Nightwish

  • 824 868
  • 3 714

Beneway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Mario Lemieux, Jyp
Itse pidin kyllä tästä uudesta sinkkulohkaisusta oikein paljon. Itseasiassa tuota edellistä levyä en ole kuunnellut oikeastaan ollenkaan, sillä Amaranth ei minulle uponnut. Jotenkin laskin siitä sitten 1+1, ja ajattelin, ettei tuota kannata lähteä edes kuuntelemaan.

Pitää varmaan tässä ottaa projektiksi jossain vaiheessa saada tuo levy kuunneltua...
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Itse pidin kyllä tästä uudesta sinkkulohkaisusta oikein paljon. Itseasiassa tuota edellistä levyä en ole kuunnellut oikeastaan ollenkaan, sillä Amaranth ei minulle uponnut. Jotenkin laskin siitä sitten 1+1, ja ajattelin, ettei tuota kannata lähteä edes kuuntelemaan.

Amaranth on oikeastaan aika erinlainen kuin muut levyn biisit. Varmaan levy-yhtiöt halusivat siitä ensimmäisen sinkun, koska se koettiin todennäköisesti eniten mainstream makuun sopivaksi. Eikä Nightwishin musiikin mahtipontisuus välttämättä kaikille koskaan avaudukaan. Eivätkä kaikki musiikkivallin nyanssit välttämättä aukeakaan, ellei äänentoisto ole kunnossa.

Itselleni kyllä DPP:kin toimii, vaikka siinä ei varsinaisia valtavirta hittejä olekaan useammasta miljoonasta myydystä levystä huolimatta. Odotan kyllä kovalla mielenkiinnolla uuden levyn sekä elokuvan julkaisua. Mahtaakohan ensimmäinen sinkku Storytime olla taas ns. helpoin biisi?
 

Isktr

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Eihän toi Storytime yhtään hullumpi ralli ole, mutta mitä vikaa on vanhassa kunnon viiltavässä kitarasoolossa, hä? Koko ajan odottaa milloin lähtee, mutta ei.
 

Liukumessias

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nightwish - suomalaisen musiikin "Nokia"?

Pariin otteeseen on nyt tullut kuunneltua nyt tämä uusi Nightwish -sinkku ja edelleen kummastelen että mistä sikiää tämä mystinen Nightwish-kultti? Kyllä, Holopainen on onnistunut vuosien varrella kyhäämään kourallisen hyviä, rehellisiä sinkkubiisejä joita kelpaa kuunnella. Pari Nightwishin levyäkin nousee selkeästi genressään keskikastin yläpuolelle, sitä en kiistä. Voin tunnustaa että jossain määrin Nightwishiä fanitan ja useampi levy löytyy hyllystä, ihan alkuperäisinä kappaleina. Aikanaan Nightwish ratsasti vielä ihan musiikillisillakin ansioilla, mutta tätä uutta sinkkua kuunnellessa ei voi kuin kummastella mistä sikiää tämä hämmentävä palvonta kyseistä yhtyettä kohtaan. Yhtye on saavuttanut Suomessa samanlaisen aseman kuin Nokia; vaikka julkaistaisiin laatikollinen paskaa niin kansa katsoo ihaillen ja kumartaa. Kuunnelkaapa nyt OIKEASTI Storytime -biisiä ja ihailkaa maagista rumputyöskentelyä ja kitarariffejä. Huh. Yksi riffi, rummut paukuttaa 95 % biisistä suoraa komppia. Monotonian juhlaa.

Kiteellä on varmaan pohdittu, että "Tää idea ei oikein yksin kanna. Mitä jos tehtäis niin kuin Lauri Tähkä? Lisätään päälle vähän viuluja? Tai kokonainen orkesteri? Ja vähän poikakuoroa - joku Cantores ohne Cojones varmaan olis vapaana? Kansa olis varmaan IHAN pähkinöinä?"

Ja tuhansien murheellisten laulujen maassa katajainen kansa pohtii: "Kyllä se Windows Phone, se on kyllä se seuraava ISO JUTTU!".

Kyllä Nokia tietää, eikä Nightwish vaan voi pettää.
 

Kassu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Innostuin Nightwishistä DPP:n myötä. Se oli mielestäni hieno levy vanhempiakaan dissaamatta. Sävy oli mahtipontinen, joka mielestäni sopii Nightwishille. Toki laulaja ei ehkä kaikissa biiseissä enää sopinut täysin biiseihin, mutta homma toimi kuitenkin.
Muutama esimerkki: Bye Bye Beautiful vaati kyllä Hietalan ääntä toimiakseen. Amaranth toimi Anetellakin. Master Passion Greed oli loistoveto tosin ilman Anettea ja poikkeavalla tyylillä NW:lle.
Täten odotukset olivat varsin kovat uuden levyn suhteen. Nyt kuunneltuani ensimmäisen sinkun storytime, en voi todeta kuin pettyneeni. Toivottavasti levy jatkaa jollain muulla linjalla. Itse en ainakaan saa kiinni sinkun linjasta. Biisi alkaa perinteisellä tyylillä, mutta lauluosuudet ovat eri maailmasta. Aneten laulu on liian erilaista muihin instrumentteihin ja sävelkulkuun verraten. Tuntuu kuin jotain uutta pop-vivahdetta oltaisiin haettu perinteisen NW:n keskelle, mistä muotoutuu melkoinen sekamelska. Ehkä johonkin verrattuna tämä on ihan kuunneltavaakin musiikkiia, mutta vanhoilla odotusarvoilla ei ainakaan minulle.
 

Theone

Jäsen
Kuunnelkaapa nyt OIKEASTI Storytime -biisiä ja ihailkaa maagista rumputyöskentelyä ja kitarariffejä. Huh. Yksi riffi, rummut paukuttaa 95 % biisistä suoraa komppia. Monotonian juhlaa.

Heh ja vaikka näin olisikin (toki näin ei ole), niin tekisikö tuo biisistä automaattisesti paskan?

Itse tuosta tykkäsin ja täytyy myöntää, että Nightwish on ilman Tarjaa paljon parempi bändi kuin Tarjan kanssa. Pidän myös Rammsteinista ja sehän vasta monotonian juhlaa onkin.
 

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Kyllä Nokia tietää, eikä Nightwish vaan voi pettää.

Ja kyllä se Lukkokin on joskus voittaa Suomen mestaruuden ;)

Sinkusta sen verran että itse tykkään. Nightwishiä tuli kuunneltua hyvin vähän Tarjan aikoina ja Tarjan eron jälkeen bändiä olen alkanut vasta enemmän kuluttaa. Tarja oli luotaantyöntävä persoona, enkä ooppera - soundista pitänyt laisinkaan. Anette on erilainen, ei ehkä laulajana vielä maailman huippuja mutta on toki nyt jo kehittynyt hirmuisesti. Amaranth & Eva olivat mielestäni sinkkuina kummatkin aika latteita, niihin verrattuna Storytime on erinomainen biisi.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Ja kyllä se Lukkokin on joskus voittaa Suomen mestaruuden ;)

Sinkusta sen verran että itse tykkään. Nightwishiä tuli kuunneltua hyvin vähän Tarjan aikoina ja Tarjan eron jälkeen bändiä olen alkanut vasta enemmän kuluttaa.

Olen osittain samaa mieltä. Toki pidän muutamista Tarjan aikaisista biiseistä, kuten Wishmaster, Nemo ja Wish I had an angel, mutta koska Tarjan ääni oli niin hallitseva, niin kaikelle muulle tuntuu olevan nyt enemmän tilaa. Toki vokalisti on edelleen tärkeä, ja Anette on hyvä laulaja, ehkä jopa teknisesti parempi kuin Tarja, jonka klassinen ääni hämää helposti uskomaan muuta. En toki Tarjaakaan halua dissata, mutta hänen aikansa NW:ssä on ohi.
Ja tosiaan biiseissä on DPP levyllä mahdottomasti tavaraa. Sama linja jatkuu Storytimessa. Aika montaa kertaa saa kuunnella, että hoksaa edes mitä kaikkia soittimia tai äänielementtejä Tuomas on biisiin laittanut. Aika ainutlaatuista soundia bändi tuottaa.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Minä tykkäsin uudesta sinkusta sen elokuvamusiikillisten ominaisuuksien takia ja uskonkin että tuo biisi ja tämä levy kokonaisuudessaan on parempi instrumentaalina.

Ja mitä tulee bändiin kokonaisuudessaan, niin pidin Nightwishistä enemmän Tarjan kanssa. Cross overeista tykkään muutenkin silloinen Nightwish täytti tuon määritelmän. Tarjan ääni itsessään on instrumentti siinä missä muutkin soittimet. Anette sen sijaan on solisti ja tuntuu että hänen äänensä ei ole vaan tarpeeksi vahva tälläiseen raskaaseen musiikkiin. Toki DPP levyllä oli muutamia erittäin toimivia biisejä myös johon Anette sopi. Amaranth ja 7 Days To The Wolves hyvinä esimerkkeinä.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Omasta mielestäni on harvinaista että 2010-luvulla jokin kauan olemassa ollut yhtye tiputtaa mitään erityisen laadukasta settiä markkinoille, mutta Nightwish teki sen kyllä tämän uuden lohkaisunsa myötä. Järkyttävän toimiva kaikenkaikkiaan, huikea instrumentaalikappale ja toimivat lyriikat. Anette on myös erittäin hyvä.

Toki Tarjan aikainen Nightwish oli erilainen ja erittäin uniikki sekä erottuva, mutta Anette istuu nykykonseptiin erittäin hyvin. Omaa myös äänen joka sopii erityylisiin tulkintoihin, Tarjan ääni alkoi olla vähän nähty juttu jollakin tapaa kun levy levyn perään tuota samaa joutui kuuntelemaan. Askel tavallisempaan, mutta samalla monivivahteisempaan suuntaan on mielestäni tullut bändiltä otettua Aneten myötä. Pidän kovasti muutenkin tästä naisesta, ammattilainen kaikin puolin.
 

Infernal

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kuunnelkaapa nyt OIKEASTI Storytime -biisiä ja ihailkaa maagista rumputyöskentelyä ja kitarariffejä. Huh. Yksi riffi, rummut paukuttaa 95 % biisistä suoraa komppia. Monotonian juhlaa.

Tuossa olet aivan oikeassa. Kun itse biisi on täynnä mielikuvitusta ja fantasiaa, niin kitaroissa ja rummuissa ei mielikuvitusta ole lainkaan. Kitaristina pistää oikein ärsyttämään kappaleen kitarointi. Viritin kielet D-vireeseen, ja vartin päästä osasin soittaa koko paskan. Yksinkertainen voi joissain tapauksissa olla kaunista, mutta tässä tapauksessa kitara ja rummut sekä vertaus aidasta ja sen mataluudesta sopivat samaan lauseeseen.

Itse kappale kuulosti ensimmäisillä kuuntelukerroilla ihan mukiinmenevältä rallatukselta. Kivat laulumelodiat ja hieno instrumentaaliosuus, mutta Anette ei oikein sytytä. Mitä enemmän olen kappaletta kuunnellut, niin yhä vähemmän olen valitettavasti saanut siitä irti. Edellisen levyn Amaranth -sinkku oli aika poppisveto, ja se upposi kyllä meikäläiseen paremmin. Uskon levyltä löytyvän paljon haastavampaakin kamaa kuin Storytime, ja mieluisampia kappaleita itsellenikin. Nämä Nightwishin sinkkulohkaisut ovat näennäisesti raskaita, mutta kun kaikki on kuorrutettu orkesterilla ja melkoisen poppiskuuloisella laujalla, niin tulee vaikutelma musiikista joka ei rajaa mitään kuuntelijakuntaa pois laskuista.

Minen ole kuullut ikinä miltään bändiltä tai artistilta edes lähelle yhtä hyvää kappaletta. Kirkkaasti paras musiikkikappale, mitä on ikinä tehty!

The Poet and the Pendulum on mielestäni Nightwishin ehkä yliarvostetuin biisi. Onhan se ihan hieno, mutta ei nyt sentään maailman upein kappale. Olet kuitenkin oikeutettu mielipiteeseesi, olepa hyvä vain. DPP:lla oli hetkensä ja suvantovaiheensa, ja vähän samanlaista vuoristorataa odotan tältäkin levyltä. Nightwishin kulta-aikaa oli mielestäni Oceanborn ja Wishmaster, ja tiedostan kyllä sen että sinne ei enää ole paluuta, joten sitä on turha haikailla.
 

IMATION

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoinen, Canes
VUOTOJA...

Jos joku haluaa pieniä näytteitä tulevalta levyltä, löytyy ainakin toistaiseksi tuolta.
http://www.youtube.com/watch?v=luw71NV5GRM&feature=player_embedded

Tietenkin jos haluatte kuunnella koko levyn älkää aukaisko linkkiä!

(Linkki vie youtubeen jossa puolen minuutin pätkä joka biisistä.)

Kuulostaa muuten todella erikoiselta. Ensin lastenlaulu by Hietala, seuraavaksi Marco karjuu ja välillä lastenkuoro laulaa, ja sitten päästäänkin jazzin ihmeelliseen maailmaan?
 
Viimeksi muokattu:

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kuulostaa muuten todella erikoiselta. Ensin lastenlaulu by Hietala, seuraavaksi Marco karjuu ja välillä lastenkuoro laulaa, ja sitten päästäänkin jazzin ihmeelliseen maailmaan?
Kuulosti hemmetin hyvältä allekirjoittaneelle! Enpä muista millon olisin viimeksi odottanut jotakin levyä näin paljon.
 

IMATION

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoinen, Canes
Kuulosti hemmetin hyvältä allekirjoittaneelle! Enpä muista millon olisin viimeksi odottanut jotakin levyä näin paljon.

Kyllä taitaa taas olla niin, että ensimmäinen sinkku ei antanut todellista kuvaa koko levystä. Nuo pienet pätkät kuulostaa fantastisen hyviltä! Ja jos joku haukkui Aneten lauluääntä sinkussa, niin ainakin näiden pätkien perusteella sekin on ok.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Kyllä taitaa taas olla niin, että ensimmäinen sinkku ei antanut todellista kuvaa koko levystä. Nuo pienet pätkät kuulostaa fantastisen hyviltä! Ja jos joku haukkui Aneten lauluääntä sinkussa, niin ainakin näiden pätkien perusteella sekin on ok.

Itse tykästyin näytteiden perusteella kovasti varsinkin Scaretaleen ja Ghost Riveriin. Ei se välttämättä ole bändille ollenkaan huono tilanne, että levyä on jouduttu odottamaan, kun sitä on väsätty kuin Iisakin kirkkoa. Vuotaneet näytteet ovat kyllä pirun mielenkiintoisia. Niiden perusteella Storytime ei todennäköisesti ole levyn paras biisi, vaikka toki siitäkin pidän. Enpä muista, että olisin vuosikymmeneen odottanut jonkun levyn julkaisua kuten tätä.
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
VUOTOJA...

Jos joku haluaa pieniä näytteitä tulevalta levyltä, löytyy ainakin toistaiseksi tuolta.
http://www.youtube.com/watch?v=luw71NV5GRM&feature=player_embedded

Tietenkin jos haluatte kuunnella koko levyn älkää aukaisko linkkiä!

(Linkki vie youtubeen jossa puolen minuutin pätkä joka biisistä.)

Kuulostaa muuten todella erikoiselta. Ensin lastenlaulu by Hietala, seuraavaksi Marco karjuu ja välillä lastenkuoro laulaa, ja sitten päästäänkin jazzin ihmeelliseen maailmaan?

Jep, tuo linkki on poistettu käyttäjän toimesta, mutta samat pätkät löytyvät myös täältä: Imaginaerum by nightwishband on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free

Hienoja pätkiä, vaikka eihän noista tietenkään saa koko kuvaa biiseistä. Jumankauta, että odottavan aika on pitkä! DPP:tä on tullut kuunneltua ahkerasti, jotta saa sitten verrattua hieman lättyjä toisiinsa. DPP oli nimittäin aivan huikea musiikkikokemus ja vähintään samanlaista odotan tästä uutukaisestakin.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Tunnen itseni jälleen teiniksi. Yläasteella (lähes kymmenen vuotta sitten) Nightwish oli minulle henki ja elämä. Luultavasti suurin syy, että selvisin tuosta ajasta ja koulukiusaamisesta ilman suurempia vaurioita (todella cliche, mutta jostain syystä nimenomaan Nightwish oli mulle se pakokeino kaikesta paskasta). Tunteet nousee pintaan, kun uusi levy tulee. Kummallista :D

En vieläkään uskalla mennä Nightwishin keikalle, koska jotkin biisit on mulle niin isoja ja tärkeitä, että pelkään että hajoaisin lopullisesti siellä keikalla :D

Niin, joskus musiikki voi olla enemmän kuin vain musiikkia. En usko, että mikään bändi voi enää koskaan tuoda mulle samanlaisia tunteita kun Nightwish.
 

Infernal

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No niin, mahtavaa. Tässä alkaa vanha fani jo vähän lämpeämään tulevalle levylle. The Crow, The Owl And The Dove on paljon parempi veisu kuin Storytime. Tässä on kaikki elementit hyvässä tasapainossa, ja tämä vaikuttaa aidommalta kuin tuo ensimmäinen sinkku joka kuulosti vähän liian täyteen ahdetulta ja ylituotetulta.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Puolenkymmentä kertaa sain kyllä kuunnella, ennen kuin aloin tykkäämään biisistä. Nyt se kuulostaa jo todella hienolta mutta ensikuulemalta melko tylsältä.

Aikovat vissiin tehdä tästä seuraavan sinkun, mitä minä en välttämättä tekisi mutta kai ne Tuomas & co. tietävät mitä tekevät.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Pieni yllätys oli, että uusi levy on jo vuotanut nettiin etuajassa.
Mutta ei tainnut niin aikaisin vuotaa entä DPP. Ylihuomennahan tuon levyn saa kaupasta ihan laillisesti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös