Nyt just hymyilyttää!

  • 2 060 911
  • 10 273

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Se miten korona on vaikuttanut joukkueen peliin on jo eri keskustelu. Tuskinpa se IFK:n kohdalla on enempää vaikuttanut kuin muillakaan, ajoitus on toki voinut olla ikävämpi mutta eipä siitäkään meillä mitään tietoa ole. On vain joidenkin halu selitellä seuran puolesta. Mutta mitä jos lukisit sen tilinpäätöksen, ennen kuin jatkat tuota kolmen aallon psykoosia. En väitä Valtasen valehdelleen sinulle, mutta epäilen sinun joko muistavan keskustelun väärin, referoivan sitä väärin tai vääristelevän Valtasen sanoja omaan narratiiviisi sopiviksi. Tai sitten seuran sisällä on useampaa totuutta, ja se se vasta pelottava vaihtoehto onkin.

Luin tilinpäätöksen.

Se ei mainitse tuota toista aaltoa vaan puhuu vain Tammikuun ja ennen pleijareiden aallosta.

22.2 on kuitenkin tosiaan julkaistu, ettei HIFK saa tarpeeksi pelaajia peliin Lukkoa vastaan ja ottelu siirretty:

Ja tiedotteessa erikseen sanotaan:

"HIFK:n joukkueessa on todettu useampia koronavirustartuntoja ja Liigan sisäisen protokollan mukaisesti suurin osa joukkueen pelaajista on sivussa toiminnasta. Torstain otteluun HIFK ei saa riittävää määrää pelaajia jalkeille."

Tässä kohtaan tullaan siihen, että mikä on "merkittävä" väittelyyn, josta aiemmin sinulle puhuin.

Fakta on kuitenkin, että kolme kertaa korona ui sinne koppiin.

1. Tammikuussa -aiheuttaen ottelusiirtoja ja pitkän treenitauon, josta Peltonenkin puhui haastattelussa.

2. Helmikuussa -aiheuttaen ottelusiirtoja (ehkei tämä aiheuttanut pitkää treenitaukoa ja siksi sitä ei mainita merkittävänä tuossa Tilinpäätöksessä)

3. Maaliskuussa juuri ennen playoffeja, joista tilinpäätöksessä puhutaankin merkittävänä vaikutuksena myös urheilulliseen menestykseen.

Minä saan tuosta 3 aaltoa. Samoin Valtanen ja kuulemma myös Salmelainen on jossain puhunut kolme kertaa tulleesa aallosta, kun eilen sitä kyselin.

Se onko nämä kaikki aallot sitten MERKITTÄVIÄ on se keskustelu.

Mutta sinä väitit minun puhuneeni paskapuhetta täällä ja muuttavani asioita narraviitiini sopivaksi yms. Ja se on väärin ja en tiedä mitä iloa saat siitä vittuilusta vaikka olen sulle noi linkit ja perustelut lähettänyt.

Aion jatkossa ignoorata sut. Saat ottaa henkilökohtaisesti, mutta en jaksa vääntää tuollaisen ihmisen kanssa, joka saa jotain iloa tuosta ja "naurut".

Hyvää jatkoa ja toivottavasti HIFK tuotta sinulle iloa.

Edit: Tilinpäätöksessä tosiaan mainitaan, että korona-aalloilla oli vaikutus urheilulliseen menestykseen. Koska pidät tilinpäätöstä "lakina" noiden kahden aallon suhteen, niin pidät varmaan myös tilinpäätöstä lakina, että koronalla oli vaikutusta urheilulliseen menestykseen. Vai oliko tämä sinun tapasi tehdä sitä asioiden muuttamista omaan narratiiviin sopivaksi?


 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Asiallisena huomautuksena haluaisin sanoa, että kritiikki lienee ymmärrettävää kun tämän kokoluokan seura sarjan kärkibudjetilla on nostellut maljakkoa 2000-luvulla tasan yhden kerran. Uskallan sen vuoksi väittää, että asioita on tehty enemmän kokonaiskuvassa riittämättömästi. Eri mieltä?

Minä todella ihmettelisin, jos IFK:n historialla kaikki olisi posia ja auringonpaistetta kannattajien keskuudessa, eikä epäilyksiä heräisi. Varsinkin kun loop tuntuu menevän niin, että jokaisen pettymyksen jälkeen on vaan kanavoitava se uudeksi posiksi ja vaiettava epäilyksistä tai epäkohdista.

Miten muuten se Broadhurstin korvaaja jota vaadit itsekin?

Kuten olen varmaan kymmeniä kertoja kirjoittanut, ymmärrän kritiikin HIFK:n pitkän aikavälin menestymättömyyttä kohtaan. HIFK:n menestys on ollut huonoa. Se on fakta, eikä se muuksi muutu. En ole koskaan edes yrittänyt väittää muuta. Itseäni kiinnostaa kuitenkin puhtaan kritiikin antamisen sijasta löytää keinoja tilanteesta pois pääsemiseksi, koska emme voi menneisyyteen vaikuttaa. HIFK maksaa nyt kovaa hintaa siitä, että omia pelaajia ei ole paluumuutto-putkessa, toisin kuin vaikka Kärpillä ja Tapparalla on viime vuosina ollut. Tätä voikin kritisoida, mutta ei se tilanne siitä kritisoimalla parane. Tämä tilanne on syntynyt jo paljon ennen Salmelaisen saapumista, joten pidän sitä epäreiluna, että häntä siitä kivitetään. Voimme yhdessä todeta, että Mobergin, Matikaisen ja Nybondaksen aikana asioita tehtiin päin persettä, mutta mitä sen jälkeen tapahtuu? Olkoot se sitten Salmelaisen puolustelua, jos sen niin haluaa kokea. Salmelaisen aika, kohta 5v. on ollut todella poikkeuksellinen ja sen aikana on ollut niin paljon hänestä riippumattomia tekijöitä, että en pidä reiluna, että hänen osaamisensa dumataan täysin. Virheitä on varmasti tehty, mutta niitä tulee aina, kun ei tuoteta tehtaassa tasalaatuista bulkkikamaa.

Itse olen kuitenkin kiinnostuneempi siitä, miten tästä tilanteesta päästään ulos ja korjataan toimintaa, jotta emme ole samassa tilanteessa 5-10 v. päästä. Ja nopeamminkin saa toki suorittaa, mutta se lienee haastavaa. Itse koen, että HIFK:ssa tehdään asioita nyt eri tavalla kuin aikaisemmin ja jutuissa on oikeasti ideaa. Ja koska se kuuluu Tobias Salmelaisen vastuulle, en nyt voi oikein Jukka Valtastakaan siitä kiitellä. Lopputulosta emme toki vielä tiedä ja on ihan mahdollista, ettei tämäkään strategia tule onnistumaan, koska HIFK. Mutta itse arvostan sitä, että edes yritetään ja myös tehdään jotain konkreettista. Pelkillä sanoilla on vähän merkitystä, jos käytännössä ei tapahdu mitään.

Ja tiettyyn pisteeseen asti ymmärrän myös kritiikin tiettyjä pelaajasopimuksia kohtaan. Mutta sitä mä en ymmärrä, että esim. juuri tiettyjä soppareita kohtaan annetaan kritiikkiä kuukausikaupalla, kun ei ole edes pelejä. Ja ilman pelejä ei ole mahdollista näyttää osaamistaan. Fanien osalta pelaajasopimukset ovat lopulta puhtaita mielipidekysymyksiä ja niihin vaikuttaa myös "tunnepuolen" asiat, usein jopa melko vahvasti. Esimerkkejä löytyy peliesitykset ketjuista, missä jonkun pelaajan tietty ratkaisu voidaan nähdä hyvinkin eri tavalla ja jos fani ei pidä jostain pelaajasta, kritiikki on kovempaa. Tässä vaiheessa kukaan ei vielä tiedä, kenen sopimus oli virhe, eikä edes sitä, miksi se oli, jos oli. Ja kun tietoa ei ole, samojen asioiden toistaminen tuntuu "mutkumähaluuuuuuuuun!!!"-tyyppiseltä ruikutukselta.

Mä en itse pidä siitä yhtään, että joitakin pelaajia arvostellaan ihan kaikesta ja heistä tehdään syntipukkeja menestymättömyyteen. Lätkä on joukkuelaji ja fakta on se, että HIFK:n joukkueessa oli viime kaudella useita epäonnistujia. Jos mennään oikein syvälle, jokainen epäonnistui jollakin tavalla. Salmelainen, Peltonen ja kaikki pelaajat. Sieltä ei kukaan noussut ratkaisevalla hetkellä niin korkealle tasolle, että olisi yksin kääntänyt ratkaisevan ottelun lopputuloksen. Mutta ei se viimeinen peli kaatunut vain yhteen pelaajaan, vaan koko joukkueeseen. Mutta ei se tarkoita sitä, että pelaajat olisivat huonoja pelaajia tai luusereita. En ole tyytyväinen viime kauden sijoitukseen, todellakaan, mutta sille ei voi enää mitään. Pakko uskoa, että ne tappiot kasvattavat joukkuetta ja että niistä saatavat positiiviset asiat tapahtuvat, kun pelaaja pelaa vielä meillä. Mitään varmuutta ei tietenkään ole, mutta fanin parhaat kaverithan ovat usko ja toivo.

Olen monta vuotta sanonut, että haluaisin nähdä sellaisen kauden, missä joukkueella ja seuralla ei ole mitään excusea tai lieventävää asianhaaraa, jos Kannua ei nostella. Jonkun yksittäisen pelaajan loukkaantumista kriittisellä hetkellä en sellaiseksi edes laske, koska se kuuluu lajiin ja toimintaympäristöön. Voittava joukkue ei yhtä miestä kaipaa, vaikka toki vaikka ykkösveskarin tai parhaan maalintekijän poissaolo varmasti tuntuukin. Mutta hyvässä jengissä kaikkien loppujen on pystyttävä ottamaan se yhdeltä pelaajalta vapautuva tontti ja aika usein menestyvissä jengeissä joku yksittäinen pelaaja kiittää kasvaneesta vastuusta ja hyppää puuttuvan pelaajan rooliin. Näitä ei vain kauheasti ole HIFK:ssa nähty. Tämä on se syy, miksi mä en ole juurikaan arvostellut Salmelaista. Mutta ei se ole mun osaltani mitään sokeaa luottoa ja paskan puhumista konvehdiksi. Kyllä mäkin osaan kritiikkiä antaa, mutta mua ei vain kiinnosta kritisoida kritisoimisen ilosta.

Viimeistä kysymystäsi en tajunnut. Kirjoitin eilen, että uskoisin verorajalla tapahtuvan. Kuka korvaa siihen asti? En tiedä, mutta valmennuksella on varmaan siihen jotain ideoita. Mutta kyllä mun mielestäni vähintään yhden kokeneen sentterin vaje on olemassa. Syyskaudella pitää antaa nuorille näyttöpaikkoja ja nuoriahan meillä nyt riittää. Katsotaan nyt rauhassa, aikaa on.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Löytyy varmasti ihan liikaa ja ylilyövää kritiikkiä, mutta se kumpuaa toistuvasta alisuorittamisesta. Itsekin kritisoin helpommin kuin kehun, joten käsi täällä ylös sen virheen merkiksi. Löytyy sitten myös niitä totuudenkieltäjiä, jotka käyvät täällä sormet korvissa ja silmät kiinni ylimielisesti kumoamassa jokaisen HIFK:n suuntaan esitetyn kritiikin.

Näissä kahdessa ryhmässä on kuitenkin se ero, että negajengi kyllä heittää ylävitosta ja jakaa kehuja heti, kun siihen löytyy aihetta. Ja osaa aidosti iloita jengin hyvistä otteista. Posijengi taas ei suostu kantaansa muuttamaan ja ongelmia näkemään, vaikka niitä hierottaisiin vuosikaupalla naamaan.

Siitä kyllä ihan samaa mieltä, että en näe miksi kannattajien pitäisi olla toistensa kurkussa. Vähän rennompi ote tekisi jokaiselle hyvää, mutta tämä nyt on tällaista off-seasonin aikaista saman levyn pyöritystä, kun HIFK ei juuri uutta keskusteltavaa ole viime kuukausina tarjonnut tai toimintaperiaatteitaan tulevaa kautta ajatellen avannut.

Niin, mikä lopulta on totuus? Täällä on vahvoja mielipiteitä puolesta ja vastaan, olipa kysymys mistä tahansa, mutta itse en keksi yhtään nimimerkkiä täältä meidän osiosta, joka olisi täysin irti reliteeteista ja kokisi, että HIFK:ssa on kaikki asiat täydellisesti. Itse en ainakaan kuulu tähän joukkoon, vaikka moni tuntuu niin uskovan. Minä pyrin tuomaan omalta osaltani erilaisia näkökulmia ja jokainen voi sitten itse omassa päässään miettiä, että voisiko jokin asia olla niin tai edes lähellä sitä. Erilaisia vaihtoehtoja on kuitenkin hyvä pyöritellä, koska asiat ovat kovin harvoin joko mustia tai valkoisia.

Asiat myös koetaan eri tavalla ja tämä lause todistaa sen hyvin: "... negajengi kyllä heittää ylävitosta ja jakaa kehuja heti, kun siihen löytyy aihetta. Ja osaa aidosti iloita jengin hyvistä otteista. Posijengi taas ei suostu kantaansa muuttamaan ja ongelmia näkemään, vaikka niitä hierottaisiin vuosikaupalla naamaan." Minä en nimittäin koe asiaa samalla tavalla, mutta voimme sopia olevamme eri mieltä. HIFK on kaukana täydellisestä seurasta. Mutta itse olen sen hyväksynyt jo ajat sitten.

Tässä Hesarin toukokuisessa onnellisuustutkija Antti S. Mattilan haastattelussa on aika hyvin tiivistetty omia fiiliksiäni ja lähestysmitapaani elämään ja ihmisiin yleensäkin. Juttu saattaa olla maksumuurin takana, mutta kannattaa lukaista, jos vain mahdollista.


Erityisesti tämä kohta haastattelussa oli erinomainen havainto:

Kun kaikki on suhteellisen hyvin, siitä voisi Mattilan mielestä nauttia.

Onnen lisääntyminen ikääntyessä liittyy sekin pitkälti ihmisen omiin asenteisiin. Muutumme iän myötä realistisemmiksi sen suhteen ”miten vaikea homma tämä elämä on”, Mattila sanoo.

Pystymme antamaan helpommin anteeksi, mikä vapauttaa meidät vihasta ja katkeruudesta. Emme enää vaadi mahdottomia toisiltamme emmekä itseltämme, vaan hyväksymme kaiken keskeneräisyyden.

Suorituspaineet vähenevät ja tajuamme oman rajallisuutemme. Kun emme aja itseämme enää niin ahtaalle, onnella on enemmän tilaa kukoistaa.

Taidan olla tullut vanhaksi. Nyt se hymyilyttää, mutta katsotaan vartin päästä uudelleen.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@BOL

Vaikka viestissäni oli sinua lainattu, niin se ei ollut mitenkään erityisesti juuri sinulle suunnattu. Arvostan sua kirjoittajana, HIFK-fanina ja palstan positiivishenkisyyden esitaistelijana korkealle. Ja olen tyytyväinen että tein sen vedon IFK:n loppusijoituksesta juuri sun kanssa ja aivan erityisesti haluan sen (toivottavasti hävityn) vedon "maksaa" just sulle.

No, tästä tuli nyt vähän tällainen ällö halausviesti, mutta menköön kun kuitenkin ollaan taas pian verbaalisesti nenät vastakkain.

Piti oikein itsekin miettiä, mistä minä olen sitä kritiikkiä täällä antanut. En ole esim. yhtään ainutta kertaa vaatinut Salmelaiselle potkuja ja monesta asiasta olen jakanut myös kehuja. Muistini mukaan kaikki kritiikki on kohdistunut siihen, että joukkueen rakennus on ollut epätasapainoista, osin riskialtista ja vanhoja virheitä toistavaa. Eli kritiikki on siis kohdistunut yhteen osa-alueeseen.

Ja vielä lopuksi: minä ainakin osaan ihan vilpittömästi iloita HIFK:n hyvistä suorituksista ja esim. vuosi sitten tähän aikaan mieli oli hyvinkin levollinen, enkä sanan säilää pahemmin heilutellut. Jos IFK aiheuttaisi vain negatiivisia fiiliksiä, niin ottaisin rotsini heti ja poistuisin.

Edit. lisätään vielä sen verran, että kyllä mun seurassa pitääkin olla rosoa ja särmää, ja sen pitää vetää joskus ns. vituiksi. Joku kliininen seura tyyliin Jokerit 90-luvulla olisi mulle ihan liian teflonia, vaikka menestystä tulisikin.

Toinen edit. Enkä todellakaan odota tai vaadi mitään dynastiaa. Mulle riittäisi oikein hyvin sellainen pari mestaruutta vuosikymmeneen tahti. Tulisi menestystä juuri niin että ei ehtisi turtua ja pakkasessa olevista nakeista ei ehtisi päiväys ihan vuosikymmenellä pitkäksi. Tämä odotusarvo ei ole HIFK:n pelimerkeillä ihan kohtuuton.

Kolmas edit. Ja pitää osata erottaa kritiikki itse seuraa / Salmelaista kohtaan ja kritiikki tämän palstan mielipiteitä kohtaan. Mun kritiikki HIFK:n suuntaan kohdistuu hyvin kapealle sektorille. HIFK:n suunnasta ei ole mun mielestä pahemmin selitelty esim. koronalla, loukkaantumisilla tai vaikka huonolla tuurilla. Nuo kaikki nostetaan esiin lähinnä täällä palstalla ja siitä se vääntö syntyy. Ei siitä miten HIFK toimii tai ei toimi.
 
Viimeksi muokattu:
J

Just-Ice-Hockey

@Postinjakaja tilinpäätös ei puhu jostakin näistä sinun korona-aalloistasi, koska se ei ole ollut merkittävä. Siellähän se on tilinpäätöksessä selvällä suomenkielellä todettu, joukkueessa oli kaksi merkittävää korona-aaltoa. Jos sä tästä saat väittelyn aikaan, niin anna palaa vaan.

Tiedän myös faktana yhden pelaajan kärsineen ripulista kauden aikana. Ilman sitä olisi varmasti pärjätty paremmin. Tai sit ei.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Kolmas edit. Ja pitää osata erottaa kritiikki itse seuraa / Salmelaista kohtaan ja kritiikki tämän palstan mielipiteitä kohtaan. Mun kritiikki HIFK:n suuntaan kohdistuu hyvin kapealle sektorille. HIFK:n suunnasta ei ole mun mielestä pahemmin selitelty esim. koronalla, loukkaantumisilla tai vaikka huonolla tuurilla. Nuo kaikki nostetaan esiin lähinnä täällä palstalla ja siitä se vääntö syntyy. Ei siitä miten HIFK toimii tai ei toimi.

Teillä on @BOL kanssa molemmilla hyviä huomiota ollut keskustelussa.

Mutta tähän: itseasiassa juuri tuossa HIFKn tilinpäätöksessä mainitaan, että koronalla oli vaikutusta urheilulliseen menestykseen HIFKn analyysin mukaan.

Eli ihan ei voi vain ajatella, että täällä fanit selittelee seuran puolesta.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta tähän: itseasiassa juuri tuossa HIFKn tilinpäätöksessä mainitaan, että koronalla oli vaikutusta urheilulliseen menestykseen HIFKn analyysin mukaan.

Eli ihan ei voi vain ajatella, että täällä fanit selittelee seuran puolesta.
Tietysti koronalla on vaikutusta sekä urheilullisessa että taloudellisessa mielessä. Ei sitä käsittääkseni kukaan kokonaan kiellä, eikä edes seuran tarvitse siitä tyystin vaieta. Se on kiistaton fakta ja sillä on tilinpäätöksen kannalta oleellinen vaikutus, joten toki se pitää siinä yhteydessä myös tuoda julki. Täällä palstalla sitten omassa kuplassa väännetään, että oliko aaltoja kolme vai kaikki yhtä ja samaa aaltoa, keneen tauti osui pahimmin, oliko kaikilla sama tilanne ja miten se vaikutti pelaajien sykkeisiin ja sydänkäyriin.

Salmelainen ja Peltonen eivät ole sitä mielestäni mitenkään siinä muodossa tuoneet ilmi, että ei ollut edes mahdollista menestyä. Se oli yksi värisävy kaudessa, mutta ei seuran suunnalta esiin tuotuna mikään vapaudut vankilasta -kortti. Täällä palstalla on sitten tuotu nämä koronat, turskat, huonot tuurit ja loukkaantumiset paljon painavammin esiin ja siinä mielessä myös selitelty HIFK:n puolesta sellaisia asioita joita seuran suunnalta ei ole erityisemmin alleviivattu. Tämä kaikki on tietysti ihan normaalia keskustelua ja niin sen pitääkin mennä, mutta viime aikoina on vain menty vähän turhan kärjistynein kirjoituksin.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Tietysti koronalla on vaikutusta sekä urheilullisessa että taloudellisessa mielessä. Ei sitä käsittääkseni kukaan kokonaan kiellä, eikä edes seuran tarvitse siitä tyystin vaieta. Se on kiistaton fakta ja sillä on tilinpäätöksen kannalta oleellinen vaikutus, joten toki se pitää siinä yhteydessä myös tuoda julki. Täällä palstalla sitten omassa kuplassa väännetään, että oliko aaltoja kolme vai kaikki yhtä ja samaa aaltoa, keneen tauti osui pahimmin, oliko kaikilla sama tilanne ja miten se vaikutti pelaajien sykkeisiin ja sydänkäyriin.

Salmelainen ja Peltonen eivät ole sitä mielestäni mitenkään siinä muodossa tuoneet ilmi, että ei ollut edes mahdollista menestyä. Se oli yksi värisävy kaudessa, mutta ei seuran suunnalta esiin tuotuna mikään vapaudut vankilasta -kortti. Täällä palstalla on sitten tuotu nämä koronat, turskat, huonot tuurit ja loukkaantumiset paljon painavammin esiin ja siinä mielessä myös selitelty HIFK:n puolesta sellaisia asioita joita seuran suunnalta ei ole erityisemmin alleviivattu. Tämä kaikki on tietysti ihan normaalia keskustelua ja niin sen pitääkin mennä, mutta viime aikoina on vain menty vähän turhan kärjistynein kirjoituksin.

Itse olen osallistunut lähinnä (mielestäni. Voin muistaa väärin) väittelyyn, että voiko koronan sivuuttaa kokonaan, koska joidenkin mielestä se on "kaikille sama". (Vapaa suomennos viestin sävyistä.)

-Minusta ei voi sivuuttaa.

Ja nyt kun vielä luin tuon tilinpäätöksen ja siinä nimenomaan painotetaan, että playoffien alla tullut aaltoa voi pitää erityisesti "koko kauden urheilulliseen menestykseen." Tällä veikkaan tarkoittavan:

a) loppusijoitusta runkosarjassa
b) playoff-sarjaa TPSää vastaan.

Se miten se HIFKn mielestä vaikutti on kysymysmerkki. Oliko Taposella Korona juuri ennen pleijareita ja häntä ei voinut peluuttaa yms. menikö yhteistreenit vituiksi kuinka pitkältä ajalta? Oliko tähtipelaajat Turunen yms. kuin varjoja entisestään koronan takia samaan aikaan kun vastustaja sai olla terve. Tätä on haastava verrata.

Mutta HIFK laittaa nyt viralliseen paperiin tuon ajatuksen, niin minun silmissä se tekee sen, ettei minunkaan korona-itkuni ole nyt ihan tuulesta temmattu.

Se onko se AINOA syy miksei oltu finaaleissa on toki ihan eri asia. Mm. Minusta veskapeli tai se, että Garteig loukkaantui eikä Lyytistä oikeasti paikattu ovat isoja ja merkittäviä seikkoja.

Mutta täällä syntyy jotenkin ajatus, että antaisin anteeksi niitä muita seikkoja koronan takia vaikka olen eri viesteissä myös huomioinut muita asioita. Koronan sivuuttaminen on vain minusta ärsyttävää ja epärehellistä. Siitä se vääntö ehkä syntyy omalta osaltani.

Ja jostain kumman syystä tää menee vähän fanien keskenään vittuiluksi, joka saa ainakin itseni miettimään joka päivä, että miksi helvetissä minäkin käytän täällä Jatkiksessa aikaa?

No en ole saanut palleja vielä katkaista Jatkis-addiktiotani, mutta ehkä saan joku päivä. Varmasti moni on iloinen, kun sitten saan lopetettua ja mentyäni muualle pätemään.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä te jaksatte vaan tapella. *hymiö*

Itse tulin juuri duunista ja nyt avaan kylmän bissen. Repikää siitä!
 
Suosikkijoukkue
HIFK,Nashville Predators ja Nurmijärven Kurra
Hymyilyttää, kun tuli käytyä tänään perheen kanssa Vantaan Flamingon Spice Icessä. Kassalle saapui jälkeemme M. Heiskanen parin frendinsä kanssa.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Hymyilyttää, kun tuli käytyä tänään perheen kanssa Vantaan Flamingon Spice Icessä. Kassalle saapui jälkeemme M. Heiskanen parin frendinsä kanssa.
Ei kai se ostanut jäätelöä kuitenkaan. Häshtag rasvat kuriin. Hymiö.
 

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
"Vittu, HIFK on paska!".
Tiedä kumpaan kuuluu, vatutus vai hymy -ketjuun, mutta liput kauden avaukseen on, ja hyvä että tämä meidän alkkis vielä herättää tunteita...
Kyllä sinne poppareitten hajuun on aina mukava palata...
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC

Jotain positiivista tähän risukasaan. Vinni taitaa olla lahjakkaampia maalivahtilupauksia pitkään aikaan, joten Salmelaisen surkea maalivahti track record korjautunee sisäisesti.
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK:n menestys on ollut huonoa. Se on fakta, eikä se muuksi muutu. [E]mme voi menneisyyteen vaikuttaa.

Arvostan nimimerkkiä @BOL, mutta mielestäni tässä on nähtävissä jonkinlaista mielikuvituksen puutetta. Jos kolme vuotta sitten huhuttu ulkomaalaispelaaja voi olla Calle Branderin kiekkokoulun kasvatti, niin varmasti voimme vaikuttaa myös menneeseen menestykseen.

Monesti menestys on pienistä tekijöistä kiinni. Joskus yllättävät asiat voivat sotkea kuviot pahasti. Mitä jos vaikka Thomas Vokoun olisi flopannut pleijareissa keväällä 2005? Siis totta kai tämä on kaukaa haettua, ja jo runkosarjassa hyvin pelannut ammattimies luonnollisesti nosti suoritusta napsun verran, mutta joskus tapahtuu arvaamattomia asioita. Toisaalta joskus menestys myös vaatii jotain uskomatonta, sellaista jota ei kukaan ei olisi osannut ennakoida. Mitä jos Jan Lundellin purkukiekko ei olisi painunut Rämön selän taakse ratkaisevassa välierässä 2006? Varmaan täällä surkuteltaisiin, että hävittiin 0-1, eikä Jannekaan tehnyt maalia. Tuolla maalilla kuitenkin tultiin tasoihin, ja Salmelaisen jatkoaikamaali oli vain lopullinen sinetti.

Joskus on myös epäselvää, mikä se ratkaiseva tekijä lopulta on. Moni täällä tuntuu olevan sitä mieltä, että Karjalaisen hylätty maali ratkaisi kevään 2016 finaalisarjan. Ja toki se viidettä peliä ajatellen oli ratkaisevaa. Siitä maali, Tappara voittaa, ja lähdetään Tampereelle selkä seinää vasten. Onneksi Japa hylkäsi maalin. Ihan oikein Tapparalle jäähy väärästä vaihdosta ja ylivoimalla Luttinen ohjasi voittomaalin. Minun mielestäni koko sarja ei kuitenkaan ratkennut tähän. Vaikka seiskapeli olisi ollut Stadissa, en näe, että se olisi ollut taputeltu. Siksi Ramun tasoitus kuudennen pelin viime sekunnilla oli vieläkin tärkeämpi. Se lopulta mursi Tapparan, ja sittenhän Elkinsin jatkoaikamaali tyhjensi pajatson.

Tähän tapaan. Luodaan oma menestyksemme, kun ei sitä muuten tahdo tulla.

***
IFK - Suomen mestarit vm. 1969, 1970, 1974, 1980, 1983, 1988, 1998, 1999, 2004, 2005, 2006, 2010, 2011, 2012, 2016, 2021
 

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Toisaalta muiden nakin ystävien onni ettei HIFK kovin usein mestaruutta juhli. Loppuisivat vielä kesken, etenkin keväisin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös