Jaa, luin huonosti. Samaa taisit ihmetellä sinäkin.
 
J

Just-Ice-Hockey

Sinun mukaasi tilanne on siis seuraava:
- kenttätapahtumilla ei ole merkitystä, vaan kovimmat nimet omaava joukkue voittaa aina?
- HIFK:lla ei ole ollut useampaa koronarundia?
- budjetti tarkoittaa rahamäärää, joka on käytetty kauteen lähdettäessä?
- kaikki HIFK:n pelaajat ovat rahastoineet maksimit, koska niin jääkiekkoilijat tekee? Muissa jengeissä pelaajat eivät vastaavaa tee?

Väitän rohkeasti, että jokainen yllä oleva väite pystytään kumoamaan. Henkilökohtaisesti mulla ei ole tarvetta puolustella yhtään ketään. Miksi olisi? Mutta kai sitä saa ajatella asioista kuten itse ne kokee, vaikka sitten eri tavalla kuin muut, kunhan kykenee perustelemaan omat näkemyksensä? Kritisoida saa, tietenkin, kun siihen on aihetta. Mutta tällä palstalla on nyt kuukausikaupalla kritisoitu ihan samoista asioista, joihin ei vielä ole ollut mahdollisuutta edes saada vastauksia. Lopullisten vastausten saamisessakin kestää vielä monta kuukautta.

HIFK-osio on muuttunut valitusosioksi. Tänne yksi toisensa jälkeen käy kirjoittamassa, päivästä, viikosta ja kuukaudesta toiseen uudelleen ja uudelleen, miten paskaa kaikki on, eikä kukaan seurassa osaa mitään. Enää pitäisi keksiä, miksi kukaan haluaa kiduttaa itseään HIFK:lla, jos mitään hyvää ei kertakaikkiaan ole.

Kirjasin vain ne paikkaansapitämättömät väitteet, joilla täällä yritetään kerta toisensa jälkeen puolustella IFK:n urheilujohdon pätemättömyyttä. Se, että päätät sitten vastata siihen väitteillä, joita kukaan ei ole väittänyt osoittaa vain sen, että sinulla todella on tarve puolustella Salmelaista vaikka muuta toistuvasti väitätkin. Nuo sinun listaamasi kysymykset ovat väitteitä lähes yhtä typeriä, kuin ne tältä palstalta luettavissa olevat väitteet, joiden vastaväitteiksi kysymyksesi tarkoitit. En ole missään väittänyt moisia asioita, mutta kun olit fiksusti ne muotoillut kysymyksiksi vastaan sinulle.

- Kovimmat nimet omaava joukkue voittaa pitkässä juoksussa aina yli 50 prosenttia otteluista. Pienten menestyminen ja mestaruudet ovat aina poikkeuksia.
- HIFK:lla oli viime kaudella kaksi merkityksellistä koronarundia. Onko se enemmän kuin muilla kilpailijoilla? Tuskinpa vain. Täällä olleet puheet kolmesta runduata ovat ihan puhdasta paskaa.
- Budjetti ei tarkoita kauteen lähdettäessä käytettyä rahamäärää. Silti budjetti ja kauteen lähdettäessä käytetty rahamäärä voivat olla euromääräisesti sama. On kuitenkin erikoista, jos jatkuvuuden nimike toistuvasti vannonut uj hylkää kauden sisäisen jatkuvuuden ja jättää taas joukkueen täysin vajaaksi kauteen lähdettäessä.
- Kaikki IFK-pelaajat eivät varmasti ole rahastoineet maksimeja, mutta jos pitää valita tämän ja täällä tänää verotietojen perusteella valitun toisen ääripään väliltä, pidän maksimirahastointia todennäköisempänä. Muiden vastaavalla budjetilla toimivien seurojen pelaajien rahastointikäytännöt tuskin poikkeavat merkittävästi IFK:n pelaajien vastaavista.

Jos IFK-osio on pelkkää valitusta, ehkä oikea kysymys on, että miksi sinä kidutat itseäsi täällä. Minä kidutan itseäni IFK:lla, koska seura on minulle rakas. Sen sijaan, jos kokisin jääkiekkoaiheisen palstan tietyn osion raskaaksi, pysyisin sieltä ihan helvetin kaukana. Ihan vaan uutta perspektiiviä sinulle tuon usein toistelemasi kysymyksen rinnalle.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Erittäin hyvin kirjoitettu kamrat! Näen jo sieluni silmin ne kootut selitykset sekä Salmelaiselta että täältä palstalta, jos/kun tästä kaudesta tulee isoimpia pannukakkuja 2010-luvulla. ”Eihän odotukset edes olleet korkealla”, ”kivulias tappio, sattuu, mutta kasvettiin helvetisti kauden aikana ja meillä on hyvä juttu käynnissä”, ”jatkuvuus on taas hyvää”. Selitykset ei lopu, mutta menestys kiertää edelleen kaukaa.
Tässä muutama lisää:
Pudottiin välierä/finaalijoukkueelle.
Korona.
Lähellä oli. Jos se ja se olisi tehnyt sen ja sen, kaikki voisi olla nyt toisin.
Korona.
Parempi näin kuin mestaruus puolustamalla.
Korona.
Voitettiin laukaukset ja corsit.
Korona.
Oli huonoa tuuria ja vastustajan maalivahti ihan mahdoton.
Korona.
Loukkaantumiset, ei saatu ehjää harjoittelua alle.
Korona.
Oltiin xx ottelujakson kuntopuntarin ykkönen eli kaikki hyvin.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tässä muutama lisää:
Pudottiin välierä/finaalijoukkueelle.
Korona.
Lähellä oli. Jos se ja se olisi tehnyt sen ja sen, kaikki voisi olla nyt toisin.
Korona.
Parempi näin kuin mestaruus puolustamalla.
Korona.
Voitettiin laukaukset ja corsit.
Korona.
Oli huonoa tuuria ja vastustajan maalivahti ihan mahdoton.
Korona.
Loukkaantumiset, ei saatu ehjää harjoittelua alle.
Korona.
Oltiin xx ottelujakson kuntopuntarin ykkönen eli kaikki hyvin.
Myös sellaisen selityksen kuulin, että meidän ykkösmaalivahti pelasi viime keväänä rikkinäisenä. Tässä herää vain kysymys, että miksi meillä on edelleen sama kakkosmaalivahti jos vielä muutama kuukausi takaperin luotto oli sitä tasoa, ettei asiaa tolppien väliin ole edes silloin kun olet joukkueen ainoa terve maalivahti?

Joka vuotinen klassikko ja allekirjoittaneen suosikki on silti "edes Jalosen joukkue ei olisi voittanut mestaruutta jos Hentunen olisi tehnyt läpiajostaan maalin"-selitys.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kirjasin vain ne paikkaansapitämättömät väitteet, joilla täällä yritetään kerta toisensa jälkeen puolustella IFK:n urheilujohdon pätemättömyyttä. Se, että päätät sitten vastata siihen väitteillä, joita kukaan ei ole väittänyt osoittaa vain sen, että sinulla todella on tarve puolustella Salmelaista vaikka muuta toistuvasti väitätkin. Nuo sinun listaamasi kysymykset ovat väitteitä lähes yhtä typeriä, kuin ne tältä palstalta luettavissa olevat väitteet, joiden vastaväitteiksi kysymyksesi tarkoitit. En ole missään väittänyt moisia asioita, mutta kun olit fiksusti ne muotoillut kysymyksiksi vastaan sinulle.

Pätemättömyydellä viitannet epäpätevyyteen? Minulla ei ole mitään tarvetta puolustella Salmelaista henkilönä. Sen sijaan puolustan hänen positiotaan kaikkien niiden jatkuvasti muuttuneiden olosuhteiden edessä, joissa on jouduttu operoimaan. Jos meillä olisi ollut UJ:nä Hessu Hopo-niminen henkilö, toimisin samoin. Minulle Salmelainen henkilönä ei tässä kuviossa ole lainkaan merkityksellinen tekijä, eikä minulla edelleenkään ole häneen mitään tunnesidettä. Itse en vain taivu siihen, että jättäisin kaiken sen ylimääräisen sonnan, mikä toimintaa on häirinnyt, kaiken arvostelun ulkopuolelle. Ja sama koskee valmennusta ja pelaajiakin.

- Kovimmat nimet omaava joukkue voittaa pitkässä juoksussa aina yli 50 prosenttia otteluista. Pienten menestyminen ja mestaruudet ovat aina poikkeuksia.

Yleensä nimekkäät pelaajat tosiaan ovat nimettömämpiä pelaajia parempia pelaajia, erityisesti jos kysymys on suomalaisista pelaajista. Ulkkareiden kanssa onkin jo toinen juttu, koska meillä on yleensä melko ohuesti ennakkotietoa. Minulla ei ole tilastoja käytössäni, joten en pysty kumoamaan väitettäsi ja todennäköisesti olet prosentteinesi melko lailla oikeassa, mutta pidän kiinni omasta kannastani, että niiden nimekkäiden pelaajien saaminen hyväksi joukkueeksi on ratkaisevan tärkeää. Eikä se todellakaan ole itsestään selvää. Ja itse olen ainakin toitottanut nimenomaan sen hyvän joukkueen perään tämän kauden HIFK:sta puhuttaessa, koska on selvää, ettei meillä ole nimekkäintä jengiä.

- HIFK:lla oli viime kaudella kaksi merkityksellistä koronarundia. Onko se enemmän kuin muilla kilpailijoilla? Tuskinpa vain. Täällä olleet puheet kolmesta runduata ovat ihan puhdasta paskaa.

Minä olen tietoinen viime kaudelta kahdesta koronarundista, enkä ole ikinä muuta väittänytkään. Pahimmilla kilpailijoilla tartuntoja ei ollut määrällisesti yhtä paljon tai ne eivät ainakaan osuneet samaan aikaan runkopelaajiin. Ja tällä on suuri merkitys, sanoisin, että lopulta jopa ratkaiseva.

- Budjetti ei tarkoita kauteen lähdettäessä käytettyä rahamäärää. Silti budjetti ja kauteen lähdettäessä käytetty rahamäärä voivat olla euromääräisesti sama. On kuitenkin erikoista, jos jatkuvuuden nimike toistuvasti vannonut uj hylkää kauden sisäisen jatkuvuuden ja jättää taas joukkueen täysin vajaaksi kauteen lähdettäessä.

Minä tiedän, mitä budjetti tarkoittaa. En ihan saa kiinni viimeisestä lauseestasi, koska siinä taitaa olla useampi kirjoitusvirhe, mutta mikäli tulkitsen oikein, sinun mielestäsi joukkue on kauteen lähdettäessä täysin vajaa? Ymmärsinkö oikein? Joukkueessa on muutama kysymysmerkki, suurimpana ehkäpä maalivahdit, mutta en missään nimessä allekirjoita, että joukkue olisi täysin vajaa. UJ ja valmennus ovat nyt valinneet tämän tien, eikä se muuksi muutu, vaikka kuinka polkisimme jalkaa. Aika näyttää, kannattiko. Voi olla, että tämän kauden merkitys paljastuu vasta paljon myöhemmin, mutta hyväksyn senkin.

- Kaikki IFK-pelaajat eivät varmasti ole rahastoineet maksimeja, mutta jos pitää valita tämän ja täällä tänää verotietojen perusteella valitun toisen ääripään väliltä, pidän maksimirahastointia todennäköisempänä. Muiden vastaavalla budjetilla toimivien seurojen pelaajien rahastointikäytännöt tuskin poikkeavat merkittävästi IFK:n pelaajien vastaavista.

Kun mediassa julkaistuja verotietoja lukee, pitää tietenkin yrittää huomioida todellinen palkka ennen mahdollista rahastointia. Ja siinä auttaa melko hyvin ymmärrys Liigan yleisestä palkkatasosta. Pitää myös ymmärtää, että koronan takia palkkoja laskettiin eikä seuroilla ole keskiarvollisesti suurtakaan motivaatiota nostaa palkkoja olennaisesti. Suurin osa jääkiekkoilijoista ei kuitenkaan edelleenkään hyödynnä rahastointimahdollisuutta lainkaan ja optimaalisesti vielä harvempi. Maksimirahastointeja tuskin siis harrastaa määrällisesti kovinkaan moni pelaaja. Nollan ja täyden rahastohyödyntämisen väliin jää kuitenkin paljon vaihtoehtoja ja hyvä tietenkin, että laittavat edes pienen summan tulevaisuutta varten, mutta siltikään rahastointimahdollisuuden roolia ei kannata määräänsä enempää huomioida, koska todellakaan kaikki eivät sitä hyödynnä.

Jos IFK-osio on pelkkää valitusta, ehkä oikea kysymys on, että miksi sinä kidutat itseäsi täällä. Minä kidutan itseäni IFK:lla, koska seura on minulle rakas. Sen sijaan, jos kokisin jääkiekkoaiheisen palstan tietyn osion raskaaksi, pysyisin sieltä ihan helvetin kaukana. Ihan vaan uutta perspektiiviä sinulle tuon usein toistelemasi kysymyksen rinnalle.

Erittäin hyvä ja aiheellinen kysymys ja olenkin huomannut käyväni tässä osiossa aina vain harvemmin. Johtunee toki siitäkin, että ei täällä oikein enää keskustella mistään. Mutta kuten olen aiemmin sanonut, sekään ei ole ihan tervettä, että täällä kokoontuu vain valittajat, koska se ei todellakaan ole kaikkien HIFK-fanien kokemus seurasta tai joukkueesta. Paskat fiilikset tarttuu ja tätä palstaa lukee moni, jolla ei kirjoitusoikeuksia ole. Kaikkein surkeinta olisi seuran näkökulmasta, jos joku luulisi, että HIFK-fanin jotenkin kuuluisi olla kaikesta valittava maailmanlopun odottaja. Vaikka tavallaan kyllä kuuluukin, mutta se tehdään tyylikkäästi huumorilla ja itseironialla höystettynä. Niitä ei tältä palstalta valitettavasti vain enää löydy. Ennen oli kaikki paremmin.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
- HIFK:lla oli viime kaudella kaksi merkityksellistä koronarundia. Onko se enemmän kuin muilla kilpailijoilla? Tuskinpa vain. Täällä olleet puheet kolmesta runduata ovat ihan puhdasta paskaa.

Minun kanssani olet tästä kolmesta korona-aallosta väitellyt.

On haastava arvioida mikä on ollut "merkityksellinen", mutta alkuperäinen väitös oli kaksi korona-aaltoa vs kolme.

Itse sain asiaan vahvistuksen HIFKn joukkueenjohdolta. Jonka kerroin sinulle, mutta löytyyhän tuo netistäkin.

Aalto 1. Tammikuu.


Aalto 2. Helmikuu.


Aalto 3. Maaliskuu. Joukkue julkisti Peltosen korona-tartunnan, mutta siellä oli myös pelaajia.


Sinun vuoro kertoa, että miksi minun puheeni on paskapuhetta? Mihin sinun lähteesi perustuu?

Mulla ei ole tarvetta valehdella täällä Jatkoajassa. Ei sitten mitään kiinnostusta valehdella esimerkiksi sinunkaltaisille ihmisille.

Jos HIFKn entinen toimitusjohtaja sanoo, että korona luikahti koppiin kolme kertaa ja noista lehtijutuista saa sen kuvan, että tämä piti paikkaansa, niin miksi minun pitäisi edes olettaa sen olevan paskapuhetta.

Jos taas vertaa muihin joukkueisiin, niin Jukureilla tarvittiin tehdä vain 1 kerran ottelusiirtoja heidän korona-aaltonsa takia. En sitten tiedä pelasiko pelaajat koronassa, kun heillä ne muut aallot oli, joihin viittaat mutta epäilen. Tämä taas saa minut uskomaan, että heillä oli vain 1 aalto.

Samoin Tapparalla. Heillä ymmärtääkseni siirrettiin pelejä vain kerran, kun joukkueessa oli tartuntoja.

Tämä laskelma tekee siis minulle seuraavan matikan:

Tappara 1 korona-aalto
Jukurit 1. korona-aalto.

Siinä on myös runkosarjan 1. ja 2.

En sitten tiedä mitä vaikutusta noilla aalloilla on kuihinkin pelaajiin, mutta nyt väitellään vain siitä onko täällä levitetty paskapuhetta vai ei?

Edit: Toinen väite oli myös, että "nimimerkit" jotka levittää näitä sun mielestä perättömiä väitteitä yrittäisi jotenkin rajoittaa Salmelaisen kritisointia. Tai siis ilmeisesti heidän tavoite on, ettei Salmelaista ei "tulisi kritisoida".

Näin viestisi ymmärsin. Jos näin on, niin olen itse ainakin kritisoinut häntä viimeksi edellisen vuorokauden aikana, joten jos viittaat minuun näinä nimimerkkeinä, niin mua kyllä hymyilyttää toi sun oma paskapuheesi, jota tällä jauhat.
 
J

Just-Ice-Hockey

@Postinjakaja , puheesi on paskapuhetta, koska se eroaa IFK:n ilmoittamasta virallisesta totuudesta. Eikä meidän ole edes tarpeen arvioida sitä, mikä on merkityksellinen, koska IFK on sen puolestamme tehnyt. Senkus käyt lukemassa toisesta ketjusta IFK:n tilinpäätöksen.

Alkoipahan nauruilla tämäkin päivä, kun oma totuus on riittävän vahva, että se jyrää ohi seuran virallisesti julkaiseman tiedon.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
@Postinjakaja , puheesi on paskapuhetta, koska se eroaa IFK:n ilmoittamasta virallisesta totuudesta. Eikä meidän ole edes tarpeen arvioida sitä, mikä on merkityksellinen, koska IFK on sen puolestamme tehnyt. Senkus käyt lukemassa toisesta ketjusta IFK:n tilinpäätöksen.

Alkoipahan nauruilla tämäkin päivä, kun oma totuus on riittävän vahva, että se jyrää ohi seuran virallisesti julkaiseman tiedon.

Siis jostain tilinpäätöksestä näkee miten korona on vaikuttanut joukkueen peliin?

Toki HIFK teki ylivoimaisesti vähiten tulosta kaikista suurjoukkueista, niin aika paljon on näköjään vaikuttanut, jos tuo on sun lähde?

Mutta juuri linkitin sulle noi kolme uutisoitua korona-aaltoa ja mulla ei ole edelleenkään ole tarvetta epäillä noiden jälkeen, että IFKn johtohenkilö valehtelisi asiasta, kun hän on minulle vahvistanut, että aaltoja oli kolme.

Olet nyt vain väärässä ja et sitten varmaan kehtaa myöntää sitä haukuttuasi täällä muita. Tai sitten et vain lukenut mun aiempaa viesti ajatuksella.

Mutta jos luit ja tuo aiempi viesti ei riitä sulle perusteluksi, niin kiva että sait naurut. Elämä on helpompaa kun nauraa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Hei hei hei nyt, jopa minä joka rehaan ja masennun IFK:n menestymättömyydestä (krooninen masennusko?), niin sanon ettei tämä nyt niin vakavaa ole, että fanien kannattaa täällä(kään) keskenään alkaa riehumaan ja omien kurkkuun käymään. Yhteinen psykofyysinen asiahan tämä seura... fägettimäisen ryhmähalin paikka mielummin. Ei pilata sivuston parasta ja laadukkaita osiota.

Osoitetaan mielummin saavutettu angsti ja asiat officen suuntaan kun toisten fanien. Siellähän se käsijarru on päälle nykästy.
 
J

Just-Ice-Hockey

Siis jostain tilinpäätöksestä näkee miten korona on vaikuttanut joukkueen peliin?

Toki HIFK teki ylivoimaisesti vähiten tulosta kaikista suurjoukkueista, niin aika paljon on näköjään vaikuttanut, jos tuo on sun lähde?

Mutta juuri linkitin sulle noi kolme uutisoitua korona-aaltoa ja mulla ei ole edelleenkään ole tarvetta epäillä noiden jälkeen, että IFKn johtohenkilö valehtelisi asiasta, kun hän on minulle vahvistanut, että aaltoja oli kolme.

Olet nyt vain väärässä ja et sitten varmaan kehtaa myöntää sitä haukuttuasi täällä muita. Tai sitten et vain lukenut mun aiempaa viesti ajatuksella.

Mutta jos luit ja tuo aiempi viesti ei riitä sulle perusteluksi, niin kiva että sait naurut. Elämä on helpompaa kun nauraa.

Se miten korona on vaikuttanut joukkueen peliin on jo eri keskustelu. Tuskinpa se IFK:n kohdalla on enempää vaikuttanut kuin muillakaan, ajoitus on toki voinut olla ikävämpi mutta eipä siitäkään meillä mitään tietoa ole. On vain joidenkin halu selitellä seuran puolesta. Mutta mitä jos lukisit sen tilinpäätöksen, ennen kuin jatkat tuota kolmen aallon psykoosia. En väitä Valtasen valehdelleen sinulle, mutta epäilen sinun joko muistavan keskustelun väärin, referoivan sitä väärin tai vääristelevän Valtasen sanoja omaan narratiiviisi sopiviksi. Tai sitten seuran sisällä on useampaa totuutta, ja se se vasta pelottava vaihtoehto onkin.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
HIFK-osio on muuttunut valitusosioksi. Tänne yksi toisensa jälkeen käy kirjoittamassa, päivästä, viikosta ja kuukaudesta toiseen uudelleen ja uudelleen, miten paskaa kaikki on, eikä kukaan seurassa osaa mitään. Enää pitäisi keksiä, miksi kukaan haluaa kiduttaa itseään HIFK:lla, jos mitään hyvää ei kertakaikkiaan ole.

Asiallisena huomautuksena haluaisin sanoa, että kritiikki lienee ymmärrettävää kun tämän kokoluokan seura sarjan kärkibudjetilla on nostellut maljakkoa 2000-luvulla tasan yhden kerran. Uskallan sen vuoksi väittää, että asioita on tehty enemmän kokonaiskuvassa riittämättömästi. Eri mieltä?

Minä todella ihmettelisin, jos IFK:n historialla kaikki olisi posia ja auringonpaistetta kannattajien keskuudessa, eikä epäilyksiä heräisi. Varsinkin kun loop tuntuu menevän niin, että jokaisen pettymyksen jälkeen on vaan kanavoitava se uudeksi posiksi ja vaiettava epäilyksistä tai epäkohdista.

Miten muuten se Broadhurstin korvaaja jota vaadit itsekin?
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta kuten olen aiemmin sanonut, sekään ei ole ihan tervettä, että täällä kokoontuu vain valittajat, koska se ei todellakaan ole kaikkien HIFK-fanien kokemus seurasta tai joukkueesta. Paskat fiilikset tarttuu ja tätä palstaa lukee moni, jolla ei kirjoitusoikeuksia ole. Kaikkein surkeinta olisi seuran näkökulmasta, jos joku luulisi, että HIFK-fanin jotenkin kuuluisi olla kaikesta valittava maailmanlopun odottaja. Vaikka tavallaan kyllä kuuluukin, mutta se tehdään tyylikkäästi huumorilla ja itseironialla höystettynä. Niitä ei tältä palstalta valitettavasti vain enää löydy. Ennen oli kaikki paremmin.
Löytyy varmasti ihan liikaa ja ylilyövää kritiikkiä, mutta se kumpuaa toistuvasta alisuorittamisesta. Itsekin kritisoin helpommin kuin kehun, joten käsi täällä ylös sen virheen merkiksi. Löytyy sitten myös niitä totuudenkieltäjiä, jotka käyvät täällä sormet korvissa ja silmät kiinni ylimielisesti kumoamassa jokaisen HIFK:n suuntaan esitetyn kritiikin.

Näissä kahdessa ryhmässä on kuitenkin se ero, että negajengi kyllä heittää ylävitosta ja jakaa kehuja heti, kun siihen löytyy aihetta. Ja osaa aidosti iloita jengin hyvistä otteista. Posijengi taas ei suostu kantaansa muuttamaan ja ongelmia näkemään, vaikka niitä hierottaisiin vuosikaupalla naamaan.

Siitä kyllä ihan samaa mieltä, että en näe miksi kannattajien pitäisi olla toistensa kurkussa. Vähän rennompi ote tekisi jokaiselle hyvää, mutta tämä nyt on tällaista off-seasonin aikaista saman levyn pyöritystä, kun HIFK ei juuri uutta keskusteltavaa ole viime kuukausina tarjonnut tai toimintaperiaatteitaan tulevaa kautta ajatellen avannut.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös