Niko Seppälä HIFK:ssa

  • 49 687
  • 313

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Vaikka täällä palstallakin on meillä painijoita välillä esiintynyt, niin nyt löytyi kyllä helmi, jumalauta että sytyn!
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt kysyn kun on paikka (hävettää ja kylven varmuudeksi tervassa ja höyhenissä) mutta mistä tuo lempinimi knockout tulee Kurviselle?
Tuossa edellä olikin jo asiasta selvitystä, mutta lempinimi vakiintui palstalle sen jälkeen, kun hän hyvin eleettömästi pysäytti tappelua hakeneen vastustajan suhteellisen napakalla suoralla. Voi olla, että näin tapahtui useamminkin.

Olen ollut Helsingin Jäähallissa kahdesti paikalla, kun joku on taklattu käytännössä pleksistä läpi eli toisin sanoen, pleksi on mennyt tuhannen säpäleiksi. Toisen kerran taklaajana oli Kurvinen ja toisella kerralla eräs henkilö Sonkajärveltä. Tämä ikään kuin alleviivaa lempinimen oikeutusta.

Niko Seppälä on pelannut koko kauden hyvin nousujohteisesti ja tuo selkeästi jämäkkyyttä puolustukseen. Kuntopohja on ilmeisen kova, kun ei väsy pitkiinkään vaihtoihin ja onhan ne vastataklaukset todella jämäköitä. Esimerkiksi JYP-ottelussa vauhdilla taklaamaan tullut Turkulainen putosi polvilleen tarjottuun vastataklaukseen.

Hyvä meno ja tuollaisesta periksiantamattomuudesta ei voi olla tykkäämättä.
 

Pate44

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, Leicester
Viihdyttävin yksittäinen hetki mitä olen nähnyt IFKn peleissä muutamaan vuoteen. Aivan huikea suoritus ja Skinnarin ilme oli priceless.

Just tänään katoin sen Seppälän haastattelun missä kertoi että treenasi taas painia kesällä, ei mennyt hukkaan.

Elinikäinen sopimus!
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Juu ja hassu yksityiskohta oli, että yleensä, kun se RB-nuori saa huomiota käy joku edes muodon vuoksi hieromassa naamaa. Tuon liikeen jälkeen ei tullut "jonosta seuraavaa".
Jäbä lensi kyllä siihen malliin että "Red Bull antoi siivet".
 

Lasse#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ylpeydellä kannan katsomossa tämän herran pelipaitaa. Jumalauta, että on hieno mies. Pelaa rohkeasti ja välillä tosiaan virheitä tulee, mutta aika useasti saa omat mokat paikattua ja niiden jälkeen ei paina päätä pensaaseen vaan uskaltaa jatkaa omalla tyylillään. Tuo myös mukavasti fyysisyyttä peliin. Tykkään, tykkään todella paljon ja toivottavasti saa jatkosopimuksen.
 

Kara

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen silti samaa mieltä kanssasi, että lempinimi Knock Out oli ansaittu jo tuota ennen ja mieleni tekisi sanoa, että KalPaa vastaan olisi tämä legenda syntynyt. Vaihtoehtoinen tarina, mitä oma muisti tarjoaa on, että Knock Out syntyi kahden hyvin samanlaisen tappelun tuloksena, joista Pelicans matsi olisi voinut olla se toinen. KalPaa tarjoaisin siihenkin mukaan kyllä.
Itsekin muistelisin, että nimenomaan Kalpan Jasse Ikosta vastaan otettu mylly syksyllä 2011 olisi tuonut tuon lempinimen Kurviselle. Toki harjoituspelissä vuonna 2000 oli Kurvinen jo pyyhkinyt jäätä Jani Ridalla. Tuo voitto Pöyhösestä Lahden joukkorähinässä vain lisäsi lempinimen osuvuutta. Legenda syntyi viimeistään siinä vaiheessa, kun itse Ville Nieminen kaatui nordiksen jään pintaan Knockoutin käsittelyssä playoffeissa 2013.

Itse ketjun aiheeseen, Seppälä on kyllä yllättänyt positiivisesti allekirjoittaneen. Puolustuspäässä kamppailupelaaminen on vahvaa, sekä pelin avaaminen onnistuu. Välillä väläyttelee myös hyökkäyspäässä, eikä sytyslankakaan ole turhan pitkä. Tuollaisia pelaajia on hienoa seurata, jotka antaa joka tilanteessa 100%. Näkisin hänelle olevan käyttöä kolmosparissa myös tulevina vuosina osana pysyvää runkoa.
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Illan peli vielä katsomatta muiden menojen takia, mutta pelkästään Silun takia pitää se vielä tsekata. Viimeistään ”teen vähän hauiksia samalla kun haastattelet, jos sopii” pätkä sulatti meikän sydämen. Jatkoja vain. Tällaista tarvitaan!
 

Pate44

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, Leicester
Muistan Seppälän hyvin IFKn A-junnuista ja oli mielestäni siellä hyvinkin tehokas. Kannattaa pitää kiinni sillä pistepotentiaalia on piilossa paljonkin jos peli kehittyy tätä tahtia. Teki alkukaudesta hienon maalin Jokereita vastaan.

Onneksi Peltonen tuntee Seppälän hyvin, joten uskon että jatkaa ensi kaudella. Silloin voisi jo harkita ekaa GW-paitaa.
 

T.J.R

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Flyers
Tuossa edellä olikin jo asiasta selvitystä, mutta lempinimi vakiintui palstalle sen jälkeen, kun hän hyvin eleettömästi pysäytti tappelua hakeneen vastustajan suhteellisen napakalla suoralla. Voi olla, että näin tapahtui useamminkin.

Olen ollut Helsingin Jäähallissa kahdesti paikalla, kun joku on taklattu käytännössä pleksistä läpi eli toisin sanoen, pleksi on mennyt tuhannen säpäleiksi. Toisen kerran taklaajana oli Kurvinen ja toisella kerralla eräs henkilö Sonkajärveltä. Tämä ikään kuin alleviivaa lempinimen oikeutusta.

Niko Seppälä on pelannut koko kauden hyvin nousujohteisesti ja tuo selkeästi jämäkkyyttä puolustukseen. Kuntopohja on ilmeisen kova, kun ei väsy pitkiinkään vaihtoihin ja onhan ne vastataklaukset todella jämäköitä. Esimerkiksi JYP-ottelussa vauhdilla taklaamaan tullut Turkulainen putosi polvilleen tarjottuun vastataklaukseen.

Hyvä meno ja tuollaisesta periksiantamattomuudesta ei voi olla tykkäämättä.
Itse olin kanssa samassa matsissa, kun Sonkajärveläinen painoi SaiPa pelaajan pleksistä läpi. Olin aika junnu silloin mutta se tilanne elää ja voi hyvin muistissani.

Itse Seppälän Nikoon, niin voi jumalauta että vetää herkäksi melkein kun niin paljon syttyy toho jätkään ja kun ottaa huomioon, mitkä oli lähtökohdat ja se hänen haastattelunsa kun kertoi suoraan että viimekaudella oli ihan paska. Nyt heittelee bensalenkkareita smackdown hengessä jäänpintaan ja osaa saatana pelatakin. Ihastuin viimekaudella siihen norjalaiseen taisteluviikinkiin ja mun jengiin ois mahtunut.

Nyt Tobias, vie ne jumppatrikoot ja peilit hetkeksi pois ja käännä ne kaikki kivet tai vaikka möyri niin perkeleesti, että Seppälälle saadaan pitkä jatko meille!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Edelleenkin. Kaveri vetää jonkun juniorin jäähän. Kun juniori on huitonut mailaa. Muuhun en ota kantaa , mutta kertoo meidän tilanteesta. Tälläinen on kovaa nykyään. Missä on HIFK?
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Kattelen tätä loppuillan.
Ja hei, jopa Ville kehui tätä pressissä. Ei se olekkaan niin vakavana aina! Kaikkien aikojen Stadin Kevät tulossa.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Edelleenkin. Kaveri vetää jonkun juniorin jäähän. Kun juniori on huitonut mailaa. Muuhun en ota kantaa , mutta kertoo meidän tilanteesta. Tälläinen on kovaa nykyään. Missä on HIFK?
Mitä olisi pitänyt tehdä? Mailan huitomista edelsi lyönti taipeeseen.
Oikea reagointi. Eikä ketään sattunut.
Seppälän Nikoa olen digannut jo sillon ku JYPin paidassa sen näin pelaavan.
Junnu-aikan en ole häntä nähnyt. Hänestä IFK saa solidin peruspakin, joka saa vastustajan miehet irti kiekosta ja ekan passin omille lapaan, vuosiksi eteenpäin.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Kuinkahan ylpeänä Seppälän faija katsoi eilen peliä? Ote tuosta Pinnalla-haastattelusta:

"Varmasti se on faijallekin tärkeä asia, että pelaan nyt täällä varsinkin, kun jääkiekko on ollut hänellä muutenkin aina lähellä sydäntä. Hänellä ei itsellään ollut nuorena mahdollisuutta pelata kiekkoa ja hän ohjautui painin pariin, joten kyllä tämä minun polkuni on varmasti merkityksellinen myös hänelle, Seppälä sanoo liikutusta nieleskellen."
 
Suosikkijoukkue
HIFK, FLA
Kuinkahan ylpeänä Seppälän faija katsoi eilen peliä? Ote tuosta Pinnalla-haastattelusta:

"Varmasti se on faijallekin tärkeä asia, että pelaan nyt täällä varsinkin, kun jääkiekko on ollut hänellä muutenkin aina lähellä sydäntä. Hänellä ei itsellään ollut nuorena mahdollisuutta pelata kiekkoa ja hän ohjautui painin pariin, joten kyllä tämä minun polkuni on varmasti merkityksellinen myös hänelle, Seppälä sanoo liikutusta nieleskellen."
Seppälästä on tulossa pikkuhiljaa kulttipelaaja. Asenne on 100% oikea.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös