NIMBYt

  • 82 748
  • 275

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Muraalit ovat kaikki aivan kamalia ja ne pitäisi kieltää, pl. jotkut klassiset mainostyyliset maalaukset, joita esim. Töölössä on ollut. Kaikki nämä "kerrostalojen elävöittäjät" ovat järjestäen todellisia kaupunginosantappajia, eivätkä tee mistään yhtään berliinimpää, vaikka hipsteriaatteen ja vihreiden puolueohjelman kokonaisina nielleet sanoisivat mitä.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
En ymmärrä ihmisiä, mieluummin tuota katselee, kuin harmaata seinää.
Onhan tuo on ihan jäätävän näköinen. Kyllähän tuollaisen 10 metrin irvinaaman näkeminen parvekkeelta vetäisi kiukuksi.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Muraalit ovat kaikki aivan kamalia ja ne pitäisi kieltää, pl. jotkut klassiset mainostyyliset maalaukset, joita esim. Töölössä on ollut. Kaikki nämä "kerrostalojen elävöittäjät" ovat järjestäen todellisia kaupunginosantappajia, eivätkä tee mistään yhtään berliinimpää, vaikka hipsteriaatteen ja vihreiden puolueohjelman kokonaisina nielleet sanoisivat mitä.
Vahvasti eri mieltä, en oikeastaan koskaan ole nähnyt niin rumaa moraalia, että harmaa tai valkea seinä olisi parempi vaihtoehto.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Vahvasti eri mieltä, en oikeastaan koskaan ole nähnyt niin rumaa moraalia, että harmaa tai valkea seinä olisi parempi vaihtoehto.
Harmaa tai valkoinen seinä ei häiritse, etenkään, jos siisteydestä ja kunnosta on pidetty huolta. Sen sijaan muraalit häiritsevät niin paljon, etten missään olosuhteessa muuttaisi sellaiseen kotiin tai alueelle, jossa joutuisi muraalia katselemaan. Samalla tapaa vastenmielistä kuin vaikkapa Kallio kaupunginosana.

Toki elementtirakentaminen on ikävää - mieluummin sitä katselisi kauniin sävyisiä rapattuja julkisivuja - mutta enemmän kuin valkoinen tai harmaa väri, minua häiritisevät paljaiksi jätetyt elementtisaumat.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
En ymmärrä ihmisiä, mieluummin tuota katselee, kuin harmaata seinää.
Minä taas en ymmärrä miksi kukaan haluaisi katsella mieluummin irvistävää ja kieltä näyttäävää rumilusta, kuin ihan tavallista kauppakeskusta. Hienot muraalit ovat hienoja ja arkea piristäviä, tämä kyseinen muraali lähinnää aiheuttaa oksennusrefleksin.

(Huom, en viitannut rumiluksella teoksen tosielämän mallihenkilöön, vaan itse siihen teokseen)
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Vahvasti eri mieltä, en oikeastaan koskaan ole nähnyt niin rumaa moraalia, että harmaa tai valkea seinä olisi parempi vaihtoehto.

Tämäpä. Turussa ollut älyttömän komeita muraaleja, mutta joistain niistä on haluttu äkkiä myös eroon. Komein omaan makuuni oli kyllä Kerttulinmäellä Hirttokukkulan vieressä. Tuota olisi voinut kodinkin ikkunasta ihastella. Mutta ei, taloon piti pintaremonttia tehdä ja hieno muraalikin lähti.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Muraaleista kun puhutaan, yksi parhaimmista on (onko vieläkin?) Tampereella, Jarlan tuotantoa:

 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sikäli ihmettelen, miksi muraaleista tuli jonkin mittakaavan ilmiö vasta ~2010-luvulla. Suomi on täynnä rumanharmaita ja likaisenvalkoisia betonikerrostaloja, etteikö niitä voisi tyylikkäillä ja hillityillä seinämaalauksilla vähän piristää. Ei kai onnistu täällä laajassa mittakaavassa.

Samalla tavalla olen ihmetellyt esimerkiksi Kampin metroaseman harmaita seiniä. Tukholmassa metroasemiin on tunnetusti panostettu värikkäillä maalauksilla, etteikö täälläkin. Länsimetron asemat ovat sentään arkkitehtooninisesti tyylikkäitä.
 

Rick Rother

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kärpät
Eikös tämäkin ole periaatteessa nimbyilyä? Toki aikaan ja paikkaan sidottua sekä väliaikaista, mutta kuitenkin. Luulen, että järkyttyvät ihmiset eivät järkyty todistamastaan toiminnasta, vaan siitä, että heidän puolisoillaan alkaa jöpöttämään.

Linkki Iltalehden juttuun Flamingon kylpylästä.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kai nyt Suomessa kevyt halailu ja suuteleminen on on ok kylpylöissäkin? Tuskin siellä mitään Bond-Onatopp-menoa on ollut.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mietin noita muraaleja… eikö kaikelle ”maisemoinnille” tule ajan myötä vähän sokeaksi? Meillä on mahtavat maisemat himasta, mutta en mä niitä enää käy päivittäin ihailemassa, kun siihen on tottunut. Joskus kesällä terassilla istuessa ja kaukaisuuteen tuijotellessa tulee yhtäkkiä tajuttua, miten upeat maisemat meillä on. Tai kun joku frendi tulee käymään ja ihastelee. Mutta pääasiassa ne maisemat vaan ”on”.

Ei sillä, että toi Käärijä nyt olisi mitenkään erityisen mahtava. Mutta kai siihenkin tottuu.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Monikulttuurisessa ja poliittiselta ilmastoltaan liberaalissa Espoossa paikallisten voisi olettaa olevan suvaitsevaisempia turvapaikanhakijoita kohtaan.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Monikulttuurisessa ja poliittiselta ilmastoltaan liberaalissa Espoossa paikallisten voisi olettaa olevan suvaitsevaisempia turvapaikanhakijoita kohtaan.
Tietenkin ollaan. Siinä missä jossain monokulttuurisemmassa ja konservatiivisemmassa paikassa halutaan että vastaanottokeskuksia ei ylipäätään ole Suomessa, niin Espoossa niitä saa olla kunhan eivät ole lähettyvillä ja poissa silmistä. Mieluiten jossain sellaisessa paikassa missä ei itse käy tai asu.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK

Vaikea sanoa, onko tämä uusi asujaimisto yhtään sen tervetulleempaa alueelle kuin edellinen eli päihdekuntoutujat, koska vain sadan metrin päässä talosta sijaitsee peruskoulu, jota tullaan vielä laajentamaan merkittävästi tulevina vuosina. Täytyy muistaa, että kaikki mielenterveyskuntoutujat eivät ole sannasillanpäitä, vaan suurin osa heistä on ihan normaaleja ihmisiä, joilla on vaan ilmennyt ongelmia mielenterveytensä kanssa.
 

Rick Rother

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kärpät
Nyt on ihan next level NIMBYilyt päällä:


Menisi ehkä myös kylähulluketjuun.
Kyllähän me siitä lähetään, että nää on mun maita. Tänne on minkään luontokappaleen ihan turha tulla tulla mitään riehuun, että viime kesänä tuohon tuli naapuriin varpusia ja ne tuli kyttäämään mun ikkunoista tohon noin. Nehän voi lentää vaikka sisälle. Naurovat mulle tuosta naapuritalon rakenteista ihan päin naamaa! Määhän ne myrkytin ne varpuset!
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
"eikä helteellä voi pitää asunnon ikkunoita auki, vaikka se olisi tarpeen"

Eikös nimenomaan ole suositeltavaa pitää ikkunoita kiinni pahimpien helteiden aikaan. Minulla oli stn pimentävät verhot edessä ja etenin kännykän taskulampulla.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nyt on ihan next level NIMBYilyt päällä:


Menisi ehkä myös kylähulluketjuun.
Ei ole kaikki ihan hyvin yläkerrassa.

Jos olisi niin ehkä pitäisi jopa arvostaa, että kehtaa lähteä valittamaan asiasta, vaikka lintujen ääni ärsyttäisikin.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Nyt on ihan next level NIMBYilyt päällä:


Menisi ehkä myös kylähulluketjuun.
"Asukas kertoo tirskutuksen kuuluvan kolminkertaisten ikkunoiden läpi makuuhuoneisiin ja haittaavan yöunia, vaikka ikkunat olisivat suljettuina."

On tuossa jotain muuta ongelmaa taustalla. Varpuset eivät sirkuta öisin.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
"Asukas kertoo tirskutuksen kuuluvan kolminkertaisten ikkunoiden läpi makuuhuoneisiin ja haittaavan yöunia, vaikka ikkunat olisivat suljettuina."

On tuossa jotain muuta ongelmaa taustalla. Varpuset eivät sirkuta öisin.
Mutta ne tirskuttaa!!
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Näin. Sikäli toki huomioiden, etteivät tornitalot ole Espoonlahdessa mikään uusi asia, mielenkiintoista että herättävät edelleen noin paljon tunteita.

Itse pidän tornitaloista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös