Nyt just hymyilyttää!

  • 2 065 874
  • 10 295
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt hymyilyttää:
-eilinen voitto Kärpistä ja muutenkin IFK:n kannalta hyvin sujunut kierros
-Husso torjui voiton nuottipaidoille
-Ilmalan puudelit, niin ratapihalta kuin onkin kotoisin, jäi taas veturin alle
-illalla saattaa vituttaa, jos eilisestä voitosta huolimatta tai ehkä juuri siksi Stadin edarit hakee selkäsaunan Hämptonista. Eihän tää liian kliinistä saa olla, hei!
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Hymyilyttää, kun Kärppä-osiossa ruoskitaan kaikkea mikä liikkuu ja ruoditaan illan peliä. Jääkiekko aiheuttaa suuria tunteita sekä puolesta että vastaan. Ja näin sen pitääkin olla Suomen suosituimman urheilulajin kohdalla. Itse missasin matsin, kun katsoin Jokereiden "ryöstöretkeä Venäjällä"

Hymyilyttää myös, että ensi kaudella jatkan koutsaamista HIFK:n junnuissa. Hienoa tulla himaan
Tervetuloa kotiin.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Hymyilyttää, että IFK on lähimenneisyydessä onnistunut voittamaan sekä Lukon että Kärpät ilman kahta kärkisentteriä. Se kertoo pelisysteemin toimivuudesta. Silloin, kun systeemi ei toimi ja menestys riippuu lähinnä yksilöiden taidosta, tuollaisilla poissaoloilla on paljon suurempi merkitys. Tämä ei tietenkään tarkoita, etten toivoisi Lundellin ja Borgströmin palaavan mahdollisimman pian. On kuitenkin huojentavaa nähdä, että ilmankin heitä on mahdollisuus kaataa kärkijoukkueita.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tervetuloa, tästä huolimatta:

Kun antaa sielunsa ja uhraa perhe-elämänsä useamman vuoden ajan jollekin organisaatiolle, jota kuitenkin arvostaa, niin siinä välillä saattaa vähän sokaistua ja unohtaa juurensa, ja tulee kirjoitettua sellaista mitä ei välttämättä täysin tarkoita.

Kirjoittaessani joskus Suomen suurimmasta ja kauneimmasta, niin luulen, että siinä on juotu muutama olut, ja aiemmin illalla ollaan otettu Jokeri-junnujen kanssa joku hyvä voitto
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Kirjoittaessani joskus Suomen suurimmasta ja kauneimmasta, niin luulen, että siinä on juotu muutama olut, ja aiemmin illalla ollaan otettu Jokeri-junnujen kanssa joku hyvä voitto

No, kyllähän se sinun narri-hehkutuksesi aika laajamittaista on ollut muutenkin. Mutta haluan uskoa että siitä voi parantua. Jokainen tsäänssi on mahdollisuus. Ja yleisellä tasolla nostan hattua kaikille jotka painavat duunia junnu-urheilun parissa, hienoa duunia.
 

En gång IFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä tän kaiken paskan keskellä HIFK tuo niin paljon iloa vaikka ei hallille pääse! Helvetin nastaa yytsiä HIFK:n matseja kun joukkueella kulkee. Ja ainakin itseni mielestä mukavempaa seurata nyt tuota jengiä kun tietää että sieltä ei ketään lainoja ole lähdössä pois vaan tolla porukalla vedetään loppuun saakka.

Siinä marraskuussa oli se vaihe kun rupesi mietityttämään NHL-lainojen lähdöt ja etenkin se että miten toi jengi rupeaa skulaamaan kun helvetin kovia kundeja lähtee. Noh kun katsoo sarjataulukkoa niin sieltä löytyy vastaus siihen kysymykseen. Hiton kova nippu kasassa ja jos ilman Nikiä ja Lunkkaa kulkee noin hyvin niin aijai kun noi kundit tulee vielä tohon. pirun tuhoisaa jälkeä tulee toi jengi vielä tekemään se on varma!

Ja lopuksi tottakai posia eli vain pari päivää seuraavaan matsiin ja vieläpä sitten vastassa Tappara!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei IFK:ta "kodikseen" kutsuva paljon karmeampaa paskaa pysty internettiin kirjoittamaan. Puistattavaa.

Kiitos tästä. Ymmärrän fanin näkökulman. Täyttä paskaahan se on varmasti silloin ollut.

Tammisen sanoin: Montako päivää olet koutsannut? Oletko koskaan koutsannut?

Mä olen ollut IFK:n kannattaja 80-luvulta, siitä kun Hakki Hagman oli joukkueen tähti. Yhtä kauan olen ollut myös jääkiekossa kaiken kaikkiaan mukana. Ensin pelaajana, sitten kuskaavana faijana ja nyt noin 15 vuotta koutsina eri joukkueissa. Mulla oli aikanaan myös kausikortti Nordikselle lähes kymmenen vuotta, kunnes koutsaaminen vei kaikki illat viikosta, enkä enää ehtinyt peleihin.

Viimeiset vuodet olen koutsannut Jokereissa. Olen päässyt auttamaan tulevaisuuden ammattilaisia. Olen nähnyt ilot ja tuskat. Joukkueena ja yksilöinä. Halun pelata logolle. Olen käynyt keskusteluja poikien ja vanhempien kanssa. On ollut pelkoa tippua joukkueesta. Olen yrittänyt silloin tukea ja auttaa, ja ymmärtää miten tärkeä logo on koko perheelle.. ja luoda sitten uskoa ja kannustaa entistä kovempaan harjoitteluun. Toivonut kärsivällisyyttä samalla vanhemmilta, kun lapsen fyysinen kehitys ei ole vielä muiden samanikäisten tasolla, ja kun pelaaminen kuitenkin muuten on pojalla riittänyt. Olen yrittänyt luoda uskoa sekä poikiin että koko jengiin. Olen saanut olla osa yhtä isoa perhettä silloin kun tähdätään kohti ammattilaisuutta. Väkisinkin silloin elät ja hengität Jokereita. Sekä junnuja että edaria.

Tästä kaikesta huolimatta mä olen pohjimmiltani aina HIFK:n mies ja siksi tulen ensi kaudeksi himaan, kun tulen HIFK:n junnuihin koutsaamaan. En voisi olla onnellisempi. Ja tämä oli ensimmäinen ja viimeinen kerta kun tästä asiasta kirjoitan.

Ketjun aiheeseen vielä mennäkseni, tänään hymyilyttää Dykin voittomaali jatkoajalla ja se, että ruotsalainen on loppukautta kohden löytänyt vihdoin onneksi tasonsa. Tämäkin lupaa hyvää HIFK:lle loppukaudelle matkalla kohti kannua
 

Pordinard

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buffalo Sabres
Tammisen sanoin: Montako päivää olet koutsannut? Oletko koskaan koutsannut?

Hieno kirjoitus, kiva että valmennat. IFK:n miehenä olet varmaan siis ihan samaa mieltä että tuo ylittää kaikki irvokkuuden rajat että ensin ollaan korkeintaan napanöyhtää suurimman ja kauneimman Jokereiden edessä ja seuraavassa käänteessä hehkutetaan himaan punaisiin palaamista kun kyse ei edes ole mistään ammattiurheilijasta joka antaa pakon edessä korulauseita medialle.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Hieno kirjoitus, kiva että valmennat. IFK:n miehenä olet varmaan siis ihan samaa mieltä että tuo ylittää kaikki irvokkuuden rajat että ensin ollaan korkeintaan napanöyhtää suurimman ja kauneimman Jokereiden edessä ja seuraavassa käänteessä hehkutetaan himaan punaisiin palaamista kun kyse ei edes ole mistään ammattiurheilijasta joka antaa pakon edessä korulauseita medialle.

Se napanöyhtä juttu on varmaankin noin vuoden takaa ja se olisi voinut jäädä kirjoittamatta silloin lauantai-illan myöhäistunteina. Se ei ollut kuitenkaan kohdistettu IFK:lle vaan vertasin KHL-Jokereiden rosteria Liiga-joukkueisiin, niin onhan se tietenkin kovempi, kun sarja on eri ja on tukiruplia takana isosti, niinkuin me kaikki tiedetään. Tämä taitaa olla pahinta ja siis irvokkainta mitä olen Jatkoajassa muista joukkueista kirjoittanut negatiiviseen sävyyn ja vähätellen. Olen pahoillani.

Olen muutamaan otteeseen myös todennut, että Liiga on kuitenkin kova ammattilaissarja, jonne asti pääsee vain tyyliin yksi sadasta esim viime syksynä aloittaneesta kiekkokoululaisesta ympäri Suomen. Vaatii sitoutumista urheilulliseen elämäntyyliin, kovaa luonnetta, valtavan määrän harjoittelua, pallopelilahjakkuutta, tunteja ja toistoja, että "edes" sinne asti pääsee.

Ja nyt tämä keissi oli tässä. Jatkan sunnuntain viettoa hymyillen
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Mua ei taas hymyilytä tuo ollenkaan. Pikkarainen on hyvä jätkä ja uskon että olisi vielä paljon annettavaa meille. Vaikeuksia on koettu ja äijä seisoo selkä suorassa edelleen. Ei pillitä vaan tekee duuninsa. Nyt kun kova työ on alkanut vihdoin tuomaan tulosta niin tiet erkanee. Ja uutta projektia taas käyntiin.

Peltosen otan oikein mielelläni vastaan, mutta olisin voinut odottaa vielä pari vuotta.
Jospa unohdettaisiin se projekti ja aloitettaisiin menestymään päivästä yksi. Koko sana projekti ärsyttää näin suuren ja ison IFK:n kannattajana. Menestyä saa myös heti uuden valmentajan kanssa, eikä odottaa jotain maagista projektin käynnistymistä.
Uskon vahvasti että Peltonen täyttää hallit ja saadaan täysi hurmos heti syksystä käyntiin, jos korona alkaisi myös hellittää.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Jospa unohdettaisiin se projekti ja aloitettaisiin menestymään päivästä yksi. Koko sana projekti ärsyttää näin suuren ja ison IFK:n kannattajana. Menestyä saa myös heti uuden valmentajan kanssa, eikä odottaa jotain maagista projektin käynnistymistä.
Uskon vahvasti että Peltonen täyttää hallit ja saadaan täysi hurmos heti syksystä käyntiin, jos korona alkaisi myös hellittää.

Sopii mulle. Ei ehkä ole käytännössä ihan noin helppoa ja yksinkertaista, mutta suurella ilolla otan välittömän menestyksen vastaan jos Peltonen sellaisen meille tuo.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Sopii mulle. Ei ehkä ole käytännössä ihan noin helppoa ja yksinkertaista, mutta suurella ilolla otan välittömän menestyksen vastaan jos Peltonen sellaisen meille tuo.
En ymmärrä, miksi se ei voisi olla noin helppoa ja yksinkertaista myös täällä Stadissa, sillä välitön menestys onnistui 2010-luvulla kahdesti Kärpissä ja myös Tapparassa? Miksi täällä aina pitää odottaa ja antaa valmentajille välikausia ennen menestystä?
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
En ymmärrä, miksi se ei voisi olla noin helppoa ja yksinkertaista myös täällä Stadissa, sillä välitön menestys onnistui 2010-luvulla kahdesti Kärpissä ja myös Tapparassa? Miksi täällä aina pitää odottaa ja antaa valmentajille välikausia ennen menestystä?
Nybari loi muistaakseni tuon käsitteen projekti tullessaan UTJ pallille. Siitä saakka se on vahvasti pesiytynyt monen fanin korvaan, että työ ja mahdollinen menestys vie vuosia ja tämän "todisti" nokka, joka vasta kolmannella kerralla menestyi, kun oltiin vuosia rakennettu ensiksi projektia.
Oulussa ja Tampereella sana projekti on mestaruus keväällä, ei harjoittelua.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
En ymmärrä, miksi se ei voisi olla noin helppoa ja yksinkertaista myös täällä Stadissa, sillä välitön menestys onnistui 2010-luvulla kahdesti Kärpissä ja myös Tapparassa? Miksi täällä aina pitää odottaa ja antaa valmentajille välikausia ennen menestystä?

Oliko nuo oikeasti välittömiä menestyksiä, vai tehtiinkö taustalla johdonmukaista työtä joka tuon mahdollisti?

Eiköhän kaikki valmentajat yritä menestyä heti päivästä yksi alkaen. Menestyminen ei kuitenkaan ole sellainen asia että sen vaan voi päättää ja sitten saman tien olla siellä menestyksessä, vaan se työ pitää tehdä jotta sinne päästäisiin. Muuttujia on monia. Tottakai IFK:n pitää aina tähdätä siihen menestymiseen ja vaatimustaso pitää olla korkealla. Järki ja jonkunmoinen inhimillisyys siinä on kuitenkin hyvä pitää mukana, eikä aina vaan vuoden välein potkia valmentajaa ulos jos menestystä ei tullut.

Ja ei, IFK ei ole historiassaan suorittanut sillä tasolla kuin sen kuuluisi. Pikavoittoja on jo kokeiltu, liian usein. Kärsivällisyys ja johdonmukaisuus voisi tuoda kaivattua muutosta, mutta se vie aikaa. Ehkä asiat menevätkin tällä kertaa hyvin ja Peltonen tulee jatkamaan jo käynnissä olevaa prosessia, ei aloittamaan uutta. Aika näyttää.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Oliko nuo oikeasti välittömiä menestyksiä, vai tehtiinkö taustalla johdonmukaista työtä joka tuon mahdollisti?

Eiköhän kaikki valmentajat yritä menestyä heti päivästä yksi alkaen. Menestyminen ei kuitenkaan ole sellainen asia että sen vaan voi päättää ja sitten saman tien olla siellä menestyksessä, vaan se työ pitää tehdä jotta sinne päästäisiin. Muuttujia on monia. Tottakai IFK:n pitää aina tähdätä siihen menestymiseen ja vaatimustaso pitää olla korkealla. Järki ja jonkunmoinen inhimillisyys siinä on kuitenkin hyvä pitää mukana, eikä aina vaan vuoden välein potkia valmentajaa ulos jos menestystä ei tullut.

Ja ei, IFK ei ole historiassaan suorittanut sillä tasolla kuin sen kuuluisi. Pikavoittoja on jo kokeiltu, liian usein. Kärsivällisyys ja johdonmukaisuus voisi tuoda kaivattua muutosta, mutta se vie aikaa. Ehkä asiat menevätkin tällä kertaa hyvin ja Peltonen tulee jatkamaan jo käynnissä olevaa prosessia, ei aloittamaan uutta. Aika näyttää.
Tietysti kaikki yrittävät menestyä jo ensimmäisellä kaudella. Toki siellä huipulla on vain rajallisesti tilaa, joten silloin täytyy onnistua vastustajia paremmin. HIFK:n ongelmana valmentajavalintojen osalta on ollut päätön säntäily milloin mihinkin suuntaan. Kun uusi valmentaja on tullut puikkoihin, on hän saanut itselleen sopimattoman materiaalin edeltänsä jäljiltä vanhoine sopimuksineen, parhaana esimerkkinä lähivuosilta moottorisahamies. Sitten kun valmentaja on saanut haluamiaan pelaajia, saakin hän itse kenkää milloin milläkin syyllä, esim. case Törmänen.

Suuri ongelma meillä on ollut myös scouttaus, mikä on kyllä Tobbarilla ollut parempaa kuin edeltäjällään, eihän se tietysti paljoa vaadi. Nybarin ajasta on ollut ihan riittämiin täällä keskustelua, joten ei siitä enempää, mutta olihan se surkuhupaisaa Nokan jaksoa lukuunottamatta.

Resurssit meillä on edelleen kunnossa tähän sarjaan ja toivottavasti se myös näkyy jatkossa Salmelaisen aikakaudella. Uskoisin, että Tobbarilla ja Peltosella on samanlainen näkemys joukkueen rakentamisesta sekä siitä minkälaista kiekkoa HIFK pelaa tulevaisuudessa.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Oliko nuo oikeasti välittömiä menestyksiä, vai tehtiinkö taustalla johdonmukaista työtä joka tuon mahdollisti?
Marjamäen kohdalla ainakin, sillä Aran aikana Kärpät ei ollut lähelläkään menestystä. Suikkanen myöskin osoitti, että huonolla valmennuksella saa hyvinkin rakennetun organisaation pelaamaan jämäsijoista (tästä meillä on paljon kokemusta). Manner sitten otti heti mestaruuden. Tapiola oli toki jatkoa Hopeakorvelle, mutta pystyi melko nopeasti muuttamaan hopeat kulliksi (pun intended).

Yleisesti ottaen olen ihan samaa mieltä kanssasi, mutta vierastan ajatusta, että menestyminen pitäisi aina olla sidonnainen projektiin, jossa on aluksi ”välikausia”. @Mojo myös tuossa ylempänä otti hyvin kantaa, että valmentajan lisäksi myös joukkueenrakentaminen määrittelee menestystä aika paljon. Salmelaisen kanssa olemme siinä mielestäni ihan hyvällä tiellä, sillä selkeästi nuorena nälkäisenä UTJna oppii virheistään ja korjaa ne (sentteriosasto kuntoon ja ehkäpä seuraavaksi ei vuorata puolustusta ”Ahosilla”). Koronasta huolimatta olen varma, että VP saa päivästä yksi mestaruus-tasoisen rosterin käsiinsä, kuten myös Pikkarainen. Samaa ei voi sanoa KJsta ja Törmäsestä esimerkiksi.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä väitän rohkeasti, että Ville Peltosella on tällä vuosituhannella paras paikka tulla HIFK:n puikkoihin. Väittäisin muuten, että heittämällä paras, mutta Kari Jalonen jätti Paskansyöjälle valmiiksi katetun pöydän, jossa PS kävi sitten syömässä hyvällä ruokahalulla vatsansa täyteen, levitti jälkiruoat keittiön lattialle likaisilla sormillaan ja poistui siivoamatta paikalta.

Jos HIFK pitää kiinni niistä periaatteistaan, jotka se on julkisesti maininnut mm. pelitavan ja muiden joukkueelle merkittävien asioiden suhteen, Peltonen ei lähde keksimään pyörää uudelleen, vaan hienosäätää niitä asioita, jotka on nyt todettu HIFK:ssa toimiviksi. Pelaajisto tietenkin muuttuu aina kausien välissä, joten oikeilla hankinnoilla valmentajalla on paremmat eväät tuoda omat mausteensa soppaan. Jos verrataan vaikka kestomenestyjiin Kärpät ja Tappara, siellä on tietyt pohjat, joita on sitten hienosäädetty kulloisellekin joukkueelle sopiviksi. HIFK:n pitää pystyä samaan, jos se meinaa olla oikeasti pelillisesti vakavasti otettava seura.

Pikkaraisen HIFK:ssa näyttää nyt ainakin näin kotikatsomoon olevan kaikki isot asiat kunnossa: joukkueessa on hyvä henki ja luottamus pelaajiston ja valmennuksen välillä toimii, se on työteliäs, kärsivällinen ja sitoutunut, pelaajat ovat hyvässä kunnossa ja sisäistäneet sen, mitä tarkoittaa olla nykypäivän ammattilaisurheilija, pelaajarunko on sellainen, että käytännössä lähes jokaiselle pelaajalle voisi tarjota jatkosopimusta, joukkueessa uransa ehtoopuolella olevia konkareita, nuoria nousevia kykyjä, mutta myös parhaassa peli-iässä olevia pelaajia, jne. Lisäksi, taloudellisista haasteista huolimatta, HIFK:n talous on sellaisessa kunnossa, että pelaajien ei tarvitse pelätä, tuleeko palkat ajallaan tai ollenkaan. Uskon, että pelaajien on hyvä olla HIFK:ssa just nyt.

Meni loppukevät miten hyvänsä, ja uskon sen menevän erinomaisesti, Ville pääsee mun mielestäni aloittamaan todella hyvästä tilanteesta. Koska viimeksi HIFK:ssa on ollut tällainen tilanne?
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Jos verrataan vaikka kestomenestyjiin Kärpät ja Tappara, siellä on tietyt pohjat, joita on sitten hienosäädetty kulloisellekin joukkueelle sopiviksi.
Hyvä kirjoitus. Lainasin tämän kohdan, joka HIFK:ssa pitää saada kuntoon menestystä saavuttaakseen.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Erinomainen kirjoitus kaiken kaikkiaan.

...Meni loppukevät miten hyvänsä, ja uskon sen menevän erinomaisesti, Ville pääsee mun mielestäni aloittamaan todella hyvästä tilanteesta. Koska viimeksi HIFK:ssa on ollut tällainen tilanne?


En oikeasti muista vuotta, jolloin olisin mennyt kevääseen odottaen, että oikeastaan KAIKKI nuoret pelaajat voi breikata ensi kaudella joko isosti tai sitten ainakin vakiinnuttamaan paikkansa. And on ehkä ainoa pelaaja, jota voisi epäillä, mutta hänkin on täyttänyt ruutunsa ihan hyvin pelatessaan alaketjuissa. Ja junnuista on tulossa lisää tulevia tähtiä.

Se on sitä pohjaa, jonka Salmelainen on rakentanut ja sen päälle voi kuka tahansa koutsi rakentaa.

Tähtiä saa HIFKn markkina-alueen resursseilla ostettua, mutta se runko pitää olla kunnossa.

Ehkä se mikä puuttuu vielä on ne ”omat” sitoutuneet johtavat pelaajat, joita Kärpillä on ollut Pyörälän, Kukkosen ja ensi kaudella ilmeisesti Leskisen muodossa. Ja tuon puolen kiinniottamiseen menee aikaa. Koska ne on ne pelaajat, jotka pystyy auttamaan dynastian syntymisessä eikä vain yksittäisi mestaruuksia silloin tällöin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös