No mitäs pukki toi?

  • 228 564
  • 1 620

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Edit. Sisko toi huikean lahjan! Roudasi helvetin ison laatikon olohuoneeseen, kurkistin sisälle josta löytyi bengalirotuinen uroskissanpentu hiekka-astian sisältä! Siihen päättyi yksinäiset yöt NHL matseja katsellessa. Huhhuh.

Voin vaan kuvitella, miten hieno juttu tuo on jos olet yksinäisyydestä kärsinyt :)
 

scholl

Jäsen
Hei kertokaahan jatkoaikalaiset, että olenko jotenkin outolintu, kun tuo käteisen antaminen/saaminen ei kuulu jouluuni, eikä se mielestäni edes kuulu siihen? Tokihan se on siinä mielessä hyvä, että voi ostaa sillä sitten mitä haluaa, mutta....

Ei munkaan mielestä kuulu. Mä sain jotain lahjakortteja, mutta vitun järkeä niissä on. Voin ostaa itse lahjakortteja tai hakea cash bankomatista, jos haluan. Vaatii paljon enemmän perehtyneisyyttä ostaa itse joku järkevä lahja.

No sain muutamia mieluisia juttuja. Ehdottomasti tärkeimpinä monosuojat, kun pakkasta on simona. Sen lisäksi sain mm. Doyle Brunson - Pokerin Kummisetä -kirjan. En hirveästi seuraa pokeria, mutta jonkun verran katsonut lähetyksiä ja vaikuttaa mielenkiintoiselta äijältä. Sain myös muuta kirjallisuutta, makeisia kuten varmaan jokainen (vihreitä kuulia, konvehteja...), Alkon juomia, partageelejä (mikä on ihan hyvä myös, koska ne kuluvat aina). Mitään teknisiä vempaimia jne. en tahtonut tänä vuonna, koska en oikein osaa varmuudella sanoa muutanko täältä pois jonnekin ulkomaille vai en, joten pyrin tällä hetkellä minimoimaan ylimääräisen krääsän kerääntymisen.

Mitä enemmän ikää tulee niin sitä enemmän sitä tosiaan arvostaa sitä, jos joku on nähnyt vaivaa ja ostanut jotain mikä sopii saajalle hyvin. Joku lahjakortti on aika "halpa" ratkaisu. Ostaja pesee kätensä lahjamarkkinoilla.
 

scholl

Jäsen
kun ihmisten perustarpeita (esim. juomakelpoista vettä, riittävästi ruokaa tai kohtuullistakaan terveydenhuoltoa) ei pystytä miljardeille ihmisille maailmalla tarjoamaan.

Niin no kysymys on kai siitä, että et ole ehkä nussinut liikaa. Joka liikaa sikiää niin kuoleekin helpommin. On olennaista se, että siellä missä väestöä liikaa kasvatetaan, sitä myös riittävästi harvennetaan. Ei hyvinvointia riitä 6 miljardille ihmiselle. Puolet siitä olisi korkeintaan sopiva väkimäärä.
 

scholl

Jäsen
Tuo on muuten helkkarin vaivaannuttavaa kun itse on todella sopinut ettei mitään osteta ja silti toisilla on lahjoja ja itse olet olettanut, että sopimuksesta pidetään kiinni.

Kuka tekee noin typeriä sopimuksia. Herää kysymys, että onko henkilö oikeustoimikelpoinen vai pitäisikö julistaa holhouksenalaiseksi.
 

Masentaja

Jäsen
Tänävuonna allekirjoittanut sai seuraavaa:

-Nintendo Wiille NHL Slapshot pelin (vanhemmilta)
-Garmin GPSMAP 62S käsigpslaitteen (appivanhemmilta)
sekä vaimon kanssa yhteisen lahjan, kattilasarjan.

Eli vain se, mitä tarvitsee. Tuo appivanhempien lahja, oli jotain mitä ei olisi uskonut todeksi että voi tapahtua, KIITOS heille siitä. Tarpeeseen tuli.

Tuo peli Wiille on todella huippu.

Itse annoin tasan yhden lahjan, kummipojalle pari pilettiä kiekkopeliin ja popparirahaa vähän.

Kaveripiirissä sovittiin, että lahjoja ei hommata. Tässä alkaa ikää olemaan sen verran, että joulu ei ole sitä tavarapaljoudessa kierimistä. Oli todella mukava vaikkakin väsynyt päivä, viimeyö meni yhteiskunnallisesti merkittävän harrastuksen parissa. Silti ole tyytyväinen. Valitettavasti en päässyt mummoa tänään moikkaamaan, oli pakko nukkuakkin mutta huomenna mummia moikkaamaan.

Hyvää joulua. Kosketelkaa toisianne.
 

scholl

Jäsen
En vaan mitenkään voinut tajuta että joku sellaisen summan ihan "Ilmaiseksi" antaisi tuosta vaan...

Mitä "ilmaiseksi". Eikö mummo ole kuitenkin sukua? Noi raha-asiat riippuu henkilön iästä. Joskus lapsena raha tuntuu paljolta, mutta aikuisena sellaista ei kaipaa. Ja rahan arvo on muuttunut. Kun sain joskus 25 tai 30 vuotta sitten pari tonnia markoissa vaarilta niin se tuntui paljolta. Nykyään sillä ei saisi enää mitään. Pari kauluspaitaa korkeintaan. Sellaista summaa ei nykyään edes huomaa.
 

manager3

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Yllättävän paljon

Niin, taas kerran oli sovittu perheen kesken ettei aikuisille mitään, mutta eipähän nuo koskaan toteudu:

Ässä-arpa --> lisäarvontaan mennään
Suklaa konvehteja --> ananas-appelsiini HYI! Mutta menevät tässä viinin kanssa kuitenkin mukavasti alas.
Jari Tervon kirja --> aina on mukava lueskella
Yöpuku --> perussettiä
"Metallilenkki-peli" --> erotellaan metallilenkkejä toisistaan ja pistetään takaisin, yllättävän mukavaa.
Lahjakortti vaatekauppaan --> taas oli tähänkin liikaa rahaa tuhlattu, mutta hyödyllinen kuitenkin.

Parasta kuitenkin katsella nuorempien temmellystä ja innostusta saaduista paketeista.
 

scholl

Jäsen
Ikätoverini varmasti muistavat, miten suuri juttu Matchbox-autot olivat aikanaan. No, ne ei ole enää mitään. Hotwheels on nyt Se Juttu.

En usko tuohon. Matchbox on kaikista kestävin pikkuauto. Mulla oli skidinä sellainen itse rakennettu rata, jossa oli niin suuri alamäki ja autot ajoivat aina toisiaan päin ja tietyissä solmukohdissa niitä putoi sitten tueksi laitetuihin roskakoreihin. Matchbox oli ainoa merkki, joka kesti. 100 auton ketjukolareissa muun merkkiset autot hajosivat aika helposti. Pyörät eivät pyörineet. Top Gearinkin äänestyksessäkin ihmiset olivat äänestäneet Matchboxia vaikka kuinka mikä automerkki on tehnyt parhaat autot. Oi sitä aikaa kun pääsi R-Kioskille valitsemaan uuden Matchboxin itselleen. En kertakaikkiaan usko, että joku olisi parempaa laatua.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Meinasin jäädä tänävuonna ilman lahjoja, pukki kävi kolkuttelee ikkunaan ja sitten kun oven avasi niin häippäsi kun kuulema väärä talo :DDD melkein itku tuli silmään näin pienelle pojalle kuten minä olen.

Mutta onneksi lahjat oli ilmestynyt sillä aikaa kun oli saunassa kuten melkein edelliset 20-vuotta niin ei tarvinnyt pettyä.

Tänävuonna saldo oli hyvä vaikka mitään en pyytänyt paitsi tuota yhtä levyä.

-Martti servo & Napander - Kestävällä pohjalla LP + muita lp levyjä.
- Wii pelikonsoli johon ei ole tosin yhtään peliä paitsi mukanat tullut, mutta upee ihka aito formula tuli mukana joten joku ajopeli pitänee ostaa kuva formulastani
- rahaa n. 50 euroa
- Suklaata
- Hienot zeebra bokserit ja toiset bokserit myös
-
 

Bobcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kuka tekee noin typeriä sopimuksia. Herää kysymys, että onko henkilö oikeustoimikelpoinen vai pitäisikö julistaa holhouksenalaiseksi.

Siinähän julistat minut holhouksenalaiseksi ja oikeustoimikelvottomaksi. Nyt oli kuitenkin sovittu sekä exän, että hänen sukunsa ja äidin ja muun oman suvun kanssa, että lahjoja ei osteta. Takana kuitenkin tältä syksyltä ero, joka on sujunut hyvin sopuisasti, mutta kuitenkin tiedän, ettei minulla tai exällä ole juuri ylimääräistä rahaa lahjoihin laitettavaksi.

En minä niin pahasti edes vaivaantunut kun sain exältä bokserit (olen itse tukenut häntä rahallisesti) tai ex-anopilta patalapun ja -kintaan (tulevat uuteen kämppään tarpeeseen ja osti tyttärelleen saman setin). Ja joulupöytään ex-anoppi minut nimenomaan kutsui. Oikeastaan suurimpana yllätyksenä tuli se ruuan määrä, jota laittoi minun mukaani.

Hieno aatto kuitenkin. Ainoana miinuksena, että tullessa tänne exän talolle huomattiin, että vesiputket on jäässä. Sulatushommia huomenna tiedossa siis.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
En usko tuohon...

Olet oikeassa :D Matchboxit ovat parhaita, sillä ovat tasan tarkkaan ainoita, jotka ovat oikeasti kestäneet isältä pojalle. Vain koottavissa Matchbox häviää rumasti. Miksihän tämäkin oli nyt niin tärkeä ilmoittaa? Ehkä siksi, että omat mukulat ovat tosiaan kiidättäneet samaa pikkuautoa pitkin mattoja, kuin Sinnerkin.

Ps: Alkoi tehdä mieli koota koottavia! On tehnyt ennenkin, mutta maksavat nykyään yhtä paljon, kuin oikeat Spitfiret ja Zerot saatana.
 

Masentaja

Jäsen
Ainoana miinuksena, että tullessa tänne exän talolle huomattiin, että vesiputket on jäässä. Sulatushommia huomenna tiedossa siis.

Oleppa sitten varovainen, ettei joululahjana pala koko talo. Se ei ole ihan 1 eikä 2 taloa, jotka on putkia sulattamalla poltettu. Jopa kuumailmapuhallin riittää siihen että lämpö johtuu putkia pitkin sytyttäen eristeet. Ohessa pari linkkiä Savon Sanomiin: Linkki ja Linkki2 .
 

Bobcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Oleppa sitten varovainen, ettei joululahjana pala koko talo. Se ei ole ihan 1 eikä 2 taloa, jotka on putkia sulattamalla poltettu. Jopa kuumailmapuhallin riittää siihen että lämpö johtuu putkia pitkin sytyttäen eristeet. Ohessa pari linkkiä Savon Sanomiin: Linkki ja Linkki2 .

Ei ei...kyllä nää hommat on hanskassa. Ihan kuumalla vedellä putket on tarkoitus sulattaa. Oikeastaan tuttua hommaa jopa, valitettavasti. Kukaan ei kuitenkaan tuonut exälle lahjaksi sitä sähkövastusta.
 
Missään nimessä ei kannata liekin kanssa heilua ja sulatella putkia. Jos putket ovat jäässä niin kannattaa, joko höyryttää tai sähköisellä vastuksella noita sulatella. Yleensä taloon tuleva vesijohto on vaan jäässä, eikä sinänsä sulatuksella ole mitään hirveitä hyötyjä.

EDIT. Näköjään kokenut konkari jo kyseessä! :)
 

Outsider

Jäsen
Villasukat, suklaata ja joku pyyhe setti, sekä siskoilta Vince Neilin kirja ja jotain shampoota & hoitoainetta. Aika yllättäviä lahjoja kaiken kaikkiaan siis tänäkin vuonna, mutta eihän näistä pidä valittaa, varsinkaan kun ei ole mitään toivonut. Kirja oli mukava yllätys ihan senkin takia, että osui kerralla semmonen mitä ei jo hyllystä löydy.


Itse ostin itselleni Fenderin Stratocasterin, lennot New Yorkiin ja liput pariin NHL- ja NBA-matsiin.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Itse ostin itselleni Fenderin Stratocasterin, lennot New Yorkiin ja liput pariin NHL- ja NBA-matsiin.
Kas sattumaa. Itselleni pukki toi tohtoroidun Telecasterin, Seymour Duncanin mikeillä. Pukkia oli tosin avitettu speksien suhteen. Mukavaa että pukki osaa nämä hommat. Vaikka kyseessä ei ole punainen Muddy Waters Telecaster, niin aika kivasti lähtee Morganfieldin soundi. Tähän pitää perehtyä lisää.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Kas sattumaa. Itselleni pukki toi tohtoroidun Telecasterin, Seymour Duncanin mikeillä.

Humbuck(er)! Mulla on ollut kädessä 50-luvun lopun Les Paul, ja häviää about joka suhteessa esim. 80-luvun halvemmillekin Jacksonin jenkkikepeille. Jos retro on se juttu, niin sitten ;)

Styrkkarista se on kiinni ( tai soittajasta) , ei siitä viulusta.

Edit: Telecaster on kyllä hyvä keppi. Itsellänikin on :)
 

manager3

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Leikeistä ja "leikeistä"

Olet oikeassa :D Matchboxit ovat parhaita, sillä ovat tasan tarkkaan ainoita, jotka ovat oikeasti kestäneet isältä pojalle. Vain koottavissa Matchbox häviää rumasti. Miksihän tämäkin oli nyt niin tärkeä ilmoittaa? Ehkä siksi, että omat mukulat ovat tosiaan kiidättäneet samaa pikkuautoa pitkin mattoja, kuin Sinnerkin.

Ps: Alkoi tehdä mieli koota koottavia! On tehnyt ennenkin, mutta maksavat nykyään yhtä paljon, kuin oikeat Spitfiret ja Zerot saatana.

OT:
Hetkinen, oliko näissä Matchboxeissa myös jotain väriä vaihtavia autoja... itse tykkäsin mennä mennä sini-valkoisesta puna-vihreään. :)
Muistelen jollain kunnon autoilla leikkineeni... tosin sitten ne tuli tosin pilattua hiekkalaatikolla kunnollisten leikkisotilaiden kera. Nykyäänhän nämä leikkisotilaat ovat ihan paskaa kamaa. (Tullut kokeiltua siskonpoitsujen kanssa, eivät perkeleet pysy pystyssä kunnon murkulatulituksessa!)

Ja ketjun aiheeseen, olihan se oma kulta jättänyt vielä viimeiseksi ylläriherkuksi reissun Isoon Omenaan! Yksi mahtavimmista lahjoista ikinä... hmm, mahtaisikohan sitä olla Islanders ja Rangers vastakkain helmikuun viikoilla 7-8.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Humbuck(er)! Mulla on ollut kädessä 50-luvun lopun Les Paul, ja häviää about joka suhteessa esim. 80-luvun halvemmillekin Jacksonin jenkkikepeille. Jos retro on se juttu, niin sitten ;)

Styrkkarista se on kiinni ( tai soittajasta) , ei siitä viulusta.

Edit: Telecaster on kyllä hyvä keppi. Itsellänikin on :)
Nuo 80-luvun Jacksonit ovat kelpo pelejä. Niitä on vuosien varrella saanut mm. kanikonttorin huutokaupasta pikkurahalla, siis ihan US made Jacksoneita.

Humbuckerissa on aina tiettyä taikaa. Telecasterin tuntumassa on kyllä jotain tautisen hienoa. Vielä kun saisi vihreän Francis Rossi -Telen joskus. Tai Parfittin valkoisen. Tai pääsisi Quoon tuuraamaan ;)
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
OT:
Hetkinen, oliko näissä Matchboxeissa myös jotain väriä vaihtavia autoja...

En osaa sanoa. Muksuilla on joitakin autoja, jotka vaihtavat väriä vedestä, mutta ei ole hajuakaan minkä valmistajan ovat. Minun aikanani eivät vaihtaneet väriä mitkään autot. -linkuttaa kävelykepin kanssa pois käyrätorven muotoinen kuulolaite korvassa...
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
En osaa sanoa. Muksuilla on joitakin autoja, jotka vaihtavat väriä vedestä, mutta ei ole hajuakaan minkä valmistajan ovat. Minun aikanani eivät vaihtaneet väriä mitkään autot. -linkuttaa kävelykepin kanssa pois käyrätorven muotoinen kuulolaite korvassa...
Mulla oli joskus kolariauto. Sen konepellin alle laitettiin knalli ja sitten kun silläkolaroi niin se meni kasaan, pohsahti ja konepellin alta tuli savua. Oli magee! taisi kyllä olle veljen peruja - eihän tytöille pikkuautoja ostella.
 

Outsider

Jäsen
OT:
Ja ketjun aiheeseen, olihan se oma kulta jättänyt vielä viimeiseksi ylläriherkuksi reissun Isoon Omenaan! Yksi mahtavimmista lahjoista ikinä... hmm, mahtaisikohan sitä olla Islanders ja Rangers vastakkain helmikuun viikoilla 7-8.

Eipä ole Rangers ja Isles vastakkain tuona aikana, mutta ei silti yhtään huono ajankohta reissulle. Rangersilla on kotona 17. päivä Kings, 20. päivä Flyers ja 27. päivä Lightning. Sen lisäksi 18. päivä on Jerseyn puolella vieraspeli Devilsiä vastaan.
 

manager3

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mulla oli joskus kolariauto. Sen konepellin alle laitettiin knalli ja sitten kun silläkolaroi niin se meni kasaan, pohsahti ja konepellin alta tuli savua. Oli magee! taisi kyllä olle veljen peruja - eihän tytöille pikkuautoja ostella.

Jatkoaikaa huutaa!!! selkeästi pikkuauto/kneppiauto-ketjua! :)

Mullahan, näin 80-luvun alun lapsena, oli myös kolariautoja. Tosin jossain vaiheessa knallit vei voiton ja niillä peloteltiin naapurin mummoja.

Ja tosiaan, harvemmin on näin hyviä lahjoja saatu. Pakko kuitenkin kysyä, tuleeko muille usein parhaimmat lahjaideat vasta tässä jälkeenpäin? Nytkin mielessä monta erittäin hyvää lahjaideaa jo ensi vuodelle.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Todella mieluisia lahjuksia vanhallekin vielä tuli. Perhe jaksaa muistaa:)

- kuulokkeet
- Dan Brownin kirja "Kadonnut Symboli"
- Juha Vuorisen kirja "Juoppohullun Päiväkirja"...Vuorista en ole koskaan lukenut eli tässä suhteessa taitaa olla vielä taivas edessä
- Fazerin konvehteja
- Harley Davidson- pipo
- iso purkki kotitekoista hanhenmaksaa ranskasta

EDIT. Lisänänä vielä tänään siskon lappalaiselta poikaystävältä saatu melko rehvakas lapinleuku...sellaisena tuplaversiona, missä pienempi puukko kyljessä. Vitun hieno kombo.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös