Saatanallisesta paavista sulavaliikkeiseen kardinaaliin: Ghostin Tobias Forgelle paholainen on uskollinen seuralainen, joka symboloi vapautta ja huumoria
Tämän hetken menestyneimpiin ruotsalaisiin yhtyeisiin kuuluva Ghost antoi Helsinki Areena -konserttinsa yhteydessä haastattelun Yle Uutisille.yle.fi
Ghost ei varsinaisesti ole ihan oikea bändi vaan Tobias Gorgen sooloprojekti jossa jäsenet vaihtuvat. Minä olen sitä mieltä että jos et ole Sonyn, Universalin tai Warnerin tallissa niin medianäkyvyyden saaminen on kiven takana jenkeissä. Isot korporaatiot määrittävät sen mikä näkyy ja kuuluu. Nuclear Blast on NW:lle täydellinen kumppani, kukaan ei tule Holopaiselle sanomaan mitä tehdään vaan luottavat siihen että hyvää materiaalia syntyy. Ja Tuomakselle on tärkeintä bändin kemia ja se että homma on kivaa ja että uutta materiaalia tulee. Katsotaan mihin asti sosiaalisen median pöhinä jaksaa kantaa, uskolliset fanit ympäri maailman tekevät ainakin parhaansa eri reaktiokanavilla.
Minä suhtaudun kaikkeen Ghostiin liittyvään varauksella, koskaan ei voi olla varma mikä on performanssia ja mikä ei.
Mutta joo, kyllähän jenkeissä ratkaisee moni muu asia kuin pelkkä musiikki. Se on sitten tietty eri asia, että onko bändin kasvaminen jättiläiseksi jotenkin oleellista vai ei.