Juu, kyllä Apple ja Google varmaan vapisevat, kun Nokialla on tällainen killeri. Maailmanvalloitusta voi tietysti hieman hidastaa se, että
Nokia on julistanut alustan liki kuolleeksi jo ennen myyntiintuloa. Linkki vie Tietokone-lehden blogiin.
Kyllä tuolla puhelimella sen 2v kestää, tuli uusia MeeGo-puhelimia tai ei. Kuollut alusta -jankkaaminen ei vie sitä tosiasiaa pois, että N9:n UI on valovuosia muita edellä.
Muutama lainaus blogista:
"Sovellusvalikko, yksi kolmesta päänäkymistä, on N9:n käyttöliittymän heikkous. Se on pitkä lista kuvakkeita, joita ei voi järjestää alikansioihin."
Niin, iOS:han on ihan paska, kun sitä ei voi muokata mieleisekseen.
Mun Androidissakaan ei pysty myöskään järjesteleen alikansioihin. Ei ole haitannut päivääkään.
"Jään kuitenkin kaipaamaan Android- ja Symbian Belle -tyyppisiä widgtejä ja pikatoimintoja eri palveluihin."
Widgettienhän piti olla älyluurien käyttisten nykypäivä ja tulevaisuus?
Niin, tuo N9:n feedisivu johon päviittyy uutisvirta on kyllä itsessään jo monta widgettiä samassa; facebook, twitter, rss-feedit, jne. Loistava keksintö. Mulla on Androidilla tällä hetkellä käytössä kaksi widgettiä, twitter ja pika-asetuspalkki.
Web-selain... ilman Adobe Flash -tukea sivujen latailu on kevyempää.
Jep, mutta iPhone on hanurista, kun se ei tue Flashia.
HTML5 valtaa alaa pikkuhiljaa, mutta kauan kestää ennen kuin Flash on syrjäytetty. Jonkin verran tulee flash-videoita katottu selaimella, mutta ilmankin ehkä pärjäisi?
Selain on toiminnoiltaan karsittu, esimerkiksi suosikkilinkkien listaa tai välilehtiä ei ole
Onpa todellinen killeriselain. Pakko saada.
Muistaakseni N9:n kirjainmerkit ilmestyy samaan listaukseen jossa softatkin on kuvakkeina. Kelpaa mulle oikein hyvin. Välilehdet on olemassa, näkyvät multitaskingissa omina ruutuinaan.
Esimerkiksi Facebook-sovellus on MeeGossa jo nyt vanhentunut, joten mahtaako siitä tulla parempaa versiota?
Varmaan tämä on vain tilapäistä ja sovellusten kehittäjät ymmärtävät, että N9 on todellinen killeri ja päivittävät vanhoja ja koodaavat uusia jatkuvasti markkinoille. Pakkohan se on, kun porukka kilvan luopuu iPhoneistaan ja Android-luureistaan.
On tullut käytettyä Facebook-sovellusta sekä iOS:lla että Androidilla, paskaa molemmilla puolilla. Nopeammin hommat sujuu kun käyttää selaimen kautta. Facebook-sovellusta tarvii ainoastaan kuvien lähettämiseen SoMeen.