Itselle metsästyksen inhottavin ja vaikein asia on eläimen tappaminen. En nauti siitä millään tavalla ja pyrin tekemään kaikkeni, että kuolema on mahdollisimman eettinen.
onnistuneen riistalaukauksen kauriin sydämeen tekeminen palkitsee uskomattomalla tavalla.
Näissä kahdessa havaitsen pientä ristiriitaa. Mutta luulen ymmärtäväni ajatuksesi kyllä. Mutta oletko koskaan miettinyt että vaihdat aseen kameraan tms? Vai onko tapon tuoma euforia sellainen mistä et halua luopua? Vai haluatko olla osallinen lihan tehotuotantoon mahdollisimman vähän ja täten mielummin ammut lihan itse ja olet valmis kärsimään omantunnontuskat.
Kiitos kirjoituksesta, on mukava lukea tekstiä jossa pohditaan asiaa kiihkottomasti vaikka puolesta/vastaan -mielipide onkin selvä.
Itse en ole koskaan metsästänyt, enkä usko että koskaan metsästänkään niin kauan kun lihan pystyy ostamaan kaupasta. Tuo tappaminen on sellainen asia että siihen lähtemisen kynnys on melko korkea jos ei ole oikeasti pakko. Vaikka itse metsästetty liha onkin eettisesti parempaa niin vielä ei omatunto kolkuta niin paljoa tehotuotannon suhteen. Tämä on yksi länsimaisen tiedostavan ihmisen dilemmaa, ollaan huolissaan eläinten oikeuksista mutta samalla kaupasta hamstrataan tarjouksessa olevaa jauhelihaa ja paheksutaan metsästystä. Poissa silmistä, poissa mielestä...
Noissa Afrikan reissuista en ymmärrä sitä, että niissä tuntuu olevan systeemi sellainen (karrikoiden), että suuri valkoinen metsästäjä viedään suoraan aseen kanssa saaliin viereen ja annetaan ampua eläin. Muut tekevät työn, ja ampuja pääsee sitten leveilemään saaliillaan ja ottamaan itsestään kuvia ruhon äärellä. Mikä tuossa on se viehätys?