Niilo Halonen, Helsingin IFK

  • 125 151
  • 905

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Halonen petrannut taas ja saanut nyt pakettiaan kasaan. Aika tasavahvalla kaksikolla päästään poffeihin, joskin kumpikaan ei ole mielestäni sellaisella maagisella modella pelannut kauden aikana. Ainakaan pitkiä jaksoja. Toivottavasti jompi kumpi nostaa vielä yhdellä napsulla tasoaan.
 

auvo11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, maajoukkue, NHL:n suomalaiset
Joo hyvä peli Niilolta, ite arvostan veskoja yli muiden ku oon pelannut niiden edessä niin paljon.
Aina tasosta ja lajista riippumatta joukkueen tärkein pelaaja on veska, ellein vedetä Detroit tyyliin et joukkue on allstar tasoa (siis silloin joskus 99`) niin silloin menee semi hyvä veska.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Veskareista ja heidän torjuntatekniikoistaan en hirveästi ymmärrä, mutta meidän pitkänlinjan HIFKn veskakoutsin kanssa kun juttelin hieman edarin ja meidän vanhimpien junnujen maalivahdeista, niin sanoi Halosen olevan aivan huipputalentti, jonka parhaat päivät ovat vasta edessä. Luotan hänen sanaansa!
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä luulen, että Nipen kanssa on edetty ja edetään edelleen varsin rauhallisesti siksi, että hänen annetaan kasvaa myös henkisesti rauhassa ykkösveskarin viittaan. Näin on toimittu Lankisen kanssa, mutta Husso sai tonttinsa kuin vähän varkain keittiön kautta, eikä se mennyt täysin ongelmitta, vaikka lopputulos mainio olikin. Sanoisin, että Husso oli prospektina niin kovan luokan talentti, että pärjäsi jonkin aikaa pelkillä lahjoillaan, kunnes ymmärsi, mitä ammattiurheilu oikeasti vaatii. Tämä tapa tuskin toimii kaikkien kanssa. Seuraavana putkesta plompsahtaa Taponen, jota kasvatetaan kärsivällisesti suurimpien parrasvalojen ulkopuolella, mutta ei häntä suinkaan unohdettu ole.

Halonen on hyvä veskari jo nyt. Tekeminen riittää, mutta jos ja kun Nipestä halutaan tehdä maailmanluokan veskari, joka lähtee maailmalle, mikään kiire ei ole. Mun mielestäni HIFK:lla on ihan selkeä suunnitelma Halosen ja Taposen kanssa: ensin oli Engren ja Tuohimaa ja Nippe lähetettiin lainalle Kouvolaan. Sen jälkeen veskareina olivat Tuohimaa ja Halonen ja Taponen lähetettiin lainalle Espooseen. Nyt on Garteig ja Halonen ja Taponen edelleen Mestiksessä. Halosen roolia kasvatetaan kuin varkain, kun Garteig on yhden kauden sopimuksella ykkösveskarin statuksella ja Nippe saa edelleen tehdä kehitystyötään rauhassa, ilman suurempia paineita. Pikkuhiljaa Halonen nousee kohti ykkösveskarin statusta ja jos ihmeitä ei tapahdu, Halonen on ensi kaudella meidän ykkösveskari ja Taponen kakkosena. Voi mennä vuosi-kaksi ja Halonen lähtee Pohjois-Amerikkaan kokeilemaan varsin valmiina pakettina, minkä jälkeen sama kuvio toistuu niin, että ulkopuolelta saattaa tulla joku kokenut veskari, joka torjuu kauden- kaksi ja Taponen kasvaa ykköseksi. Ja samaan aikaan sieltä junnuputkesta tulee uusia nuoria veskareita samalla kaavalla. Jotkut lähtevät muualle, mutta omiin tarpeisiin kasvaa aina joku.

Mä luotan Lundellin ja Salmelaisen ajatuksiin tässäkin. Mä koen, että meillä on selkeä suunnitelma, jota pystytään toteuttamaan käytännössä ja monistamaan. Pieniä nyansseja voidaan hioa ja niin varmasti tehdäänkin, mutta isossa kuvassa mennään hyväksi havaitun suunnitelman mukaan.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mä pidän myös tuosta palstatoverin @BOL kuvaamasta pitkäjänteisestä strategiasta, josta tässä eittämättä on kyse. Samalla totean, että voittoprosentti Niilo Halosen kanssa tämän kauden peleissä on 100, kun taas meidän ykkösveskan kanssa 0.

Ja juu, ei varmasti voi Garteigin niskaan tappioita kaataa, etenkään kun maalimäärät eivät suuria ole olleet. Siitä huolimatta näin fanina olisi suuri kiusaus rikkoa strategiaa, ja peluuttaa Nippeä voittopuolisesti. Varmaan ihan hyvä, että mä olen ihan muissa hommissa. (Hymiö)
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Schwein , kyllä mun mielestä Nippeä voi nyt ihan huoletta peluuttaa, kun peli kulkee. Hänhän on nyt siinä tilanteessa, että hänen varmasti kuuluisikin haastaa ykkösveskari ihan kunnolla ja ottaa se ykkösveskarin paikka oikeasti itselleen. Joukkue tarvitsee pisteitä ja jos niitä Nipen kanssa saadaan, niin maalille vain. Voittavaa veskaria ei vaihdeta, jne.

Toisaalta, Garteig on mun silmiini pelannut hänkin hyvin, jolloin pitäisi epäreiluna sitä, että hän avaisi jatkossa vain luukkua. Eiköhän siellä ole tehty jonkinlaiset suunnitelmat, kumpi pelaa milloinkin, mutta näitä suunnitelmiahan voi muuttaa, jos on tarvetta. Mun mielestäni HIFK:n veskareista ei tarvitse olla huolissaan. Vaikka Garteigin voitto% on 0, syyt siihen löytyy kenttäpelaajista. Jos 70+ vedolla saa yhden maalin aikaiseksi, ei se kyllä oman veskarin syytä ole. Varsinkaan, kun hän päästi kokonaista kaksi maalia itse, eikä kumpikaan ollut mikään imurointi.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Hyvä matsi Haloselta tokaa maalia lukuunottamatta. Voitto on aina voitto, varsinkin tämän alkukauden HIFK:n maalilla. Hyvä Nippe!
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Hyvä peli, mutta olihan toinen maali yksi kauden imuroinneista....
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nippe on tosi hyvä kakkosveska Liigaan.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Hyvä peli, mutta olihan toinen maali yksi kauden imuroinneista....

No siinä ja siinä mielestäni. Olisi pitänyt pitää yläkulma kiinni mutta Luotokin pelasi tilanteen hienosti ja täydellinen rannari. Väitän että pelitilanteessa menee ehkä 1/10 sisään. En tiedä mitä Halonen siinä odotti mutta ei tainnut odottaa laukausta ollenkaan. Tuo oli kyllä todella hieno ja tarkka veto.
 

F#21

Jäsen
Käsittääkseni tuo Luodon veto ois menny sisään monille muillekin mokeille. Tuolla laillahan ne taitavat sijoittua monet muutkin ko. tilanteissa.
Jos olen ymmärtänyt oikein missä tilanteessa veskari voi asettua tuohon asentoon, niin Halonen teki sen hitusen liian aikaisin. Käytännössä siihen voidaan mennä kun kiekollisella pelaajalla ei ole enää laukaisu-uhkaa ja todennäköisin vaihtoehto on poikkisyöttö keskelle. Näin veskari pääsee nopeiten ponnistamaan keskustaan. Luodolta hieno skode.

Ensimmäinen maali menee mun mielestä myös vähän Halosen piikkiin. Ei varmastikaan ole tyytyväinen, että tiputti kiekon tuohon maalin eteen, eikä saanut ohjattua sitä kulmaan tai liimattua kamoihin.

Koko pelin osalta homma jäi kuitenkin plussalle. Sen verta varmaa työskentelyä pl. nuo kaksi missä oltiin melko pienestä kiinni onnistumisen suhteen.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Nämä pelit nimenomaan on olleet meidän veskoille vaikeita, kun ei tule juurikaan laukauksia. Toki nyt ei oikeasti juuri tullut vaikeita vetoja, mutta olisi tuossakin jonkun voinut päästää.

Hienoa, Nippe!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös