......Ei tuu hirveästi itse nuuskattua niin kysynkin teiltä, miten huono ja hyvä nuuska eroaa toisistaan? Mitä eroa on esim. ettanilla, odensilla ja skruffilla? Ja mikä on sitä ns.huonoa nuuskaa? ......
Itse nykyään käytän aika pitkälle vain ja ainoastaan Ettania irtonaisena ja välillä pussitettuna. Syy siihen on sopiva määrä nikotiinia, maistuu aika neutraalille, koostumus on hyvä, eikä se ole ihan niin euron päälle se tornin hinta mitä itse ainakin olen valmis "ykkösestä" maksamaan.
Juurikin nuo halppisnuuskat Odens, Thunder, Phantom jnejne ovat omaan makuuni kuraa. Koostumus on huono, en pidä muovipurkeista mihin on pakattu irtonuuskaa, niissä taitaa olla hintansakin takia vähemmän tavaraa ja ilmeisestikin vielä valtaosa on maustettu vahvasti jollain aromilla.
Skruff nyt on vielä semmoista "no kokeillaan pari purkkia" mutta siihen se jäi itsellä. Menee kyllä Ettanin ja halpisten väliin helposti elikkä ennemmin Skruffia kuin noita halpistuotteita.
Sitten hinnasta. Juuri Viking linelta Ettania saaneena irtonuuska maksoi 45,20e/tolppa. Joku tarjous oli pussinuuskasta 26e/tolppa tjsp. Hyttikortteihin ei tullut merkintää tällä reissulla elikkä olisi voinut tuoda paljonkin vaikka jossain se raja 3tolppaa/matkustaja mainittiinkin. Maissa viimevuoden lopulla perus merkit Ettan, General, Göteborgit ja Röda maksoivat tasan yhtä paljon 480sek/tolppa elikkä olisiko ollut silloisen kurssin kanssa jotain 52-53e/tolppa.
Elämä on ja ykkösellä mennään eteenpäin. =)