Nuuska- ja tupakkaketju

  • 2 289 727
  • 4 082

JoMe84

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers & 76ers. ManU. Pioneer DJ
No ni, Baltic princessillä ollaan. Hyllyt oli yllättävän täynnä ja oli sitä mitä halusinkin. Lisäksi oli - 50% tämmöinen kun Nick & Johnny xrta strong pussi. Otin yhden kokeeksi ja oli yllättävän hyvä. Täysin uusi tuttavuus. Tuli haettua 4 pötköä lisää. Kuten aiemminkin todettua,niin turvaväleistä täällä ei kyllä ole tietoakaan.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat

Est.1885

Jäsen
General ONYX. Sehän oli takavuosina todellinen nuuskahyllyn Mersu, herrasmiesten juhlanuuska, eliittien eliittiä. Ja hinta valitettavasti sen mukainen. Olisiko sitten viime vuoden paikkeilla poistunut tuo alkuperäinen ja korvattu kahdella eri versiolla; ONYX Silver ja ONYX Guld. Samalla noiden hinnat putosi ihan jonnenuuskan tasolle, mikä ainakin omissa kirjoissani nosti epäilyksiä. Olisiko se ollut sitten siinä?
Ja mitä vielä! Nyt karanteenissa pitkästä aikaa innostuin hankkimaan reilumman satsin huulitupakkia ihan täyden valikoiman kaupasta. Mukaan testiksi pari tolppaa näitä uusia ONYXeja. Hopeinen versio on ihan prikulleen samaa tavaraa kuin vanha perinteinen. Kultainen on aika lailla erilaista, ehkä vähän savuisempaa, mutta aivan yhtä priimaa. Molemmista kyllä huomaa heti purkin avatessa, että nyt kolkutellaan portteja nuuskamiesten taivaassa. Ei tarvi enää muuta merkkiä huuleensa tunkea. Luokitusta ei voi antaa, kun loppuu tähdet kesken.

Aivan käsittämätöntä tuo niiden hinta kyllä. Tälläkin istumalla nayttaisi olevan General-sarjan halvimmat tolpat. Mutta tämän sanottuani vetoan palstalaisiin: älkää missään nimessä ostako noita, etteivät lähde nostamaan hintaa!
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
General ONYX
En nyt muista käytiinkö aiheesta taannoin keskustelua juuri täällä, mutta ihan samansuuntaisia huomioita olen itsekin tehnyt. Onyx kyllä aikanaan maistui itsellenikin, mutta hinta oli sen verran suolainen, että harvemmin tuota itselle tuli ostettua. Kun sitten ekan kerran nuuskahyllyllä osui silmiin "uusi" Onyx Silver ja sen merkittävästi edeltäjäänsä halvempi hinta, oli tällaisen kyynikon ensimmäinen ajatus jotain siihen suuntaan, että nyt on saletisti kääritty jotain uutta paskaa kauniisiin vanhoihin papereihin. En muista ostinko koko tornin vai ihan vain purkillisen maistiaisiksi, mutta ostin kuitenkin. Oli iso positiivinen yllätys, kun tuote vastasi sitä tyyriimpää edeltäjäänsä kaiken paitsi hintansa puolesta.

En varmaksi osaa sanoa onko tuote täysin ennallaan, mutta on tai ei, niin kyllä se ainakin riittävän paljon edeltäjäänsä muistuttaa. Siis riittävän paljon siihen, että Onyx teki paluun pakastimeni alalaatikon valikoimiin, itse asiassa tälläkin hetkellä huulessani lepäilee tuollainen musta pussi. Toivottavasti hinta pysyy tosiaan jatkossakin noilla haminoilla, että tätä raaskii ostaa. Voi tosiaan aivan hyvin olla että tuote on muuttunut, mutta mitäpä sillä lopulta on väliä kunhan fiilis on se, että tämän tuotteen kohdalla samppanjamakuni ja olutlompakkoni kohtaavat.
 

JusuPlus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KeuPa HT, Kiekko-Espoo
Onko porukka käynyt Haaparannassa nuuska kaupoilla lähiaikoina? Pitäs loppuviikosta käydä siellä, pysäytteleekö ne näin poikkeusaikana rajalla mennen tullen, vai onko vaan perinteisesti "satunnais" tarkastuksia palatessa.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onko porukka käynyt Haaparannassa nuuska kaupoilla lähiaikoina? Pitäs loppuviikosta käydä siellä, pysäytteleekö ne näin poikkeusaikana rajalla mennen tullen, vai onko vaan perinteisesti "satunnais" tarkastuksia palatessa.
Kävin viikko sitten. Ruotsin puolelle mentäessä ei pysäytetty ollenkaan, mutta Suomeen tultaessa pysäytys ja henkkarit.
 

Kouhia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä olen käyttänyt SnusOutletia jo pidemmän aikaa. Odens 26,95€/pötkö ja kaupassa saa asioida rauhassa ilman jonottamista. Tavara on tuoretta, tällä hetkellä taskussa kaksi viikkoa sitten valmistettua tavaraa.

Rajallla tosiaan satunnaisia sivuunottoja ja tarkastuksia, mutta ainakaan itselläni ei ole mitään ongelmia ollut kuin pari kertaa nyt kesällä tuli käytyä, viimeksi viikko sitten.
 
H

Hidas_ja_kankea

Nyt olen 8 kk ajan ollut absolutisti nuuskan suhteen, edeltävää käyttöä ehti kertyä noin 40 vuotta.

Lopettaminen oli tuskallista kahden viikon ajan. Mielessä oli Lennonin kappale Cold Turkey, siinä käsitellään muiden aineiden vieroitusoireita.

En tiedä olisiko tahdonlujuus riittänyt, jos nuuskaa olisi ollut tarjolla Suomessa kioskeissa etc. En ole koskaan ostanut trokareilta. Toinen jalka on ollut Ruotsissa ja omatoimisesti olen hankkinut.

Lopettamisen syyt olivat terveydelliset, eikä niistä sen enempää. Mitään moralisointia en halua esittää nuuskamisen suhteen. Aikansa kutakin, mutta lopettamisen kanssa en enää uutta taistelua halua käydä.
 

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
Onko porukka käynyt Haaparannassa nuuska kaupoilla lähiaikoina? Pitäs loppuviikosta käydä siellä, pysäytteleekö ne näin poikkeusaikana rajalla mennen tullen, vai onko vaan perinteisesti "satunnais" tarkastuksia palatessa.
Kävin muutama viikko sitten. Mennessä tulli kysyi mihin matka ja kerroin, että olen menossa hakemaan nuuskaa. Tulli pyysi nähdä henkkarit ja toivotti hyvää matkaa. Takaisin tullessa tarkistettiin henkkarit uudelleen.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt olen 8 kk ajan ollut absolutisti nuuskan suhteen, edeltävää käyttöä ehti kertyä noin 40 vuotta.

Lopettaminen oli tuskallista kahden viikon ajan. Mielessä oli Lennonin kappale Cold Turkey, siinä käsitellään muiden aineiden vieroitusoireita.
Saako kysyä että minkä verran meni päivä/viikkotasolla ennen lopettamista?
 
H

Hidas_ja_kankea

Saako kysyä että minkä verran meni päivä/viikkotasolla ennen lopettamista?

Säännöllisesti 1 prk/vrk xtra vahvaa. Poikkeustilanteissa seurassa ja juomien kera 2 purkkia.

Muutaman kerran yritin loiventaa vähemmälle, mutta karkasi aina viikon kuluessa ennalleen.

Ainoa asia mistä katson omanneeni addiktion. Aikanaan oli korvike savukkeille.
 

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
Säännöllisesti 1 prk/vrk xtra vahvaa. Poikkeustilanteissa seurassa ja juomien kera 2 purkkia.

Muutaman kerran yritin loiventaa vähemmälle, mutta karkasi aina viikon kuluessa ennalleen.

Ainoa asia mistä katson omanneeni addiktion. Aikanaan oli korvike savukkeille.
Mulla menee saman verran ja olen kokeillut vähentää käyttöä. Käy aina samalla tavalla kuin sinulla, että viikon jälkeen ollaan samassa tilanteessa. Ainut mahdollisuus on lopettaa kerta laakista kuin seinään. Pisin aika nuuskaamatta (myös ilman nikotiinia) on viime talvelta 1,5kk. Ei ollut edes niin paha. Sitten jurripäissään ostin kiekon ja aamulla vielä ajattelin, että käyttää kiekon loppuun.... Noh, tällä hetkellä kiekko menee per vrk, oli löysää tai pussia.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Mulla menee saman verran ja olen kokeillut vähentää käyttöä.
Olen saanut oikeasti jo lopetetuksi aikanaan (pariksi vuodeksi ilman nikotiinia) ja se onnistui helposti, kun totutti ensin väkisellä laihempaan ja laihempaan nössiin. Sitten pari viikkoa lakun makuista Nicorettea ensin 4mg viikko ja sit 2mg viikko (että sai maksaa itsensä kipeäksi ja vatsan sekaisin) ja kappas, eipä ollutkaan niin raskasta kuin aikaisempi yritys lopettaa kerrasta.

Päälle neljänneksen vuosisadasta tullut käytettyä ja vois kait tämän oikeastaan turhan harrastelun lopettaakin. Tsemiä vaan kaikille koetykseen. Itsellä levesi se lopetus käsiin, kun ylimielisesti ajattelin, ettei se yksi nyt haittaa, näin vuosien jälkeen. Sitä paranee vältellä.
 

JusuPlus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KeuPa HT, Kiekko-Espoo
Mä olen käyttänyt SnusOutletia jo pidemmän aikaa. Odens 26,95€/pötkö ja kaupassa saa asioida rauhassa ilman jonottamista. Tavara on tuoretta, tällä hetkellä taskussa kaksi viikkoa sitten valmistettua tavaraa.

Rajallla tosiaan satunnaisia sivuunottoja ja tarkastuksia, mutta ainakaan itselläni ei ole mitään ongelmia ollut kuin pari kertaa nyt kesällä tuli käytyä, viimeksi viikko sitten.

Täytyypä käydä tuolla Snusoutletissa pyörähtämässä, näytti ainakin olevan Skrufia, Knoxia ja Odensia joita yleensä mukaan tarttuu. Iso plussa myös jos saa rauhassa asioida, kun ajat on mitä on.

Kiitos ja kumarrus vinkeistä!
 

JusuPlus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KeuPa HT, Kiekko-Espoo
Haaparannan puolella pyörähdetty. SnusOutletille vahva suositus, jos haluaa rauhassa asioida, ainoina asiakkaina saatiin ostokset tehdä. Ruotsiin mennessä kukaan ei kysellyt mitään ja takaisin tullessa ajokortin näyttö riitti rajamiehille. Tulli oli rajamiesten jälkeen kytiksellä, mutta yhtään autoa eivät pysäyttäneet. Ruostissa viivyin about 15 min.

Snusoutletin hintoja tuotteista mitä mukaan tarttui:
-Odens Cold dry 27,50€
-General Onyx Silver Vit 28,90€
-Knox Slim Original/Blue 22,90€
-Offroad frosted White dry 19,90€
-Kapten Enbär Vit 19,90€
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vielä on nuuskaa ihan hyvin pakastimessa, mutta olen silti lähdössä huomenna risteilylle hakemaan täydennystä. Ensisijainen syy on se, että jos korona ottaa syksyn mittaan lisäkierroksia, niin oletettavasti risteilyt laitetaan taas tauolle, on siis mentävä nyt kun pääsee. Toinen syy on, että sain pintapuolisella kyselykierroksella kerättyä hyvän tilauksen ja sellaiseen hintaan, että senkin puolesta kannattaa käydä Tukholmassa kääntymässä. Myyjän markkinat tällä hetkellä, kun esim. tolpasta irtoettania saa 70 euroa heittämällä ja tolpasta Oden'sia 80 euroa. Laskeskelin, että helposti ostan "hauilla" omat nuuskat ja jää vielä nannarahaakin.

Laivaan mennessä ja maihin palatessa ei tarvitse turvaväleistä huolehtia, kun liikuntavammaisena pääsen laivaan ennen muita matkustajia sieltä tullin kautta "väärään" suuntaan kulkemalla, ei tarvitse edes mennä lähtöaulaan saakka. Takaisin tullessa saattaja hakee meikän hytistä vasta sitten, kun muut ovat laivasta jo ulostautuneet.

En ihan kamalasti koronaa pelkää, mutta turhia riskejä tietenkin vältän. Silja ei tällä hetkellä päästä svenskejä risteilemään Baltic Princessille ollenkaan, mikä hyvä onkin. Suunnitelmissa on suunnistaa nuuskakaapille heti keskiviikkoaamuna kello 7 (*e* vai olisiko ollut 6.30, heti kuitenkin kun nuuskaa saa ostaa). Ajattelin että kaupassa tuskin silloin mitään yleisöryntäystä on, joten turvaväleistä huolehtiminen ei varmaankaan ole mahdotonta. En tiedä mahtaako ko. risteilylle edes kovin paljon ihmisiä tulla, mutta ajattelin silti viettää matkan pääasiassa hytin suojissa. Joku hyvä kirja matkalukemisiksi, niin siinähän tuo mennee.
 
Viimeksi muokattu:

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vielä on nuuskaa ihan hyvin pakastimessa, mutta olen silti lähdössä huomenna risteilylle hakemaan täydennystä. Ensisijainen syy on se, että jos korona ottaa syksyn mittaan lisäkierroksia, niin oletettavasti risteilyt laitetaan taas tauolle, on siis mentävä nyt kun pääsee. Toinen syy on, että sain pintapuolisella kyselykierroksella kerättyä hyvän tilauksen ja sellaiseen hintaan, että senkin puolesta kannattaa käydä Tukholmassa kääntymässä. Myyjän markkinat tällä hetkellä, kun esim. tolpasta irtoettania saa 70 euroa heittämällä ja tolpasta Oden'sia 80 euroa. Laskeskelin, että helposti ostan "hauilla" omat nuuskat ja jää vielä nannarahaakin.

Laivaan mennessä ja maihin palatessa ei tarvitse turvaväleistä huolehtia, kun liikuntavammaisena pääsen laivaan ennen muita matkustajia sieltä tullin kautta "väärään" suuntaan kulkemalla, ei tarvitse edes mennä lähtöaulaan saakka. Takaisin tullessa saattaja hakee meikän hytistä vasta sitten, kun muut ovat laivasta jo ulostautuneet.

En ihan kamalasti koronaa pelkää, mutta turhia riskejä tietenkin vältän. Silja ei tällä hetkellä päästä svenskejä risteilemään Baltic Princessille ollenkaan, mikä hyvä onkin. Suunnitelmissa on suunnistaa nuuskakaapille heti keskiviikkoaamuna kello 7 (*e* vai olisiko ollut 6.30, heti kuitenkin kun nuuskaa saa ostaa). Ajattelin että kaupassa tuskin silloin mitään yleisöryntäystä on, joten turvaväleistä huolehtiminen ei varmaankaan ole mahdotonta. En tiedä mahtaako ko. risteilylle edes kovin paljon ihmisiä tulla, mutta ajattelin silti viettää matkan pääasiassa hytin suojissa. Joku hyvä kirja matkalukemisiksi, niin siinähän tuo mennee.

Samoja suunnitelmia täälläkin, mutta pääsen reissuun vasta sunnuntaina. Toiv. silloin ei oo jo liian myöhäistä, kun vauhti tuntuu kiihtyvän koko ajan ja rajoituksia alkaa taas pukkaamaan. Toisaalta hyvä näin, että tartuntamäärien kasvuun puututaan heti eikä kuukauden päästä.
Työkaveri oli ollu lauantaina nuuskareissulla Galaxylla ja oli kertomansa mukaan ensimmäistä kertaa joutunut jonottamaan Tax freehin. Hyllyissä kuitenkin oli tavaraa ollu ihan hyvin. Alkuperäinen suunnitelma oli lähteä maanantaina reissuun, jolloin vois kuvitella olevan hieman rauhallisempaa, mutta olosuhteiden pakosta joudutaan lähtemään jo sunnuntaina. Jos kuitenkin veli @Trenchtown voisi päivittää tilanteen, kun olet reissun tehnyt. Tilanne kun tuntuu vaihtelevan lähes päivittäin.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos kuitenkin veli @Trenchtown voisi päivittää tilanteen, kun olet reissun tehnyt. Tilanne kun tuntuu vaihtelevan lähes päivittäin.
Olin ajatellutkin jonkinmoisen yhteenvedon tänne näpytellä, luultavasti suoraan laivalta. Jos kaikki menee kuten Strömsössä, olen kahdeksaan mennessä ostokset suorittanut ja aamupalan nykäissyt. Sen jälkeen ajattelin vetäytyä hyttiin lusimaan, enköhän siinä vajaan 12 tunnin aikana ehdi jonkun paskaraportin ilmoille räpsäyttämään.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olin ajatellutkin jonkinmoisen yhteenvedon tänne näpytellä, luultavasti suoraan laivalta. Jos kaikki menee kuten Strömsössä, olen kahdeksaan mennessä ostokset suorittanut ja aamupalan nykäissyt. Sen jälkeen ajattelin vetäytyä hyttiin lusimaan, enköhän siinä vajaan 12 tunnin aikana ehdi jonkun paskaraportin ilmoille räpsäyttämään.

Ehkä muistan väärin, mutta näin korona-aikaan Galaxyn kauppa taitaa aueta vasta klo 10. En tiedä, mitä siinä sitten hyödytään, jos avaamista siirretään tunnilla ja ovella on törkeä jono. Mun viime laivareissu on helmikuulta, jolloin koronaa ja siitä uutisointia vähän vielä naureskeltiin, mutta nyt puolen vuoden jälkeen ajat ovat vähän toiset.. Kuulopuhetta siis tää kaupan avautuminen vasta kympiltä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ehkä muistan väärin...

Ihan oikein muistat, mutta mä menen siis Baltic Princessille, eli 23 h risteilyä pukkaa. Viimeksi olin Galaxylla eikä kiinnosta kokea sellaista "nuuskaryntäystä" enää uudestaan. Uskoisin menon kaupassa olevan paljon rauhallisempaa, kun iltalaivalla menee ja suorittaa nuuskaostokset aamulla ennen kuin paatti on Stokiksessa.

Onnistuuko siis piknikristeily ihan tuosta vaan? Mietin vaan kun ei ole pitkä aika siitä, kun Silja ilmoitti, ettei toistaiseksi päästä ruåtsalaisia risteilemään Baltic Princessille. Mielestäni siinä samassa jutussa sanottiin, että suomalaisia ei vastaavasti päästetä Galaxylle, että pidetään kansat toistaiseksi niin erillään kuin mahdollista. Voin kyllä muistaa väärinkin.

*e* tässähän tämä, muistin siis väärin. Svenskit eivät pääse risteilemään Baltic Princessille, finskit pääsevät molemmille paateille: Tallink Silja keskeyttää risteilyjen myynnin Tukholmassa Baltic Princess -alukselle: "Haluamme eristää ruotsalaiset ja suomalaiset toisistaan"
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ihan oikein muistat, mutta mä menen siis Baltic Princessille, eli 23 h risteilyä pukkaa. Viimeksi olin Galaxylla eikä kiinnosta kokea sellaista "nuuskaryntäystä" enää uudestaan. Uskoisin menon kaupassa olevan paljon rauhallisempaa, kun iltalaivalla menee ja suorittaa nuuskaostokset aamulla ennen kuin paatti on Stokiksessa.

Onnistuuko siis piknikristeily ihan tuosta vaan? Mietin vaan kun ei ole pitkä aika siitä, kun Silja ilmoitti, ettei toistaiseksi päästä ruåtsalaisia risteilemään Baltic Princessille. Mielestäni siinä samassa jutussa sanottiin, että suomalaisia ei vastaavasti päästetä Galaxylle, että pidetään kansat toistaiseksi niin erillään kuin mahdollista. Voin kyllä muistaa väärinkin.

Ei olla vielä matkaa lopullisesti ostettu ja vähän pelästyinkin viestis luettuani, joko piknik-risteilyitäkin on alettu rajoittamaan, mut toistaseks vielä noita myivät, kun äsken tsekkasin. Toki tässä on vielä viikko aikaa ja paljon ehtii tapahtumaan.
Nyt kuin sanoit, niin voishan toi kokoristeilykin olla ihan kiva lauantai-iltalähdöllä. Se vaan, ett se takastulopäivä on vaan niin vitun pitkä ja raskas, kun eihän siellä laivalla oo juurikaan mitään tekemistä, jollei sit dokaile koko matkaa. Sekin on aika raskasta ja vaatii veronsa. Nyt on kuitenkin luvattu tosi hienoa keliä sunnuntaiks, joten olishan se mukava köllötellä koko päivä kannella seitinohkaisessa aurinkoa ottaen.
Btw, siitä on aikaa, kun oon koko risteilyn tehnyt, niin myyvätkö snuussia vielä Tukholmasta lähdön jälkeen vai pitääkö shopissa käydä ennen Tukholmaan saapumista?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös