Trenchtown
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- TPS
Jos sinne joskus tulee lähdettyä, niin sellaisena "poikien kesälomareissuna" se matka täytyisikin toteuttaa. Ihan jo pelkästään siitä syystä, että kaverit saisivat ostaa omat nuuskansa jolloin mun ei tarvitsisi smuglata sitä heille ja jos täältä asti sinne lähtee niin olisihan se mukavaa, että olisi porukkaa osallistumassa matkakuluihin.pitäiskö alkaa kerätä pikku porukkaa kasaan ja lähteä käymään tuolla Haaparannassa.
Tämä on ainakin mulle sanomattakin selvää. Varmasti Tullia kiinnostaa tonkia tavaroita takaisin päin tullessa, jos pikkubussillinen äijiä etelästä käy pyörähtämässä Haaparannan puolella, ilmoitetaan vierailun syyksi sitten mitä tahansa ja tämä riippumatta siitä millaisella asenteella rajan yli mennään.Sen verta voin antaa vinkkiä hapikseen menijöille, että kannattaa olla tarkkana paljonko sitä nuuskaa tuo yli.
Laivalta uskallan toisinaan tuoda kilokaupalla ylimääräistä nuuskaa, siinä kun tarkastukseen (jos tullimiehiä edes sattuu paikalla olemaan) joutumisen riski on häviävän pieni. Oletan tosiaan, että tuolla Tornion rajalla Ruotsin puolella pyörähtänyt etelän poika tarkistetaan huomattavasti todennäköisemmin.
En tiedä tuntuuko vain siltä, että laivalla myyjät ovat tiukentaneet asennetta ylimääräisen nuuskan myymiseen vai onko oikeasti noin, ainakin maihinnousukorttiin merkataan ostetut nuuskat huomattavasti useammin kuin joskus ennen. Eihän se toki ole temppu eikä mikään etsiä lähtöiltana pubista paria äijää jotka eivät ole nuuskaa ostamassa, mutta jotka ihan mielellään ostavat mun rahoilla sallitut nuuskansa luovuttaen ne sitten mulle. Joskus joku on suostunut em. toimintaan ihan ilman vaivanpalkkaakin, joskus pyydetään vaivanpalkaksi tarjoamaan kaljat tai konjakit ja olenpa joskus maksanut (pienen) vaivanpalkan ihan rahallakin.
En tietenkään kannusta ketään toimimaan noin, mutta jos joku kuitenkin toimii, niin suosittelen etsimään "sijaisostajaksi" vähän vanhempia ihmisiä. Tuppaavat olemaan sillä lailla nuoria luotettavampia, että pitävät sanansa ja oikeasti käyvät ne nuuskat ostamassa.