Nybondakselle potkut!

  • 185 358
  • 755

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Voihan se olla, mutta ilmeisesti on liian vaikeaa antaa tiedotetta, joka olisi niin seikkaperäinen, että siitä selviäisi ilman arvailua mitä pelaajatarkkailu tässä kohden tarkoittaa. Savuverho voi olla myös osin tarkoituksenmukaista.

Samaa mieltä! Tuo pelaajatarkkailu -sana olisi pitänyt tässä yhteydessä selventää ihan kunnolla, kun fanit odottavat muutosta juuri eniten joukkueenrakentamisissa. Eli sama kaiffari ei voi enää olla siinä mukana, muutenhan mikään ei tosiaan muuttuisi. Mutta kyllä mä uskon että se menee uusille asetuksille nyt.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Kyllä IFK:n uuden urheilutoimenjohtajan esimies on HIFK:n hallitus eikä Tom Nybondas. Ei Nybondas mitään ylennystä saa. Jatkossa, kuten tähänkin asti urheilupuolesta vastaa urheilujohtaja joka taas vastaa hallitukselle.
Eikös Nybondas istu hallituksessa?
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minua huolettaa kaikkein eniten toi junnupuolen asia. Millä ihmeen näytöillä Tomppa on voitu sijoittaa uudessa pestissään vastaamaan HIFK:n junioritoiminnasta? Hänhän on ollut siitä vastuussa nyt noin 20 vuotta (saa korjata), ja tulokset ovat surullisen kuuluisia. Me emme tule pärjäämään kestävällä tavalla Liigassa, jos meidän junioritoiminta sakkaa. Se on ihan selvä juttu.

Pelaajatarkkailut ym. ovat ihan sivuseikkoja junioritoiminnan rinnalla, ja se tulisi jo tajuta. Blues viritelmä kuulostaa ihan hyvältä, mutta Tompan tuntien on vaikea povata sille menestyksekästä tulevaisuutta, kun herra Nybondas vetelee naruista.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Minua huolettaa kaikkein eniten toi junnupuolen asia. Millä ihmeen näytöillä Tomppa on voitu sijoittaa uudessa pestissään vastaamaan HIFK:n junioritoiminnasta? Hänhän on ollut siitä vastuussa nyt noin 20 vuotta (saa korjata), ja tulokset ovat surullisen kuuluisia. Me emme tule pärjäämään kestävällä tavalla Liigassa, jos meidän junioritoiminta sakkaa. Se on ihan selvä juttu.

Pelaajatarkkailut ym. ovat ihan sivuseikkoja junioritoiminnan rinnalla, ja se tulisi jo tajuta. Blues viritelmä kuulostaa ihan hyvältä, mutta Tompan tuntien on vaikea povata sille menestyksekästä tulevaisuutta, kun herra Nybondas vetelee naruista.

Eihän se siitä tule vastaamaan. On vain mukana tekemässä sen puolen kehitystyötä mm, Valtasen kanssa, Eiköhän tämä "kehitys" pesti ole siirtymä tehtävä kohti eläkettä. On mukana, mutta ei kyllä itsenäisesti mistää päätä. Aika helvetinmoinen peikko on Nybondaksesta monelle tullut..

Pelaajankehitystyön osalta tulokset on surkeita siinä mielessä, ettei paljon pelaajia olla pystytty realisoimaan edareihin. Mutta onhan IFK junnut menestyneet hyvin viimeisen 20 vuoden aikana tai ainakin kohtuullisesti. En nyt tarkkaa tilastoa löytänyt mistään, joku sen voi lisätä jos löytää.
 

avojääpommi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika helvetinmoinen peikko on Nybondaksesta monelle tullut..

Niin, eikä syyttä. Surkeasti hoidetun junnupuolen jälkeen surkeasti hoidettu 10 vuoden rupeama UTJ:nä.
Jälki ollut kaikilla mittareilla mitattuna aivan luokatonta.
On silti sen luokan teflonsaippua, että paskasti hoidetun työn päätteeksi potkujen sijaan tulee aina ylennys.

Tää kaveri pitää saada mahdollisimman kauas IFK:sta ja oikeaa osaamista tilalle. Ei mitään Köllejä ja Linnanvalleja tai muita IFK-taustaisia "mukavia" jätkiä, vaan ihan raakaa osaamista peliin.

Vituttaa suuresti käydä peleissä, kun joukkueelta puuttuu pelillinen identiteetti ja se on ihan epätasapainoon rakennettu ja väärin roolitettu. Vuodesta toiseen.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se jakso kumminkin oli parempi kuin edellinen joten minulle ei Nybondaksesta ole tullut peikkoa vaikka tiedostan kyseisen henkilöt puutteet tehtävässään.
Tätä mä vähän arvelin/pelkäsin, joten en viitsinyt vastata viestiisi mitään. Tämä on juuri se asenne tai mieliala, mikä minua kaikkein eniten HIFK:ssa vituttaa. Rahkeet olisi olla koko Suomen paras jääkiekkoseura, mutta HIFK:lle riittää se, että pärjätään "Penan aikakautta paremmin". Häviäjien juttuja.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Varmin tapa olla menestymättä missään on todeta, että nyt menee paremmin kuin edellisellä jaksolla analysoimatta, kuinka oikeasti menee. Nykyisistä liigaseuroista HIFK on ollut suurin alisuorittaja jo viimeiset 30 vuotta. On ollut muutama suonenveto, jotka johtuvat lähinnä siitä, että on "vahingossa" saatu seuraan hankittua oikeita henkilöitä (Kekäläinen, Westerlund/ Summanen, Jalonen). Toisaalta on taas aivan käsittämättömän heikkoa suorittamista monina vuosina tämän jakson aikana. Nybondaksen onnistuminen niin junioreissa kuin näissä edareissa on luokkaa heikkoa ja kertoo siitä, että joko ammattitaito on riittämätön, ei ole kunnianhimoa tai tahtoa suoriutua paremmin vai voiko olla, että mies todellakin on tyytyväinen keskinkertaisuuteen. Ei tämä kaveri noilla näytöillä jatkaisi tehtävissään missään oikeassa tulosta tekevässä yrityksessä, HIFK on nyt vain omanlaatuisensa organisaatio ja siellä riittää, että olet oikeassa seurassa se hyvä kaveri ja peset muidenkin epäonnistumisia puhtaaksi. Tekeminen seurassa muistuttaa urheilupuolella lähinnä suurta vitsiä.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Tätä mä vähän arvelin/pelkäsin, joten en viitsinyt vastata viestiisi mitään. Tämä on juuri se asenne tai mieliala, mikä minua kaikkein eniten HIFK:ssa vituttaa. Rahkeet olisi olla koko Suomen paras jääkiekkoseura, mutta HIFK:lle riittää se, että pärjätään "Penan aikakautta paremmin". Häviäjien juttuja.

Eihän tämä poista sita faktaa ettenkö myös haluaisi, että siellä olisi ammatitaitoinen ihminen. Lähiinä viittasin tällä peikolla siihen kun useimilla joku ihme kuva, että Nybondas edelleen vaikuttaa asioihin kun on siirretty pois. IFK kun siirtyy uuteen halliin niin viimeisetkin siteet Rf:stä poistetaan. Uskon myös Nybondaksen takavasemmalle menon liittyvän juuri tähän.

Jos minulla olisi ollut vaikutusvaltaa niin Nybondas olisi lentänyt vittuun jo Sormusen palkkaamisen jälkeen kun siinä jokainen näki, että nyt vedettiin metsään ja lujaa. Silloin myös hiffasin, että se on siellä niin kauan kuin haluaa.

Itse en jaksa rypeä paskassa jos tunnelin päässä on valoa vähänkin. Valtanen on kumminkin ilmoittanut hänen tekevän valinnan uuteen urheilujohtoon niin tämä skeptismi on erikoista.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Se jakso kumminkin oli parempi kuin edellinen joten minulle ei Nybondaksesta ole tullut peikkoa vaikka tiedostan kyseisen henkilöt puutteet tehtävässään.

Lähiinä viittasin tällä peikolla siihen kun useimilla joku ihme kuva, että Nybondas edelleen vaikuttaa asioihin kun on siirretty pois. IFK kun siirtyy uuteen halliin niin viimeisetkin siteet Rf:stä poistetaan. Uskon myös Nybondaksen takavasemmalle menon liittyvän juuri tähän.

Hmm. Mä en ihan hiffaa sun ajatuksenjuoksua. Nybondaksesta ei ole tullut sulle peikkoa, koska Pena veti vielä enemmän vihkoon, ja tällä viittaat siihen että Nybondas kuitenkin varmasti ihan oikeesti siirtyy takavasemmalle, uskoaksesi. Uskotko, että taustalla kummittelee edelleen joku Penan peikko?
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Kuten arvata saattaa taisi kyse olla lähinnä kusetuksesta kun ilmotettiin että haetaan uutta UTJta. En ole mitään työpaikkailmoitusta nähnyt. Kai tällaiseen virkaan saa hakea vai tuleeko kyseeseen vaan sisäpiirin kaverit?
 

tomechkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuten arvata saattaa taisi kyse olla lähinnä kusetuksesta kun ilmotettiin että haetaan uutta UTJta. En ole mitään työpaikkailmoitusta nähnyt. Kai tällaiseen virkaan saa hakea vai tuleeko kyseeseen vaan sisäpiirin kaverit?
Eiköhän tässä haussa käytetä jotain headhunteria tms. suhteita
 

444

Jäsen
Sehän olisikin ennen kuulumatonta, että olisi olemassa työpaikka, jota ei ilmoitettaisi avoimesti joka puolella. Työnantajalla ei ole kuitenkaan velvollisuutta saattaa yksityiskohtia tai edes ehtoja kenenkään sellaisen tiettäväksi, jota eivät edes harkitse palkkaavansa.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Sehän olisikin ennen kuulumatonta, että olisi olemassa työpaikka, jota ei ilmoitettaisi avoimesti joka puolella. Työnantajalla ei ole kuitenkaan velvollisuutta saattaa yksityiskohtia tai edes ehtoja kenenkään sellaisen tiettäväksi, jota eivät edes harkitse palkkaavansa.
No ei ole ei, mut mä en luota tähän hommaan lainkaan. Jotain piti keksiä kun katsomot rupesivat tyhjenemään ja yhä useampi boikotoi. No toivottavasti olen väärässä ja jotain tapahtuu ja nopeasti. Muut joukkueet hankkivat vahvistuksia jatkuvasti ja meillä ei ole edes neljää sentteriä heittää peleihin.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Hmm. Mä en ihan hiffaa sun ajatuksenjuoksua. Nybondaksesta ei ole tullut sulle peikkoa, koska Pena veti vielä enemmän vihkoon, ja tällä viittaat siihen että Nybondas kuitenkin varmasti ihan oikeesti siirtyy takavasemmalle, uskoaksesi. Uskotko, että taustalla kummittelee edelleen joku Penan peikko?

Totesin vain jos pelkästään menestysmittarilla verrataan niin Nybondaksen aika oli parempi kuin Penan kausi. Sitten oli Mobergin aikakausi johon aikaan itse aloin viettään suurimman osan vapaa-ajastani Nordiskella. Se vasta paskaa oli. Silloin ei ollut edes mahdollisuutta voittaa. Tässä puhun 90-luvun puolesta välistä.

En missään tapauksessa ole tyytyväinen Nybondakseen ja jos Nybari itse osallistuisi tähän rekrytointi prosessiin niin en uskoisi hetkeäkään edes sen toteutumiseen.
Valtanen on itse tullut tämän kanssa ulos ja pieni ristiriita ollut Valtasen ja Nybiksen kommenteissa. Nybondas sanoi, että sirtyy viimeistään kauden lopussa pois urheilujohtajan pallilta. Valtanen taas sanoi, että uusi urheilujohtajan palkkaus saatava maaliin nopeasti koska ensi kauden joukkueen rakennus on jo käynnissä. Jostain kumman syystä itsellä huomattavasti enemmän luottoa Valtasen lausuntoihin kuin Nybarin.

Tuo kommenti IFK traumoista liittyy siihen kuinka itseä ärsyttää tämä tilanteen ylianalysointi. Tuolla ulostuolla pitää myös jotain tapahtua. Aika näyttää onko muutokset todellisia. Sitten nähdään tuleeko uusia traumoja.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aivan varmasti Nybondas osallistuu rekryprosessiin. Ihan jo siitä syystä, että hänellä on organisaatiosta eniten käytännön tietoa, mitä hommia duuniin kuuluu. Eihän hän ehkä lopullista valintaa tee, mutta oainavan sanansa sanoo kyllä. Ihan jo siitä syystä, että jatkaa organisaatiossa ja tekevät yhteistyötä. Ei Nybarin paikalle voi ottaa tyyppiä, joka ei istu organisaatioon. Ja sehän se hieman pelottaakin. Positiivari minussa haluaa kuitenkin uskoa, valinnan tekijät pystyvät pätevän tyypin valitsemaan.

Kaikkein parastahan olisi se, että joku jukkaholtari ulkopuolelta kertoisi, miten hän duuninsa tekee ja sitten niillä spekseillä tehtäisiin valinta. Noin niin kuin karrikoidusti.
 

Lalli68

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On sikäli hieman nurinkurista, että Nybari osallistuisi minkäänlaisella merkittävällä panoksella seuraajansa hankintaan, sillä yleinen ilmapiiri ja tunnelma on se, että pitää löytää henkilö joka on mm. osaavampi, energisempi, sosiaalisesti taitavampi, kunnianhimoisempi ja nälkäisempi kuin Nybari itse. On täysin inhimmillistä ja luonnollista ajatella, että Nybari tuskin haluaa "löytää" henkilöä, jonka mahdolliset aikaansaannokset jättäisivät oman aikakautensa täysin varjoon.

Toki Country Club -status ja -taustajoukot valitettavasti tulevat vaikuttamaan valintaan, ja nimenomaan siinä hengessä että radikaalia uudistajaa tuskin HIFKissä nähdään. Pikemminkin jokin vanha kiekkokonkari, jolla on nimeä historiankirjoissa, ei hankalan tyypin mainetta eikä tuloksellisia näyttöjä viime vuosilta. Pahimmassa tapauksessa joku Hannu Aravirta...
 

KooJii_#1

Jäsen
Suosikkijoukkue
★ HIFK ★ Detroit Red Wings ★ Dallas Stars ★
Koskahaa siitä Nybarin seuraajasta saadaan tarkempaa tietoa?
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Koskahaa siitä Nybarin seuraajasta saadaan tarkempaa tietoa?
Ei sille ole mitään päivämäärää. Ei tämän kanssa kannata hätiköidä, että saadaan nimi mahdollisimman nopeasti tiskiin. Veikkaan, että pesti ei ole UTJ:ksi UTJ:n paikalle, vaan tehtävän kuva muotoutuu vaihtoehdon ominaisuuksien mukaan. Onko "peliä tekevä vai puolustava sentteri"...
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Ainakin yks asia on ihan saletti, tuleva herra tai rouva ei tule kovin kaukaa organisaation ulkopuolelta.
 

Lehmus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ainakin yks asia on ihan saletti, tuleva herra tai rouva ei tule kovin kaukaa organisaation ulkopuolelta.

Painajaismainen skenaario on juurikin se, että GM:ksi pestataan talon sisältä se oma "Medvedev", jonka annetaan koheltaa pari kautta. Tämän jälkeen Nordenskiöldinkadun duumassa todetaan - ajan kullatessa muistot - yksissä tuumin, että kyllähän Nybondaksen aikakausi oli ihan menestyksekäs mestaruuksineen ja runkosarjavoittoineen. Lopun voittekin sitten arvata.
 

KooJii_#1

Jäsen
Suosikkijoukkue
★ HIFK ★ Detroit Red Wings ★ Dallas Stars ★
Ei sille ole mitään päivämäärää. Ei tämän kanssa kannata hätiköidä, että saadaan nimi mahdollisimman nopeasti tiskiin. Veikkaan, että pesti ei ole UTJ:ksi UTJ:n paikalle, vaan tehtävän kuva muotoutuu vaihtoehdon ominaisuuksien mukaan. Onko "peliä tekevä vai puolustava sentteri"...
Nojoo julkisella tiedottamisella ei ehkä oo kauheeta hätää, mut kyllähää sen uuden saunakaverin pitäs ens kauden jengiä jo kohtapuoliin päästä kasailemaan. Pääasia, että edes organisaation sisällä tietävät hyvissä ajoin kuka korvaajaksi on tulossa ja päästävät sen ajoissa ohjaksiin. Itte ehkä jaksaa tovin sitä tiedotusta vielä odotella... (ei sitte millään kyllä malttais!)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös