Itse pidän menestyksen tärkeimpinä osa-alueina: 1. Maalivahti 2. Puolustus 3. Nelosketju!
Puolustus tarkoittaa itselle kaikkien kenttäpelaajien puolustamista.
Itellä muuten sama, mutta kolmantena tarvitaan ykkössentteri ja sille sopiva maalinsylkijä eli ykkösketjun 2/3 palasta, joista toinen on sentteri.
Maalivahtihakuhan oli hyvä, Raanta. Meni ikävästi ohi. Thiessenkin oli paperilla hyvä haku, mutta jäällä huono. Tää taas avas ovet mun lempitarinaan eli omista junnuista ponnistaa ukko pakkotilanteessa putkien väliin ja hoitaa homman. Tykkään näistä omien junnujen tuhkimotarinoista. Ja pidän sormet ristissä, että tarina jatkuu ja lupaan olla dumaamatta jos/kun se huonojen pelien putki tulee.
Puolustus itelle on enemmän vanhan koulun puolustamista eli pakkien tehtävä on estää maalit eikä olla ns. kiekollisia puolustajia. Mielummin näkisin 6 Fernholmia/Kurvista jengissä kun Klubertanzeja ja Eklundeja, jotka on ihan lapasia omassa päässä ja pelkää tulla taklatuks. Jos pakisto ois täys Fernholmeja ja tekee virheen kaks pelissä, niin joka pelissä on mahollisuus voittaa jos käyttää vanhaa "tee kolme, päästä kaksi" ajattelua.
Jos sit taas oman pään peli on kunnossa, niin tottakai saa olla kiekollisesti taitava kaveri, kuten Söde on, ainakin hyvänä päivänä, mut näitä sitten viedäänki jo muualle ku Suomeen. Eli tiivistettynä kurko omassa päässä ja osaa antaa ekan helpon syötön ylöspäin.
Jos miettii meiän budjetilla seilaamista, niin ykkösveskaan suoraan 200-250k ja kakkoselle jää 50-100k.
Ykköspakkipari 400-500k, kakkoselle 300k ja kolmospariin 200k. Luulis saavan laatua, kun kattelee mitä jengit makselee tuolla.
Ykkösketjuun menee 600-800k, kakkoseen 400k ja kolmoselle ja neloselle jaettavaks jää 400k+. Ja jos/kun jostain saadaan säästettyä massii, niin täytemiehille/loukkaantumisten korvaamisiin. Ja junnujen peluutusta! Ei ne kasva pleikkaa pelaamalla huippupelaajiks, paitsi NHL14 liigoissa.
Kun kattoo eri jengien ukkojen palkkoja, ni joka vuos meillä pitäs olla aika törkeen kova nippu kasassa. Mutta tietysti toi on mun sapluuna ja mä oonki fantasiarosterimiehiä. Voihan se olla kans et Nybari kattoo et Block, ulkomaan iso kala, laitetaan kakkoseen ja annetaa 150k, DeSantis, ykköspariin ja 200 kiloo, Eriksson mitä lie 250k tienas jne. Idea tossa on se, et pakistoon pitää voida käyttää rahaa, et saadaan niitä kovia ukkoja sinne JA kun on selkeästi kova, niin sit kanssa käytetään sitä rahaa. Tää on maalinestopeli kuitenkin ja mä väitän, et jos meillä ois kuus Fernholmia/Melartia, niin voitettas enemmän matseja, kun taas jos ois kuus Kousaa/karalahtea (sic). Mielelläni menisin vähän budjetin yli jos sais 200k/kpl kuus Melartia jengiin. Ja puhutaan vaikka toissakauden Melartista, joka ei vielä hakannu pisteitä, vaan maalillepyrkiviä.
Noi ulkomaanelävät on vaan niin perkeleen riskejä lätkiä niitä isoja summia käteen. Meiän scouttauksella en ottais yhtään ison rahan pakkia ison veden takaa, jos ei oo kautta tai paria Euroopassa jo pelannu.
Ois mielenkiintosta nähä mitä puolella meiän budjetista operoivat UTJt ja scoutit sais aikaan, ku ois oikeesti rahaa käytössä. Löytyykö sitä ammatitaitoa vai tuleeko aina sieltä puumummon sisältä esiin pieni Nybari.
Ja syväkurkkujen huuteluihin, jos pitää paikkansa, et Nybari on oikeesti ylimielinen mulkku, joka jättää yhteydenpidot retuperälle jne., ni tollasta UTJtä ei saa katella sekuntiakaan, oli sit miten paras kalakaveri tai ei. Neuvottelut, jotka alotetaan, ni ne kanssa päätetään, eikä jätetä roikkuu. Siinä on todennäkösesti yhtä paljon syytä meiän imuun ku Summasella.