Nuuska- ja tupakkaketju

  • 2 291 524
  • 4 082

Pulle Nah

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo
Itsekin nyt tututuin nikotiinipusseihin, koitan niiden avulla päästä pahasta tapatupakoinnista eroon. En siis määrällisesti polta paljoa mutta ne tietyt hetket ja tilanteet...

Mutta itse kysymys ja pulma. Ostin kaupasta purkin ja siinä on se kansi päällä ja sen alla se toinen. Onko se toinen kansi siitä jotenkin tarkoitus irrottaa, että olisi vain se "kevyt kansi" ja helpompi käyttää vai pitääkö se aina siitä keskeltä avata? Jos pitää, niin miksi se päällikansi siinä sitten on? Mikä funktio?
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Mutta itse kysymys ja pulma. Ostin kaupasta purkin ja siinä on se kansi päällä ja sen alla se toinen. Onko se toinen kansi siitä jotenkin tarkoitus irrottaa, että olisi vain se "kevyt kansi" ja helpompi käyttää vai pitääkö se aina siitä keskeltä avata? Jos pitää, niin miksi se päällikansi siinä sitten on? Mikä funktio?

Pikkukannen alle voit laittaa käytetyt pussit tilanteen niin vaatiessa jos vaikka roskista ei ole lähettyvillä. Nuuskapurkeissa ollut lähes aina tuo kätevä ”palvelu”
 

LUHGUNITED

Jäsen
Suosikkijoukkue
Konkkakypsän kriisiseuran munattomat kendojanarit
Itse käyttänyt lähemmäs 20 vuotta nuuskaa, mutta nikotiinipussit kyllä ajavat asiansa eikä ole täytynyt enää "pimeiltä markkinoilta" ostaa tavaraa. Varmaankin lähes kaikkia merkkejä testannut mitä Suomessa myydään, mutta yksi merkki on tähän mennessä ollut selkeästi paras; Valo Sweden. Ja näistä erityisesti Minttu+katajanmarja oma suosikki.

Onko palstatovereille käynyt samoin, että nuuska on vaihtunut nikotiinipusseihin? Jos, niin mikä merkki on ollut suosikki?
 

Brejk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, ENCE
Itse käyttänyt lähemmäs 20 vuotta nuuskaa, mutta nikotiinipussit kyllä ajavat asiansa eikä ole täytynyt enää "pimeiltä markkinoilta" ostaa tavaraa. Varmaankin lähes kaikkia merkkejä testannut mitä Suomessa myydään, mutta yksi merkki on tähän mennessä ollut selkeästi paras; Valo Sweden. Ja näistä erityisesti Minttu+katajanmarja oma suosikki.

Onko palstatovereille käynyt samoin, että nuuska on vaihtunut nikotiinipusseihin? Jos, niin mikä merkki on ollut suosikki?
Itsellä vaihtunut nyt nikotiinipusseihin lähinnä sen vuoksi, että ei jaksa Ruotsissa lähtä käymään tai alkaa kyselemään kavereilta, että löytyisikö joltain. Pääsee helpommalla kun käy silloin tällöin kaupasta hakemassa yhden purkin. Ei mielestäni vedä vertoja nuuskalle fiiliksen ja maun puolesta, mutta tätä menee vähemmän ja on varmaan terveellisempääkin. Käytetään nyt sitten nikotiinipusseja toistaiseksi jos ei jostain helpolla nuuskaa saa.

Itse käytän tällä hetkellä Pure Nordicin blueberry iceä kun se on ollut parhaimman makuinen noista mitä lähikaupassa on. Aamulla meinaa vähän nupissa heittää kun laittaa ylähyllylle, eli kyllä potkua löytyy. Niitä vahvimpia ei pysty edes käyttämään kun on niin tujuja.

Edit: Toivottavasti nämä nyt pysyy sallittuina Suomessa, niin ei tarvitse Ruotsiin niin paljoa kantaa rahaa.
 

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings

Brejk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, ENCE
Pysyvät valikoimissa, mutta hinta nousee kun alkavat vuodenvaihteessa verottamaan tupakkatuotteena. Muistaakseni purkin hinta nousee 2,5-3€ riippuen vahvuudesta..
Jaa, no sitten pitää siirtyä takaisin nuuskaan ja käyttää nikotiinipusseja lähinnä hätätapauksissa. Harmi että Suomessa ei voida tätäkään asiaa järjellä hoitaa.
 

444

Jäsen
Jaa, no sitten pitää siirtyä takaisin nuuskaan ja käyttää nikotiinipusseja lähinnä hätätapauksissa. Harmi että Suomessa ei voida tätäkään asiaa järjellä hoitaa.
Tai sitten tilaa jatkossakin ulkomailta. Mä tuossa pari viikkoa sitten tilasin Ruotsista 20 purkkia Cubaa (43mg/g nikotiinia), ja toimituskuluineen kaikkineen hintaa tuli vajaat 85€. Tuo on niin tymäkkää kamaa itselleni, että yhtä pussia tulee käytettyä useita kertoja. Edellisestä tilauksesta kesäkuun alusta on vielä reilu purkillinen jäljellä, eli puolisen vuotta kestää tämä uusinkin satsi. Mutta siis vajaat 4€/purkki ja vitosen toimituskulut. En mä tuolla hintaerolla aio jatkossa Suomesta ostaa, siis tuplahintaan puolet miedompaa.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Tai sitten tilaa jatkossakin ulkomailta. Mä tuossa pari viikkoa sitten tilasin Ruotsista 20 purkkia Cubaa (43mg/g nikotiinia), ja toimituskuluineen kaikkineen hintaa tuli vajaat 85€. Tuo on niin tymäkkää kamaa itselleni, että yhtä pussia tulee käytettyä useita kertoja. Edellisestä tilauksesta kesäkuun alusta on vielä reilu purkillinen jäljellä, eli puolisen vuotta kestää tämä uusinkin satsi. Mutta siis vajaat 4€/purkki ja vitosen toimituskulut. En mä tuolla hintaerolla aio jatkossa Suomesta ostaa, siis tuplahintaan puolet miedompaa.

Juuri näin. Alle vitosen/purkki saa tilattua ihan laillisesti Ruotsista. Siinähän verottavat.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Muutaman kerran olen nikotiinipusseja käynyt milloin mistäkin Ärkkäriltä tai Salesta käynyt hakemassa. Sen verran niihin tykästyin, että vähän harmitti täällä Espanjassa lomaillessa huomasin nikotiinipussien lopppuneen jo puolessa välissä lomaa. Noh, perinteistä nuuskaa onneks riittää ja täältäkin saa tarvittaessa lisää.
Tarjonta on Suomessa ollu aika sattumanvaraista, joten olen ottanut vähän mitä milloinkin on ollut saatavilla. Pääsääntöisesti kaikki nikotiinipussit ovat olleet ihan ok, joissain tosin maistuu joku hammastahna tmv. aika vahvasti.
Kuulin ja huomasin tossa viime viikonloppuna Turussa käydessäni, että Ylppärille on avattu joku nikotiinipussikauppa. Siellä pitänee vierailla, kun täältä joskus kotiudutaan. Onko jollain kokemuksia ko. mestasta?
 

LUHGUNITED

Jäsen
Suosikkijoukkue
Konkkakypsän kriisiseuran munattomat kendojanarit
Turussa käydessäni, että Ylppärille on avattu joku nikotiinipussikauppa. Siellä pitänee vierailla, kun täältä joskus kotiudutaan. Onko jollain kokemuksia ko. mestasta?
Sanotaan näin että aikamoinen pettymys. Ei siis valittamisen sanaa itse tuotteista vaan myymälästä noin muuten, kyllä mä vähän tyylikkäämpää "sisustusta" ja ulkoasua odotin. Tuli vähän sellanen fiilis pihalla että näinköhän tässä ollaan johonkin huumeluolaan menossa.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
35 vuotta kessuttelua takana ja nyt 2kk ilman, kylmä kalkkuna menetelmällä. Ei tämä nyt niin pahalle tunnukaan. Ei mulla muuta.
 

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
Lundgrensin pussit on aika jees. Kun ovat oikean nuuskapussin kokoisia. Löytyy R-Kioskeilta. Äng on hyvin neutraalin makuinen ja vahvuus vastaa perinteisiä esimerkiksi Ettanin pussia (8mg)

Onko tiedossa muita merkkejä, joilta löytyy isoja pusseja? Optimi olisi miedon makuinen (ei mentholia), mutta jossa olisi vähän potkua. Eli etsin nikotiinipusseista vastaavaa kuin esimerkiksi Knox Extra Stark.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Lundgrensin pussit on aika jees. Kun ovat oikean nuuskapussin kokoisia. Löytyy R-Kioskeilta. Äng on hyvin neutraalin makuinen ja vahvuus vastaa perinteisiä esimerkiksi Ettanin pussia (8mg)

Onko tiedossa muita merkkejä, joilta löytyy isoja pusseja? Optimi olisi miedon makuinen (ei mentholia), mutta jossa olisi vähän potkua. Eli etsin nikotiinipusseista vastaavaa kuin esimerkiksi Knox Extra Stark.
Myös Citymarketeista löytyy noita Lundgrenseja, lähi k-kaupassa ei ollut.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Onko tiedossa muita merkkejä, joilta löytyy isoja pusseja? Optimi olisi miedon makuinen (ei mentholia), mutta jossa olisi vähän potkua. Eli etsin nikotiinipusseista vastaavaa kuin esimerkiksi Knox Extra Stark.

Mun mielestä tuo VELO Max on paras nikotiinipussi mitä vastaan tullut, vähän on mentholia mutta vissiin jotain chiliä tms.on mukana joka potkii. Nikotiinia taitaa olla 17mg eli riittävästi.
 

zet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anssi Ritari
Pysyvät valikoimissa, mutta hinta nousee kun alkavat vuodenvaihteessa verottamaan tupakkatuotteena. Muistaakseni purkin hinta nousee 2,5-3€ riippuen vahvuudesta..

Edit. Hallitus kiristää nikotiinipussien verotusta tuntuvasti – rasia voi maksaa ensi vuonna yli kahdeksan euroa
Tämä mennyt kokonaan ohi, mutta hallitus voi pitää tässä kohtaa tunkkinsa. Juha Mietokin varmaan yllättyy jos ensi vuonna Suomessa ei mene 25 miljoonaa 8,5e nikotiinipussikiekkoa.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Itse käyttänyt lähemmäs 20 vuotta nuuskaa, mutta nikotiinipussit kyllä ajavat asiansa eikä ole täytynyt enää "pimeiltä markkinoilta" ostaa tavaraa. Varmaankin lähes kaikkia merkkejä testannut mitä Suomessa myydään, mutta yksi merkki on tähän mennessä ollut selkeästi paras; Valo Sweden. Ja näistä erityisesti Minttu+katajanmarja oma suosikki.

Onko palstatovereille käynyt samoin, että nuuska on vaihtunut nikotiinipusseihin? Jos, niin mikä merkki on ollut suosikki?
Mistä liikkeestä tätä minttu+katajanmarjaa hankit? @Old Ray kanssa aika samanlaiset tuntemukset sillä erolla, että itse norminuuskamaailmassa kallistun Göteborgiin. Ja siinä norminuuskassa pääasiassa varmaan tulee pitäydyttyä tulevaisuudessakin, ihan vaan hinnan takia, mutta vapautta pakkohankkimisen stressiin olisi mukava löytää. Äng on vaimon luona lähikaupan valikoimassa mutta täällä kotikylillä pääasiassa asioin s-marketissa, josta sainkin valikoiman vuodettuna, mutta siinä valikoimassa kaikki oli tätä icefreshmenthol-tavaraa, mikä ei varsinaisesti iske. Pure Nordicin bluberry ice sieltä tarttui kokeiluun, mutta kyllä sekin itsellä jää "jos ei muuta ole"-tasolle. K-Supermarket ja ärrä tässä kylällä vielä on ja niistä mielelläni menisin vaihtoehtoja kyselemään, mutta mikäli niissä pidetään kovasti kiinni "valikoimaa ei saa esitellä"-säännöstä, niin olisi hyvä olla tuotenimiä tiedossa. Onko siis jotain suosituksia?
 

Altec

Jäsen
K-Supermarket ja ärrä tässä kylällä vielä on ja niistä mielelläni menisin vaihtoehtoja kyselemään, mutta mikäli niissä pidetään kovasti kiinni "valikoimaa ei saa esitellä"-säännöstä, niin olisi hyvä olla tuotenimiä tiedossa. Onko siis jotain suosituksia?
Ainakin PK-seudulla joka paikassa lyödään tekstimuotoinen lista käteen valikoimasta ja ei kun valitsemaan.
 

LeChiffre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Spora
Oisko Viikkarin Gracen valikoimasta hintatietoja? Ajankohtaisia erikoistarjouksia? Ettanit ja generalit joskus ollut tarjouksis tyylii 3 pötköä 90€

Bonuskysymys
Onko kaljavalikoimasta/tarjouksista hintatietoa?
 

444

Jäsen
Nuuskan salakuljetus romahtanut nikotiinipussien myötä.
Jännä juttu. Kuka olisi uskonut, että kun huulen alle tungettavaa nikotiinia saa Suomesta laillisesti, niin sitä ei jaksa kaverin kaverin kaverin kaverilta lähteä kyselemään salakuljetettua kamaa, joka ei ole edes juuri sen halvempaa.
 

HokiHero

Jäsen
Jännä juttu. Kuka olisi uskonut, että kun huulen alle tungettavaa nikotiinia saa Suomesta laillisesti, niin sitä ei jaksa kaverin kaverin kaverin kaverilta lähteä kyselemään salakuljetettua kamaa, joka ei ole edes juuri sen halvempaa.
No onneksi tämäkin asia saadaan paikattua vuoden vaihteessa kun nostetaan verotuksella kiekon hintaa sinne lähemmäs 8€ ja jäädään ihmettelemään että mihinkäs ne 100m€ verotulot jäikään.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: zet

444

Jäsen
No onneksi tämäkin asia saadaan paikattua vuoden vaihteessa kun nostetaan verotuksella kiekon hintaa sinne lähemmäs 8€ ja jäädään ihmettelemään että mihinkäs ne 100m€ verotulot jäikään.
Jep. Etenkin kun vastaisuudessa tulee olemaan laillista tilata ne samat pussit esim. Ruotsista tai Liettuasta puoleen hintaan. On melllä fiksuja päättäjiä.
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Jep. Etenkin kun vastaisuudessa tulee olemaan laillista tilata ne samat pussit esim. Ruotsista tai Liettuasta puoleen hintaan. On melllä fiksuja päättäjiä.
Hinnan noston jälkeen onkin sitten seuraava askel taas kieltää nämä vahvemmat nikotiinipussit. THL:lta joku kukkahattu selittämään miten juuri nuorisoa ja suomalaisten terveyttä tässä koitetaan suojella, vaikka totuus on se, että hyvät verotulot kustiin aivan itse ja pokkaa ei ole myöntää omaa virhettä. Käyttäjät eivät katoa mihinkään vaan markkinat ja sitä kautta verotulot lipuvat muualle. Sitten lyödään rehvakkaasti pari miljoona euroa tulliin lisärahoitusta, jolla yritetään suitsia tätä vahvempien nikotiinipussien maahantuontia. Hetki revitään otsikoita muutamasta takavarikosta ja se siitä sitten. Alkuperäinen vaihtoehto olisi ollut pitää ne markkinat Suomessa, itse kuitata siitä saatavat verotulot ja antaa tullin keskittyä ihan oikeisiin töihin, mutta kun ei niin ei.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös