Niitä pieniä asioita jotka ajavat hulluuteen

  • 42 959
  • 264

Koala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManU, TPS - HIFK 16.03.1999
Jos sanot "hallissa", tarkoittaa se hallin rakenteiden sisällä olemista. Mielummin olen itse "hallilla".
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Varpaiden heiluttelu ja naksuttelu. Ei tosin ole ollut ongelma minulle, mutta pikkuveljeni otti peruskouluiässä suunnattomia kierroksia moisesta. Välillä käänsin ihan huvikseni puukkoa haavassa, esim. kun olimme jossain kyläilemässä eikä broidi uskaltanut alkaa avoimesti mesoamaan. No, viimeistään siinä vaiheessa yleensä viimeistään lopetin varvasjumpan, kun kaveri purskahti itkuun. Isoveljet voivat joskus olla todella julmia...

Sama jannu otti pulttia myös normaalista hengitysäänestäni (ei kuorsausta vielä tuolloin) öisin. Muistan kun mummommekin naureskeli, kun oli huomannut broidin havahtuneen ylös keskellä yötä kuulostelemaan tarkemmin, kun meikäläisen suunnalta ei kuulunut jossain vaiheessa edes pienintä pihinää.

Täytyykin ens kerralla kohdatessamme kokeilla pientä vapaidennaksutussessiota. Katotaan, onko neuroosi esillekaivettavissa 30 vuoden provotauon jälkeen ;)
 

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
Kohta mä tapan kaikki...

Maiskutus - eikö ne urpot jumalauta tajua itse tätä???

Kännissä lujaa huutelevat - on se vaan ihme että toisilla ei lanttu leikkaa pienessä sievässä, ei sitten ollenkaan. Pitää puhua huutamalla jatkuvasti. Siitä kun sitten huomauttaa niin jo alkaa taas minuutin päästä kunnon cresendo ja huuto. Yleensäkin on ihmisiä joille pitää ihan antaa ääninäyte siitä mitä on kuiskaus, eli puhe ilman äänihuulten käyttöä. Tämäkään ei auta, on tullut todistettua.

Muijien "aah ooh" jne. - miksi kurahaarojen pitää pitää moista meteliä vällyjen välissä? Ei me äijätkään tolla lailla huudeta (ei ainakaan noin yleisesti). Saa luvan olla hiljempaakin kiitos. Onko tarkoituksena antaa ylimääräisin äänimerkein ns. sanatonta kohteliasta viestiä miehelle (joko aidosti tai siis teeskennellysti) että tekee gutaa?!?!? Diminuendoa kiitos, costa rica - vahvaa vähemmälläkin.

Sääkeskustelut - nykyään vastaan että toivon täysimittaista ydinsotaa maapallolle jotta saadaan a) kerrankin lämmintä Suomeen b) vihdoinkin kunnon ydintalvi Eteläeurooppaan

Merisääradio - koko Härmälandiasta löytyy varmaan 1-3 veneilevää dementiapotilasta joille tämä on tärkeä. Tästä johtuen koko muu Suomi saa aina kärsiä näistä "tärkeistä tiedotuksista" kesken jännittävää jääkiekko- tai jalkapallo-ottelua. On se jumalauta kumma homma ettei vuonna 2006 saada vaikka ihan omalle taajuudelleen tuota latvalahojen omaa merisääratiota. Pitääkö sitä ylipäänsä kuunnella kenenkään sillä johan nyt joka perkeleen tuutista tulvii säätä ja merisäätä siihen malliin että päätä huimaa. Eikö noilla merisäätä tarvitsevilla idiooteilla ole mahdollisuutta internetin tai kännykän käyttöön? Tai vaikka vanhanaikaisen lennättimen käyttöön?

Rocklyriikka - "Spread your wings you can fly", "Free as a bird", "You can run but you can't hide" etc.... hohhoijaa. Kun saisi centin jokaisesta tämänlaisista klisheistä joita on joutunut jo sadoissa eri biiseissä kuulemaan. Kuinka noi artistit kehtaa noita vielä laulaa? Onko ne niin daijuja vai pelkkiä levy-yhtiöiden marionetteja? Veikkaan molempia. Suomessa taas näitä elämää suurempia "Meillä oli retkemme ja meillä oli hetkemme"-neronleimauksia.

Julia Roberts - suu kiinni Julia tai tekee linnut pesän sun maailman suurimpaan suuhusi. Julia "maailman kaunein nainen" pilaa elokuvan kuin elokuvan vääristyneellä naamallaan. En ole sitäpaitsi vieläkään antanut anteeksi hänelle tuota sijaisvartalon käyttöä Pretty Womanissa. Toisaalta ymmärtäähän sen jos oma vartalonsa muistuttaa lampunvarjostinta. Julialla on tasan kaksi ilmettä. Toinen on "vihainen nuori (keski-ikäinen) nainen" ja toinen on viekoitteleva banaanihymy, banaanin tosiaankin saisi poikittain tungettua tuohon pohjattomaan kitaan.

Nuoret "Juontajat" - onko ainoa kriteeri nykyajan tv-ohjelmien juontajaksi ns. tekopirteys? Miten voi olla mahdollista päästä juontamaan ohjelmia ja visailuja vailla alkeellisintakaan tajua kieliopista? "Alkaa jännittämään", "Elämänkerta" jne.... kääk!

"Lähtökohtaisesti" - "Lähtökohtaisesti asia on näin...", "Lähtökohtaisesti on niin..." - kohta mä isken mun nyrkin lähtökohtaisesti sun lärviin ok? Sivuhuomautuksena haluaisin kysyä eikö noita teatterikorkeakoululaisia voida laittaa johonkin työleirille tms. kunnes jättävät "Niinku totanoinnii se on niinku sillee et sanotaan nyt et jos vaikka niinku tiäksää et ..."-tyylin?

Nämä tässä ihan ensimmäiseksi mainitakseni.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Valkosipuli:

Tämä itsensä saatanan kehittelemä myrkky, josta varsin monet vaimot pitävät. No, ainakin omani... En tiedä mitään kamalamman hajuista/ makuista asiaa kuin tämä saatanan tuote suoraan helvetistä. Ja jotta pysyisi edes jotenkin ruoassa kiinni, ei sovi emännän keitoksia kovasti alkaa arvostelemaan koska eihän sitä pitkään pärjää mäkkärin ja pizza-ahmedien tuotteilla näin persaukisena...
Mutta jos ei tämä valkosipulilla kiduttaminen kohta lopu, niin vaadin armonlaukausta. Jos ei siihenkään suostuta niin menen grillille ja maustan juustopurilaiseni syanidilla.
 

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Koala kirjoitti:
Jos sanot "hallissa", tarkoittaa se hallin rakenteiden sisällä olemista. Mielummin olen itse "hallilla".

"Autoni parkkihallilla, kun kävin ostoksilla kauppahallilla."
 

fedorov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Wagner kirjoitti:
"Autoni parkkihallilla, kun kävin ostoksilla kauppahallilla."

-lla pääte tarkoittaa nimenomaan rakennuksen sisällä/läheisyydessä hengailua, vaikka hallilla on kyllä se termi jota itsekin käyttäisin. Jos olet matsissa katsojana, niin oletko hallilla vai hallissa? Entäpä jos olet muuten vain kyräilemässä paikanpäällä?
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Jippu. Pelkkä nimikin saa voimaan pahoin. Ja ne pari biisiä jotka oon kuullu...tulkintaa sydän vereslihalla. Mä inhoan tuollaista. Ja vielä - albumin nimi on "Salaisuuksia, joita yksinäiset huutavat unissaan". Tai ainakin tuohon suuntaan. YÄK. Se haastattelukin NYT-liitteessä viime perjantaina, voi äiti.

Tää mimmi on kuin joku PMMP:n tai Nylon Beat:in tyypit joista kriitikkojen ja musiikki-ihmisten pitää kohista kun se/ne on niin upeita taiteilijoita ja kaikkee ihanaa. Ja oikeasti se on vaan ihan hirveetä kamaa mitä ne tekee.

Hyvää joulua!
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Olen viime päivinä huomannut, että kollegani narisevat kengät ajavat melkein murhan partaalle. Työhuoneen ovi on pysynyt tiukasti kiinni, etten kuule sitä kamalaa nirskuntaa. Ostais nyt hyvä nainen kunnon kopisevat korot.

Onneksi tän vuoden duunit on tehty ja vältyn kuulemasta tätä hermojaraapivaa ääntä seuraaviin kymmeneen päivään.
 

Rafael

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Bristol City
Kaksi ruostuvaa epäkohtaa löytyy tällä hetkellä kämpästä. Ensimmäinen on wc:n lavuaarin tulpan ketju. Se on ruostumassa hyvää vauhtia poikki! Siis ruostumassa! Kuka helvetti kaupittelee ja kuka typerys ostaa kosteaan tilaan ja kohtaan ruostuvasta metallista tehtyjä osia? Kas kun ei hana ruostu. Pitänee soittaa isännöitsijälle.
Toinen yllätys ruostuvaksi esineeksi oli tölkinavaaja. Se oli hetken tiskin seassa likoamassa ja nyt on tiskialtaan pohjalla komea jälki ja itse avaaja on jo hapero. Avaajan ostajan tiedän kyllä tyhmäksi. Sen ostin minä.

Sekunda harmittaa!
 

d2uce

Jäsen
fedorov kirjoitti:
-lla pääte tarkoittaa nimenomaan rakennuksen sisällä/läheisyydessä hengailua, vaikka hallilla on kyllä se termi jota itsekin käyttäisin. Jos olet matsissa katsojana, niin oletko hallilla vai hallissa? Entäpä jos olet muuten vain kyräilemässä paikanpäällä?

Tai jos tulet kidnapatuksi ja heräät rakennuksen siältä joka paljastyy tyhjäksi parkkihalliksi, niin soittaessasi ystäviäsi apuun oletko silloin hallissa vai hallilla?

Pelastavatko ystäväsi sinut sitten sieltä hallista vaiko hallilta?

Ja kuinka typeriä ovat kidnappaajat jotka jättävät haltuusi puhelimen?
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Rafael kirjoitti:
Toinen yllätys ruostuvaksi esineeksi oli tölkinavaaja. Se oli hetken tiskin seassa likoamassa ja nyt on tiskialtaan pohjalla komea jälki ja itse avaaja on jo hapero. Avaajan ostajan tiedän kyllä tyhmäksi. Sen ostin minä.

Mitä helvetin happoa mahdat käyttää pesuaineena?

Että silleen...
 

Rafael

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Bristol City
wilco kirjoitti:
Mitä helvetin happoa mahdat käyttää pesuaineena?

Että silleen...

Tommonen Fairy-pullo mulla tossa tiskipöydällä on. Tehokas rasvanpoistaja lukee kyljessä. Sivuhuomautuksena voisivat toki mainita, että syövyttää metallin kun metallin...
 

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
Autojen tuulilasinpyyhkimet jotka on jätetty ylös tai puoliväliin kun auto on pysäköity. Usein näen, että joku kehveli harrastaa moista esim. kauppojen parkkipaikoilla ja aina tekee mieli mennä sanomaan, että laitetaampa ne pyyhkimet normiasentoon.

Joskus olen itse kiireessä huomannut syyllistyneeni samaan syntiin, ja pakko on tietenkin ollut palata takaisin autolle, käynnistää se ja pistää pyyhkimet asianmukaiseen asentoon. Kavereilleni tietenkin asiasta rupean motkottamaan mikäli olen kyydissä ja mokomaa haureutta pyritään harrastamaan.

Pitäisi alkaa jakamaan parkkisakkoja tommoisesta. Kyllä pistää ketuttamaan...
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Vanha uskollinen The Huuliherpes on palannut ylähuuleeni. Olen siis Huuliherpeskostaja (jos joku Lappareista muistaa...)
 

sininen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
wilco kirjoitti:
Että silleen...

Katso yllä.

Onko tuon tunkeminen jokaiseen viestiisi mielestäsi kenties jotenkin nokkelaa tai hauskaa?

Voin kertoa, että se on tasan yhtä nokkelaa ja hauskaa kuin Saukkosen "Miettikääpä sitä!"-lopetus.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
sininen kirjoitti:
Katso yllä.

Onko tuon tunkeminen jokaiseen viestiisi mielestäsi kenties jotenkin nokkelaa tai hauskaa?

Voin kertoa, että se on tasan yhtä nokkelaa ja hauskaa kuin Saukkosen "Miettikääpä sitä!"-lopetus.

Kannatetaan.
 

Rocco

Jäsen
- Kaikki ihmiset kaupassa. Varsinkin kärryjen kanssa. Ihmiset haahuilee käytävillä poikittain ja pitkittäin, ja kun siitä kärrystä ei voi päästää sekunniksikaan irti. Ei edes silloin kun pää on puoliksi maitokaapin alahyllyllä, täytyy pitää siitä kärrystä kiinni ja tottakai se on silloin aina poikittain käytävällä sulkemassa muiden ihmisten kulkuväylän. Jättäkää hyvät ihmiset se kärry siihen käytävän reunaan hiljaiseen paikkaan ja kävelkää hakemaan ne ostokset siitä läheltä, viekää kärryyn ja sitten vaihtakaa paikkaa. Ei se kärry lähde siitä itsekseen parkkihalliin.

- Katujen reunaparkkeeraus. Kun nykyisin on P-automaatteja eikä enää erikseen maalattuja ruutuja ja niissä mittaireita, katujen reunaan on maalattu vain pitkä "ruutu" minkä sisälle voi sitten jonoon parkkeerata. Minkä ihmeen takia päädyissä ihmiset jättää pari metriä tilaa auton taakse tai eteen? Ajakaa siihen ihan päätyviivaan asti niin saadaan sekin muutama metri hyödyksi muille sinne välille. Siis idea on vähän niinkuin tässä, mutta tuossa on auton takana vain metri hukkatilaa.

- Kaikki ostoskeskuksissa maleksivat teinit. Eikö parempaa tekemistä ole kuin istua rappusilla päivät pitkät? Teissäkö on maan tulevaisuus? Suomesta tulee Jamaika tätä menoa... Ja opetelkaa kulkemaan jonossa, rupean pian kävelemään päin kun ei viiden hengen rivistöstä kukaan osaa väistää.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
mäkine kirjoitti:
Vanha uskollinen The Huuliherpes on palannut ylähuuleeni. Olen siis Huuliherpeskostaja (jos joku Lappareista muistaa...)

Huuliherpes on kyllä jumalattoman ärsyttävä, lapsesta lähtien se on kiusannut, yleensä pari kertaa vuodessa. Mutta nty mulla on kuukauden verran ollut huuliherpes koko ajan ylähuulessa. Isken Zoviraxia huuleen heti kun herpes ilmoittaa itsestään, saan ihan hyvin tapettua sen, mutta eikös päivän, parin päästä herpestä pukkaa toisesta kohtaa ylähuulta. Sitä mukaa, kun yksi herpes katoaa niin toinen tulee tilalle.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Gellner kirjoitti:
Huuliherpes on kyllä jumalattoman ärsyttävä, lapsesta lähtien se on kiusannut, yleensä pari kertaa vuodessa. Mutta nty mulla on kuukauden verran ollut huuliherpes koko ajan ylähuulessa. Isken Zoviraxia huuleen heti kun herpes ilmoittaa itsestään, saan ihan hyvin tapettua sen, mutta eikös päivän, parin päästä herpestä pukkaa toisesta kohtaa ylähuulta. Sitä mukaa, kun yksi herpes katoaa niin toinen tulee tilalle.
Sitä samaa, aina kun flunssa tai nukkunut liian vähän niin iskee.. 3-4 krt vuodessa. Vectavir on muuten ainakin mulla tehokkaampaa kuin muut. Jos onnistuu laittamaan heti kun alkaa kutittelemaan/polttelemaan, niin usein ei edes tule rakkulaa vaan on sellainen vähän turvonnut 2-3 päivää ja menee ohi. Huomasin muuten että kun alkaa stressaamaan siitä pahkurasta huulesta niin se vain innostaa sitä tai tulee pian uudestaan.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Gellner kirjoitti:
Huuliherpes on kyllä jumalattoman ärsyttävä, lapsesta lähtien se on kiusannut, yleensä pari kertaa vuodessa. Mutta nty mulla on kuukauden verran ollut huuliherpes koko ajan ylähuulessa. Isken Zoviraxia huuleen heti kun herpes ilmoittaa itsestään, saan ihan hyvin tapettua sen, mutta eikös päivän, parin päästä herpestä pukkaa toisesta kohtaa ylähuulta. Sitä mukaa, kun yksi herpes katoaa niin toinen tulee tilalle.

Itselläni ei tätä vaivaa ole mutta afta löytyy. Voi vittujen vittu. Ei ehkä näkyvä mutta sitäkin kipeämpi ja kunnon hoitoa ei siihenkään ole. Viikon yleensä vie ja yleensä uusiutuu samantien.

Olisi hauska tietää onko jollain muulla sama vaiva.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
BigRedCat kirjoitti:
Itselläni ei tätä vaivaa ole mutta afta löytyy. Voi vittujen vittu. Ei ehkä näkyvä mutta sitäkin kipeämpi ja kunnon hoitoa ei siihenkään ole. Viikon yleensä vie ja yleensä uusiutuu samantien.

Olisi hauska tietää onko jollain muulla sama vaiva.
Oli joskus, kunnes kuulin, että aftojen syynä on useinmiten hammastahna. Se vaahtoamista aiheuttava mikä-lienee-sulfidi-amidi tjsp. aiheuttaa aftoja. Lähti sitten pepsodentit vaihtoon. Elmex ja Denivit ovat toimineet hyvin, eikä tahnan vaihdon jälkeen ole ollut yhden ainutta aftaa.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Dynamo kirjoitti:
Oli joskus, kunnes kuulin, että aftojen syynä on useinmiten hammastahna. Se vaahtoamista aiheuttava mikä-lienee-sulfidi-amidi tjsp. aiheuttaa aftoja. Lähti sitten pepsodentit vaihtoon. Elmex ja Denivit ovat toimineet hyvin, eikä tahnan vaihdon jälkeen ole ollut yhden ainutta aftaa.

Itselläni tämäkään ei ole tuonut pysyvää ratkaisua, vaan olen huomannut että niitä vain tulee jos on tullakseen. Teki sitten mitä hyvänsä. No onneksi Aftab tuo hieman helpotusta...
 

muovimuki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Edmonton Oilers, Moskovan Dynamo
Tinke-80 kirjoitti:
Toinen asia joka ärsyttävää suunnattomasti on keiton ryystäminen. Faijani tekee sitä aina keittoa syödessään. Mennee hermot sellaiseen.

Nyt kun luin näitä ja aloin miettimään kaikkia niitä tilanteita joissa tätä tapahtuu, nousi verenpaine liian nopeasti ja liian korkealle. !PRKL!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös