M.Rönkkö-83
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK, New York Islanders
Olen samaa mieltä...ja olen ollut jo vuodesta -90 asti, kun ajattelin hyväuskoisena pikkupoikana, että on niin mageeta kun toinenkin Helsingin Jengi nousi liigaan. Syksyn koittaessa ja koulujen alkaessa samana vuonna -90 huomasin kuitenkin, että kesän aikana joukkuetta oli alkanut kannattaa Hifk-vihaan kannatuksen perustava kiusaajaporukka (saattaisi olla "all time" koulukiusaajat listalla aika kärkipäätä), jonka kanssa ei pystynyt enää terveellä tavalla jutella jääkiekosta. Suurin ihmetys oli se, että tuosta ajasta eteenpäin homma vain jalostui ja viha kasvoi entisestään...toki väheni lukiovuosina, kun yllä mainittu porukka ei sinne jatkanut (tai päässyt). Korkeakoulu aikoinakin yritin vältellä yhden teologin kanssa jutustelua, koska kaverin silmät alkoivat mustua välittömästi, kun keskustelu siirtyi stadin paikallisiin :D Lätkän katsominen ja ennen kaikkea oman jengin kannattaminen on mahtavaa, mutta itse en jaksa pätkääkään sitä, että aikuiset ihmiset alkavat käyttäytymään noiden 11-vuotiaiden koulukiusaajien tavoin urheilun takia. Siihen en halua palata!!En kyllä kaipaa jokereita takaisin yhtään. Vuosikymmenet jatkunut, hyvässä hengessä vallinnut viha-rakkaussuhde muuttui Harkimon aikana silkaksi vihaksi. Jos Stadissa on oikeasti tilausta toiselle joukkueelle, niin kyllä se tyhjiö täyttyy. Mitä kauemmin jokerit on Venäjällä, sen todennäköisempi täyttäjä on joku muu. Sen jälkeen kun jokerit myytiin Venäjälle, ovat playoffsit sujuneet paremmassa hengessä kuin miesmuistiin. Yksi liigajengi Stadista on täysin ok.
Viimeksi muokattu: