Tuollaiset erilaisiin palveluihin tarkoitetut lahjakortit ovat omastakin mielestäni myös ihan ok, koska niitä kuitenkin tarvitsee tai ne voivat tuottaa iloa ja lahjan saaja ei kuitenkaan välttämättä itse muuten edes menisi esimerkiksi johonkin teatteriin tai hierojalle. Lahjakortin saadessaan voi mennä ja saada elämyksiä eli ne toimivat varsin hyvin lahjoinakin.
Minusta lahjakorttia ostettasessa tulee kyllä olla jonkinsortin tuntuma siitä, mitä antaja mahdollisesti kaipaa tai mistä hän unelmoi. Tässä suhteessa lahjakortin antajan on syytä olla hiukan kärryillä siitä mihinkä ne rahansa kannattaa pistää, turha ostaa kylpyläviikonvaihteelle lahjakorttia jos on vähänkään epäilys siitä, että lahjan saaja ei pahemmin välitä oleilusta tungokseen saakka ahdetuista kylpylöistä. Mutta tietty esim. joku muu hierojalle tai kasvohoitoon annettava lahjakortti voi olla ihan päteväkin juttu, kunhan kasvohoidolla/kosmetologiajalla ei vihjailla sitä, että toisen pitäisi tehdä ulkonäölleen jotain.
Minä arvostan lahjana enemmän sitä, että saan vaikka niitä tylsiä lahjakortteja, kuin että minulle ostetaan jokin kippo, jolla en tee hevon helvettiäkään. Ja kun ei lähipiirissä ole lapsiakaan, niin ei tarvitse näytellä tyytyväistä siitä, että saa jonkun töherroksen joululahjaksi.
Mutta kaiken kaikkiaan olin tyytyväinen tämän joulun lahjoihin, mitään en olisi kaivannut lisää, tai no muutama miljoona kyllä lämmittäisi mukavasti mutta kun ei ole miljönäärejä suvussa, sellaisista saa vain haaveilla.
vlad.