Nuuska- ja tupakkaketju

  • 2 291 853
  • 4 082

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Velon brändillä pitäisi kolmea eri makua löytyä kaikilta Ärriltä tässä vaiheessa. Muiden brändien osalta saatavuus vaihtelee aika paljon.
Ja näitä täytyy siis erikseen kysyä kassalta? Ihan hyvä, että ollaan päästy jo näinkin pitkälle, että näitä saa ostaa kaupasta/kioskilta.
 

Janda

Jäsen
Ja näitä täytyy siis erikseen kysyä kassalta? Ihan hyvä, että ollaan päästy jo näinkin pitkälle, että näitä saa ostaa kaupasta/kioskilta.
Juu, pitää kysyä kassalta kuten tupakoita. Ei anna lainsäädäntö mahdollisuutta pitää niitä esillä tai tehdä mitään markkinointia kyseisille tuotteille.
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Oikeastaan jokaisesta kioskista, K- ja S-kaupoista löytyy. Isommissa kaupoissa Cittareissa ja Prismoissa saa infosta ostettua.
Vielä kun saisi ostoksensa ruskeassa paperipussissa niin paluu siihen aikaan, kun sai tietyistä kioskeista käydä ostamassa nuuskaa, olisi palannut. Ainakin melkein.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vähän tuli yllärinä, kuinka styrkkaa kamaa nää nikotiinipussit oikein ovatkaan. Muutaman kerran aiemmin olin niitä kokeillut, kun joiltain kavereilta olen saanut kokeiltavaks. Nyt kun hain niitä kioskilta useamman purkin ja käytin niitä aivan kuin normaalia nuuskaakin, niin seuraavana päivänä ikenet olivat aivan tulessa ja tuntuu, että eivät ne ole vieläkään tosta oikein toipuneet. Ja nuuskaa olen jo käyttänyt useampia vuosia, joten ihan mikään noviisi en alalla ole. Muilla samankaltaisia kokemuksia?
Nyt neljä purkkia nököttää tossa hyllyn reunalla ja silloin tällöin nappaan sieltä yhden, kun muuten kuitenkin tykkäsin tuotteesta. Jos samaan tahtiin pystyis käyttämään tavallista nuuskaakin, niin olishan se hieno homma, mutta tällä hetkellä se ei ole realismia.
 

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Vähän tuli yllärinä, kuinka styrkkaa kamaa nää nikotiinipussit oikein ovatkaan. Muutaman kerran aiemmin olin niitä kokeillut, kun joiltain kavereilta olen saanut kokeiltavaks. Nyt kun hain niitä kioskilta useamman purkin ja käytin niitä aivan kuin normaalia nuuskaakin, niin seuraavana päivänä ikenet olivat aivan tulessa ja tuntuu, että eivät ne ole vieläkään tosta oikein toipuneet. Ja nuuskaa olen jo käyttänyt useampia vuosia, joten ihan mikään noviisi en alalla ole. Muilla samankaltaisia kokemuksia?
Nyt neljä purkkia nököttää tossa hyllyn reunalla ja silloin tällöin nappaan sieltä yhden, kun muuten kuitenkin tykkäsin tuotteesta. Jos samaan tahtiin pystyis käyttämään tavallista nuuskaakin, niin olishan se hieno homma, mutta tällä hetkellä se ei ole realismia.
Mulla kävi sama homma jo niiden 4mg pussien kanssa. Täälläkin normi snusin käyttöä sen verran takana ettei noviiseja olla. Olisikohan noissa jotain lisäaineita tms jotka rikkoo ikenen?
 

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
Mulla tulee karsee väsymys noista vahvimmista kaupassa myytävistä pusseist, esim pure nordic. Ylipäätään tulee aika heikko olo. Näissä varmaan tuo nikotiini imeytyy perusteellisemmin.
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olipas helppoa ostaa Prismasta pusseja. Kysyin, että onko heillä nikotiinipusseja myynnissä, niin asiakaspalvelija kysyi, että tiedänkö mitä haluan ja antoi käteeni ostoslistan, missä oli lueteltu nikotiini voimakkuudet, pussien lukumäärä jne. Tykkään tästä.

Nämä Pure Nordic freeze-pussit ovat kyllä sellaista myrkkyä, että oksat pois.
 

444

Jäsen
Pure Nordic ei nouse myöskään omiin suosikkeihini. Ei ole erityisen vahvaa, mutta tuota mentolia on tykitetty sellainen määrä pusseihin, että tulee lähinnä etova olo. Kätevää toki, että saa omankin kylän Prismasta, mutta sanoisin, että ei jatkoon. Sen sijaan Ciggestä tilaamani Cuba pineapple on noussut suosikiksi. Erittäin styrkkaa kamaa (43mg/g), mutta sopivan maukas ja kestää hyvin käyttöä. Saatan siis käyttää yhtä pussia 5-6 kertaa ennen kuin viskaan menemään, jolloin menekki on ollut n. 2 pussia päivässä. Joo, helvetin epähygienista, mutta aika se ja sama. Ensimmäisillä kerroilla suun limakalvot totesivat, että lienee aika luoda vähän nahkaa, mutta äkkiä nekin tuohon tottuivat. Kesäkuun alussa korkkasin ensimmäisen purkin, käytin välissä Pure Nordicit loppuun (kaksi vajaata purkkia), ja nyt on kolmas purkki menossa. Ei hintalaatusuhde paljon enää parane, kun taisi olla tarjouksessa 3,99€/purkki.

Ylipäänsä kaipaan enemmän tuollaista raikkautta / hedelmäisyyttä ilman aivoihin tunkevaa mentolin ja muun moskan olemassa oloa. Varmasti niillä saa peitettyä nikotiinin pistävyyttä, mutta sama onnistuu kyllä myös sitruunalla ja vastaavilla.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Mulla kävi sama homma jo niiden 4mg pussien kanssa. Täälläkin normi snusin käyttöä sen verran takana ettei noviiseja olla. Olisikohan noissa jotain lisäaineita tms jotka rikkoo ikenen?
Joissakin nikotiinipusseissa on kyllä jotain erilaista lisäainetta mikä tämän aiheuttaa. Itsellä oli jotain mintunmakuisia ja sen lisäksi, että ne maistui todella teolliselta niin ikeniä ja ylähampaita rupesi kolottamaan. En valitettavasti muista merkkiä.
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Cigge.comista tuli tilattua taannoin muutama torni Velon tuotteita. Toimitusaika vajaat neljä arkipäivää, joten mallikkaasti toimi homma. Yhden purkin hinnaksi jäi postikuluineen noin 4,3 euroa eli hieman kallimpaa kuin Ruotsissa, mutta vain hieman.

Tätä asiaa ei kaiketi vielä ketjussa ole nostettu esiin, mutta uuden hallitusohjelman perusteella yli 4 mg nikotiinipussien myynti olisi Suomessa sallitua jatkossakin eli nykyinen tilanne ei jäisi vain lyhyen ajan poikkeukseksi:

Nikotiinipussit​

Nikotiinipussit otetaan tupakkalain soveltamisalan piiriin ja niiden myynti sallitaan noudattaen niille asetettuja sääntöjä, joilla pyritään ehkäisemään nuorisokäyttöä, harmaatuontia ja laitonta kauppaa sekä torjumaan järjestäytynyttä rikollisuutta. Vähittäismyynti säädetään luvanvaraiseksi, tuotteille säädetään naapurimaissa käytössä olevat nikotiinirajat ja tuotteissa sallitaan vain aikuisille tarkoitetut maut.

Nikotiinipussit ja muut nikotiinia sisältävät tupakkalain alaiset tuotteet, joilla ei ole valmisteveroa, otetaan tupakkaverotuksen piiriin nikotiinia sisältävien sähkösavukenesteiden veroa vastaavalla tavalla soveltuvin osin. Verotaso mitoitetaan siten, ettei se merkittävästi ohjaa kulutusta pois verollisesta myynnistä ja että se ohjaa vähentämään tupakoinnista aiheutuvia haittoja.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Siitä huolimatta että kirjoitin taannoin nikotiinipussien ajavan saman asian nuuskan kanssa niin hieman olen muuttanut mieltäni.

Nuuskaa kun käyttää, itse pääasiassa Knoxin pusseja niin jotenkin tuo nikotiinin puraisu on lempeämpi ja olo niistä parempi vaikka nikotiinimäärä sinällään olisi ihan sama. Viime reissulta hain Knoxin lisäksi Dopen pusseja ja joku ero noissa on vaikka nikotiinin määrä molemmissa 16-18 Mg.

Hinta oli Haaparannassa tosiaan kruunun kurssin vuoksi naurettava. Purkille kertyi hintaa 2.2-2.3 €.
 

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Siitä huolimatta että kirjoitin taannoin nikotiinipussien ajavan saman asian nuuskan kanssa niin hieman olen muuttanut mieltäni.

Nuuskaa kun käyttää, itse pääasiassa Knoxin pusseja niin jotenkin tuo nikotiinin puraisu on lempeämpi ja olo niistä parempi vaikka nikotiinimäärä sinällään olisi ihan sama. Viime reissulta hain Knoxin lisäksi Dopen pusseja ja joku ero noissa on vaikka nikotiinin määrä molemmissa 16-18 Mg.

Hinta oli Haaparannassa tosiaan kruunun kurssin vuoksi naurettava. Purkille kertyi hintaa 2.2-2.3 €.
Kyllä aito nuuska vaan on aitoa. Noita nikotiinipusseja voi sitten hätärinä käyttää ja hyvä homma että löytyy kaupoista.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jokos ruotsinlaivoilta saa nikotiinipusseja ihan piknik-risteilyilläkin?
Toi on muuten hyvä kysymys. Järjellä ajatellen luulis saavan, kun kerran Ärkkäriltä ja Salestakin saa noita ostaa. Sitä en sitten tiedä, onko noissa jotain hintaeroja maista tai laivalta ostettuna. Ärkkärillä ei ainakaan ollu kovin kallista, muistaakseni joku vajaa vitosen purkki.
En oikein oo tehny vielä päätöstä, tyydynkö näihin nikotiinipusseihin vai jatkanko perusnuuskalla. Alun pienten vaikeuksien jälkeen olen tottunut myös näihin nikotiinipusseihinkin. Toki tuolla varaston jääkaapissa odottelee kymmenkunta tornia oikeaa nuuskaa ja kun ne alkaa loppumaan, lienee päätöksen aika.
Vähän harmittaa, kun Siljan toiminta lopetti noi ennen niin helpot piknik-risteilyt. Nyt pitäis lähteä Viikkarilla koko risteilylle nuuskaa saadakseen.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Volt-nimistä nikotiinipussia sai jo 3-4 vuotta sitten Siljalta. Tämän hetkistä tilannetta en tiedä.
Joo, mut sillonhan toi olis tullissa ollu ilman reseptiä lääkeainerikos tmv, josta seuraamukset olis ollu isommat kuin muutaman ylimääräisen nuuskatornin uittamisesta. Nyt kun ainakin toistaiseksi nikotiinipusseja saa Suomestakin, noita voi tuoda laivalta ihan vapaasti. Sitä en tiedä, onko nikotiinipusseilla jotain tuontirajaa.
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Taas oltaisiin tietoa vailla Siljan nuuskatarjonnasta. Onko tarjouksia ym? Liekö lista yhä:

Ettan
Gentsu
LD
Göteborg
Muu, mikä?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Blur

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Veljet ja siskot hoi hoi
Onko tietoa Siljan hinnoista? Ensi viikolla idea lähtee purjehtimaan
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vähän yllätyin, kun ollaan täällä Espanjassa lomailemassa ja paikallisista tupakkakaupoista löytyy nuuskaa. Ohi kävellessämme olen kurkinnut ikkunoiden läpi ja kyllähän siellä pyöreitä purkkeja näky olevan. Äsken syömästä tultuamme kävelin sisään kysymään, mikä juttu. Ja sieltähän löyty jonkin sortin valikoima mm. vanhaa suosikkia Thunderia, jota ei ainakaan Turun laivoilta ole vähän aikaan saanu. Ostin neljä purkkia hintaan á 5,30€, joten ei hirväen paha hinta. Toki omat nuuskat ovat Suomesta tuotuna mukana, mutta uteliaisuudesta kävin kurkkaamassa ja kun hyvää merkkiä löyty, niin pitihän sitä ostaa.
Nää ovat siis ihan oikeata nuuskaa, eivätkä mitään nikotiinipusseja. Luulin, että Ruotsilla on EU:ssa joku erikoisoikeus myydä nuuskaa, mutta kyllä sitä täältäkin saa. Toki purkin kannessa lukee ”chewing bags”, mutta ihan nuuskalta se tuntuu, kun huuleen laittaa. En alkanu pureskelemaan.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Toki purkin kannessa lukee ”chewing bags”, mutta ihan nuuskalta se tuntuu, kun huuleen laittaa. En alkanu pureskelemaan.

Tällähän monet maat kiertävät nuuskakieltoa koska kai tuo jotenkin saadaan määriteltyä purutupakaksi vaikka täysin samaa tavaraa on. Kanarialla olen törmännyt samaan ilmiöön jo vuosia. Keinot on monet paitsi tietenkin Suomessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös