Nonni, Metsästäjätutkinto suoritettu kolmella virheellä (3/60), seuraavaksi aselupien kimppuun… Kuulemma sähköinen käsittely vie (yllätys yllätys) useita viikkoja, ehkä kuukausia, siispä läheiselle Poliisiasemalle papereiden kanssa mars mars!
Aseluvat vie aikaa ja sekin hieman riippuu minkä poliisipiirin kanslian kanssa joudut olemaan tekemisessä. Isoissa kaupungeissa se vie yleensä tottakai enemmän aikaa. Onnea tutkinnon suorittamisesta joka tapauksessa.
Tarkoituksena hommata perus 12” haulikko ja 308 ”yleiskone”, joilla pääsee varmasti hyvin alkuun…
Haulikko on niin yksilöllinen ase, että siihen en osaa sanoa muutakuin, että se mikä itsestäsi tuntuu sellaiselta aseelta joka juuri sinusta tuntuu hyvältä. Päällekkäis piippuinen haulikko on oiva valinta varsinkin metsästyksen aloittamiseen. Kiväärit ovat enemmän ns. hifistely kamaa ja sitä voi tuunata aina vaihtamalla paremmat osat esim. tukkien osalta. Itse olen suosinut Sakoa tässä vuosien aikana kiväärien osalta, koska olen todennut ne todella hyvin valmistetuiksi tuotteiksi. Tikka on toinen hyvä valinta myös joka on Sakon pohjalle rakennettu kuitenkin.