Niitä pieniä asioita jotka ajavat hulluuteen

  • 42 959
  • 264
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Eikös ruokakaupassa luottokortilla maksaminen ole ns. persaukisten puuhaa?
Persaukiset eivät edes saa kaikenlaisia luottokortteja, ja ihan perusduunarin tuloilla ei jotain premium-tason korttia kannata edes hakea. Toisaalta monella on jo perus-Amexin 50 euron vuosimaksulle tähdellisempääkin käyttöä, Gold Amexista (170 e/vuosi) saati sitten Platinum Amexista (550 e/vuosi) puhumattakaan. Saa noissa korteissa tietysti muitakin etuja vuosimaksua vastaan kuin mahdollisuuden elvistellä kaupan kassalla slaikkari pystyssä.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Persaukiset eivät edes saa kaikenlaisia luottokortteja, ja ihan perusduunarin tuloilla ei jotain premium-tason korttia kannata edes hakea.
Pointti siis oli se, että ainakin mulla on luottokortit vain käytännössä nettiostoksia tai muita isompia "ei-suunniteltuja" kertaostoja varten, päivittäisostoksiin luottokortin käyttäminen kertoo IMO enemmän ko henkilön pankkitilin tilanteesta ja rahankäytön hallinnasta kuin jostain korteilla elvistelystä. Tosimieshän kaivaa tukun käteistä taskusta ja latoo niitä tiskiin kunnes myyjä sanoo että jo riittää.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ehkä se, että se nainen oli tehnyt tuon lapasen kanssa (?) ne kolme kakaraa. Voisin lyödä paljonkin vetoa että kunhan lapsoset kasvavat niin eukko ottaa ja lähtee. Ja mies on aivan ällikällä lyöty ja ihmeissään kun "hänhän on niin kilttikin." Vässy.
Tai sitten lähtee heti tilaisuuden tullen, vaikkapa kun joku sopiva Kuustonen tarjoaa kyytiä Harrikan takarahilla mukavampiin maisemiin. Kyllä tätä sattuu. Oli muuten kuin Hotakainen olisi analysoinut kohtaamiaan ihmisia kaupan kassalla tuo edellä kirjoittamasi, riemukasta luettavaa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Persaukiset eivät edes saa kaikenlaisia luottokortteja, ja ihan perusduunarin tuloilla ei jotain premium-tason korttia kannata edes hakea.

Persaukisen kannattaa yrittää elvistellä Mastercardin kultakortilla, sen saa ilmaiseksi. Just eilen työnsin kortin tahallaan väärinpäin lukulaitteeseen s-marketin kassalla, että kassatyttö sai sitä koskea. Koveni.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Pointti siis oli se, että ainakin mulla on luottokortit vain käytännössä nettiostoksia tai muita isompia "ei-suunniteltuja" kertaostoja varten, päivittäisostoksiin luottokortin käyttäminen kertoo IMO enemmän ko henkilön pankkitilin tilanteesta ja rahankäytön hallinnasta kuin jostain korteilla elvistelystä. Tosimieshän kaivaa tukun käteistä taskusta ja latoo niitä tiskiin kunnes myyjä sanoo että jo riittää.
Saattoi olla ehkä joskus aikoinaan noinkin, mutta korttien kanta-asiakasohjelmilla pyritään motivoimaan kortinhaltijat käyttämään kortteja mahdollisimman aktiivisesti. Itsekin käytän paljon korttia kaupassa maksamiseen, koska tällä tavoin maksutapahtumasta saa jotain pientä hyötyä itsekin. Pelkällä pankkikortilla tai setelirahalla maksamisesta ei kostu tätäkään vähää. Jos luottokortteja on jostain syystä tullut hankkineeksi, niin kaipa niitä kannattaa sitten käyttää ruokakaupassakin, kun siitä on konkreettista etua.

Itse otin aikanaan perus-Visan rinnalle Gold Amexin siihen kuuluvan matkavakuutuksen takia, ynnä siksi kun tykkäsin yhteen aikaan vuokrailla sellaisia autoja maailmalla joihin vuokraamo edellyttää asiakkaalta kahta eri luottokorttia. Lisäksi Gold Amexilla saa isommalla kertoimella pinnoja päivittäistavara- ja huoltoasema-asioinneista kuin muista ostoksista.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
...kanta-asiakasohjelmilla ... matkavakuutuksen...
Enpä ole myöskään koskaan jaksanut mitään pisteitä alkaa keräilemään. Amexilla on kai silti ihan hyvät edut, ainakin näin kaverini on minulle väittänyt.

Josta ketjun aiheeseen että hulluuteen mut ajaa myös "onks sulla plussakorttia" -kysymykset ja sitten ne ihmiset jotka tajuaa sen vasta siinä vaiheessa kaivaa kassinsa pohjalta. Sitten seuraa se kassaneidin peruslitania, miten vitussa päin se magneettinauha siitä kuuluu vetää, koska ilmeisesti nykyään se on ihan liian iso vaiva että se kassatyttö tekisi sen sun puolesta mutta eihän se vitun maitovalas siinä tiskin toisella puolella tajua, että mitenpäin se kortti siitä pitää vetää ja sitten se myyjä joutuu jokatapauksessa aina tekemään sen itse. Eikä sano edes päivää tai kiitos. Vittusaatana.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
...mutta eihän se vitun maitovalas siinä tiskin toisella puolella tajua, että mitenpäin se kortti siitä pitää vetää ja sitten se myyjä joutuu jokatapauksessa aina tekemään sen itse.

Mutta se oli KULTAKORTTI!!


Onko jollekin taloudellisesti edullisempaa käyttää päivittäisissä ostoksissa luottokorttia kuin debittiä?
 

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Onko jollekin taloudellisesti edullisempaa käyttää päivittäisissä ostoksissa luottokorttia kuin debittiä?
Jos esim. Amexin pisteille laskee jonkin arvon pistepalkintojen hintatason perusteella, niin break even saavutetaan ostoksilla helposti. Varsinkin jos tekee välillä myös jotain arvokkaampia ostoksia luottokortilla. Itse olen laskenut joskus aikoinaan, että minun kannattaa pelkästään noiden pisteiden takia maksaa Gold Amexin 170 euron vuosimaksua. Muut edut tulevat tavallaan kaupan päälle.

Muille korttiin kuuluville eduille voi tietysti niillekin laskea jonkin rahallisen arvon jos haluaa. Itse maksetuilla matkoilla luottokorttiin matkavakuutus on oikein passeli. Nykyisessä duunissani minulla kun ei ole firman täysaikamatkavakuutusta, firman vakuutus on voimassa ainoastaan työmatkoilla. Siksi tuokin ominaisuus on ihan hyvä olemassa, vaikka en ole koskaan tehnyt Amexille vielä ensimmäistäkään vahinkoilmoitusta. Kerta se olisi tietysti ensimmäinenkin.

Aasinsillan kautta takaisin ketjun otsikkoon. Ymmärrän hyvin että tuo S-, Plussa- ja Ykkösanus-korttien tivaaminen kassoilla voi nyppiä, mutta mahtaa se olla hauskaa kassoilla istuvillekin. Aika monta kertaa työvuoron aikana saa kysellä plussakorttia. Varmaan joka päivä joku asiakas kiukuttelee kun tuollaisia kysellään, ellei useampikin. Jos taas joltakulta asiakkaalta ei tule plussakortin olemassaoloa tiedustelleeksi, niin eikös kohdalle osunutkin joku maailmanlopun nihilisti joka ryhtyy ripittämään kassaa kysymättä jääneestä plussakortista. No, ammatinvalintakysymys tämäkin tietysti.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Aasinsillan kautta takaisin ketjun otsikkoon. Ymmärrän hyvin että tuo S-, Plussa- ja Ykkösanus-korttien tivaaminen kassoilla voi nyppiä, mutta mahtaa se olla hauskaa kassoilla istuvillekin. Aika monta kertaa työvuoron aikana saa kysellä plussakorttia. Varmaan joka päivä joku asiakas kiukuttelee kun tuollaisia kysellään, ellei useampikin. Jos taas joltakulta asiakkaalta ei tule plussakortin olemassaoloa tiedustelleeksi, niin eikös kohdalle osunutkin joku maailmanlopun nihilisti joka ryhtyy ripittämään kassaa kysymättä jääneestä plussakortista. No, ammatinvalintakysymys tämäkin tietysti.

Ja varsinkin noita plussatarjouksia kun aikas runsaasti on ja monet ihmiset eivät tajua/ole huomanneet että vaikkapa ostettu jauheliha on ollut alennuksessa.

Kun kassaneiti kysyy ja plussa löytyykin, alenee loppusummakin.

Tosin mua ei haittaa vaikka sitä kysytään. Ihme herkkähipiäisiä ootte jos tuollainen kysyminen vituttaa.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko jollekin taloudellisesti edullisempaa käyttää päivittäisissä ostoksissa luottokorttia kuin debittiä?

Saat ilmaista maksuaikaa seuraavan kuukauden puoliväliin, ja voit sijoittaa halutessasi käyttötilillä olevat rahat tuottavammin. Eli vastaus on, että kaikille on taloudellisesti edullisempaa maksaa kaikki ostokset luotolla kuin debitillä. Ja lisäksi esim. Amex Goldilla tai Dinersilla kertyvillä pisteillä saa jo jotain järkevää hankittua, vaikka lähtökohtaisesti kaikkien pisteiden, bonusten ja mailien kerääminen onkin äärimmäisen demaria puuhaa.

Asia tulee tietysti muuttumaan, jos kauppiaat alkavat veloittaa kortin käytöstä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Asia tulee tietysti muuttumaan, jos kauppiaat alkavat veloittaa kortin käytöstä.
Se on kyllä sellainen asia joka toteutuessaan saattaapi pikkuisen vituttaa, etenkin kun käteisen saamista vaikeutetaan koko ajan. Ottoautomaatteja vähennetään, ja onpa ilmeisesti jo pankkien konttoreitakin, joissa ei käsitellä käteistä ollenkaan. Pelaavatko pankit ja kaupat nyt samassa joukkueessa?
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Saako puhua pienten esineiden kadosta, joka ajaa hulluuteen? Hyvä. Mielenterveyslääkkeet ovat substanssina sangen pieniä asioita. Niiden unhoitus johtaa ainakin minulla vääjämättömään kilinään johonaki vaihees. En nyt puhu vars. mömmöistä vaan masennuslääkkeistä ja (atyyppisistä) neurolepteistä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Niiden unhoitus johtaa ainakin minulla vääjämättömään kilinään johonaki vaihees.

Seurasin kevättalvella vierestä, kun epileptikko oli unohtanut uusia Lamictal -reseptinsä ja jostain syystä TK ei saanut sitä millään uusittua. Eihän siinä mennyt viikkoakaan, kun alkoi napsumaan ja kilahtelemaan, seurauksena maaninen psykoosi ja osastokeikka. Helvetin pelottavaa.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Viime yönä tuossa neljän maissa poikkesin ohi ajaessani Auranportin Shelliltä energiajuomaa ostamaan, ja edessäni kassalla oli todella ärsyttävä viiden hengen känniääliöporukka. Huutoa ja mekastusta, yleistä sekoilua ja, mikä pahinta, vittuilua ja huutoa nuorelle ja selvästi jopa vähän pelokkaalle myyjätytölle.

Mm. aina niin henkevä "Näytä pillua! Mitä, eiks se kuulukaan sen leivän hintaan? Har har har!" teki tyttöön selvästi vaikutuksen.

Hirveetä kattoo tommosta!

Myös se ärsyttää, että olen itse niin nössö etten uskalla tuollaisessa tilanteessa sanoa ääliöille mitään. Itsesuojeluvaisto vaan lyö päälle, kun ääliöitä on reilummin.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Se, kun vanhemmat lässyttävät lapsille. Tai eläimille. Mutta etenkin lapsille lässyttäminen on saatanasta. Jumalauu-ta!

Joskus kun tytär oli ihan pieni ja vaimo liikkui hänen kanssaan jossain oli joku vanhempi nainen tullut taivastelemaan että "sinähän puhut sille niin kuin aikuiselle." Mitä ihmettä? Miksi lapsille pitäisi puhua vauvalässytyskieltä? Miksi? Todella, todella suuresti hulluuteen ajava asia.


Myös se ärsyttää, että olen itse niin nössö etten uskalla tuollaisessa tilanteessa sanoa ääliöille mitään. Itsesuojeluvaisto vaan lyö päälle, kun ääliöitä on reilummin.
Sama. Oikein kiukuttaa kun en ole iso ja röyhkeä roikale.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Joskus kun tytär oli ihan pieni ja vaimo liikkui hänen kanssaan jossain oli joku vanhempi nainen tullut taivastelemaan että "sinähän puhut sille niin kuin aikuiselle." Mitä ihmettä? Miksi lapsille pitäisi puhua vauvalässytyskieltä? Miksi? Todella, todella suuresti hulluuteen ajava asia.
Poikani on esikoulussa. Opettajansa kertoi minulle päivänä muutamana, ettei ole 15-vuotisen eskariuransa aikana tavannut kersaa, jolla olisi yhtä laaja sanavarasto kuin kupeitteni hedelmällä. Uskon sen, ja epäilen sen johtuvan siitä että meillä lapsia ei kohdella alentuvasti vaan heille todella puhutaan kuin ihmisille. Paljon on myös aina luettu, ja monipuolisesti.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Poikani on esikoulussa. Opettajansa kertoi minulle päivänä muutamana, ettei ole 15-vuotisen eskariuransa aikana tavannut kersaa, jolla olisi yhtä laaja sanavarasto kuin kupeitteni hedelmällä. Uskon sen, ja epäilen sen johtuvan siitä että meillä lapsia ei kohdella alentuvasti vaan heille todella puhutaan kuin ihmisille. Paljon on myös aina luettu, ja monipuolisesti.
Tytär on myös eskarissa. Oppi puhumaan erittäin aikaisin, ja jo alle kaksivuotiaana pisteli menemään pitkiä, useamman sanan lauseita. Ja tuntuu tosiaan siltä että on vieläkin verbaalisesti muita ikäisiään edellä.
Meillä on myös aina luettu paljon, nyt mennään jo Harry Pottereita kuten tuolla toisessa ketjussa jo mainitsinkin.

Kai näillä asioilla joku yhteys on.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
No nyt se tytär aloitti koulun.

Mutta niillä on joku sijaisopettaja joka ei osaa kirjoittaa. Tänäänkin tuli kotiin lappu jossa mm. seuraavaa:

...ensinmäinen viikko takana!
...aika moista menoa on ollut
...työ maata on ollut
...ensi keskiviikkona 22.8 Klo:18
...on vanhempain ilta
...ensin inffoa koko koululle

Sillai.
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
.

Mutta niillä on joku sijaisopettaja joka ei osaa kirjoittaa. Tänäänkin tuli kotiin lappu, jossa mm. seuraavaa:

...ensinmäinen viikko takana!
...aika moista menoa on ollut
...työ maata on ollut
...ensi keskiviikkona 22.8 Klo:18
...on vanhempain ilta
...ensin inffoa koko koululle

Sillai.

Ei jumalauta, oikeesti. Onneksi tyttärelläsi on hyvät pohjat äidinkieleen, lukemiseen ym., muuten voisi olla helvetin huolestuttavaa, että ko. ihminen toimii opettajana:).
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muutama juttu:

- Puolitiehen jäävät asiat/teot
- tyhjät puheet eli puhutaan kaikenlaisista menoista ja tekemisistä ilman, että mitään tapahtuu
- huolimattomuus asiassa kuin asiassa
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Sama.

Lisäys:

- myöhästely

Hei nyt teillä on tosi ikävä asenne. Vaikka teen noita kaikkia, niin en tekisi, jos niiden tekemisestä seuraisi jotain, tai olisi jotain sovittu.

Jos joku tekee jotain, vaikka on sovittu toista, niin se ajaa hulluuden partaalle. Samoin kyttäys.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös