NHL20 – yleinen keskustelu

  • 279 863
  • 1 529
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Aho, Saravon Pekka
Liekkö taas joku päivitys tullu. Joukkue on ku lauma kehitysvammasia, ei päätä ei häntää koko touhussa. Luistelet oikealle niin äijä menee vasemmalle.
Vähä koetellaan taas hermoja.
Pronssipelaajista koottu joukkue vie miten haluaa. Itellä KOK 94.
Tämä peli vituttaa nyt enemmän ku korona. En tiiä pitäskö olla huolissaan...
 

Yabada

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Liekkö taas joku päivitys tullu. Joukkue on ku lauma kehitysvammasia, ei päätä ei häntää koko touhussa. Luistelet oikealle niin äijä menee vasemmalle.
Vähä koetellaan taas hermoja.
Pronssipelaajista koottu joukkue vie miten haluaa. Itellä KOK 94.
Tämä peli vituttaa nyt enemmän ku korona. En tiiä pitäskö olla huolissaan...
Kuulostaa, että pelaat HUTia. Kuulostaa erinomaiselta päivitykseltä taas, mikäli pelaajia kaikkoaa HUTin parista! Tervetuloa EASHL pariin! En tiedä onko meidän porukalla vaan viime aikoina klikannut entistä paremmin vai onko tullut päivitys, mutta EASHL-pelit ovat olleet entistä parempaa ajanvietettä. Voitetaan tai hävitään niin pelit ovat olleet hyviä ja tiukkoja, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.
 

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Kuulostaa, että pelaat HUTia. Kuulostaa erinomaiselta päivitykseltä taas, mikäli pelaajia kaikkoaa HUTin parista! Tervetuloa EASHL pariin!

Vaatikohan tuo EASHL-kaistalta enemmän, kun tuntuu että pelaaminen ainakin itsellä paljon nihkeämpää silläpuolella. Pelailen siis 4g-yhteydellä ja ongelmia tuolla hutin puolella ei ole ollut. Mielenkiintoisemmalta pelimuodolta tuo joukkuepeli kyllä tuntuu, tosin välillä vähän hakusessa,kun koittaa ohjailla myös muiden pelaajia :D
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Aho, Saravon Pekka
Kuulostaa, että pelaat HUTia. Kuulostaa erinomaiselta päivitykseltä taas, mikäli pelaajia kaikkoaa HUTin parista! Tervetuloa EASHL pariin! En tiedä onko meidän porukalla vaan viime aikoina klikannut entistä paremmin vai onko tullut päivitys, mutta EASHL-pelit ovat olleet entistä parempaa ajanvietettä. Voitetaan tai hävitään niin pelit ovat olleet hyviä ja tiukkoja, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.
Kyllä HUTia pelaan. Meinaa unohtua, että tosiaan tässähän ois paljo muitakin pelimuotoja. Tullu syksystä asti hakattua oikeastaan vaan tätä.
Joo ei se auta ku kävästä välillä pihalla haukkaamassa raitista ilmaa ja jatkaa pään hakkaamista seinään.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä HUTia pelaan. Meinaa unohtua, että tosiaan tässähän ois paljo muitakin pelimuotoja. Tullu syksystä asti hakattua oikeastaan vaan tätä.
Joo ei se auta ku kävästä välillä pihalla haukkaamassa raitista ilmaa ja jatkaa pään hakkaamista seinään.
EASHL:n puolelle kun aikoinaan aloin siirtymään, niin hiljalleen olen unohtanut, että NHL-pelisarjassa on muitakin pelimuotoja. Enkä ole niitä kyllä kaivannut enää ollenkaan. EASHL käy vähemmän hermojen päälle, kun on vain hyvät pelikaverit. Samalla joukkuekavereilta saa vertaistukea, jos välillä sujuu huonommin. Noissa peleissä päästään myös lähemmäksi realistisen tuntuista jääkiekkoa, kuin missään muissa pelimuodoissa.

Jokainen pelaaja lisää EASHL:n puolelle on win-win kaikkien kannalta. EA ei ole edes kauheasti panostanut tuohon pelimuotoon viimeisissä versioissa, mutta silti pelaajakunta kasvaa jatkuvasti EASHL:n puolella. Toivottavasti tämä saa myös EA:n panostamaan siihen kunnolla jatkossa.

Jätin NHL-pelien osalta nettipelaamisen kokonaan jo ennen kuin löysin EASHL:n. Ei vain hermot kestäneet enää. EASHL tuntuu tässä mielessä paljon mukavammalta, kun hermot ovat selvästi vähemmän koetuksella.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Vaatikohan tuo EASHL-kaistalta enemmän, kun tuntuu että pelaaminen ainakin itsellä paljon nihkeämpää silläpuolella. Pelailen siis 4g-yhteydellä ja ongelmia tuolla hutin puolella ei ole ollut. Mielenkiintoisemmalta pelimuodolta tuo joukkuepeli kyllä tuntuu, tosin välillä vähän hakusessa,kun koittaa ohjailla myös muiden pelaajia :D
Ei tuo varmaankaan pelaajan netiltä sen enempää vaadi, mutta ean palvelimet ja yhteys on enemmän koetuksella, kun kahden pelaajan sijaan samassa istunnossa on 12 käyttäjää.

Eashl on tosiaan usein vähän nihkeämpi kuin VS. Hutissahan on tosi iso pelinopeus, paljon isompi kuin esim perus VS peleissä. Nuotkin vaikuttavat huttiin verrattuna nihkeämmille.

Lisäksi vaikuttaa sekin, kun nuot eashl pelaajat ovat kokonaisuudeltaan paljon huonompia kuin vs ukot... Saati sitten HUT äijät. Eashl pelaajan kokonaisuus lienee luokkaa 76-78.
 

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
EASHL:n puolelle kun aikoinaan aloin siirtymään, niin hiljalleen olen unohtanut, että NHL-pelisarjassa on muitakin pelimuotoja. Enkä ole niitä kyllä kaivannut enää ollenkaan. EASHL käy vähemmän hermojen päälle, kun on vain hyvät pelikaverit. Samalla joukkuekavereilta saa vertaistukea, jos välillä sujuu huonommin. Noissa peleissä päästään myös lähemmäksi realistisen tuntuista jääkiekkoa, kuin missään muissa pelimuodoissa.

Jokainen pelaaja lisää EASHL:n puolelle on win-win kaikkien kannalta. EA ei ole edes kauheasti panostanut tuohon pelimuotoon viimeisissä versioissa, mutta silti pelaajakunta kasvaa jatkuvasti EASHL:n puolella. Toivottavasti tämä saa myös EA:n panostamaan siihen kunnolla jatkossa.

Jätin NHL-pelien osalta nettipelaamisen kokonaan jo ennen kuin löysin EASHL:n. Ei vain hermot kestäneet enää. EASHL tuntuu tässä mielessä paljon mukavammalta, kun hermot ovat selvästi vähemmän koetuksella.

Täysin samaa mieltä. EASHL:n ilmestymisen jälkeen jäänyt muut pelimuodot ehkä muutamaan otteluun per vuosi. Tämän kyllä sitten karusti huomaa kun lähtee pelaamaan 1vs1 liigaa. EA tosin keskittyy ihan vääriin asioihin EASHL kehityksessä. Ketä oikeasti kiinnostaa alkutanssit ynnä muu, mistä lie Fortnitestä kaivettu paska.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Täysin samaa mieltä. EASHL:n ilmestymisen jälkeen jäänyt muut pelimuodot ehkä muutamaan otteluun per vuosi. Tämän kyllä sitten karusti huomaa kun lähtee pelaamaan 1vs1 liigaa.
Välillä kun olen muutamia matseja kavereiden kanssa 1vs1 pelannut, niin olen itse huomannut kehittyneeni myös niissä paremmaksi EASHL:n avulla. Johtuu pitkälti ihan vain siitä, että olen pelannut EASHL:ää niin paljon, mutta myös siitä, että niitä pelejä pelatessa olen väkisinkin oppinut monipuolisempaa pelaamista, jota pystyn sitten myös 1vs1 peleissä hyödyntämään.

Tämäkin rippuu paljon siitä millainen oma pelityyli on EASHL:ssä ja mitä pelipaikkoja pelaa. Jos pelaa vahvasti puolustukseen tai hyökkäykseen painottuvasti, niin sopeutuminen 1vs1 peleihin voi olla vaikeaa. Pelaan itse yleensä laiturin paikalla, mutta vahvasti kahteen suuntaan, eli en ole pelityyliltäni mikään kärkkyjä, vaan tulee myös puolustettua paljon. Tämä ehkä helpottaa 1vs1 pelien pelaamista.
 

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Onko täällä muita xbox onella pelaajia? Mietin vain, että saataisko mekin aikaiseksi jonkinlainen play-Off turnee? Itse en ole kovin hyvä pelissä, mutta noiden ps4 ketjujen seuraaminen on nostanut mielenkiinnon vastaavaan turnaukseen.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Itsekkin itseasiassa olen huomannut kehittyneeni eashl:n ansiosta. Aina olen ollut ihan hyvä pelaaja 1vs1 pelimuodoissa, mutta kolmen vuoden sisällä on tullut kehitystä aika paljonkin. Tähän toki vaikuttaa, että pelaan onlinea, huttia ja näiden lisäksi eashl:ää. Jos pelaisin pelkästään eashl:ää, niin ehkä sitten voisi olla kyyti kylmää, jos heitettäisiin kylmiltään hutin 1.divariin. Parastahan on kun käy eka pelaamassa eashl:ää ja sitten käy hutin kimppuun. Tällä "taktiikalla" olen parina viimevuotena pärjännyt paljon paremmin kuin menisin suoraan huttiin. Siinä on jotenkin varsinkin joukkuepelaaminen ja jäähyttömyys enemmän hanskassa.
 

Glassjaw

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onko täällä muita xbox onella pelaajia? Mietin vain, että saataisko mekin aikaiseksi jonkinlainen play-Off turnee? Itse en ole kovin hyvä pelissä, mutta noiden ps4 ketjujen seuraaminen on nostanut mielenkiinnon vastaavaan turnaukseen.

Mä olen mukana tässä jos vaan toteutuu. Pelaamaan ehdin tosin pääsääntöisesti vasta klo 21 alkaen.
 

Jerppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei noista pakoista tuu kyllä sitten ainakaan itelle ikinä yhtään mitään, pari Rivals pakettia avannut ja paras pelaaja kokonaisuudeltaan 83. Tuossa äsken avasin 50k maksavan valintapaketin ja paras pelaaja siellä oli kokonaisuudeltaan 82. Onko mulla vaan huono tuuri vai mikä homma :D
 

mustaoranssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Välillä kun olen muutamia matseja kavereiden kanssa 1vs1 pelannut, niin olen itse huomannut kehittyneeni myös niissä paremmaksi EASHL:n avulla. Johtuu pitkälti ihan vain siitä, että olen pelannut EASHL:ää niin paljon, mutta myös siitä, että niitä pelejä pelatessa olen väkisinkin oppinut monipuolisempaa pelaamista, jota pystyn sitten myös 1vs1 peleissä hyödyntämään.

Tämäkin rippuu paljon siitä millainen oma pelityyli on EASHL:ssä ja mitä pelipaikkoja pelaa. Jos pelaa vahvasti puolustukseen tai hyökkäykseen painottuvasti, niin sopeutuminen 1vs1 peleihin voi olla vaikeaa. Pelaan itse yleensä laiturin paikalla, mutta vahvasti kahteen suuntaan, eli en ole pelityyliltäni mikään kärkkyjä, vaan tulee myös puolustettua paljon. Tämä ehkä helpottaa 1vs1 pelien pelaamista.

mulla suurin ongelma on että vaihtelen väärin ukkoja mitä ohjaan. Aika puolustavaa pelaan aina mutta 1vs1 ukkoa tulee ovista ja ikkunoista ja takatolpalta lapioidaan kiekkoa uuniin.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Aho, Saravon Pekka
Ei noista pakoista tuu kyllä sitten ainakaan itelle ikinä yhtään mitään, pari Rivals pakettia avannut ja paras pelaaja kokonaisuudeltaan 83. Tuossa äsken avasin 50k maksavan valintapaketin ja paras pelaaja siellä oli kokonaisuudeltaan 82. Onko mulla vaan huono tuuri vai mikä homma :D
On tässä syksyn ja talven aikana tullu aika perkeleen monta rivals -pakkaa avattua ja pääsääntösesti niistä tulee pelkkää paskaa.
Äkkiseltään tulee mieleen -91 Crosby ja -97 Kucherov vähä parempina kortteina. Otan lähes aina sen pakan, millä ei pysty käymään kauppaa. Sieltä saa helposti ne 50 kultapelaajaa, mitkä sitten vaihtaa kultakortiksi.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen oppinut yhden pisteen tarkkuudella määrittämään vs pelissä tasoituksen pelissä. Puhun tässä siitä, että jos häviän, niin kuinka monta pistettä on pistemenetys. Puhtaasti näkee edun määrästä. Hyvä EA.
 

Jerppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
On tässä syksyn ja talven aikana tullu aika perkeleen monta rivals -pakkaa avattua ja pääsääntösesti niistä tulee pelkkää paskaa.
Äkkiseltään tulee mieleen -91 Crosby ja -97 Kucherov vähä parempina kortteina. Otan lähes aina sen pakan, millä ei pysty käymään kauppaa. Sieltä saa helposti ne 50 kultapelaajaa, mitkä sitten vaihtaa kultakortiksi.

Avasin äsken taas 50k pakan ja sieltähän tuli 95 Modano ja 91 Ryan Nugent-Hopkins. Nautin :D
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Jeesausko joku kun en ole se penaalin terävin kynä. Milläs ton nettiyhteyden ny saa xboxista pelittään niin että voi kirjautua "käyttäjänimellä" että pelaamaan vaikka kautta ja tallentamaan pelit.
Itsellä on läppäri jolla yleensä surffaan ja siinä on matkamokkula tjsp. Sonyn telkkari tunnistaa sen mokkulan ja pääsen telkkarilla vaikka youtubeen mut xboxilla en ole päässyt
Ja pahoittelut jos tai kun oli ihan ääliökysymys
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Jos täältä löytyy käyttäjä Bonari666, niin oli kyllä hyvä matsi. Harvoin tulee vastaan pelaajaa missä jo ekassa erässä oli hyökkäysalueaika 4min vs 4min. Siinä ei pahemmin keskialueella pyöritty.
 

Rairama

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL & Vaasan Sport
Onko kenelläkään tietoa, että voiko jonkun pelaajan joka ei ole joukkueessa estää pelissä siten, että ei pysty liittymään istuntoon EASHL:ssä? Vai onko se henkilö vain poistettava kavereista tms?
 

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Nonni, nyt muutama peli takana EASHL:ää. Kikkailijalla väännetty pari hattutemppua ja isommalla kaverilla luudittu pakin tonttia.

Mites tässä, millaista vinkkiä pelaajan ominaisuuksiin? Tuleeko myöhemmillä tasoilla lisää kokonaisuutta, vai tuoko vain variaatioita tuohon muokattavuuteen. Vähän vielä hakemista, mihin näillä kavereilla pystyy, kiekon suojaus ja toimintojen nopeudessa on aika suuri ero 1vs1 peleihin, mutta pikkuhiljaa alkaa liikeradat löytyä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nonni, nyt muutama peli takana EASHL:ää. Kikkailijalla väännetty pari hattutemppua ja isommalla kaverilla luudittu pakin tonttia.

Mites tässä, millaista vinkkiä pelaajan ominaisuuksiin? Tuleeko myöhemmillä tasoilla lisää kokonaisuutta, vai tuoko vain variaatioita tuohon muokattavuuteen. Vähän vielä hakemista, mihin näillä kavereilla pystyy, kiekon suojaus ja toimintojen nopeudessa on aika suuri ero 1vs1 peleihin, mutta pikkuhiljaa alkaa liikeradat löytyä.
Kokonaisuutta ei tule lisää millään arvojen muokkauksilla, vaan ne ainoastaan mahdollistavat painottamisen tiettyihin osa-alueisiin.

Mitä kokemattomampi pelaaja on, niin sitä enemmän pelaajan nopeudesta on hyötyä. Kun kokemusta karttuu, niin sijoittuminen ja "peliäly" paranee, jolloin pärjää hitaammallakin pelaajalla, kun ei ole jatkuvasti kiire paikkailemaan merkkausvirheitä yms.

Kun siirtyy 1vs1 peleistä EASHL:n puolelle, niin eniten vaikeuksia tuottaa yleensä sijoittuminen ja oman pelipaikan pelaaminen. Sitä kun on tottunut siihen, että aina täytyy itse olla kiekossa tai kiekollisessa kiinni, niin meinaa aluksi olla vaikeaa muistaa, että välillä täytyy vain antaa joukkuekavereiden hoitaa hommaa ja pitää samalla kiinni omasta pelipaikasta ja sijoittumisesta. Usein on pelikavereille enemmän hyödyksi, jos hakeutuu hyviin syöttöpaikkoihin, kun vertaa siihen, että menee väkisin itsekin kiekon perässä. Kiekottomassa pelissä taas tulee ottaa ne omat miehet tai alueet kiinni, eikä juosta aina kiekon perään.

Meidänkin joukkueessa huomaa aina, jos mukaan astuu joku, joka on pelannut pääasiassa 1vs1 pelejä. Taitoa voi olla vaikka kuinka, mutta jos ei muista pelata omaa pelipaikkaa ja sijoittua sen mukaisesti, niin se saattaa sekoittaa joukkueen peliä todella paljon.

Toki nämä asiat tulevat kunnolla esille vain kun pelaa varsinaisessa joukkueessa. Sparripeleissä usein pelataan varsin heikkoa joukkuepeliä, joten se valmentaa "tosipeleihin" vaihtelevasti.
 

Glenn44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei ole kyllä mieli kaivannut HUTtiin menettämään hermoja sen jälkeen kun pääsi EASHL:n kunnolla kiinni. Kevyesti änärin paras pelimuoto jos vaan peliseuraa löytyy.

Olipa Rattopojilla eilen taistelut Jatkislaisia vastaan, @Nelfor in jengiä vastaan peli pysyi 55min tiukkana meidän 23 jäähyminuutista huolimatta. :D @Captain Kalmah in PSN:n muistin NHL20 liiga-ketjusta, erittäin tasainen vääntö mutta aivan turhia päästettyjä maaleja. Ggs, eipä sitä huonoille hävitty
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Ei ole kyllä mieli kaivannut HUTtiin menettämään hermoja sen jälkeen kun pääsi EASHL:n kunnolla kiinni. Kevyesti änärin paras pelimuoto jos vaan peliseuraa löytyy.

Sama homma. Kun EASHL:n makuun pääsi niin HUTia ei ole kaivannut ollenkaan (sama homma FIFAssa Pro Clubsin osalta FUTiin nähden). Tosin kummassakin klubipeleissä on nyt hiljaiseloa ollut joten uramoodia olen pelaillut kummassakin. Vielä ei ole uuteen jengiin HC Warlocksiin löytynyt porukkaa mutta ehkä joskus. En ole tosin nyt aktiivisesti jengiä sinne etsinytkään - ainoastaan HC Jatkis-ketjussa mainitsin joukkueesta. Eli ehkä olen nyt hieman hengähtänyt EASHL:ä nyt osittain ja voi olla hyväkin niin pääsee siitä jollakin lailla ajatukset pois hetkeksi siirtäneenä palaamaan siihen aikanaan kun joukkueeseen olisi ehkä pelaajia mahdollisesti tulossa. Vierailijanakin sinne saa tulla ja liittyä vaikka myöhemmin mukaan rosteriin. Joukkue on julkinen ja löytyy hausta eli liittymispyyntöä ei liene tarvis erikseen hyväksyä.

Mutta tosiaan jos klubipelejä löytyy niin joukkuepelit ovat sekä NHL:ä että FIFAssa selkeästi pelien parasta antia - etenkin FIFAssa jossa gameplay on selvästi PESiä jäljessä monelta osin joten Pro Clubs on tästä huolimatta se mitä siinä viitsii pelata. Muut futispelit sitten PESissä mutta tämä vain vertauksena koska nuo pelit eivät ole tämän aihe joten ei niistä sen enempää. Sparripelejä en jaksa sen kummemmin kummassakaan pelissä pelata. Kyllähän niitäkin paremman puutteessa voisi pelata mutta olen tykännyt molemmissa uramoodia pelata koska niissä on klubipelejä (vaikka eivät onlinena mutta silti ohjataan samalla tavalla yhtä pelaajaa) ja vielä oikeilla joukkueilla oikeissa liigoissa. Kyllä niissä tuntuma joukkuepeleihin paremmin säilyy kuin 1 vs 1-peleissä tai sparripeleissä mielestäni koska esimerkiksi sparripeleissä pelataan aika paljon omaan pussiin eikä joukkuepelistä ole aina tietoakaan. Jos ei muuten niin itse ainakin tykkään urapelimuotoa pelata jos klubipelejä ei ole sparrien sijaan. Myös sparrit herkästi voivat päättyä kesken jos osa pelaajista lähtee kesken pois.
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olipa Rattopojilla eilen taistelut Jatkislaisia vastaan, @Nelfor in jengiä vastaan peli pysyi 55min tiukkana meidän 23 jäähyminuutista huolimatta. :D
Oli kyllä erikoinen matsi, kun jäähyilitte oikein urakalla :D

Meillä meni omakin peli jotenkin sekaisin, kun ei päästy tavalliseen 5vs5 peliin kiinni oikein missään välissä. Lisäksi tehottomuus yv:llä alkoi nakertamaan. Mutta hyvä matsi ja hyvä vastus oli. Olisi ollut meillä tosi vaikeaa, jos ei olisi niin paljon saatu ylivoimaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös