Onko peli sitten loisteliasta? Viittasin jo useamman kerran sihen, että kun se peli tilastollisesti "sujui" ja oli sellaista josta monet haaveilevat, niin ei maalinteko sujunut. Nyt kun se on mm avauspeliltään ajoittain hyvinkin sekavaa, eikä edes ole enää sitä kovaa karvaustakaan, kuin myös vauhdissakaan ei erityisemmin loisteta, on mystisesti maalinteko alkanut sujumaan.
Oman maalinedustan pelaaminen -muutamia poikkeuksisa lukuunottamatta- ei ole myöskään erityisen korkealla tasolla (siis minun mielestäni, ei ehkä sinun), kuin myöskään ei sen kautta päästettyjen maalienkaan määrä.
Selitetään nyt vielä sen veraan, että mielesätn iIFK:lta puuttuu nyt sellainen selkeä suunnitelmallisuus siitä miten kentällinen ryhmittyy avauksessa siten, että se luo koko ajan vaaran vastustajalle, ja peli selkeästikin on nyt yksilöiden pistojen ja mielikuvitusken varassa. Kun se toimii, niin se toimii, mutta pidän sitä hiukan herkkänä "parempia" joukkueita vastaan. Ja itseasiassa tehdysitä maaleista huolimatta, ei IFK juurikaan paremmalta kuin vastustajansa tuolla kentällä näyttänyt.
Maalit olivat kuitenkin pääosin erittäin hyvin tehtyjä, mutta ei sekään muuta sitä tosiasiaa, että pelitavallinen selkeys tuolta loistaa poissaolollaan vs mm lähetyksessä mainitut Kärpät ja HPK, tai en ainakaan saanut selvää siitä mikä se mahtoi olla.
Voitto kuitenkin tässä kohtaa on voitto, mutta olisi kiva ymmärtää että mihin se "pelitapa" katosi, koska nyt vaan osittain koohotetaan. Kiva kun se tuo tulosta, mutta saat vuorostasi kertos nyt itse, että mikä siinä pelissä juuri nyt on jotenkin erityisen selkeää ja upeaa?
Mun mielestä se ei sitä ole, enkä näe mitään syytä sitä sellaiseksi sanoa, mutta en kiellä toki että olen liian kenties liian "tyhmä" ymmärtämään sen pelin rakenteellista neroutta sekä upeutta. Voitosta kuitenkin tykkään, ja kaikki meni uskomukseni mukaisesti tuloksen kantilta.
Kysyn kuitenkin vielä, että onko täällä jokin kirjoittamaton laki joka pakottaa sanomaan peliä kauniiksi, upeaksi, mahtavaksi jne, ja ihan vaan koska voitettiin? Eikö silti saa olla kriittinen, vaikka onkin voitosta onnellinen?
tarkoittaako voitto aina sitä, että peli on parasta koskaan ikinä ja missään ja että nakit pitää taas tunkea pakkaseen?