NIMBYt

  • 83 073
  • 275
Tuossahan on muutaman sadan metrin päässä Nuottasaaren teollisuusalue sellutehtaineen, eiköhän sieltä tuleva meteli peitä jalkapallostadionin äänet joka tapauksessa. Epäilen myöskin, ettei näillä kuudella paikallisella ole juurikaan pätevyyksiä arvioida mm. valittamansa hulevesiselvityksen puutteellisuutta.
 

White Wolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC/DC
Onnea vaan Oulu... Olen täysin maallikko juridisissa asioissa, mutta eikö näitä selvästi kiusantekomielessä tehtyjä valituksia voisi oikeasti käsitellä yhtään nykyistä nopeammin? Valtaosin yksityisellä rahalla rakennettu tyylikäs stadion. Ei sitten.
Työhommissa törmää jatkuvasti näihin valittajiin, jotka valittaa joko "huvikseen" tai kiusallaan.
Hallinto-oikeudessa on niin järkyttävästi näitä käsiteltäviä valituksia, että tuossakin jutussa mainittu 22kk käsittelyajaksi on vaan odotettava.

Olis isomman remontin vaativa homma korjata tuo koko paketti.

Ja mitä enemmän valitetaan "turhasta", sitä enemmän jono kasvaa HO:ssa
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Veden lotina häiritsee Keravalla.

Voi jumalauta. Muuttavat maauimalan viereen KERAVALLE ja äänet häiritsee. Vertailun vuoksi siihenhän voisi pistää kuukaudeksi keravalaista luontoääntä, eli ördäystä rinnalle. Josko se mieli muuttuisi.

Mikä vittu ihmisiä vaivaa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Veden lotina häiritsee Keravalla.
Täällä Joensuussa on vuosikaudet toiminut Utran rantaterassi. Noin 100 m päässä uimarannalta oleva mukava kioski, josta saa kesällä jätskiä ja limua ja toki myöhemmin illalla myös olutta. Nyt kun siihen terassin kupeeseen on tehty omakotitaloja niin nämä uudet asukkaat, tulokkaat, ovat valituksillaan saaneet sen aikaan että rantaterassi ei aukene tänä kesänä. Ensi kesänä saa avautua jälleen, kun sitä on siirretty 100 m pohjoiseen, siihen uimarannalle. Mitä vittua? Jos et halua nähdä lapsia, et rakenna taloa päiväkodin viereen. Jos et halua asua olutta ja jätskiä myyvän paikan vieressä, et laita kotiasi siihen. Mitä vaikeaa tässä on?
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olisi voinut Soinille tuon hillotolpan antaa, niin tuskin elämisen äänet haittaisivat urheilumiestä.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nimby, täällä. Käsi pystyyn. Turkuun halutaan väkisin hankkia raitiovaunut, jotka täältä kerran jo poistettiin 970-luvun alussa. En ole vielä ymmrtänyt tämän hankkeen hienoutta ja nyt luin Turun Sanomista, että linja olis tarkoitus vetää joidenkin suunnitelmien mukaan suoraan kotitaloni edestä, niin olen jatkossa entistä enemmän nounou koko raitsikalle. Ei vaan huvita se viiden vuoden remppa ja kaaos omilla huudeilla.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Maksumuurin takana, mutta oleellisin tulee ilmi. Keravalla sijaitsevan, vuosikaudet isolta osin tyhjillään olleen Anttilan talon purkamisesta _ei_ ole valitettu. Paljon Pääkaupunkiseudun kaavoitushankkeita seuraavana olin lähes varma, että osaltaan kontroversiaalia hanketta seuraa pitkä valitusrumba, mutta ei tällä kertaa. Vanhan kiinteistön tilalle tulossa Iso kokonaisuus asumista ja liiketiloja.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Nimby, täällä. Käsi pystyyn. Turkuun halutaan väkisin hankkia raitiovaunut, jotka täältä kerran jo poistettiin 970-luvun alussa. En ole vielä ymmrtänyt tämän hankkeen hienoutta ja nyt luin Turun Sanomista, että linja olis tarkoitus vetää joidenkin suunnitelmien mukaan suoraan kotitaloni edestä, niin olen jatkossa entistä enemmän nounou koko raitsikalle. Ei vaan huvita se viiden vuoden remppa ja kaaos omilla huudeilla.

Mulle taas muutaman vuoden pikku haitat ovat ohimeneviä sen rinnalla, että saan toimivan ja matkustamista nopeuttavan julkisen liikennevälineen käyttööni.
 

Tuamas

Jäsen
Mulle taas muutaman vuoden pikku haitat ovat ohimeneviä sen rinnalla, että saan toimivan ja matkustamista nopeuttavan julkisen liikennevälineen käyttööni.

Itse olen tässä nyt vuoden asunut ratikkatyömaan vaikutusalueella ja vaikka hetkittäiset liikennesumput hiukan syövät miestä, ei se juuri rassaa, kun ~puolentoista vuoden sisään lähtee sitten ratikka liki takapihalta, jolla pääsee alle 10 min vuorovälillä autoa nopeammin keskustaan.

Samalla alue kehittyy lopulta myös autoilua varten nykyistä toimivammaksi ja palvelut lisääntyvät, kun asukkaita muuttaa lähialueille lisää.

Toki jos alkaa ikää olemaan 65+, niin sitten ymmärrän näkökulman.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Itse olen tässä nyt vuoden asunut ratikkatyömaan vaikutusalueella ja vaikka hetkittäiset liikennesumput hiukan syövät miestä, ei se juuri rassaa, kun ~puolentoista vuoden sisään lähtee sitten ratikka liki takapihalta, jolla pääsee alle 10 min vuorovälillä autoa nopeammin keskustaan.

Samalla alue kehittyy lopulta myös autoilua varten nykyistä toimivammaksi ja palvelut lisääntyvät, kun asukkaita muuttaa lähialueille lisää.

Toki jos alkaa ikää olemaan 65+, niin sitten ymmärrän näkökulman.

Ajattelin ensin, että asumme samoilla nurkilla, mutta sitten kehuit aluetta autoilua varten toimivaksi (tulevaisuudessa), niin emmepä taidakaan.

Mulle muuten tuli 60 vuotta täyteen alkuvuodesta.
 

444

Jäsen
Ajattelin ensin, että asumme samoilla nurkilla, mutta sitten kehuit aluetta autoilua varten toimivaksi (tulevaisuudessa), niin emmepä taidakaan.

Mulle muuten tuli 60 vuotta täyteen alkuvuodesta.
Tuo rajaa 95 % Tampereesta pois. Mä oon täällä bungannut 2,5 vuotta n. 50 % ajasta, ja ei tätä suotta kutsuta (minun toimestani, muut eivät ole yhtä nokkelaa vertausta käyttäneet) Pirkanmaan Vantaaksi. Liikennevaloilla on saatu lähes koko kylä autoilukelvottomaksi.

Toki jos kyse on jostain muusta kaupungista, niin otan vuoheni jne. Ei toki muuta pointtia miksikään.
 

Tuamas

Jäsen
Ajattelin ensin, että asumme samoilla nurkilla, mutta sitten kehuit aluetta autoilua varten toimivaksi (tulevaisuudessa), niin emmepä taidakaan.

Mulle muuten tuli 60 vuotta täyteen alkuvuodesta.

Toimivammaksi, ei toimivaksi.

Ei tästä pussinperästä optimaalista silti tule, mutta parempi, jos olen ymmärtänyt oikein miten se lopulta rakentuu.

Itse kun olen muuttanut nääsvilleen aikaan ennen rantatunnelia, niin pidän nykyjärjestelyjä tällä puolella pääosin ihan riittävän toimivina.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse olen tässä nyt vuoden asunut ratikkatyömaan vaikutusalueella ja vaikka hetkittäiset liikennesumput hiukan syövät miestä, ei se juuri rassaa, kun ~puolentoista vuoden sisään lähtee sitten ratikka liki takapihalta, jolla pääsee alle 10 min vuorovälillä autoa nopeammin keskustaan.

Samalla alue kehittyy lopulta myös autoilua varten nykyistä toimivammaksi ja palvelut lisääntyvät, kun asukkaita muuttaa lähialueille lisää.

Toki jos alkaa ikää olemaan 65+, niin sitten ymmärrän näkökulman.
Jollain tavalla ymmärrän kaupungin kehttämisen oikeinkin hyvin, mutta vituttaahan se, kun elät vuodesta toiseen keskellä suuresti arkielämää haittaavaa rakennustyömaata ja kun yksi valmistuu, seuraava on jo nurkan takana. Toriparkki valmistu just aika monen kaaosvuoden jälkeen ja nyt oltaisiin repimässä taas koko keskustaa auki samalla kun helsingin-radan remontti jumittaa pian keskustaa entistä rajummin.
Keskustassa aina asuneena mua ei hirveesti kiinnosta, miten raitsikka kulkee, kun kävellen sinne pääsee alta kymmenen minutin ja fillarilla vielä nopemmin, kun tarvis on.
Vähän ihmetyttää toi joidenkin hehkuttama raitsikan ylivertaisuus. Turussa todettiin tosiaan jo 70-luvun alussa homma huonoks ja koko systeemi lopetettiin, niin miks nyt se pitäis taas aloittaa uudelleen, kun jossain tampereella se on todettu toimivaks? Tampere on Tampere ja Turku on Turku ja hyvä niin. Turussahan oli kukoistava linna hoveineen ja yliopisto jo silloin, kun Tampereen seudulla oltiin vasta laskeuduttu puista ja asuttiin vissiin maakuopissa. Ja ikä on vasta kevyt 50+, mutta silti jo aika äkäinen setämies.
 

Tuamas

Jäsen
Turussa todettiin tosiaan jo 70-luvun alussa homma huonoks ja koko systeemi lopetettiin, niin miks nyt se pitäis taas aloittaa uudelleen, kun jossain tampereella se on todettu toimivaks? Tampere on Tampere ja Turku on Turku ja hyvä niin. Turussahan oli kukoistava linna hoveineen ja yliopisto jo silloin, kun Tampereen seudulla oltiin vasta laskeuduttu puista ja asuttiin vissiin maakuopissa. Ja ikä on vasta kevyt 50+, mutta silti jo aika äkäinen setämies.

Samalla aikavälillä kun Tampereelle on tehty Areena kansineen, ratikka, rantatunneli ja paljon muuta, Turussa on saatu aikaan funikulaari, talvella jäätävän liukas kävelysilta ei mihinkään ja käytetty ikuisuus, jotta saatiin savipatjaan toriparkki.

Turussa kun on ollut tapana vetää kaikki julkiset infrahankkeet rohkeasti vituiksi niin aikataulun, budjetin kuin lopputuloksenkin suhteen, niin ymmärrän varsin hyvin paikallisten nihkeyden isompia julkisia infrahankkeita kohtaan.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Samalla aikavälillä kun Tampereelle on tehty Areena kansineen, ratikka, rantatunneli ja paljon muuta, Turussa on saatu aikaan funikulaari, talvella jäätävän liukas kävelysilta ei mihinkään ja käytetty ikuisuus, jotta saatiin savipatjaan toriparkki.

Turussa kun on ollut tapana vetää kaikki julkiset infrahankkeet rohkeasti vituiksi niin aikataulun, budjetin kuin lopputuloksenkin suhteen, niin ymmärrän varsin hyvin paikallisten nihkeyden isompia julkisia infrahankkeita kohtaan.
Toi on niin totta, eikä kannata unohtaa mm. Impivaaran uimahallin, taidemuseon ja kaupunginteatterin vituiks menneitä peruskorjauksia, joissa niin budjetit kuin aikataulut menivät totaalisesti päin helvettiä..
Vähän jännittää, miten perseelleen uuden musiikkitalon, Fuugan, rakentaminen menee. Vähän luulen sen tarkemmin suunnitelmiin tutustumatta, että pieni ja ahdas tosta tulee. Toiv. olen väärässä.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen käsittänyt, että vantaalaiset ovat olleet ylpeitä Käärijän menestyksestä, mutta eivät näemmä kaikki.

Huomioiden Tikkurilaan nuorekkaan menon, kieltämättä yllätys että muraalia vastustetaan.
 
Olen käsittänyt, että vantaalaiset ovat olleet ylpeitä Käärijän menestyksestä, mutta eivät näemmä kaikki.

Huomioiden Tikkurilaan nuorekkaan menon, kieltämättä yllätys että muraalia vastustetaan.
No kyllähän tuolla kommenteissakin eniten tykkäyksiä saa vastustajat. Ei tuota tosiaan olisi kiva vaikka aamupalaa syödessä tuijotella tai jos parvekkeet ovat tuonne päin.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Olen käsittänyt, että vantaalaiset ovat olleet ylpeitä Käärijän menestyksestä, mutta eivät näemmä kaikki.

Huomioiden Tikkurilaan nuorekkaan menon, kieltämättä yllätys että muraalia vastustetaan.
Onhan tuo on ihan jäätävän näköinen. Kyllähän tuollaisen 10 metrin irvinaaman näkeminen parvekkeelta vetäisi kiukuksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös