Nightwish

  • 825 280
  • 3 714

Mace

Jäsen
Stolk-2 kirjoitti:
Ei kai täällä kukaan ole kateellinen Holopaisen tuloihin verrattuna Tarjaan. Huvittaa vain nuo syytökset Tarjan ahneudesta kun itse nettoaa suurimmat tulot yhtyeestä. Tekopyhyyttä sanon mä.

Eihän se ahneus ole välttämättä sidoksissa absoluuttisiin rahasummiin. Jos minä teen töitä työnantajalleni kymmenesosan muiden työpanokseen verrattuna ja vaadin silti palkkaa yhtä paljon kuin muut, niin kyllähän kyse on ahneudesta. Ja kyse on siis ahneudesta silloinkin, vaikka pomoni yhä saisi paljon minua enemmän tuloja. Mitä tekopyhää siis olisi siinä, että pomoni kutsuisi minua ahneeksi? Ihmeellisen vaikea asia tuo tuntuu joillekin olevan tajuta...
 

amok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Stolk-2 kirjoitti:
Ei kai täällä kukaan ole kateellinen Holopaisen tuloihin verrattuna Tarjaan. Huvittaa vain nuo syytökset Tarjan ahneudesta kun itse nettoaa suurimmat tulot yhtyeestä. Tekopyhyyttä sanon mä.

Täältä lähtee myös syvä kumarrus. Mitä enemmän pörröä, sitä ahneempi sika on. Jepjep.

Pistikö kellään muulla silmään siitä Tarjan vastineesta, että aika ansiokkaasti oli nostettu "minä olen nainen" -kortti ja "marcelo etelä-amerikasta voisiko vaikuttaa asiaan" -rasismi kysymys esiin? Höystettynä aika kummallisen tyhjänpäiväisellä maalailulla. Kai sieltä tulee vielä myöhemmin jotain oikeita vastineita noihin muiden bändityyppien väitteisiin.

Tämä on muuten aika herkullinen aihe sellaisille "joka-alan asiantuntija" -kolumnisteille ja toimittajille. Luulempa että Iltasanomia ja Iltalehteä parempia syväluotaavia kolumneja on tulossa todella vähäisillä taustatutkimuksilla ja tiedoilla. Joku kyrpiintynyt feministi voisi vaikka nykäistä jonkun naisten syrjintä -kirjoituksen.
 

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
mirasane kirjoitti:
Miten kävin Iron Maidenille ilman Dickinsonia? En usko, että ne Harrisin sävellykset muuttuivat Brucen lähdön jälkeen yhtään huonommiksi, mutta faneja ne eivät vain kiinnostaneet Blazen heiluessa mikrofonin varressa.
Kyllä suurin syy oli raskaamman musiikin lama. Iron Maidenin ja Judas Priestin kaltainen musiikki ei kiinnostanut uutta sukupolvea saatikka mediaa.
 

pelikielto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ette muuten lukeneet IS:n yleisönosastolta aihetta koskevaa yleisönosastokirjoitusta? Siellä oli huikea vertaus Tarjan erottamista koskien. Sen mukaan "Hiroshiman pommi oli vain pieni henkäys tämän rinnalla" tjs. Repesin aluksi aivan totaalisesti vertauksen lapsellisuuden vuoksi kun luin sen mutta vähän sen jälkeen hiipi pieni suru+ vitutus pintaan kun miettii että joku voi tuollaista edes herjalla heittää. Nyt kuitenkin on vain yksi ihminen saanut "potkut".
 

ipaz

Jäsen
Tokkopa Tuomasta ja poikia haitannee suurestikaan jos bändi ottaa hieman takapakkia tuon maailmanvalloituksen kanssa, tai jos se vaikka tyssää kokonaan. Nythän on erittäin suuri vaara että fanit hylkäävät yhtyeen. Silti jätkät ottivat mieluummin tällaisen riskin kun olisivat halunneet jatkaa työskentelyä Tarjan kanssa. Nyt saattaa olla paluu edessä pienille saksalaisille klubeille ja keikkaliksat pudota rutkasti, mutta onko sillä silloin mitään väliä jos homma saadaan kulisseissa taas raiteille ja kaikilla on mukavaa?

Holopainen vaikuttaa ylirehdiltä kaverilta, joka ei osaa sanoa valkoisia valheita ja olla kaunopuheinen kriisin aikaan. Kerrotaan asiat suomalaiseen tapaan niin kuin ne on ja sillä selvä. Varmasti on kaikilla paska olo hetken aikaa, mutta elämä jatkuu. Jokaisella Nightwishin jäsenellä on ihan varmasti tarpeeksi tekemistä omien produktioidensa kanssa ettei tule aika pitkäksi, eikä leipä lopu kaapista.

Jos ei tällä kertaa tullut miljonäärejä niin entä sitten. Pääasia että musiikki soi ja kaikkien on hyvä tehdä töitä!
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Lapanen kirjoitti:
Kyllä sävellykset, 'biisit', ovat kaiken perusta. Kyllä se on musiikki, mikä ihmisiä on alkanut alkanut alunperin kiinnostaa, ja kiinnostaa edelleenkin. Maailmassa on tuhansia ja taas tuhansia bändejä, jopa naislaulajilla varustettuja heavy-yhtyeitä. En näe Turusen karismaa ja laulutaitoa niin ylimaallisena, että juuri sen vuoksi NW on noussut yhdeksi genrensä kärkinimistä maailmassa.

Suomessa tilanne on vain sikäli vääristynyt, koska täällä on käynyt NW:n kanssa hieman samoin kuin formuloiden (tai jääkiekon) kanssa. Kun Häkkinen alkoi menestyä, oli täällä yhtäkkiä viisi miljoonaa F1 asiantuntijaa.

Nyt tänne on siunaantunut iso liuta NW asiantuntijoita, joille yhtye on sama kuin sen laulusolisti. Heitä ei yhtyeen musiikki kiinnosta, eivätkä he ole musiikin vuoksi asiasta alun perin kiinnostuneet. Heistä on tullut bändin 'asiantuntijoita' siksi, että suomalainen tuote menestyy ulkomailla, siitä kirjoitetaan paljon mediassa ja median perskärpäset ovat yhtälailla tässä asiassa asiantuntijoita, kuin vaikkapa formuloissa tai lätkässä. Mediassa yhtyeen söpö keulakuva on ollut eniten esillä. Ihmisille, joille musiikilla ei ole merkitystä NW on sama kuin Tarja Turunen.

Tilanne ei ole sama bändin musiikin, tai 'alkuperäisten' diggareiden, eikä ulkomaalaisten fanien kohdalla.

Ajatus siitä, että yhtye olisi päässyt asemaansa jotenkin Turusen siivellä, on lähinnä asiantuntematon ja perustuu kotimaisen lööppijulkisuuden myötä saatuun kuvaan yhtyeestä. Toki Turusella on oma tärkeä roolinsa ollut, mutta siitä on pitkä matka siivellä elämiseen.

Siinä on pitkä pätkä niin täyttä asiakirjoitusta ettei paljoa jätä lisättävää.

Olen seurannut Nightwishin tekemisiä enemmän tai vähemmän sen koko elinkaaren ajan, kun sain levykaupasta vahingossa käsiini juuri ilmestyneen Angels Fall First:in.
Itse en henkilökohtaisesti ole milloinkaan pitänyt Tarja Turusta sen bändin keulakuvana muutoin kun nyt ihan viime vuosina noin ulkonäöllisesti.
Ensimmäisten levyjen aikaanhan tuo oli siinä lajissa aika huvittavan näköinen ilmestys. Hassu ja ujo ylipainoinen maalaistyttö lähiöpermanentissaan laulamassa metallibändissä. Kaikki propsit Tarjalle sen jälkeisestä muodonmuutoksesta!

Itse bändi on kuitenkin niin täysin Tuomas Holopaisen luomus ollut ihan päivästä yksi alkaen, kuin bändi yleensä voi yhden ihmisen luomus olla.
En itse ole erityisesti fanitellut yhtyeen Oceanbornin jälkeisiä tuotoksia, mutta Holopaisen kyky tehdä keskinkertaisistakin biisiaihioista niin ison kuuloisia, että kaikki se isous peittää sen keskinkertaisuuden, on Nightwishin menestyksen salaisuus.

Se olisi breikannut aivan varmasti ilman Turusta - joka saattoi alussa olla jopa rasite oopperalauluineen - ja voisin lyödä melko paljon vetoa, että se tulee menestymään myös Turusen jälkeen.
Turunen ei laulajanakaan ole mikään suuri persoonallisuus. Hänen persoonallisuuttaan ylistetään, mutta se on vain se, että hän laulaa klassista laulua. Joku toinen klassista laulava vosu kiekuu radiosta saman biisin, niin 95% bändiin enempiä perehtymättömistä ei edes huomaa eroa.

Laulajatar löytyy kyllä. Halukkaita on varmasti tuhansia - joukossa parempia ja huonompia - joten uskon että löytyy sellainenkin, jolla on juuri bändin haluama soundi ja sopivat ulkoiset avutkin jos niikseen tulee.
Sen jälkeen Holopainen taikoo taas yhden Beauty&The Beastin/Sleeping Sunin/Nemon jne. uudelle vokalistille, niin Tarja Turunen unohtuu nanosekunnissa ja iltapäivälehdet hehkuttavat uutta mahtavaa Nightwishiä, joka vie pientä mutta tapapajuista suomea maailmankartalle uuden upean ulkomaalaisvahvistuksensa (jolle lehdistö antaa suomalaisen lempinimen) turvin.

En epäile hetkeäkään, etteikö bändi menesty ilman Tarjaa. Näin ollen - jos en nyt fanina, niin jonkinsortin semifanina kuitenkin - en ollenkaan ollut järkyttynyt tuosta erottamisuutisesta, siksi mitätön Tarjan osuus mielestäni oli noin muuten kuin markkinointimielessä.
 

Slite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Kyllähän Turusen kylmä ja väritön ääni on rajoittanut yhtyeen musiikillista kehittymistä hyvin suuresti. Nyt bändillä on mahdollisuus laajentaa selvästi repertuaariaan, mikäli se niin vain haluaa.

Turusen ilmaisun kapeus ei tietysti ole vain hänen omaa heikkouttaan, vaan on yleinen ongelma klassisen koulutuksen saaneilla laulajilla.
 

Anadigi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Junnon kravatti ja Mikin ylädekki
Mike kirjoitti:
Turunen ei laulajanakaan ole mikään suuri persoonallisuus. Hänen persoonallisuuttaan ylistetään, mutta se on vain se, että hän laulaa klassista laulua. Joku toinen klassista laulava vosu kiekuu radiosta saman biisin, niin 95% bändiin enempiä perehtymättömistä ei edes huomaa eroa.
Tuossapa oli hyvin kiteytetty Tarja Turusen äänen ja laulutaidon taso. Se on ihan sama juttu kuin se, että Helmut Lotti on maailmanluokan klassinen laulaja. Jos Lotti vetäisi oikeaa klassista, eikä Beatlesiä klassiseen tyyliin, niin levyjä ei ostaisi kukaan eikä hän olisi Suomessa "maailmantähti". Maailmasta kun löytyy varmasti sadoittain parempia tenoreita.

Sitä en kiistä, etteikö Turunen olisi tavallista parempi laulaja. Varmasti on, mutta ei hän mikään erikoinen ole. Yleisö käy konserteissa niin kauan, kuin Tarja muistetaan Nightwishistä, mutta en usko maailmanvalloitukseen omana itsenään. Toivottavasti olen väärässä.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Stolk-2 kirjoitti:
Missä olen kieltänyt Tarjan mahdolliset diivan elkeet? Ymmärrätkö että pidän hupaisana haukkua toista raha-ahneena kun itse vetää suurimmat tulot bändistä.

En. Ymmärätkö sinä, että jos minä teen musiikin, jota sinä laulat, ja minä haluan esittää musiikkiani myös paikoissa jossa suksee ja keikkaliksat eivät ole niin isoja, että minua rupeaa vituttamaan, jos sinua ei kiinnosta, koska keikkaliksat eivät ole sinulle riittävän isoja.
Minä haluan varmaan siinä tilanteessa potkia sinut vittuun bändistä ja hankkia tilalle ihmisen, joka haluaa olla kanssani samassa bändissä muutoinkin kun silloin kun soitetaan isossa salissa.

Edit. Ja mitä royalteihin ym. tulee, niin uskoisin Holopaisen ottavan bändin jäseniltä - ml. T.Turunen - ihan mieluusti hittimateriaalia vastaan, jos he sellaista pystyvät säveltämään/kirjoittamaan.
 
Viimeksi muokattu:

NIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fucking Horseshit
Lapanen kirjoitti:



Ihan pieni korjaus, gramexeista puolet kuittaa äänitteen tuotantoyhtiö.

Holopainen saa lakien perusteella teosto- ja tod.näk. myös gramex-korvauksia (jotka maksetaan äänitteelle soitettujen raitojen perusteella) enemmän kuin muu bändi.


Niistä keskustelu liittyy asiaan, kun kerran tuloista puhutaan.

Keskusteluun mitään uutta tuomaton viisastelu? No kai sellaistenkin one-linereiden heittely jonkun virtuaalipiliä heilauttaa.


Lähinnä tarkoitin sitä, että täällä keskustelupalstalla kukaan ei tiedä todellisuudessa, miten heidän teosto- ja/tai gramextulonjakonsa on hoidettu. Eli täällä keskustelevista kukaan ei voi tietää, miten nuo prosentit on jaettu, mutta jos tuollaisen kommentin tahtoo ottaa pilinkasvattamisena, niin olkoot näin.
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Turhaan täällä tapellaan siitä kuka on ahne ja kuka oikeasti osaa jotain. Bändin soittajat ja solisti kasvoivat erilleen ja mitä ilmeisemmin haluavat eri asioita. That's it.

Aivan varmaa on, että lähitulevaisuus on bändillä haasteellisempi kuin Turusella. Kärjistetysti voisi sanoa, että juuri nyt Tarja ei tarvitse omaa bändiä, mutta Nightwish tarvitsee kylläkin solistin. Tarjalla riittää joululaulu-, ooppera- ynnä muuta keikkaa, mutta instrumantaaligoottibändillä ei ehkä riitä. Jos ja kun solisti löytyy, onnistuminen on siltikin hyvin epävarmaa. Lisäkysymyksiä voi heittää tyyliin viekö Within Temptation tällä välin Nightwishin markkinat vai lähteekö bändi kehittämään saudiaan jonnekin aivan uudelle alueelle?

Pitkällä tähtäimellä Turusella on varmasti samainen kykyjensä todistustaakka harteillaan. Nyt on hyvä takoa kun rauta on kuumaa, mutta miten kauaksi taidot oikeasti riittävät? Onnistuessaan Tarjasta voisi tulla Suomen Sarah Brightman tai Enia, mutta riittääkö se ja onko se edes sitä mitä hän haluaa?

Mun 0.00168 euron ajatukseni tästä.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
mirasane kirjoitti:
Miten kävin Iron Maidenille ilman Dickinsonia? En usko, että ne Harrisin sävellykset muuttuivat Brucen lähdön jälkeen yhtään huonommiksi, mutta faneja ne eivät vain kiinnostaneet Blazen heiluessa mikrofonin varressa.

Eivät, koska Bayley oli täysin väärä tyyppi bändin solistiksi. Joku on vakavissaan spekuloinut, että valinnasta vastaavan duon kuulo on vuosien varrella vauroitunut sen verran, että täysin väärältä kaikkien muiden korviin kuulostava Blaze kuulosti oikealta mieheltä. Toiiiisaaalta, juurikin Bayleylle sävelletyt kappaleet (Clansman jne...) ovat edelleen aivan helvetin kovaa kamaa.

Lisäksi pitää ottaa huomioon, että vaikka Bruce "Air raid siren" Dickinson saattaakin näyttää tytöltä (Senior kertonee enemmän, jahka saa kaksiteholasinsa päälle?), hän on oikeasti aivan perkeleen hyvä laulaja. Harva solisti osaa käyttää ääntään yhtä hyvin tai osua yhtä hyvin korkeisiin nuotteihin (TJEU: Hallowed Be Thy Name, Fear of the Dark). Vähintäänkin vaikea tehtävä korvattavaksi, siis. Itse en pidä Tarja Turusta mitenkään erinomaisen pätevänä solistina, joskin Nightwishin tyyliin hän sopi ihan mukiinmenevästi. Silti muutamissa biiseissä teki paha kuunnella Tarjan ääntä ja ääntämistä.

Mitä tästä voimme päätellä? Emme paljon mitään, mutta jos Nightwish hoitaa solistinsa valinnan Steve Harrista paremmin ja Holopainen osaa tehdä tälle sopivia biisejä, ei ole mitään syytä olettaa, että bändin musiikki yllättäen muuttuisi paskaksi.Tietty nämä miljoonat "TARJAA IIIK!" -pikkutytöt luultavasti katoavat mutta se on ihan yksi paskan maku.

EDIT: asiasta kiinnostuneiden kannattaa oikeasti tsekata tuo End of Innocence -DVD. Itse en ollut ennen tuota lättyä mitenkään kiinnostunut Nightwishin tyypeistä, mutta Tuomas Holopainen teki ainakin minuun suuren vaikutuksen jutuillaan ja yleisellä käytöksellään.
 
Viimeksi muokattu:

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
mission16W kirjoitti:
Mitä tästä voimme päätellä? Emme paljon mitään, mutta jos Nightwish hoitaa solistinsa valinnan Steve Harrista paremmin.
Tässä nyt on ihan turva ruveta käsittelemään Steve Harrisin solistivalintoja. Vaikka laulajana olisi ollut joku muu niin ei niitä levyjä oltaisi juurikaan sen enempää myyty. Juuri silloin Iron Maiden ja Judas Priest yms... ei ollut sitä musiikkia mikä kiinnosti suurta yleisöä ja mediaa.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
MS kirjoitti:
Tässä nyt on ihan turva ruveta käsittelemään Steve Harrisin solistivalintoja. Vaikka laulajana olisi ollut joku muu niin ei niitä levyjä oltaisi juurikaan sen enempää myyty. Juuri silloin Iron Maiden ja Judas Priest yms... ei ollut sitä musiikkia mikä kiinnosti suurta yleisöä ja mediaa.

Totta tuokin. Kuten totesin, ei tuosta mitään suoranaisia vertauskohtia kannata vetää. Maiden on tosin siltä kannalta ainutlaatuisessa asemassa, että harvalla (jos millään bändillä) on yhtä omistautunutta faniporukkaa eri puolilla maailmaa.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Mike kirjoitti:
En. Ymmärätkö sinä, että jos minä teen musiikin, jota sinä laulat, ja minä haluan esittää musiikkiani myös paikoissa jossa suksee ja keikkaliksat eivät ole niin isoja, että minua rupeaa vituttamaan, jos sinua ei kiinnosta, koska keikkaliksat eivät ole sinulle riittävän isoja.
Minä haluan varmaan siinä tilanteessa potkia sinut vittuun bändistä ja hankkia tilalle ihmisen, joka haluaa olla kanssani samassa bändissä muutoinkin kun silloin kun soitetaan isossa salissa.

Tarja Turunen esiintyy mm. joulukonsertissa Kuusankoskella. Mahtaa olla iso sali siellä. Ymmärrän hyvin, ettei Tarjan sitoutuminen bändiin voi olla samalla tasolla kuin niillä jäsenillä, jotka omistavat yhtiön osakkeet.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Hartza kirjoitti:
Tarja Turunen esiintyy mm. joulukonsertissa Kuusankoskella. Mahtaa olla iso sali siellä. Ymmärrän hyvin, ettei Tarjan sitoutuminen bändiin voi olla samalla tasolla kuin niillä jäsenillä, jotka omistavat yhtiön osakkeet.
Tuossa salissa on 508 paikkaa. Ja lippujen hinnat 35-50 euroa, eli samalla tasolla Nightwishin lippujen kanssa. Ja esiintyy ilman Nightwishia, eli keikkapalkkio ainakin suurimmaksi osaksi itselleen. Eli mitä yritit sanoa?
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Mikke73 kirjoitti:
Tuossa salissa on 508 paikkaa. Ja lippujen hinnat 35-50 euroa, eli samalla tasolla Nightwishin lippujen kanssa. Ja esiintyy ilman Nightwishia, eli keikkapalkkio ainakin suurimmaksi osaksi itselleen. Eli mitä yritit sanoa?

Samaa kuin sinäkin eli hyvin pieni sali on kyseessä.

EDIT. Muutenkin kun katsoo noita kirkkoja sun muita Tarjan esiintymispaikkoja. Ei ole ihan esim. Hartwall Areenan tasoisia paikkoja.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mutta kuinka vähän Turusen sitten pitäisi pyytää lipuista, jotka 100% varmuudella revitään käsistä?
 

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
Hartza kirjoitti:
Samaa kuin sinäkin eli hyvin pieni sali on kyseessä.

EDIT. Muutenkin kun katsoo noita kirkkoja sun muita Tarjan esiintymispaikkoja. Ei ole ihan esim. Hartwall Areenan tasoisia paikkoja.
Onneksi ei ole, koska muusiikki ei siellä toimisikaan. Kirkossa toiminee loistavasti.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
pernaveikko kirjoitti:
Mutta kuinka vähän Turusen sitten pitäisi pyytää lipuista, jotka 100% varmuudella revitään käsistä?

Käsittääkseni Kuusankosken konsertti myytiin loppuun ensimmäisenä päivänä, joten mistään voiton maksimoinnista ei todellakaan näytä olevan kyse. Hinnoittelu on siitä näkökulmasta täysin metsässä.
 

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
Stolk-2 kirjoitti:
Ei kai täällä kukaan ole kateellinen Holopaisen tuloihin verrattuna Tarjaan. Huvittaa vain nuo syytökset Tarjan ahneudesta kun itse nettoaa suurimmat tulot yhtyeestä. Tekopyhyyttä sanon mä.

Eihän Holopainen ole käsittääkseni syyttänyt Tarjaa ahneudesta muuten kuin noiden USA:n ja Australian keikkojen suhteen. Niihinhän Tarja ei halunnut lähteä, koska niistä ei makseta tarpeeksi. Veikkaan, että koko muu pumppu näihin kohteisiin haluaisi uusia "aluevaltauksia" lähteä suorittamaan.

Muutenkin tuntuu oudolta, että tästä on väännetty näin rahakeskeinen keskustelu. Rahasta näissä potkuissa ei kuitenkaan ollut käsittääkseni kyse. Pikemminkin päinvastoin. Tarja ja Tuomas vanhoina ystävinä etääntyivät toisistaan liikaa. Nämä kaikki Tuomaksen mainitsemat asiat eivät varmasti olisi olleet niin vakavia elleivät he tosiaan aiemmin olisi olleet hyviä ystäviä.

Vaikeaa ainakin minulle olisi tehdä duunia vanhan kaverin kanssa, jos ko. duuni olisi ns. elämäntyöni ja henkireikäni ja toinen haistattaa sille lähestulkoon vitut. Varsinkin kun toinen tuntee minut ja tietää mistä asiassa on minulle kyse.
 
Ihan vaan muistutuksena tähänkin ketjuun, että moderaattorit seuraavat tätäkin ketjua, joten kaikki henkilökohtaisuuksiin menemiset tullaan täältäkin poimimaan ja rankomaan.

Jatkakaa, asialinjalla.

Moderaattorit
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Kieli poskessa, osittain

Ai jaa, nyt pitää olla tosifani, että saa arvostella Nightwishiä. Ostin Nightwishin kokoelman Highest Hopes n. viikko sitten. CD:llä on 16 kappaletta, joista n. puolet on minusta sellaista tasoa, että niillä ns. "valloitetaan maailmaa". Yksi niistäkin on Gary Mooren "Over The Hills And Far Away". Holopainen on kyllä ihan kyvykäs säveltäjä, mutta ei mikään ainutlaatuinen biisien tekijä. Minä arvostelen tässä nyt kuitenkin bändin Best Of-levyä. Kuuntelin levyä ihan vilpittömän kriittisesti ja otin Suomi-lasit pois päästä vai pitääkö sanoa Suomi-suodattimen pois korvista.

Kyllä minun silmissäni ja korvissani Nighwish oli ja on kokonaisuus, johon kuului myös erittäin tärkeänä osana Tarja Turunen. Jos Holopaista ja muita poikia olisi kiinnostanut oikea maailmanvalloitus Nighwish-nimisellä bändillä, niin olisi kannattanut purra hammasta ja jatkaa Tarjan kanssa hyvässä vauhdissa ollutta yritystä esim. 1-2 vuoden keikkailu-tauon jälkeen. Sinä aikana olisi kannattanut ja kannattaisi vieläkin sopia raha-asiat niin, että kaikki osapuolet olisivat kokeneet toiminnan mielekkääksi Nightwish työpaikkanaan, 100%:n suorituksella.

Tämä on nyt minun mielipiteeni, josta en tingi.
 
Viimeksi muokattu:

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Johannes kirjoitti:
...Jos Holopaista ja muita poikia olisi kiinnostanut oikea maailmanvalloitus Nighwish-nimisellä bändillä, niin olisi kannattanut purra hammasta ja jatkaa Tarjan kanssa hyvässä vauhdissa ollutta yritystä esim. 1-2 vuoden keikkailu-tauon jälkeen. Sinä aikana olisi kannattanut ja kannattaisi vieläkin sopia raha-asiat niin, että kaikki osapuolet olisivat kokeneet toiminnan mielekkääksi Nightwish työpaikkanaan, 100%:n suorituksella...
Seuraavaksi kannattaa jatkaa aiheeseen tutustumista vaikka lukemalla se Holopaisen kirje. Siinähän kerrotaan mm. se että jokatapauksessa Tarja aikoi olla mukana yhtyessä enää yhden levyn ajan ja oli kieltäytynyt lähtemästä tulevaisuudessa esim. USA:n kiertueelle. Aika vaikea noiden ehtojen jälkeen on jatkaa maailmanvalloitusstrategioiden hiomista lähivuosiksi...
 

JanJ

Jäsen
mirasane kirjoitti:
Tarjan omistaman yhtiön nimi on TT Swanheart ja se on suomalainen toiminimi.
Ja verkkokauppaa pyörittää Nems Enterprises joka on rekisteröity Argentiinaan.
TT Swanheart laskuttaa Suomessa tapahtuvat keikat ja asiat.

Sistis kirjoitti:
En usko kuitenkaan, että homma olisi tullut "puun takaa", kuin Tarja antaa ymmärtää.
Tarjan erottaminen oli tapetilla puoli vuotta sitten mutta levy-yhtiö kehoitti sopimaan riidat. Ei onnistunut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös