Nybarin massiivinen : Risteilyn anti 23.4.2009

  • 77 004
  • 212

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Odotetut vahvistukset saatiin risteilyn kylkiäisenä ja pienoinen pettymys kieltämättä oli se, että yhtä 'isoa nimeä' ei sitten saatukkaan. Se mikä on hienoa, on se, että tällä hetkellä kaikki ulkomaalaispaikat ovat auki. Toivottavasti organisaatio oppii viime vuoden skouttausvirheistä ja pyytää vaikka Keklulta jeesiä. Ja sitten ihan rauhassa ja huolella...

Jotenkin meikäläisellä on vahva fiilis, että ensi vuonna SM-liigassa pelaa yllättävän monta viime kaudella Elitserieniä tahkonutta pelaajaa...Ruotsin kruunun heikkeneminen tekee työtä tämän asian puolesta koko ajan.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Odotetut vahvistukset saatiin risteilyn kylkiäisenä ja pienoinen pettymys kieltämättä oli se, että yhtä 'isoa nimeä' ei sitten saatukkaan. Se mikä on hienoa, on se, että tällä hetkellä kaikki ulkomaalaispaikat ovat auki.

Onhan siellä joukkeessa kanukki Dale Clarke, joten vain kaksi ulkkaripaikkaa on avoinna. Lisäksi näitä eu-pelaajia voi ottaa mukaan haluamansa määrän.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nöyrimmät anteeksipyynnöt, en ollut vielä sisäistänyt Clerken tuloa tai sitten en usko, että pelaa kuitenkaan yhtään matsia ;). No joo, osui ja upposi hemmon osalta joka teki itsestään pellen!
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos nyt verrataan IFK:n joukkueen kannalta keskeisiä henkilöitä, eli Penttiä ja Nybaria, niin ihan oikeasti: Onko sinusta Nybari parempi henkilö kokoamaan IFK:n joukkueen, kuin Pentti? Itse en ainakaan ole nähnyt vielä yhtään merkkiä siitä, että Nybarilla olisi jotenkin homma hanskassa. Kuinka paljon olisit valmis antamaan hänelle aikaa osoittaa pätevyytensä? Tämän kauden? Ensi kauden? Yhtä kauan kuin Pentti sai aikaa, eli 7 seuraavaa vuotta?

Siellä MM-kisoissa pelaa nyt Yorick Treille, joten muistot palaavat mieleen... :)

Tyyli, jolla Nybari vastasi kannattaja Tapulin viestiin, hakee kyllä vertaistaan. Ylimielisyys 10+, näytöt 0. "Teidän tulee voida luottaa, että seuralta tuleva informaatio on kuranttia ja luotettavaa". Mitäs sitten tehdään, kun se luottamus on menetetty?

Toimitusjohtaja Valtasen allekirjoittama kirje kausikorttilaisille puolestaan lähtee vähän toisista lähtökohdista:
"Meillä joukkueessa keskustelut on käyty, moni asioita tunnistettu ja tunnustettu. Nöyryys lienee oikea sana kuvaamaan asennetta, millä analyyseja menneestä kaudesta on tehty". Samassa kirjeessä kerrotaan, että "te olette selkäranka [klip] ilman Teitä ei ole Helsingin IFK:ta".

Analyysejä on siis tehty. Ja nöyräksi on tultu. Paitsi Nybari, joka on ylimielinen. Mutta kukaan ei ota vastuuta kauden ratkaisuista. 'Laatikoita' ei lupauksista huolimatta täytetty, keskeneräisiä asioita ei kommentoida, poislähteneitä pelaajia ei kommentoida, mitään ei selitetä... paitsi että päävalmentajan mielestä pelaajat olivat ylimielisiä edaripaskoja.

Mä vastaanottaisin vaikka senkin, että talous kusahti. Että tehtiin päätös... jostain. Kunhan annettaisiin joku syy, joku aavistus siitä, että tiedetään, mihin homma kaatui - vaan ei.

Olen kauhuissani siitä, että Penaa on ikävä. Mutta muutakaan en voi... Pentti meni rimaa hipoen aina seuraavalle kaudelle, mutta aina löytyi joku hyvä täky, joka kiinnosti sen verran että kausari hankittiin.
Terkkuja the Sir Penalle!
 

redcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, SAFC, Denver Broncos, LA Kings, TB Rays
Laivalla olleena kertoilen omia huomioita. Osa mennee offtopicin puolelle, mutta menköön.

- Ne nimet julkaistiin virallisesti, joista täällä jo "tiedettiin" aikoja sitten.

- Töykkälä ja Haataja olivat paikalla uusien pelaajien esittelyssä.

- Neljän pelaajan kanssa käydään neuvotteluja. Yhden avoimen tapauksen tiedän jopa nimeltä: Kuhta. Halu on kova jatkaa IFKssa ja neuvotteluissa on kyse palkan tasosta. Joustovalmiutta alaspäin siinä asiassa on pelaajalla, mutta löytyykö yhteinen sävel seuran kanssa, onkin toinen juttu.

- Aiempien risteilyjen iltatilaisuuksista poiketen ei tällä kertaa ollut menneen kauden pelaajakimaraa vaan ainoastaan kippari ja koutsi kävivät sanasensa sanomassa.

- Moberg ja Heino loistivat poissaolollaan laivalta, mitä pidän hyvänä merkkinä. Ehkäpä dinot ovat nyt sitten vihdoinkin "kuolemassa" sukupuuttoon.

- Erityisen hyvän mielen aiheutti tsirkkujen show, sillä tanssiporukan nimi on The Red Cats. Mmm... minun kissanihan ne olivat.

- Aika ajoin yksittäisiä Jere!-huudahduksia kuului esittelyn aikana katsomosta, aivan kuin jotain olisi odoteltu. Ehkäpä vain jotain olisi haluttu kuulla ilmoitettavaksi.

- Odottava tunnelma jäi päällimmäisenä (huom! omaksi) fiilikseksi ilmoitetuista pelaajakuvioista. Mitään ei sanottu eikä myönnetty, mutta kevään mittaan tulee olemaan lisää ilmoitettavaa IFKn taholta. Mitä se on, jää nähtäväksi.
 

CatGarfield

Jäsen
Suosikkijoukkue
Internazionale, Newcastle, NY Rangers, HIFK, ManU
Siellä MM-kisoissa pelaa nyt Yorick Treille, joten muistot palaavat mieleen... :)

Tyyli, jolla Nybari vastasi kannattaja Tapulin viestiin, hakee kyllä vertaistaan. Ylimielisyys 10+, näytöt 0. "Teidän tulee voida luottaa, että seuralta tuleva informaatio on kuranttia ja luotettavaa". Mitäs sitten tehdään, kun se luottamus on menetetty?

Toimitusjohtaja Valtasen allekirjoittama kirje kausikorttilaisille puolestaan lähtee vähän toisista lähtökohdista:
"Meillä joukkueessa keskustelut on käyty, moni asioita tunnistettu ja tunnustettu. Nöyryys lienee oikea sana kuvaamaan asennetta, millä analyyseja menneestä kaudesta on tehty". Samassa kirjeessä kerrotaan, että "te olette selkäranka [klip] ilman Teitä ei ole Helsingin IFK:ta".

Analyysejä on siis tehty. Ja nöyräksi on tultu. Paitsi Nybari, joka on ylimielinen. Mutta kukaan ei ota vastuuta kauden ratkaisuista. 'Laatikoita' ei lupauksista huolimatta täytetty, keskeneräisiä asioita ei kommentoida, poislähteneitä pelaajia ei kommentoida, mitään ei selitetä... paitsi että päävalmentajan mielestä pelaajat olivat ylimielisiä edaripaskoja.

Puhut asiaa, kuten ennenkin. Mutta luulis sen menneen jo umpiluupäisellekin fanille perille (en tarkoita henk.koht. sinua), ettei HIFK Hockey Oy:n toimitusjohtajalla ole sen enempää valtaa, kuin mitä omistajataho ( RY eli Dinot) on hänelle antanut. Siinä on kova paikka toimia Tj:na, kun ammattitaito saattais riittää pitkällekin yhtiön kehittämisessä, mutta taustalla on omistajan edustajat (eli Dinot), jotka kertoo, miten asiat on hoidettu ja hoidetaan jatkossakin. HIFK-jääkiekkojoukkueen syöpä ei ole epäpätevä UTJ, tai koko IFK-ajatukseen sopimaton valmentaja. Se syöpä on organisaatiossa ylempänä. Ja poistamatta sairauden syytä, ei voida kuin hoitaa oireita.

Se, miksi olen IFK:ta jaksanut kannattaa ties missä päin Suomea eläen, on aika mystistä mulle. Aikanaan tykästyin siihen, että voittaminen on tärkeintä (mun mielestä Brewerin perintö),ja se asenne/voitontahto teki sen, mitä joskus natiaisena aloin ihannoimaan. Se, miten se voitto tulee, on toissijaista. Ja jos ei voiteta, vastustaja sen tietää mustelmina ym..

Ammattilaisorganisaation pitäis alkaa toimimaan ammattimaisesti, ja siirtyä meidän muiden mukana 2000-luvulle...toivossa on hyvä elää..tuumi lapamato.

Just My 2 Insignificant Cents
 

PJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevat Mestarit
Osaatkohan sä edes lukea kunnolla, tuskin. Missä kohtaa meikäläisestä saa tuulimyllyn?

Sun juttujen perusteella. Tai sen yhden jutun, jota sä toistat ja vähän varioit koko ajan :)

Sori mua tollanen vikinä, jota sä harrastat ei vain vakuuta. Oli sille sitten perusteet tai ei, niin mä en ole vain ikinä jaksanut valittajia ja tuulimyllynä tyhjää jauhavia jätkiä. Sen takia näitäkin viitsiin käydä katsomassa vain pieninä annoksina, kun alkaa valittaminen ketuttaan. Nimittäin sitten kun tappiomieliala, paniikki, ihan miksi sitä nyt haluaa kutsua saa yliotteen, niin siitä tulee juuri tuollaista uikutusta. Se uikutus taas ei mahdu mun HIFKiin tai oikeastaan mihinkään muuhunkaan. Ei sellaisen pitäisi mahtua kenenkään sellaisen mieleen, joka oikeasti aikoo vielä voittaa. Uikuttamisella voittaminen - ei kuulosta opilta, joka johtaisi tuloksiin.

Voi olla, että tulee taas turpaan, on viime aikoina tullutkin. Mutta eihän nyt fanin täydy menettää itsekunnioitustaan ja tehdä itsestään pelleä sen takia niinkuin sä teet. Läpät on erikseen. Mitenhän sen nyt kiteyttäisi. Varmaan niin, että olen omieni takana pää pystyssä paskoinakin aikoina. Juhlitaan sitten yhdessä mestaruutta vuonna X. Hyvää kannattaa odottaa :)

Sitten vielä tästä mitä Nybäri on saanut aikaan ja mitä ei ole saanut. Ei ole mennyt hyvin ei ensimmäinen reilu vuosi. Mutta se on vain niin että vuosi on lätkäjengissä lyhyt aika, Kekäläisen aloitus oli monella tapaa vielä pahempaa haparointia alussa. Sitten kun on nimitetty uusi jätkä ja sellainen Nybäri vielä on, niin pitäähän sille antaa mahdollisuus. Olisi aika urpoa nimetä edes koko jätkää, jossei anna tilaisuutta näyttää. Se potkujen vaatiminen tässä vaiheessa on juuri sitä tuulimyllynä olemista. Siivet vain halkoo tuulta ja viuhtoo mennessään tällä potkuradalla.

Etenkin kun uusi jätkä aloittaa hommiensa tekemisen ja ensimmäisen jengin tekemisen, joka on oikeasti sen käsialaa. Ensimmäiseksi julkaistaan kaksi jannua, jotka kumpikin hyvinkin potentiaalista TOP 5 kamaa ensi kauden liigassa. Kaupan päälle tulee hyvä haku nuoresta jannusta, niin mitä ihmettä tapahtuu. Alkaa hirveä valitus ettei Nybäri lunasta odotuksia. Missä ihmeessä vielä on hävitty tai mitä tässä on tehty huonosti? Rauhallisesti vain, ei me olla vielä hävitty tätä kautta. Kun mä katson noita jätkiä Clarkea, Haatajaa ja Töykkälää, mä näen juuri sellaisia kundeja, joilla voidaan voittaa jotain. Mä en näe siinä joukossa yhtään hutia. Silti alkaa kauhia kitinä. Ei kannata tulla väittämään ettei näyttäisi paremmalta. Huhtikuuksi näyttää ihan helvetin hyvältä nuo hankinnat.

Granlundin tuleminen on vähintäänkin epävarmaa tai meni jo, muttei voi väittää sitäkään kovin huonoksi hauksi. Saattaa olla tähden lento tai sitten kyseessä voi hyvin olla paras suomalainen pelaaja ikinä.

Pääviestihän täällä on, että ei riitä vielä. Ja mä olen samaa mieltä, jos haetaan kolme neljää jannua, niin laatuunhan siinä kannattaa panostaa.

Kaksi-kolme hyökkääjää, pakki, ehkä maalivahti. Nieminen voi hyvinkin riittää. Jos katsoo Tuokkolaa toissa kaudella, niin sehän hävisi melkein yksin pleijarit Tapparalle imuroinnillaan. Kun taas oli kovan puolustuksen takana jäätävä tänä vuonna Kärppiä vastaan. Samoin Koskinen kasvoi ihan miehen mittoihin täksi kaudeksi. Ei ole mitään syytä miksei Nieminen voi kasvaa samalla tavalla. On vain yksi keino saada tietää. Silti Oksa ei olisi välttämättä kaikkein paskoin haku Niemisen pariksi. Mutta mä laittaisin itse rahat yhteen pakkiin ja kahteen hyökkääjään. Sitten katsoisin ensimmäisen kierroksen, mitä tarvitaan lisää ja ottaisin vasta sitten sen neljännen pelaajan. Pari viime kautista kävisi osalle näistä paikoille hyvin. Tärkeintä on, että Nokka on tyytyväinen tulijoihin.

Joo, voi olla turhaa toivoa, mutta ei tuo paketti nyt oikeasti vaan huonolta näytä. Pelaaja pelaajaa vastaan vertailu on joukkuelajissa vähän hölmöä, ei se toimi niin käytännössä. Edelleen junnut kasvaa ja loukkaantumisista toivutaan. Sekin nostaa tasoa.

HIFKillä ei oikeastaan ole mitään muuta kuin vähän pseudo-ongelmia, jotka johtuu yhdestä ainoasta ongelmasta, menestyksen puutteesta. Niin toimisto kuin rakenteilla oleva jengi näyttää siltä, että ne voi menestyä. On tuossa paljon sellaista porukkaa, joka on aiemmin menestynyt. Musta näyttää oikeesti siltä, että me voidaan menestyä ensi kaudella. Mä ainakin katsoisin vielä loput ennen kuin alkaisin uikuttaa. Tai no, ehkä se uikuttaminen voisi jäädä kokonaan väliin tuli mitä tuli. Jos ei kelpaa, niin ei ole pakko olla mukana.
 

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
Naulan kantaan, arvon ultrar...

Stigu kuvaa tilanteen juuri, kuten itsekin sen koen. Kun vain voisi lopettaa koko kiekkoilun seuraamisen ja muistella vanhoja hyviä aikoja 70-luvulta ja 80-luvun alusta.....HIFK:n pitäisi vahvistua, mutta jo nyt se tuntuu lähes mahdottomalta, meiltä puuttuu maalivahti, ykköspakki ja lisäksi se fyysinen pakki, meillä ei ole joukkueen liideriä ja maaleja sylkeviä laitahyökkääjiä tasan yksi, muut enemmän mahdollisia lupauksia, ei meillä ole myöskään sitä HIFK-henkistä pelotetta......Valitettavasti suuri osa tästä tullee jälleen toteutumaan tai muuten tämä ei olekaan meidän HIFK. Palataan asiaan syksyllä.
...sillä Töppö-Tompan hankintalista ei voi tyydyttää ketään omilla aivoillaan ajattelevaa. Paskan (H. Pikkarainen,, Turunen, Kuhta, Pesonen, Keränen, Porthen) poistaminen joukkueesta ei riitä. Pitäisi löytää vihdoin tilalle ne pelaajat, joilla joitakin otteluita voitettaisiin.

Olen harjoitellut irtiottoa kiekkoilusta siten, että jätin ensin maajoukkueen edesottamusten seuraamisen ja seuraavaksi vieraspelit. Vaikeinta on Nordenskiöldinkadun tottumusperusteisten pakkotoimien hylkääminen siitäkin huolimatta että Töppö-Tomppa ja muu IFK:n ns. johto sylkee jatkuvasti päin kannattajien kasvoja.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se syöpä on organisaatiossa ylempänä. Ja poistamatta sairauden syytä, ei voida kuin hoitaa oireita.

Täyttä skeidaa. On täysin selvää, että r.y:llä ei ole mitään tekemistä pelaajahankintojen ym. operatiivisten asioiden kanssa. Varmasti ei Frankki tai Kife ohjaile Valtasen toimintoja puhumattakaan Nybarista. Ensin kaadettiin kaikki Penan niskaan, kun hänestä päästiin ja hommat menee entistä enemmän perseelleen haetaan taas uusi syntipukki. Mutta Nybari saa synninpäästön. No jokainen tavallaan.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täyttä skeidaa. On täysin selvää, että r.y:llä ei ole mitään tekemistä pelaajahankintojen ym. operatiivisten asioiden kanssa. Varmasti ei Frankki tai Kife ohjaile Valtasen toimintoja puhumattakaan Nybarista. Ensin kaadettiin kaikki Penan niskaan, kun hänestä päästiin ja hommat menee entistä enemmän perseelleen haetaan taas uusi syntipukki. Mutta Nybari saa synninpäästön. No jokainen tavallaan.

Täyttä paskaa. Kyllä omistajataho vetää linjauksia pidemmällä tähtäimellä ja varsinkin kun siellä on tähän pisteeseen HIFK:n tuonut dino, joka kuvittelee HIFK:n vielä olevan huippuorganisaatio, niin ei mikään ihme, että vain harva pystyy HIFK:sta rakentamaan huippujoukkueen (Keklu tähän pystyi).
 

MISTER X

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja ARSENAL
Tuntuu kyllä aika erikoiselta, kun täällä haetaan tämän päivän ongelmiin syytä dinoista. Tämä vaikuttaa enemmän todella kaukaa haetulta tekosyyltä huonoon menestykseen. Rehellisesti täytyy sanoa, että täältä Jatkoajasta voisin nimetä 5-10 nimimerkkiä urheilutoimenjohtajaksi ja tuntisin oloni paljon turvallisemmaksi kuin Nybarin kanssa.

Muutama nimimerkki on aliarvoinut täällä Jatkoaikaa, mikä on todella kivikautista touhua. Toivottavasti Nybari lukisi Jatkoaikaa, koska tätä lukemalla hän pärjäisi paljon paremmin. Joku hänet tunteva voisi vihjata, että Jatkoaikaa lukemalla uran jatkon todennäköisyys kasvaa moninkertaiseksi ja tähän väitteseen ei laiteta mitään hymiöitä perään.

Kun ensi kaudesta ei voi odottaa oikein mitään, niin aika näyttää olevan kypsä seuraavaksi kaudeksi Ville Peltoselle, Jere Karalahdelle ja Juhani Tammiselle. Eiköhän tuo kolmikko nostaisi yleisömäärät ja medianäkyvyyden uudelle tasolle. Juhani Tamminen ei tunnetusti ole kuullut sääntöä, että keskeneräisistä asioista ei kommentoida. Tuolla tiedotuspolitiikalla Vaasan Sport hakkaa näkyvyydessä IFK:n mennen tullen. En edelleenkään voi ymmärtää, miksi kannattamani Arsenalin manageri Wenger kommentoi joukkueen kotisivuilla kaikesta mahdollisesta maan ja taivaan väliltä. Kuvitteleeko Nybari keksineensä uuden viestintästrategian, joka ilman näkyvyyttä saa median, sponsorit ja yleisön syömään hänen kädestään.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuntuu kyllä aika erikoiselta, kun täällä haetaan tämän päivän ongelmiin syytä dinoista. Tämä vaikuttaa enemmän todella kaukaa haetulta tekosyyltä huonoon menestykseen. Rehellisesti täytyy sanoa, että täältä Jatkoajasta voisin nimetä 5-10 nimimerkkiä urheilutoimenjohtajaksi ja tuntisin oloni paljon turvallisemmaksi kuin Nybarin kanssa.

Yritä nyt ymmärtää, että nämä samat dinot ovat tuoneet myös Nybarin framille. Tämä on jo hyvä alku ongelmien ymmärtämiseksi. Kuinka monta joukkueenrakentajaa on onnistunut HIFK:ssa viimesiten KYMMENIEN vuosien aikana? Ketä vaikuttajia HIFK:ssa vielä häärää, jotka ovat olleet mukana rakentamassa punaisiin häviämisen kulttuuria (=millä mittapuulla HIFK on menestynyt huippuorganisaation tavoin resursseihin nähden)?

Itsekin epäilen Nybarin olevan kyvyiltään puutteellinen, mutta tosiaisa on että tuolla postilla näyttöjen antaminen vaatii kahden kauden otannan vähintään. Ok, Nybari lähtee. Ketkä valitsevat seuraajan. LOL - Nybariko? Mä olen toitottanut vain sitä, että vittuako meidän ongelmat mihinkään lähde jos Nybari lähtee. Jotenkin täällä ollaan vasta nyt herätty, että hei mitä vittua mei ei menestytäkkään. Jarmo Kekäläinen pystyi rikkomaan HIFK:n menestymättömyyden ja tarojosi jatkomenestystä Frankille ja kumppaneille yhdeltä vitun kultalautaselta. Harmittavasti nämä EDELLEEN vaikuttavat amatöörit sössivät tämänkin pohjatyön. Nybari on yksi vitun pisara meressä kun mitataan punaisten mahdollisuuksia menestyä. Kun Jalonen ruoti HIFK:n organisaatiota, mä olin eka et hei mitä vittua, mut sit mä olin et okei - varsinkin Don Frank tuli vaihteeksi kommentoimaan lehtien sivuille. Mä en yhtään ihmettele, että KJ:lla menee hermot HIFK:n tasollla hoidetun country clubin kanssa.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täyttä paskaa. Kyllä omistajataho vetää linjauksia pidemmällä tähtäimellä

Varmasti, mutta ei operatiivisella tasolla, kuten joukkueen kokoaminen tai pelaajabudjetti. Ei varmasti ole r.y. määritellyt pelaajabudjetin kokoa vähäisimmässäkään määrin tai sitä kuka pelaa maalissa ja kuka ei. Sähän annat ymmärtää, että suomalaisen talouselämän johtoa on siirtynyt IFK:n hallitukseen toimimaan operatiivisella tasolla Kifen käskyläisinä. Älä nyt ole typerä. Taatusti ei ole.

Ja jos Nybari lähtee, uuden Nybarin nimittää o.y:n hallitus, ei todellakaan r.y. Voit puolustaa Nybaria niin paljon kuin haluat, mutta ihan täyttä paskaa ei kannata sentään yrittää syöttää ihmisille, jotka sentään jollakin tasolla ovat perillä kuinka IFK:ssa toimitaan.

Mitä taas tulee Jalosen hermoihin, niin Jalosen tehtävä ei tavallisena palkollisena ole ruotia työnatajaansa julkisesti. Riidelköön toimistossa. En muista, että Keklu olisi ikinä moittinut IFK:ta organisaationa, ei toimintansa aikana eikä edes jälkeenkään päin. On aivan oikein, että Jalosen julkiseen narinaan vastataan.
 
Viimeksi muokattu:

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Varmasti, mutta ei operatiivisella tasolla, kuten joukkueen kokoaminen tai pelaajabudjetti. Ei varmasti ole r.y. määritellyt pelaajabudjetin kokoa vähäisimmässäkään määrin tai sitä kuka pelaa maalissa ja kuka ei.

Se miten omistajataho vaikutta on esim. Nybarin valinta, country club henki ja HIFK:n toiminnan kehittämiseen usean vuoden tähtäimellä, johon vaikuttaa se juuri kuluvakin kausi. Mitä mieltä sä olet, kun ynnätään vaikka HIFK:n surkea menestys suomikiekon ammattimaisessa jaksossa kahdenkymmenen vuoden säteellä, Penan, Nybarin + Valtasen valinta ja Saken suojatyöpaikka, ketkä ovat tässä vastuussa ja ketkä näihin valintoihin vaikuttavat? Nybondas? Valtanen?

Edit. Ja Keklu kommentoi eräässä haastattelussa joko juuri aloitettuaan tai sen jälkeen HIFK:n country club-meininkiä ja nimenomaan tuolla termillä.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja jos Nybari lähtee, uuden Nybarin nimittää o.y:n hallitus, ei todellakaan r.y. Voit puolustaa Nybaria niin paljon kuin haluat, mutta ihan täyttä paskaa ei kannata sentään yrittää syöttää ihmisille, jotka sentään jollakin tasolla ovat perillä kuinka IFK:ssa toimitaan.

Nimittää virallisesti, mutta hiukankin jos vähän päätään pakottaa, niin hiffaa että josko tuolla pienessä piirissä kumminkin hiukan vaikuttaa eräiden tahojen mielipide. Turha takertua asioiden virallisuuteen.
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Penan, Nybarin + Valtasen valinta ja Saken suojatyöpaikka, ketkä ovat tässä vastuussa ja ketkä näihin valintoihin vaikuttavat? Nybondas? Valtanen?

Jos, ja toivottavasti kun, IFK:ssa toimitaan kuten liiketoiminnassa, ei hallitus valitse muita toimijoita kuin toimitusjohtajan. Toimitusjohtaja vastaa 100% operatiivisesta toiminnasta. Toimitusjohtaja kantaa vastuun, ja lähtee tai lähetetään hallituksen toimesta kun luottamus loppuu.

Toiset uskoo joulupukkiin, minä uskon yhä Valtaseen. Ei tämä paska oikene vuodessa tai kahdessa.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos, ja toivottavasti kun, IFK:ssa toimitaan kuten liiketoiminnassa, ei hallitus valitse muita toimijoita kuin toimitusjohtajan.

Tätä mäkin toivon ja toivo paremmasta huomisesta syntyi, kun HIFK uudisti organisaation rakenteita. Epäilen vain, että Valtasella hajoaa vielä pää taistellessaan ylemmän kerroksen kanssa. Mä olen nyt väsynyt ja kännissä, mutta totean potevani tuskaa, kun näen HIFK:n resurssit ja katson sen menestystä. Tästä syystä yksinkertaisesti näen ne ongelmat syvemmällä kuin yhdessä Nybarissa ja pelkään, että kuka tahansa kaiffaria seuraakaan utj:n tehtävissä ei hommissaan tule onnistumaan. Ja tähän epäilyyn on riittävä otanta. Nyt nukkumaan.
 

redcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, SAFC, Denver Broncos, LA Kings, TB Rays
En tiedä, että onko tätä vielä mainittu palstalla missään yhteydessä, mutta risteilyn antiin kuuluu myös semmoinen ilmoitettu seikka, että tammikuussa pelattavassa Pelicans-HIFK pelissä on Winter Classicin aineksia. Se nimittäin pelataan ulkojäillä. Tarkemmin sanottuna mäkimontun pohjalle tehdään varta vasten tilaisuutta varten peliareena. Yrityksenä on ilmeisesti saada tehdyksi suomalaisen liigakiekkoilun yksittäisen matsin katsojaennätys.

Juu kiitos anteeksi. Jatkakaa vain tärkeämmillä aiheilla. Mutta että tälläistä nyt on ainakin tiedossa.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muutama nimimerkki on aliarvoinut täällä Jatkoaikaa, mikä on todella kivikautista touhua. Toivottavasti Nybari lukisi Jatkoaikaa, koska tätä lukemalla hän pärjäisi paljon paremmin. Joku hänet tunteva voisi vihjata, että Jatkoaikaa lukemalla uran jatkon todennäköisyys kasvaa moninkertaiseksi ja tähän väitteseen ei laiteta mitään hymiöitä perään.

...En edelleenkään voi ymmärtää, miksi kannattamani Arsenalin manageri Wenger kommentoi joukkueen kotisivuilla kaikesta mahdollisesta maan ja taivaan väliltä. Kuvitteleeko Nybari keksineensä uuden viestintästrategian, joka ilman näkyvyyttä saa median, sponsorit ja yleisön syömään hänen kädestään.
Juu johan täällä joku vingahti siitä, että ei yrityksien johdolla ole koskaan tapana kommentoida keskeneräisiä asioita. Se on ihan bullshittia. Moniakin asioita puidaan jo nykyään julkisuudessa silloin kun asiat vielä ovat keskeneräisiä.

Ja nyt kun vielä puhutaan urheilumaailmasta, jossa Nybondasin touhut tulevat merkittävältä osin vaikuttamaan IFK:n tulotukseen tulevalla kaudelta. Tällaisella ylimielisellä paskanjauhamisella ja ympäripyöreillä lausahduksilla, puhumattakaan nyt herran laatikkoleikeistä, ei saada mitään positiivista aikaiseksi sillä rintamalla! Päinvastoin!

Jos taas ulkopuolisilla ihan oikeasti on eksktia tietoa vaikkapa siitä, että Villen kanssa nyt neuvotellaan aktiivisesti samoin kuin Jeren, ja esim. parin viikon kuluttua tiedotetaan asiasta enemmän, on rahoittajillakin (=katsojat/sponssit) sellainen fiilis että oikeita asioita edes yritetään tehdä.

Mainitsemasi Arsenalin lisäksi liki kaikki maailman fudis seurat pitävät huolen siitä, että niin fanit kuin mediatkin ovat koko ajan tietoisia siitä ketä markkinoilta tavoitellaan. Ja vielpä senkin, että mihin hintaan!
Viimeisimpänä esim. Juventus, joka julkisesti on ilmoittanut halustaan saada Messi joukkueeseen, ja hänen edestään seura olisi valmis luopumaan ikonistaan Buffonista! Tätähän eivät fanit purematta niele, ja nyt siellä väännetään isoa kättä siitä, miten hommassa tulisi toimia!

Tässä olisi tälle meille ylimieliselle pellelle hiukan mallia siitä, miten hommia tehdään, ja samalla median, sekä kannattajien mielenkiintoa pidetään jatkuvasti yllä! Ollaan otsikoissa, ja samalla viestitetään, että oikeasti ollaan halukkaita tekemään ratkaisuita joukkueen menestymisen eteen! Koviakin!
Ja niitä ei tehdä missään piilossa kaikilta, joita se tulee koskettamaan!

Mutta eihän meidän nybari, se vaan istuu kankkusnaama turvoksissa officella pyörittelemässä laatikoita ja hiplaamassa faxin namikoita. Voi vittu tätä touhua! Aivan sietämätöntä vittuilua niille, jotka herran palkankin maksaa!
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Kun ensi kaudesta ei voi odottaa oikein mitään, niin aika näyttää olevan kypsä seuraavaksi kaudeksi Ville Peltoselle, Jere Karalahdelle ja Juhani Tammiselle. Eiköhän tuo kolmikko nostaisi yleisömäärät ja medianäkyvyyden uudelle tasolle. Juhani Tamminen ei tunnetusti ole kuullut sääntöä, että keskeneräisistä asioista ei kommentoida. Tuolla tiedotuspolitiikalla Vaasan Sport hakkaa näkyvyydessä IFK:n mennen tullen. En edelleenkään voi ymmärtää, miksi kannattamani Arsenalin manageri Wenger kommentoi joukkueen kotisivuilla kaikesta mahdollisesta maan ja taivaan väliltä. Kuvitteleeko Nybari keksineensä uuden viestintästrategian, joka ilman näkyvyyttä saa median, sponsorit ja yleisön syömään hänen kädestään.

Kaksi ensimmäistä ja varsinkin ihan ensimmäiseksi mainitun sulattaisin, mutta Tamminen valmentajana olisi kyllä viimeinen naula arkkuun, mitä Hifkiin tulee. En ymmärrä, miten tämä ajastaan jälkeen jäänyt ja oman egonsa toistuvasti joukkueensa edun edelle asettava valmentaja voisi mitenkään olla nostamassa joukkuettamme ylemmäs.

Ja mitä tähän tiedottamiseen tulee, niin monien niin palvoma Kekäläinenkin oli sitä mieltä, että keskeneräisistä asioista ei tulisi huudella, haittasivat kuulemma neuvotteluja. Toinen asia on, että HIFK:n tiedottamisessa noin yleensä on kyllä parantamisen varaa.
 

fakiiri

Jäsen
Varmasti, mutta ei operatiivisella tasolla, kuten joukkueen kokoaminen tai pelaajabudjetti. Ei varmasti ole r.y. määritellyt pelaajabudjetin kokoa vähäisimmässäkään määrin tai sitä kuka pelaa maalissa ja kuka ei. Sähän annat ymmärtää, että suomalaisen talouselämän johtoa on siirtynyt IFK:n hallitukseen toimimaan operatiivisella tasolla Kifen käskyläisinä. Älä nyt ole typerä. Taatusti ei ole.

Ja jos Nybari lähtee, uuden Nybarin nimittää o.y:n hallitus, ei todellakaan r.y. Voit puolustaa Nybaria niin paljon kuin haluat, mutta ihan täyttä paskaa ei kannata sentään yrittää syöttää ihmisille, jotka sentään jollakin tasolla ovat perillä kuinka IFK:ssa toimitaan.

Mitä taas tulee Jalosen hermoihin, niin Jalosen tehtävä ei tavallisena palkollisena ole ruotia työnatajaansa julkisesti. Riidelköön toimistossa. En muista, että Keklu olisi ikinä moittinut IFK:ta organisaationa, ei toimintansa aikana eikä edes jälkeenkään päin. On aivan oikein, että Jalosen julkiseen narinaan vastataan.

Pieni korjaus Isakssonin tietoihin. Jarmo Kekäläinen arvosteli eräiden IFK-laisten toimintaa aika rankastikin syksyllä 1996 Jääkiekkolehdessä julkaistussa IFK-juttukokonaisuudessa. Kekäläinen kertoi saaneensa aika paljon paskaa niskaan ex-pelaajilta.

Kekäläinen arvosteli myös huhtikuussa 1998 Veikkaajassa IFK:n Country Club -meininkiä. Eli kyllä Keklu myös julkisesti IFK:ta arvosteli.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kekäläinen arvosteli myös huhtikuussa 1998 Veikkaajassa IFK:n Country Club -meininkiä. Eli kyllä Keklu myös julkisesti IFK:ta arvosteli.

Kyllä keklu tuosta country club meiningistä puhui, mutta sanakäänteet olivat melkoisen pehmeät. Pikemminkin kertoi kokemuksiaan kuin voimakkaasti arvosteli.
 

DDR

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Etenkin kun uusi jätkä aloittaa hommiensa tekemisen ja ensimmäisen jengin tekemisen, joka on oikeasti sen käsialaa. Ensimmäiseksi julkaistaan kaksi jannua, jotka kumpikin hyvinkin potentiaalista TOP 5 kamaa ensi kauden liigassa. Kaupan päälle tulee hyvä haku nuoresta jannusta, niin mitä ihmettä tapahtuu. Alkaa hirveä valitus ettei Nybäri lunasta odotuksia. Missä ihmeessä vielä on hävitty tai mitä tässä on tehty huonosti? Rauhallisesti vain, ei me olla vielä hävitty tätä kautta. Kun mä katson noita jätkiä Clarkea, Haatajaa ja Töykkälää, mä näen juuri sellaisia kundeja, joilla voidaan voittaa jotain. Mä en näe siinä joukossa yhtään hutia. Silti alkaa kauhia kitinä. Ei kannata tulla väittämään ettei näyttäisi paremmalta. Huhtikuuksi näyttää ihan helvetin hyvältä nuo hankinnat.

Granlundin tuleminen on vähintäänkin epävarmaa tai meni jo, muttei voi väittää sitäkään kovin huonoksi hauksi. Saattaa olla tähden lento tai sitten kyseessä voi hyvin olla paras suomalainen pelaaja ikinä.

Pääviestihän täällä on, että ei riitä vielä. Ja mä olen samaa mieltä, jos haetaan kolme neljää jannua, niin laatuunhan siinä kannattaa panostaa.

Kaksi-kolme hyökkääjää, pakki, ehkä maalivahti. Nieminen voi hyvinkin riittää. Jos katsoo Tuokkolaa toissa kaudella, niin sehän hävisi melkein yksin pleijarit Tapparalle imuroinnillaan. Kun taas oli kovan puolustuksen takana jäätävä tänä vuonna Kärppiä vastaan. Samoin Koskinen kasvoi ihan miehen mittoihin täksi kaudeksi. Ei ole mitään syytä miksei Nieminen voi kasvaa samalla tavalla. On vain yksi keino saada tietää. Silti Oksa ei olisi välttämättä kaikkein paskoin haku Niemisen pariksi. Mutta mä laittaisin itse rahat yhteen pakkiin ja kahteen hyökkääjään. Sitten katsoisin ensimmäisen kierroksen, mitä tarvitaan lisää ja ottaisin vasta sitten sen neljännen pelaajan. Pari viime kautista kävisi osalle näistä paikoille hyvin. Tärkeintä on, että Nokka on tyytyväinen tulijoihin.

Joo, voi olla turhaa toivoa, mutta ei tuo paketti nyt oikeasti vaan huonolta näytä. Pelaaja pelaajaa vastaan vertailu on joukkuelajissa vähän hölmöä, ei se toimi niin käytännössä. Edelleen junnut kasvaa ja loukkaantumisista toivutaan. Sekin nostaa tasoa.

HIFKillä ei oikeastaan ole mitään muuta kuin vähän pseudo-ongelmia, jotka johtuu yhdestä ainoasta ongelmasta, menestyksen puutteesta. Niin toimisto kuin rakenteilla oleva jengi näyttää siltä, että ne voi menestyä. On tuossa paljon sellaista porukkaa, joka on aiemmin menestynyt. Musta näyttää oikeesti siltä, että me voidaan menestyä ensi kaudella. Mä ainakin katsoisin vielä loput ennen kuin alkaisin uikuttaa. Tai no, ehkä se uikuttaminen voisi jäädä kokonaan väliin tuli mitä tuli. Jos ei kelpaa, niin ei ole pakko olla mukana.

Olen täsmälleen samaa mieltä kuin PJ tässä kirjoittaa. Tuntuu kuin lukisi omaa tekstiä. Yltiöpessimistien IFK fanien kannattaa lukaista tuo lainaamani teksti ainakin kerran läpi ja miettiä objektiivisesti onko ne asiat nyt oikeasti niin huonolla tolalla ensi kautta ajatellen.

Pakko vielä mainita, että Granlundin hankkimisessa mielestäni Nybari näytti hieman keklumaisia otteita. Tälläisiä hakujahan tuli viimeksi niihin aikoihin Jokisen ja Zidlickyn muodossa. Kiinnostava nähdä kantaako samanlaista hedelmää.
 

fakiiri

Jäsen
Kyllä keklu tuosta country club meiningistä puhui, mutta sanakäänteet olivat melkoisen pehmeät. Pikemminkin kertoi kokemuksiaan kuin voimakkaasti arvosteli.

- Seurassa vallitsi country club -meininki. Pelaajista oli kivaa päästä Stadiin rellestämään seuraan, joka hoitaa palkat ja muut asiat sovitusti.

Näin sanoi Jarmo Kekäläinen keväällä 1998 Veikkaajassa. Aika tiukkaa kritiikkiä tuo kyllä on.

Jääkiekkolehden haastattelu vuodelta 1996 on huomattavasti rajumpaa kamaa.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itseasiassa paljon kovempaa kritiikkiä tuo Keklu aikoinaan päästeli kuin nyt KJ joka vaan totesi joidenkin pelaajien urheilullisten arvojen olevan pielessä. Eihän siinä niinkään seuraa kritisoitu kuten Keklu teki vaan pelaajia.
Mutta toki KJ on ihan perseestä ja se pitää erottaa heti koska sillä on iso nenä ja käyttää pitkiä kalsareita ja kaiken lisäksi vielä poro.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös