Nuuska- ja tupakkaketju

  • 2 302 618
  • 4 088

roottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Sähkötupakkaan tutustuneet holla! Kokemuksia? Auttaako?
Itse olen nyt sähkötupakalla höyrytellyt noin 10 kuukautta ja kyllä se toimii kunhan hankkii kunnon välineet: röökaaminen loppui saman tien kunhan laitteet sain. Tuon linkissä mainitun yrityksen tuotteet ovat erittäin ylihintaisia ja toiminnaltaan /C:stä (samanlaisen vaatimattoman laitteen saa alle puoleen hintaan muilta kotimaisilta kauppiailta, vastaavalla rahalla saat huomattavasti paremmat laitteet).

Asiasta kiinostuneille suosittelen tutustumista e-savuke.comin foorumiin tuon edellämainitun liikkeen sivujen sijaan. Tässä vielä käyttäjien kokemuksista tuon kauppiaan laitteesta.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vaimo täytti pyöreitä vuosia ja juhlan kunniaksi sukulaisia Ruotsista saakka vaivautui juhlimaan tapahtumaa. Kivat oli juhlat.

Pyysin vaimon serkkua tuomaan Ruotsista muutaman nuuskatornin, jotain muuta kuin perus-Ettania tahi Generalia. Kaveri toi pari tornia tuttua LD:a ja yhden tornin mulle ainakin ihan uutta Knoxia. Ihan hyvin tuntuu Knox potkivan, parhaillaan huulessa. Ja kaikki tämä 70€!! Olin valmistautunut maksamaan koko setistä 150€, mutta 70€ kelpas äijälle oikein hyvin.

En tiedä, oliko kyseessä joku sukulaisuusalennus, mutta nyt tuli tornille hintaa alle 25€. Ei paha. Näillä ja vanhoilla nuuskilla Reverent pärjää kevyesti jouluun.

Vaimon serkkupoika oli kyllä nähnyt aika paljon vaivaa ja vertaillut eri paikkojen hintoja ja käynyt hakemassa nuuskat halvimmasta paikasta, minkä löysi. Cheers, Matias!
 

Ylähirsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Risteilyä pukkaa... Kiinnostaisi tietää, että saako Grovia tai Skurfia viikkarilta?

edit unohtui kysyä eikös montecristoa saa paatilta kuin paatilta?
 
Viimeksi muokattu:

#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Risteilyä pukkaa... Kiinnostaisi tietää, että saako Grovia tai Skurfia viikkarilta?

edit unohtui kysyä eikös montecristoa saa paatilta kuin paatilta?

Viikkarilla ainakin valikoima on todella suppea.
Kesän alussa oli ainakin Ettania, Generalia, Göteborgia ja Montecristoa. En ainakaan muista että olisi muuta ollut.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Risteilyä pukkaa... Kiinnostaisi tietää, että saako Grovia tai Skurfia viikkarilta?

edit unohtui kysyä eikös montecristoa saa paatilta kuin paatilta?

Viikkarilta tänään palauduttiin. Peruskolmoset, ettan, general ja göteborg löytyy. Gustavusta, montecristoa ja camelia myös. Kolmella ekalla pli tarjous kun otti kolme tornia: lös 30,60€/torni portion 26,40€/torni. Jollana oli gabriela.

Maista tuli haettua Blue Ocean, Montecristoa, Odensia, Lucky Strike extrastrongia ja röda lacketia. Sininen meri oli uusi tuttavuus ja toimii todella hyvin. Catch eucalyptusta tuli maistettua eikä uhtään hassumpaa halpatuotteeksi.
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Onko kenelläkään tietoa paljon Odensin pussi maksaa Venäjällä? Jos jollain vielä tietoa Niiralan ja lähikylien kyseisestä hinnasta saa kertoa.
Kaverille tuli muutama viikko sitten noita Värtsilästä tuotua, hinta oli 140 ruplaa per purkki eli noin 3,50 euroa. Öljymäen Kolmas Plus -kaupassa oli ainakin hyvät valikoimat, olisikohan noin kymmentä erilaista Odensin pussinuuskaa jopa löytynyt jääkaapista.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
eikös montecristoa saa paatilta kuin paatilta?

Viikkarilta tuota olen viimeksi ostanut, Siljalla sitten taas ei ainakaan toukokuussa, kun viimeksi kävin, Montecristoa ollut. Vaikka ihan sama, koska sieltä taas saa Onyxia, jota Viking ei valikoimissaan pidä.

Alkaa muuten taas laarin pohja pakastimessa uhkaavasti paistaa. Vaan pienimuotoisella säännöstelyllä pärjään kyllä ensikuun alkuun varattuun risteilyyn saakka. Tietääks kukaan muuten että mitkä nuuskat laivalla on tällä hetkellä tarjouksessa? Ai ne samat, jotka siellä aina on? Asia selvä.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
Onko kellään muulla tapana pitää nuuskauksesta välillä parin viikon palautus taukoja? En tiedä auttaako tuo mitään ikenien terveyden kannalta mutta pidän kuitenkin aina välillä taukoa.
 

Vesku

Jäsen
Viikkarilta tänään palauduttiin. Peruskolmoset, ettan, general ja göteborg löytyy. Gustavusta, montecristoa ja camelia myös. Kolmella ekalla pli tarjous kun otti kolme tornia: lös 30,60€/torni portion 26,40€/torni. Jollana oli gabriela.

Tuohan on perhanan hyvä tarjous, hyvä tietää. Toivottavasti on Isabellallakin muutaman viikon päästä.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viikkarilla ainakin valikoima on todella suppea.
Kesän alussa oli ainakin Ettania, Generalia, Göteborgia ja Montecristoa. En ainakaan muista että olisi muuta ollut.

Mahtaakohan Helsingin ja Turun linjoilla olla eri tarjonta? Turusta lähtevillä paateilla Viikkarilla on mun mielestä ollu aina kilpailijaansa verrattuna huomattavasti parempi valikoima nuuskaosastolla. Silja ois sikäli parempi vaihtoehto, että pelkkä piknik riittäisi nuuskan hankintaan, mutta tarjonta on heillä helvetin heikkoa. Yleensä vaan Ettan, General ja sitten joku tyttöjen Onyx.

Viikkarilla sen sijaan valinnanvaraa on aina ollu jonkun verran enemmän. Viimeksi kesäkuussa käydessäni tarjolla oli perusjuttujen lisäks ainakin kahta sorttia Camelia, Montecristoa, LD:ta ja Romeo y Julietaa. Se vaan, että Viikkarin kanssa pitää käydä Tukholmassa saakka, mutta eipä toikaan paha rasti ole. Juuri tää kesäkuinen reissu vaimon kanssa A-luokan hytissä skumppa-aamiaisella netistä varattuna kustansi 22€/naama.
 

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Tuohan on perhanan hyvä tarjous, hyvä tietää. Toivottavasti on Isabellallakin muutaman viikon päästä.

Loppuu 31.8.2012. Jos sen jälkeen lähdet, tarjous ei ole enää voimassa. Huom! Vaikka siis lähtisit perjantaina illalla (31.8), ei Vikingillä myydä nuuskaa kuin seuraavana aamuna eli lauantaina 1.9, jolloin tarjous ei enää ole voimassa koska on syyskuu. Se että laiva on lähtenyt elokuun puolella, ei merkitse tässä tapauksessa sitä, että tarjous olisi voimassa risteilyn ajan. Allekirjoittaneella on karvas kokemus tästä asiasta. Isabellahan lähtee vasta illalla?
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Isabellahan lähtee vasta illalla?

Iltaisin Isabella, aamuisin Amorella. Tämäkin näppärä muistisääntö joutaa vuodenvaihteessa romukoppaan, kun Viikkari tuo uuden paattinsa Turun linjalle, mikä sinänsä on erittäin tervetullutta. Onhan nää nykyiset botskit seilanneet jo liki 25 vuotta. Excuse me, very off topic.
 

Bruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pori,Boston,Vaasa
Kaveri pisti reissulta textaria; Siljan båtskeilla saa syyskuun ja lokakuun ajan kantasiakaskortilla Graniittia hintaan 29,90 irtopöde ja 25,90 pussipöde. Hinnat kohdallaan ! Ja nyt on sitten kuuleema Gene tarjouksessa: 3 pödeä irtoa oli reilu 95e ja 3 pödeä pussia vajaa 100e.
 

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
Aijai! Tuli väsättyä noin 11 tornia nuuskaa mökkireissun ohessa. Opiskelijan lompakko huutaa kiitosta, koska euroja tähän kului ainoastaan noin 70-80 €. Kyseessä Cuthofin nuuskasatsi, mausteena Bergamotte ja tietenkin yhtä ehtaa tavaraa kuin Ettanit ja muut laatunuuskat. Ylähuuli voi olla kohtuullisen pinkeä taas seuraavat puoli vuotta :)
 

sierramies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki vituttaa, myös sekin.
Aijai! Tuli väsättyä noin 11 tornia nuuskaa mökkireissun ohessa. Opiskelijan lompakko huutaa kiitosta, koska euroja tähän kului ainoastaan noin 70-80 €. Kyseessä Cuthofin nuuskasatsi, mausteena Bergamotte ja tietenkin yhtä ehtaa tavaraa kuin Ettanit ja muut laatunuuskat. Ylähuuli voi olla kohtuullisen pinkeä taas seuraavat puoli vuotta :)

Tuo alkoi kiinnostamaan. Itse olen väsännyt sellaista hätänuuskaa, mutta noin saa varmaan parempaa. Mites tuo tilaus onnistuu, mitä tulli sanoo moisesta?
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kaveri pisti reissulta textaria; Siljan båtskeilla saa syyskuun ja lokakuun ajan kantasiakaskortilla Graniittia hintaan 29,90 irtopöde ja 25,90 pussipöde. Hinnat kohdallaan ! Ja nyt on sitten kuuleema Gene tarjouksessa: 3 pödeä irtoa oli reilu 95e ja 3 pödeä pussia vajaa 100e.

No tämähän sattuu sopivasti, kun ensi lauantaina olisi taas nuuskanhakureissu edessä ja nimenomaan Siljalla. Ei ole ihmeellistä nuuskaa tuo Granit, mutta hintaansa nähden ihan hyvä valinta. Jos nyt kymmenenkin pötköä ostaisi, niin riittänee hetkeksi. Vaikka varmaan järkevämpää ostaa jotain muutakin nuuskaa. Yleensä käytän pussinuuskaa ja toisinaan herkuttelen irtotavaralla, mutta tällä kertaa on tarkoituksena jättää irtonuuskat kaappiin. Vaikka sama tarkoitus on ollut joskus ennenkin, mutta kun sen nuuskakaapin viereen pääsee, niin mieli muuttuu kovin helposti.
 

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
Tuo alkoi kiinnostamaan. Itse olen väsännyt sellaista hätänuuskaa, mutta noin saa varmaan parempaa. Mites tuo tilaus onnistuu, mitä tulli sanoo moisesta?

Haaparannasta ollaan tuotu. Laatikoissa on 1 kg raakaa tupakkaa ja muut tarpeet kuten glyserolit ja natriumkarbonaatit. Sen lisäksi voi ostaa myös nuuskan tekoon tarkoitettuja mausteita. Paketti sisältää myös valmistusohjeet. Koko paketti mausteineen tosiaan maksaa noin 40 €. Mielestäni kuivatupakan tuontia ei Ruotsista ole rajoitettu, mutta faktaksi en sitä julista.

Nuuskan valmistus on suunnilleen seuraava:

1. Tupakkaan sekoitetaan mukana tuleva ruokasuola ja litra vettä. Sekoitus laitetaan noin 90 asteiseen uuniin 24 tunniksi.

2. Sekoitukseen lisätään natriumkarbonaatti ja 5 desiä vettä, jonka jälkeen laitetaan takaisin uuniin 12 tunniksi. *

3. Sekoitukseen lisätään glyseroli-pussi, jonka jälkeen laitetaan jäähtymään. Tämän jälkeen voidaan lisätä haluamat aromit ja pistetään jääkaappiin kypsymään. Nuuska on käyttövalmista heti, mutta maku on parhaimmillaan vasta noin 2 vk:n jälkeen.

Itse olen blendannut valmiin nuuskan, koska tuo Cuthofin tupakka on muuten hieman karkeaa kamaa käsillä pyöriteltäväksi. Blendaamalla voit itse määritellä haluatko rödamaista vai ihan perus nuuskan karkeuden. Tämä on ihan normaali nuuskaa käsillä pyöriteltäväksi ja maku on blendattuna paljon parempi jostakin syystä.

* Itse olen lisännyt vettä vain joku pari desiä tässä vaiheessa, koska 1,5 litran vesimäärällä blendattu nuuska on liian kosteaa.

Tosiaan olen itsekin räpeltänyt noita tupakanpurunuuskia, jotka ei laadultaan pääse lähellekkään oikeaa nuuskaa, toisin kun tämä. Suosittelen ihan vain hinnan puolesta. Tässä tavassa haju ei ole erikoisen miellyttävä, joten kannattaa tämä lämmitys toteuttaa mökillä tai ulkotilassa. Meillä käytössä on ollut verkkovirralla toimiva vanha sähköuuni, joka on pöhissy terassilla.
 

Bruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pori,Boston,Vaasa
Frendi on tilannut d7.se nimisestä mestasta nuuskasatseja ja tehnyt itse. Paketti tullut kotiovelle asti. Maku ja koostumus oli parin kokeilun jälkeen oikein hyvä. Sain häneltä testerinä pari purkkia joista yksi oli lakuaromilla maustettu ja yksi bergamottalla. Oikein hyviä molemmat. Kannattaa testata jos vaan on uuni esim jossain autotallissa tai varastossa. Keittiössä ei kuulema kannata tehdä, sen verran tujut aromit tulee.
 

sierramies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki vituttaa, myös sekin.
Frendi on tilannut d7.se nimisestä mestasta nuuskasatseja ja tehnyt itse. Paketti tullut kotiovelle asti. Maku ja koostumus oli parin kokeilun jälkeen oikein hyvä. Sain häneltä testerinä pari purkkia joista yksi oli lakuaromilla maustettu ja yksi bergamottalla. Oikein hyviä molemmat. Kannattaa testata jos vaan on uuni esim jossain autotallissa tai varastossa. Keittiössä ei kuulema kannata tehdä, sen verran tujut aromit tulee.

Minulle ilmoitti tuo Old Rayn firma ettei se lähetä suomeen tupakkaa...täytyypä kokeilla tuota sinun mainitsemaa,
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Tarkoitus olisi ottaa kaveriporukalla lähiaikoina suunnaksi haaparanta ja nuuskaa hakemaan. Mitä kannattaa ottaa reissussa huomioon, aiemmin nuuskaa on tullut ostettua vaan laivalta. Paljonko sitä uskaltaa ottaa mukaan ilman että tulee ongelmia? Meitä lähtisi viisi äijää joten katsooko ne meitä pahalla jos jokainen uitetaan n 20 pötköö per perse?

Edit tarkennetaan että siis kattooko ne myyjät meitä kieroon, tullinmiehet varmasti katsovat jos tekemisiin joudutaan :D
 
Viimeksi muokattu:

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Tarkoitus olisi ottaa kaveriporukalla lähiaikoina suunnaksi haaparanta ja nuuskaa hakemaan..... ........Meitä lähtisi viisi äijää joten katsooko ne meitä pahalla jos jokainen uitetaan n 20 pötköö per perse?......

Itse tullut kaksi kertaa käytyä hapiksessa ja homma toimii juuri niinkuin lapsella karkkikaupassa isoäidin kanssa. Elikkä nuuskaa tuot niinpaljon kuin lompakko antaa periksi. Eihän myyjät "tiedä" asutko Suomessa vai Ruotsissa. =) Ja tulliin ette joudu ellei nyt oikeesti sitten jotain hyvin outoa tapahdu. Minä en ole koskaan siellä nähnyt edes rajavartijoita vaikka niitä kuulemma on.

Taas tuli itselle satsi nuuskaa laivalta. Vaimokkeen kaveri kävi siljalla ja 3tornia ettania kotiutti sieltä. Hintana joku 95e. Ainoa muutos mikä siihen oli tullut ettei saanut enää sekoitella irto ja pussinuuskatorneja keskenään tuohon tarjoukseen. Mutta hyvä hinta ja ikenet kiittää ja kuittaa!!
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kotiuduin tuossa muutama tunti sitten risteilyltä ja parin konjakkilitran lisäksi oli vähän nuuskaakin tuliaisina. Pari tornia normi Granitia, yksi Granit White Portion, yksi General Extra Strong Long, yksi Onyx ja yksi Catchin lakritsiportion mallia large. Eipä tosiaan kiinnostanut myyjää ollenkaan, vaikka kaiken kerralla tiskille latasinkin, eikä maihinnousukorttiin tehty edes konjakista mitään merkintää. Hyvä meininki. Nyt on taas nuuskaa vähäksi aikaa. Vähän helvetisti porukka sitä nuuskaa laivalta hakee, varustamo näköjään paskat nakkaa tuontirajoituksista, tosin eihän se niiden ongelma olekaan. Tulliäijiä näytti kiinnostavan vieläkin vähemmän.

*edit*

Niin, piti vielä mainitsemani, että sain tosiaan nuuskakaapilla pidettyä itseni kurissa, enkä ostanut ainuttakaan purkkia irtonuuskaa, pelkkää pussia. Nyt se vituttaa, mutta ihme olis jos ei vituttais. Ikenet kiittää.
 
Viimeksi muokattu:

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Viking line

Kaveri on lähdössä tänään viikkarilla Ruotsiin, kyseli josko tarvitsen nuuskaa.

Minkälaisia hintoja viikkarilla on nykyään? Entäpä valikoima? Onko mahdollisesti jotain tarjouksia?

Pahoittelen noin montaa kysymystä, mutta itse en ole ollut laivalla pariin vuoteen. Nuuskat on aina hankittu "kuriireita" käyttäen.
 

#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minkälaisia hintoja viikkarilla on nykyään? Entäpä valikoima? Onko mahdollisesti jotain tarjouksia?

Selaile ketjua taaksen päin niin varmasti löytyy informaatiota. Tarjoukset ja valikoima vaihtelee aika paljon laivan mukaan. Eiköhän siellä aina ole jotain special tarjouksia johon on helppo tarttua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös