NHL20 – yleinen keskustelu

  • 281 173
  • 1 529

miskosafd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Oon nyt simuloinut tuota franchisea 17 kautta. Kolme Stanley Cupia on tullut, mutta alkaa nää suurimmat starat olla jo uran ehtoopuolella, joten niinpä aattelin että ois hauska käydä pelaileen näillä itse draftatuilla seuralegendoilla ennen kuin vetäytyvät eläkkeelle. Kauteen 2037 mennessä olin pelannut yhteensä 3-4 peliä talletuksen alkupuolella ja välillä katsonut playoffsien jatkoeriä yms.

Ja olihan se ihan hirveetä kuraa EA:n oletusasetuksilla. Pelit päätty 8-7 ja kaikki tilastot oli aivan epärealistisia. Mun pari kertaa Vezinan voittaneen 91 overallin maalivahdin torjuntaprosentit pyöri siellä 70-80%. No kävin vähän hakemassa apua tähän ongelmaan internetin ihmeellisestä maailmasta. Lopulta löyty erittäin realistiset AI_Titon NHL20 sliderit ja voi juma! Ei ole änäri maistunut piiiiiitkään aikaan näin hyvältä. Jokainen irtokiekko ja kulmapaini kunnon taistelua. Tää näytti ja tuntui niin kuin olisi ollut itse kaukalossa. Kiekko polttelee lavassa ja pomppii aivan kuin oikeessakin lätkässä ja kun kaveri pääsee iholle, niin eipä enää auttanut heittää takaperinluisteluun. Jokaiseen kunnon maalipaikkaan sai nähdä oikeasti vaivaa ja paljon erilaisia maaleja nähtiin.

Kannattaa tosiaan ottaa kaikki nuo asetukset tuolta käyttöön. Myös nuo visual ja äänisliderit toi yllättävän paljon lisäfiilistä. Alkuksi itsekkin viilailin noita omaan makuun sopivammaksi, mutta parhaat pelit lopulta sain kun otti kaikki niin kuin tuolla AITitolla ovat. Pelinopeus 2/6 ei tuntunut lainkaan hitaalta, sillä niin paljon tuossa sai kiekosta tapella. Kiire siinä meinas tulla. Pelasin supertähdellä ja 7-8 minuutin erillä. Pelit päättyivät välillä 1-0 ja välillä 5-6 ja kaikkea siltä väliltä. Laukauksia 20-40 molempiin päihin. Kahdeksalla minuutilla laukauksia keskimäärin 35/joukkue.

Jos täällä vielä joku pelaa offlineä niin suositteln lämpimästi.Tässä linkki slidereihin.
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, Cogliano, RD
Tuo on muuten hyvä uudistus, että jos toinen vain sitoo, niin sen voittaa aina kämmenellä. Näinhän ei aiemmin ollut.
Viimeiset kolme änäriä on ollut? Nyt on mielestäni tullut lisäksi se, että rystymailannostolla voittaa myöskin.
 

Bökki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät
Onks muille käynyt niin, että sun pelaaja taklataan, saat itse kiekon, peli vihelletään yhtäkkiä poikki, ja saat itse jäähyn. Oli todella hämmentävä tilanne edellisessä pelissä
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onks muille käynyt niin, että sun pelaaja taklataan, saat itse kiekon, peli vihelletään yhtäkkiä poikki, ja saat itse jäähyn. Oli todella hämmentävä tilanne edellisessä pelissä
Ainahan jotain bugitilanteitakin voi tulla vastaan, mutta harvinaisia ovat. Yleensä jos jotain erikoista on tapahtunut, niin uusintoja kelailemalla on sitten nähnyt, että mitä kentällä oikeasti tapahtui ja mistä jäähy lopulta vihellettiin. Yleensä syy käy varsin selväksi, kun sitä hieman tutkii.
 

Bökki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät
Kyllä kyllä. Mitään muuta vaan ei tapahtunut. Kaikki oli vain luistelemassa eteenpäin, sehän siinä erikoista olikin.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Mulla on jäänyt änärin pelaaminen oikeastaan kokonaan. Viimeksi sillon jaksanut enemmän pelailla, kun jopa liigapakkoja keräämällä sai niitä palkintopakkoja. Tuli vietettyä paljon aikaa ostamalla/myymällä kortteja. Huntti ei oikein sen jälkeen ole innostanut.

Onneksi on muita pelejä. Aiheuttavat vähemmän vitutusta.
 

Bökki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät
Se riitti sitten. Tää peli lähti nyt myyntiin, tajusin että ei ole hyötyä pelistä joka ei tuo oikeastaan ikinä iloa, aina vaan vituttaa ja vituttaa vielä enemmän. Tämä on niin vitun epäreilua, joojoo ei väliä laukausten määrällä, mutta on vittu kun hyvästä puolustamisesta huolimatta häviää niin kyllä ottaa päähän.
Alku heikkoa, vastustaja 0-2 johtoon, taistelin kuitenkin itseni 3-2 johtoon, päästin vastustajan vetämään vain kaukaa maalista, eiköhän kerran kun pääsee keskeltä Vlasicilla vetämään, niin maalivahdin kainalosta sisään ja tasoihin.
Voittomaali vasta vituttikin, pääsin 2v0 maalivahtia vastaan aikaa noin minuutti jäljellä ei tietenkään maalia, häviö aloituksessa, ja vastustaja iskee 3-4 ja tottakai se kahdella kahta vastaan hyökkäys päättyy juuri siten, että se kiekko menee kahden mun pakin läpi sinne saatanan takatolpalle. Ei kertakaikkiaan kykene enää saavuttamaan suurempia vitutuksen tunteita kuin tämä peli antaa.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Jonkin verran on nyt tullut pelattua 6 vs 6 satunnaista.

On tosi viihdyttävää ajanvietettä, mutta mikä ihmeen järki on lähteä pelistä? Viime pelissä toinen joukkue meni johtoon 4-1 ja molemmat pakit päättivät lähteä menemään? Pitääkö aina olla voittajan puolella vai minkä ikäiset tätä oikein pelaa? Ei ollu siis eka kerta, kun joku ottaa hatkat tappioasemassa.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Jonkin verran on nyt tullut pelattua 6 vs 6 satunnaista.

On tosi viihdyttävää ajanvietettä, mutta mikä ihmeen järki on lähteä pelistä? Viime pelissä toinen joukkue meni johtoon 4-1 ja molemmat pakit päättivät lähteä menemään? Pitääkö aina olla voittajan puolella vai minkä ikäiset tätä oikein pelaa? Ei ollu siis eka kerta, kun joku ottaa hatkat tappioasemassa.
Ainahan nois sparri kutosis vähintään puol peliä jäällä on monta bottia.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Ainahan nois sparri kutosis vähintään puol peliä jäällä on monta bottia.

Itse pyrin aina siihen, että botteja ei juurikaan olisi, kun peli alkaa. Siksi vähän ekstra ärsyttää, jos olen hakenut pelikavereita vähän kauemmin ja sitten osuu omaan tiimiin pelkkiä luovuttajia.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Aho, Saravon Pekka
Sellanen huomio hutista, että kun siellähän on joka toisella jengillä Rinne maalilla niin sitten ku se on molemmilla, niin toisella Peksillä on jumalmoodi päällä ja toiselle menee kaikki. Kai se on arpapeliä, kummalle sattuu hyvä päivä.
 

Randalf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slava Ukraini
Oon nyt simuloinut tuota franchisea 17 kautta. Kolme Stanley Cupia on tullut, mutta alkaa nää suurimmat starat olla jo uran ehtoopuolella, joten niinpä aattelin että ois hauska käydä pelaileen näillä itse draftatuilla seuralegendoilla ennen kuin vetäytyvät eläkkeelle. Kauteen 2037 mennessä olin pelannut yhteensä 3-4 peliä talletuksen alkupuolella ja välillä katsonut playoffsien jatkoeriä yms.

Ja olihan se ihan hirveetä kuraa EA:n oletusasetuksilla. Pelit päätty 8-7 ja kaikki tilastot oli aivan epärealistisia. Mun pari kertaa Vezinan voittaneen 91 overallin maalivahdin torjuntaprosentit pyöri siellä 70-80%. No kävin vähän hakemassa apua tähän ongelmaan internetin ihmeellisestä maailmasta. Lopulta löyty erittäin realistiset AI_Titon NHL20 sliderit ja voi juma! Ei ole änäri maistunut piiiiiitkään aikaan näin hyvältä. Jokainen irtokiekko ja kulmapaini kunnon taistelua. Tää näytti ja tuntui niin kuin olisi ollut itse kaukalossa. Kiekko polttelee lavassa ja pomppii aivan kuin oikeessakin lätkässä ja kun kaveri pääsee iholle, niin eipä enää auttanut heittää takaperinluisteluun. Jokaiseen kunnon maalipaikkaan sai nähdä oikeasti vaivaa ja paljon erilaisia maaleja nähtiin.

Kannattaa tosiaan ottaa kaikki nuo asetukset tuolta käyttöön. Myös nuo visual ja äänisliderit toi yllättävän paljon lisäfiilistä. Alkuksi itsekkin viilailin noita omaan makuun sopivammaksi, mutta parhaat pelit lopulta sain kun otti kaikki niin kuin tuolla AITitolla ovat. Pelinopeus 2/6 ei tuntunut lainkaan hitaalta, sillä niin paljon tuossa sai kiekosta tapella. Kiire siinä meinas tulla. Pelasin supertähdellä ja 7-8 minuutin erillä. Pelit päättyivät välillä 1-0 ja välillä 5-6 ja kaikkea siltä väliltä. Laukauksia 20-40 molempiin päihin. Kahdeksalla minuutilla laukauksia keskimäärin 35/joukkue.

Jos täällä vielä joku pelaa offlineä niin suositteln lämpimästi.Tässä linkki slidereihin.

Vahva suositus noille slidereille. Itse olen nyt pelaillut franchise-modea vain kolmen minuutin erillä, jotka olen havainnut hyväksi kompromissiksi oman "osallisuuden" ja ajankäytön välille (ei mene tuhottomasti aikaa, vaikka tahkoaisi useammankin pelin), mutta yhtä kaikki tuoneet mielekkyyttä nuo sliderit. Täydellistä realismia nyt ei saa näihin mitenkään, mutta kyllähän peli soljuu näillä asetuksilla paljon luonnollisemmin. Kiekko ei liimaudu lapoihin samalla tavalla ja etenkin erikoistilannepelaamiseen tulee ihan uudenlaista kulmaa. Lisäksi ihan kiva, kun ei ole aina täysin aseeton tietokoneen voittaessa aloituksen ja laukoessa heti (onnistumisprosenttihan niillä on aina murhaava) ja niin edelleen.

Lyhyesti: paljon enemmän pelaamisen tuntua ja hillitön flipperöinti väheni.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Be a Pro on kyllä herkkua kun on malttanut fiksailla pelaajien kokonaisuuksia realistiseksi ja jonkin verran ylöspäin. Huiput lähes äärimmilleen. Tein myös useat puuttuvat jonnet joukkueisiinsa. Vaikein taso kehiin.

Itse vedin junnusarjan läpi pelaten kolmannet erät ja simuloiden. NHL-uran matsit pelaan kokonaan. Keskushyökkääjä, 188/85, olen ja Red Wings varasi minut ykkösenä. Oli toki komediaa että Lafreniere päätyi Kingsiin #5. Viritin kaverin kaikkia muita edelle selkeästi ja potentiaalin huippuun. Byfield, Drysdale ja Lundell varattiin myös ensin. No, ehkäpä Allu oli loukkaantuneena junnuvuoden.

Urani Red Wingsissä kesti 55 ottelua. 43+48=91, -13. Kieltämättä syljettää nyt kun jurrissa sähläsin vaihtopyynnön kanssa, mutta en toisaalta nähnyt tulevaisuutta Detroitissa. Koko sarjan jumbo ja hajosin Manthaan täysin. Taatusti paskin ketjukaveri jonka voi saada ja sotki parhaansa mukaan minun ja Zadinan peliä. Kokeili koutsi pari peliä Larkinia ja heti sujui. Mänttä ei siis oikeasti tehnyt muuta kuin räiskinyt logoihin ja syötellyt päin helvettiä. 16+13, -24 kertokoon jotain.

Hauskaa silti on ja pisteistä huolimatta haasteita piisaa. Nyt ura jatkuu Blackhawksissa ja Gustafsson liikkui toiseen suuntaan. Kuulemma muitakin palasia. Kuitenkin pistepörssiä johdan debyyttikaudella.

Ainoa häiritsevä asia on Snoopin vierailut selostamossa. Olisihan tuota ideaa voinut maalailla parilla muullakin vieraalla.
 

Hevi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jonkin verran on nyt tullut pelattua 6 vs 6 satunnaista.

On tosi viihdyttävää ajanvietettä, mutta mikä ihmeen järki on lähteä pelistä? Viime pelissä toinen joukkue meni johtoon 4-1 ja molemmat pakit päättivät lähteä menemään? Pitääkö aina olla voittajan puolella vai minkä ikäiset tätä oikein pelaa? Ei ollu siis eka kerta, kun joku ottaa hatkat tappioasemassa.
Aika usein myös joukkue alkaa paranemaan kun nuo poistujat poistuu joukkueesta.
 
Tyhmä kysymys, mutta liikkuuko HUTin Rivalsissa nuo Platinum-, Diamond yms tasot? Olen tällä kierroksella neljä kertaa noussut Diamond-tasolle ja seuraavana päivänä ollutkin taas jotain 1000-3000 pinnaa matkaa.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Aho, Saravon Pekka
Hutissa olen nyt päässyt tuonne champions-juttuun kokeilemaan. Miksi jotkut lopettaa pelin ennen kun kiekko tippuu?
Ei oo vastausta kysymykseen mutta voi jeesus että käy psyykkeen päälle nuo tällä hetkellä. 8 peliä putkeen turpaan ja meinas lähteä pleikka ja telkkari ovesta pihalle. Eihän se toki välineistä kiinni oo.
Mikään taktiikka ei toimi. Pakit höntyilee, kokoajan ylivoima hyökkäyksiä, Rinne imee jokatoisen.. huh huh. Pakko pitää vähä taukoa oman mielenterveyden takia.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Välillä kyllä aliarvioi vihun taidot, kun oikein kunnolla vituttaa.

Peli on mennyt pidemmän aikaa ihan hyvin, vaikka uuden päivityksen jälkeen oma peli on selvästi ottanut takapakkia. Onlinessa oli 12 pelin voittoputki ja menin häviämään yhden pelin jatkoajalla. Olin jo 3-0 johdossa, mutta vihu sai pari yllätysmaalia ja sai vielä viimeisillä sekuneilla pelin tasoihin. Ai, että kun lensi muutama voimasana ja syytin ea:ta kaikesta mahdollisesta. No pelin jälkeen huomasin, että kyseisellä vihulla oli yksi tappio koko viimeisien pelien listalla. Ehkä se sittenkin osasi pelata?

---

Onko muuten teillä päivitys vaikuttanut mitenkään? Itse olen joutunut jopa aika paljon muokkaamaan pelityyliä. Tykkään puolustuksessa viedä ajan pois, hyökätä aggressiivisesti ja tekemään vihulle kaiken hankalaksi. Nyt en pysty tekemään mitään noista. Puolustajat on myöhässä ja luistelulinjat eivät taitu enää niin vikkelään. Tuo muutos näkyy aika selvästi hyökkäysalueajassa. En ole ikinä ollut mikään pyörittäjä, mutta nyt minulla on hyökkäysalueaikaa enemmän kuin koskaan ennen. Pakko on pyörittää, kun ei muuten paikkoja aukene. Myös vihu viihtyy alueella pidempään ja hyökkäykset ovat pidempiä. Ehkä tähän tottuu hetken päästä.

Itse en varsinaisesti tykännyt tästä päivityksestä.
 

PatrickKane95

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, St. Louis Blues, LFC
Siis onko tätä peliä oikeasti muutettu jotenkin ettei enää onnistu mikään mikä onnistui ennen vai onko omat taidot kadonneet näin pahasti? Vielä pari kuukautta taaksepäin pelit kulki ja onlinessa sijoitus pyöri parhaimmillaan jo 200 paremmalla puolella, joulun jälkeen suunnilleen alkanut kauhea takkuilu jonka vuoksi sijoituskin pudonnut tuhat sijaa alaspäin ja tuntuu ettei oma taktiikka joka perustuu nopeaan syöttöpeliin ja kiekonhallintaan toimi enää ollenkaan. Turpaan tulee oikealta ja vasemmalta vaikkei olisi sen kummempia pelaajiakaan vastassa ja vaikka laittaa 1-4 trapin niin vastustaja pääsee jatkuvasti ylivoimahyökkäyksiin. Lisäksi tuntuu että vaikka kuinka seisoo omassa päässä tiellä niin syötöt menevät takatolpille jatkuvasti läpi ja vastustaja tekee kaikki maalit tuolla samalla tavalla, mikähän tuohonkin neuvoksi?
 

Jerppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Siis onko tätä peliä oikeasti muutettu jotenkin ettei enää onnistu mikään mikä onnistui ennen vai onko omat taidot kadonneet näin pahasti?

Mustakin tuntuu vähän siltä, oon voittanut kivasti pelejä mutta perjantaina mulla meni ensimmäistä kertaa aikoihin hermot. 7 pelin häviöputki ja yritin tehdä kaiken mahdollisen että voitin pelit, mutta ei. :D
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Aho, Saravon Pekka
Mustakin tuntuu vähän siltä, oon voittanut kivasti pelejä mutta perjantaina mulla meni ensimmäistä kertaa aikoihin hermot. 7 pelin häviöputki ja yritin tehdä kaiken mahdollisen että voitin pelit, mutta ei. :D
Perjantaina alko mullaki tappioputki. Taitaa olla nyt 12-13 ottelua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös