Itse olen tässä nyt vuoden asunut ratikkatyömaan vaikutusalueella ja vaikka hetkittäiset liikennesumput hiukan syövät miestä, ei se juuri rassaa, kun ~puolentoista vuoden sisään lähtee sitten ratikka liki takapihalta, jolla pääsee alle 10 min vuorovälillä autoa nopeammin keskustaan.
Samalla alue kehittyy lopulta myös autoilua varten nykyistä toimivammaksi ja palvelut lisääntyvät, kun asukkaita muuttaa lähialueille lisää.
Toki jos alkaa ikää olemaan 65+, niin sitten ymmärrän näkökulman.
Jollain tavalla ymmärrän kaupungin kehttämisen oikeinkin hyvin, mutta vituttaahan se, kun elät vuodesta toiseen keskellä suuresti arkielämää haittaavaa rakennustyömaata ja kun yksi valmistuu, seuraava on jo nurkan takana. Toriparkki valmistu just aika monen kaaosvuoden jälkeen ja nyt oltaisiin repimässä taas koko keskustaa auki samalla kun helsingin-radan remontti jumittaa pian keskustaa entistä rajummin.
Keskustassa aina asuneena mua ei hirveesti kiinnosta, miten raitsikka kulkee, kun kävellen sinne pääsee alta kymmenen minutin ja fillarilla vielä nopemmin, kun tarvis on.
Vähän ihmetyttää toi joidenkin hehkuttama raitsikan ylivertaisuus. Turussa todettiin tosiaan jo 70-luvun alussa homma huonoks ja koko systeemi lopetettiin, niin miks nyt se pitäis taas aloittaa uudelleen, kun jossain tampereella se on todettu toimivaks? Tampere on Tampere ja Turku on Turku ja hyvä niin. Turussahan oli kukoistava linna hoveineen ja yliopisto jo silloin, kun Tampereen seudulla oltiin vasta laskeuduttu puista ja asuttiin vissiin maakuopissa. Ja ikä on vasta kevyt 50+, mutta silti jo aika äkäinen setämies.