Sinulla taas on tapana kirjoitella aika vahvoja mielipiteitä ilman tietämystä.
Ihan verkkokauppaa plaraamalla huomaat, että esim. sisäänrakennettu HSDPA ei ole vakiokamaa noin halvoissa miniläppäreissä. USB-tikun kanssa joutuu siis pelaamaan. Kerrotko vielä, että mistä tuon hintaisesta läppäristä löytyy HDMI-ulostulo, jolla voit vaikka katsella leffoja HD-tasoisena kotiteatterista? Okei, tuosta löytyy myös kovalevyä koneen pudotessa suojaava kiihtyvyysanturi, joka on yleensä hintavimpien läppäreiden ominaisuuksia. Pieni juttu, mutta miniläppäriä usein käytetään jossain muualla kuin pöydällä.
Eipä löydy vastaavaa akun kestoa tuolla prosessorilla varustetuista koneista. Summa summarum, kyllä tuolle korkeammalle hinnalle löytyy perusteita. En edelleenkään ota kantaa, että onko hinta liian korkea. Samoissa mennään esim. Sonyn laadukkaiden miniläppäreiden kanssa.
En usko, että Meego tulee ihan heti miniläppäreihin, kyseessä on mielestäni ennemminkin korkeintaan tablet-tasolle saakka kelvollinen käyttöjärjestelmä. Jonkinlaista synergiaa (uuh...) Nokia pystyy hyödyntämään Qt:n avulla, eli sama koodi pyörii mobiililaitteissa, tableteissa sekä läppäreissä.
Heh, pata kattilaa soimaa.
Aivan ja sinä et taas käsitä ollenkaan kokonaiskuvaa Nokiasta, toisin kuin luulet, mutta mitä siitä. Tekniikan tietämys ei ole sama asia kuin ymmärtää Nokia yhtiönä verrattuna muihin saman alan yhtiöihin. Kaikilla meillä on heikkoutemme, myös sinulla. Etkä käsitä metodiani. Saan vastauksen ja uutta tietoa, kun tahallaan kärjistän kirjoituksiani. Joskus tietysti olen vain väärässä, so what. On ihan lapsellista haluta olla aina itse oikeassa.
Ok, hdmi-liitäntä puuttuu oikeastaan kaikista muista miniläppäreistä, mutta omaan miniläppäriini voi liittää ulkoisen usb-dvd-aseman ja se pyörittää omalla pikku ruudulla dvd-elokuvia ihan yhtä hyvin kuin oikea dvd-laite. Siinä on myös sisäinen sim-korttipaikka ja 3g-yhteys pelaa ilman mokkulaa ja se miniläppäri maksoi puolet Bookletin alkuperäisestä hinnasta. Päivitin myös muistin 2 megaan, joka on iso ero Bookletin 1 megan muistimäärään toimivuuden kannalta. Maksoi 50 euroa lisää. Minulla on myös 500 euron hintainen oikea kannnettava, jossa on hdmi-liitäntä, dolby digital-äänet, 4 gb muistia ja 17-tuuman ruutu, ym. herkut, kuten polttava dvd-asema. Missä tässä on markkinarako sille, että Nokian Booklet 3g olisi muuta kuin ihan niche-tuote kalliimpana kuin tuo oikea kannettavani. Booklet on ison firman tyhjänpäiväistä kukkoilua, että kyllä mekin osataan tehdä miniläppäri. Paljonkohan niitä on oikeasti Nokia saanut kaupaksi. Jos Sony hinnoittelee tuotteensa pölkkypäisesti, niin nekö sitten on hyvä esimerkki Nokiallle hinnoitella omat tuotteet. Halpispuhelimien kunkku Nokia on muka sellainen brändi, joka sitten miniläppäri-puolella tuo vain todella hintavan mallin myyntiin, hah-haa.
Aivan, mehän ollaan kavereita, kun kettuillaan toisillemme. : ) Eikö se ole kaveruuden merkki, ettei tarvitse jauhaa turhanpäiväistä "onpas kaunis ilma, lässytystä". Tosin ihan sama minulle ollaanko kavereita vai ei, senkin kovapäinen nulikka. : )