Tuosta lainaamastani mielipiteestäsi, ettet usko paremman kameran olevan kilpailuetu Nokialle, olen täysin erimieltä ja vieläpä hiukan samalla perusteella, minkä vuoksi iPhone on kepittänyt kilpailijansa muihin verrattuna teknisesti paskalla tuotteellaan. Kyse on yksinkertaisesti käytön helppoudesta. Uskon kuuluvani suureen enemmistöön, joka tykkää räpsiä valokuvia hauskoista tilanteista jos kamera sattuu olevan helposti saatavilla, mutta erikseen sitä ei jaksa alkaa raahata kuin häihin ja hautajaisiin, jos sinnekään, noin karrikoidusti ilmaistuna. Mutta jos ja kun kännykkäkameralla saa jo todella hyvälaatuisia kuvia, niin kyllä motivaatio meillä sunnuntaivalokuvaajilla varsinaisen kameran mukana kuljettamiselle tipahtaa lähelle nollaa tai oikeastaan sen alapuolelle. Ei teitä järkkäri-ihmisiä ole kuitenkaan kuin yksi viidestäkymmenestä... Minä varmasti monen muun tavoin olen tuskaillut sitä, että vaikka esimerkiksi nykyisellä puhelimellani tuleekin jo riittävän kelvollisia kuvia päivänvalossa, niin sisätiloissa ja pimeässä kuvaamiseen laatu ei ole ollut vielä riittävä, vaikkei aivan toivotonkaan. Sama juttu on myös ainakin tyttäreni iPhone 4S kanssa. Nyt kun Nokialta vihdoinkin on sellainen tuote saatavilla jolla saa riittävän hyviä kuvia (eikä pelkästään still kuvia, vaan myös videokuvaa hyvällä audiotallennuksella) kaikissa olosuhteissa, niin satavarmasti tulen sellaisen puhelimen ostamaan, jos hinta pysyy yhtään järkevän rajoissa (ei siis ainakaan ylitä iPhonen hintaa). En millään jaksa uskoa, että olisin tämän asian kanssa yksin, mutta lähitulevaisuus näyttää kumpi on tässä oikeassa. Eikä Nokian Pureview systeemiä tarvitsekaan verrattuna järkkäreihin, vaan hintaluokan 200-400 dollaria pokkareihin. Niille se pärjää jo helposti! Näin sen itse näen ja koen!