NHL20 – yleinen keskustelu

  • 279 980
  • 1 529
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Aho, Saravon Pekka
Tämä oli koko ketjun paskin viesti. Tuohan on ihan pelkkää puck raggaamista eikä sillä ole mtn tekemistä pelin pelaamisen kanssa.
Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.. vai miten se menikään =)

*edit, korjattu kirjotusvirhe
 

miskosafd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Miten tuo uutuutena franchise-modeen tullut valmentajauudistus toimii? Hoitaako coach kaiken liikehdinnän farmin ja NHL.n välillä? Heittääkö vilttiin jos tulosta eikärkiukollatule yms.?

Itse saa pyöritellä kentällisiä ja kokoonpanosiirtoja samoin kuin aikasemmin. Oon kohta pari kautta franchisea pelannut laajennusjoukkueella ja pari kertaa on tullut valkulta viestiä koskien siitä miten hän haluaisi pelaajia peluuttaa tai tuoda prospectejä sisään uudelle kaudelle.

Jokaisella valmentajalla on omat taktiikat miten peluuttaa mitäkin kenttää, pakkiparia, yv ja av. Näihin pitäs sit löytää sopivia pelaajia, millä saa nostettua kemioita ylöspäin. Sain esimerkiksi neloskentälle boostia +5 kun loksahti palaset kohdilleen ja nää rouhiat pelaa nyt kaikki elämänsä kautta. Hyvä uudistus mielestäni, koska enää ei aina kannata hakea pelaajia pelkästään overallin perusteella vaan kannattaa etsiä sellaisia mitkä sopii parhaiten sun systeemiin, jolloin hieman heikommasta pelaajasta voi olla enemmän hyötyä. Treidatessa ja vapaita pelaajia hankkiessa kykyjenetsijä ilmoittaa mihin kenttiin pelaaja parhaiten sulle sopii.

Lisäksi valmentajan taidot vaikuttaa sun hyökkäykseen, puolustukseen, erikoistilanteisiin sekä pelaajien kehitykseen. Mulla ei nää tulevat prospectit oikein istu tän nykyisen valkun systeemeihin. Esimerkiksi Kaapo Kakko 84 ovr ei saa kemioita muualla kuin kolmoskentästä, joten ehkä ens kaudelle voi olla paikka vapautumassa penkin takana..
 
Viimeksi muokattu:

JMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät NHL Azzurri
Kiitos tuosta @miskosafd . Oon pantannut pelin ostoa koska lähinnä tuo Franchise moodi ja GM:n tehtävät kiinnostaa eikä ole ollut tarkempaa tietoa uudistuksista. Kuulostaa sen verran mielenkiintoiselta että enköhän hommaa pelin.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Noista one timereista on tossa 1v1 versus pelimuodossa tullu itelleni iso ongelma. Siis maalinedustalta varsinkin. Siellä on olevinaan ne bottipakit mutta eipä niistä paljon apua ole kun ne ei pidä ketään sieltä vaikka on niin alhaalla kaikki asetukset kuin voi olla, ja jos itse pelaat vaikka hyökillä viivassa, mutta iso ongelma on etten saa enää syöttöjä poikki itsekään jos pelaan maalilla. OK, ennen päivitystä kiekot stoppasi taikaseinään vähän liiankin helposti. Todella turhauttavaa vaan kun kaveri heittää kulmasta maalille kiekon ja sieltä saa lyödä tyhjiin ja bottipakit vaan levittelee käsiään. 2-1 jos vastus pääsee on sitä todella hankala kyllä katkaista, joko ranteella etuyläseen tai sitten poikkisyöttö ja one timer jota veskari ei torju koskaan.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Jos joku jaksaa viel HUT pelata ni ostakaa 94 masterset Barkov euroilla pois. Katotaan hinta kohilleen. Ps4
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
On kyllä ihan perseestä nämä yhteyden katkojat. Mukava 20 ws päällä ja sitten yhtäkkiä yhteys katkeaa 1-0 johtomaalin jälkeen. Vihulla oli logi täynnä näitä 3-0 keskeytysvoittoja. Pistää vituttamaan nämä syncropellet sun muut cheattaajat. EA ei osaa tehdä näille yhtikäs mitään.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Mikä järki tossa on että 1v1 peleissä vastaan tulee yli 200 tasoa parempia vastuksia? Ekan erän jälkeen peli on 0-5 vaikka yrittää ihan tosissaan pelata. Eikö tässä ole minkäänlaista armahdusta olemassa EAn puolelta.
 
Laitetaan pelaajia jotka toimii hyvin omalla kohdalla yhteiseen jakoon jos joku on joulupaketista pelin saanut
Kaikki Basic kultaisia kortteja ja edullisia marketissa

H
Benn
Scheiffele
Tavares
Anders Lee
Brayden Point
Couture
Hertl
Rantanen
Ryan O Reilly
Kopitar

P
Chara (vieläkin liian hyvä tähän peliin)
Heiskanen
Dante Fabbro
Sergachev (tai joku sinne päin)
Quinn Hughes (törkeän nopea)

MV
Bishop (ainoa hyväksi todettu)
 

Kartsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Paljon on eri nettimoninpelejä tullut pelattua, mutta niistä mitä itse tullut pelattua niin änärissä kyllä suolaisin pelaajayhteistö.

Jos voitat pelin niin silloin olet huono joka pärjää vain EA-avuilla, bugeilla tai muuten vain pelityyli on "väärä".

Jos taas häviät niin olet maailman surkein pelaaja jonka kannattaisi heittää pleikka ja änäri partsilta alas.

Ja huonon yhteydenkään takia ei saa ilmeisesti lähteä ennen pelin alkua koska olet nössö, väistelet "parempia" vastaustajia jne.

Kun mikään ei riitä
 

mountainsnake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Paljon on eri nettimoninpelejä tullut pelattua, mutta niistä mitä itse tullut pelattua niin änärissä kyllä suolaisin pelaajayhteistö.

Jos voitat pelin niin silloin olet huono joka pärjää vain EA-avuilla, bugeilla tai muuten vain pelityyli on "väärä".

Jos taas häviät niin olet maailman surkein pelaaja jonka kannattaisi heittää pleikka ja änäri partsilta alas.

Ja huonon yhteydenkään takia ei saa ilmeisesti lähteä ennen pelin alkua koska olet nössö, väistelet "parempia" vastaustajia jne.

Kun mikään ei riitä

eipä vanhentunut omalla konella kauaa nhl20, sen verran härskisti peli päivitetty siitä, mitä oli julkaisuhetkenä (ja sama laulu joka vuosi, silloinkin kun youngguns teemalla lanseeratiin vuahtia peliin, niin kohta taas painoliivi GP-päivitys). sen verran pieni tuo pleikkarin kiintolevy, että nhl20 sai tehdä tilaa seuravalle pelille.

itseasiassa taitaa olla jonkin sortin ennätys siinä, että peli lähtee tunkiolle parissa kuukaudesa. Tietystihän sen saa ladattua uudestaan ps-storesta, esim. kaljottelu+änäri iltoja varten, (eikä se gigaisella valokuidulla piuhaa pitkin montaa minuuttia edes vie), mutta sen verran huonolle tuulelle tuosta peleissä tulin, kun kaikki onlinepelissä on päin persettä :I peli on soljuvaa ja mukavaa, kuin rullaluistelu mudassa. eikä voi johtua pelkästään EA:n paskoista servuista, kyllä gameplay on slowed down rajusti siitä, mitä oli julkaisu hetkellä
ja vaikka leftasin tosi monesta pelistä jopa tasatilanteessa, kun joku mokkulayhteys vastassa, niin silti voittoja kertyi tappiota huomattavati enemmän. Voittaminen ei siis itselleni tuonut mielihyvää, vaan sujava pelaaminen (ja isot niitit)
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sama juttu minulla, ei sillä tuloksella ole niinkään merkitystä kunhan pelistä pystyy nauttimaan. Tällä hetkellä ei.
Poikkeuksena eshl.
Tämä. Itse olen pelannut nyt yli vuoden ajan pelkästään EASHL:ää ja se on tehnyt mielenterveydelle hyvää.

Tottakai välillä pomppii vastustajalle, mutta niin pomppii myös omalle joukkueelle. Ei myöskään tarvitse välittää bottien hölmöilyistä juurikaan, kun niitä on kentällä yleensä korkeintaan yksi per puoli.

Lisäksi huutelua vastustajan puolelta tulee äärimmäisen harvoin (käytännössä ei koskaan). 1v1 peleissähän sitä omaa turhautumista ei voi purkaa oikein mihinkään muualle kuin sille vastustajalle, mutta EASHL:ssä voi purkaa turhautumista oman joukkueen kesken, jonka vuoksi ei ole tarvetta huudella vastustajille tyhmyyksiä.

EASHL on minulle ainakin täysin ylivoimaisesti NHL-pelien paras pelimuoto koskaan, ja kun sen makuun pääsee, niin tavalliset 1v1-pelit eivät maistu oikein miltään (tai ainakaan hyvältä). Toki kavereiden kanssa kaljotellessa niitä voi samalla sohvalla tahkota hyvinkin, mutta netissä 1v1-pelit eivät nappaa enää ollenkaan.
 

Bökki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät
Jaa en näköjään ollutkaan, ihan vitun epäansaittua paskaa taas. Huippupaikkoja vaan tulee ja ei mene, vastustaja kerran läpi ja mitä vittua toi maalivahdin räpsäimurointi oikein on?! Vitun käsittämätöntä sontaa.
 

Torsti56

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stars, Blue Jackets
Onko muut yrittäneet noita eliittihaasteita mitkä tuli tuossa Team of The Year haasteissa. Kolmanteen vasta päässyt ja nyt muuttu hankalaks kun pitäis 5 maalia tehdä Sharksia vastaan. Eihän siinä mut vastustaja kun saa kiekon hyökkäyspäässä niin kiekottelee minuutin pois syöttelemällä. Vähän liian vaikeita niille joilla ei ole hyvää joukkuetta.
 

Ukko16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs
pitäis 5 maalia tehdä Sharksia vastaan
Itse sain 2 maalia, jonka jälkeen botti otti veskan pois. Tein kolmannen ja annoin tehdä 3-1. Taas botilla veska pois ja samaa uusiksi kunnes 5 maalia. Botti ottaa veskan pois noin 1:10 kohalla jos on kaks maalia tappiolla
 

Torsti56

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stars, Blue Jackets
Joo tarkalleen 1:12 mutta sain vaan yhen tehtyä kahdessa erässä kun meinasin just sillä taktiikalla vetää että antaa ottaa maalivahdin pois. Ei kyl mitenkään jaksa yrittää niitä kahta kultakeräilykorttia kun pitäis munat huurussa pyöritellä tatteja (paska joukkue).
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo-o miten voikin mennä niin tunteisiin.

Seitsemän Ikonikorttia oli hallussa. Kova kiima saada Paul Coffey puolustukseen ja olin jo paikan oikein synergioita myöten ukolle pedannut itsevarmana, että kyllähän minä sen nyt tuosta setistä saan, kun noita 89ovr ikoneita taitaa olla se seitsemän ja neljästä kortista pääsee valitsemaan. Seuraavaksi parhaana vaihtoehtona sitten Howie Morentz.

No miten kävi? Ei tullut Coffeyta. Eikä tullut vittu edes Morentzia saatana.

Plante, Robinson, Statsny ja Dionne.

Plante - maalivahti. Ei kiitos.
Robinson - ihan okei puolustusstatsit, mutta nopeudet 84 sun muuta, niin ei kiitos.
Statsny - ihan hyvä tasainen kortti, mutta en silti rupea perus kultakortti Kanen, Crosbyn tai McDavidin tilalle ottamaan laituriksi.

Valitsin sitten Dionnen. Onhan tuo ihan kiva pikkuväkkärä, mutta ei tuo jotenkin mitenkään kummoiselta tunnu sen mitä pelannut. Hyvä tasainen kortti, ei muuta.

Tuli ihan totaalinen ulospuhallus tuon pettymyksen jälkeen. Nyt sitten pitäisi jostain yrittää raapia se seitsemän korttia lisää, koska minähän se helvetin Coffeyn saan vielä!

Ja tosiaan Lemieux ja Gretzky jo tehtynä, joten onhan tätä peliä kyllä hinkattukin.
 

sidney

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans,KalPa sekä HIFK
Oon ihan turisti tuossa korttien keräilyssä. Onko olemassa jokin paikka mistä noiden keräilystä sais lueskella tai oppia. 6-divarissa justiinsa keppuroin, mutta joukkuetta pitöis saada paremmaksi.
 

Silky_hands

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans, Washington Capitals
Onko muut yrittäneet noita eliittihaasteita mitkä tuli tuossa Team of The Year haasteissa. Kolmanteen vasta päässyt ja nyt muuttu hankalaks kun pitäis 5 maalia tehdä Sharksia vastaan. Eihän siinä mut vastustaja kun saa kiekon hyökkäyspäässä niin kiekottelee minuutin pois syöttelemällä. Vähän liian vaikeita niille joilla ei ole hyvää joukkuetta.

Itse yritin tuota kaksi kertaa ja toisella tärppäsi. Ensimmäisellä kerralla tein jo 4 ihan veskarille, mutta tilanteen ollessa 4-0 autoin konetta liikaa tekemällä pari omiin (jotta saisin koneen maalin tyhjäksi) ja sehän innostui siitä niin että mätti itse vielä 3 maalia lisää ilman, että kerkesin kissaa sanoa. Toisella kerralla sitten 4 veskarille jälleen ja vahingosta viisastuneena hoidin viidennen tyhjiin paremman puolustuspelin saattelemana.

Hiukan turhauttavia nuo kyllä ovat, kaksi kultakeräilykorttia vaan on aika arvokas palkinto, paljon parempia kuin huonot pakat tai 84 ovr pelaajat yms. Muutenkin olen siirtynyt ikonikeräilykorttien keräilystä kultakeräilykortteihin, koska kaikki eventit pyörivät niiden ympärillä.
 
Eilen pelasin Hockey ultimate teamia. Peli oli muuten tasainen mutta vastustaja oli keksinyt keinot laittaa kiekon längistä sisään syöttämällä ja teki tällä tavoin minulle 3 maalia ennen kuin lähdin pelistä pois. Pelaaja oli xbox onella joku valkoinenvaari tai joku vastaava Kärppien paidalla pelasi.

Kysymys kuuluu: onko mitään tehtävissä että voin välttyä tälläiseltä tilanteelta, tämä oli ensimmäinen kerta tässä versiossa kun tulee tälläinen vastustaja vastaan.. rivalissa siis tämä.
 

Kaiparaitis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets
Eilen pelasin Hockey ultimate teamia. Peli oli muuten tasainen mutta vastustaja oli keksinyt keinot laittaa kiekon längistä sisään syöttämällä ja teki tällä tavoin minulle 3 maalia ennen kuin lähdin pelistä pois. Pelaaja oli xbox onella joku valkoinenvaari tai joku vastaava Kärppien paidalla pelasi.

Kysymys kuuluu: onko mitään tehtävissä että voin välttyä tälläiseltä tilanteelta, tämä oli ensimmäinen kerta tässä versiossa kun tulee tälläinen vastustaja vastaan.. rivalissa siis tämä.
Eipä siinä pelimuodoissa oikein muuta pysty tekemään, kuin pelata niitä vastaan. Tietysti voi kokeilla pelata pienemmällä joukkuekokonaisuudella. Itseäni ärsyttää eniten se yhden käden "tuck" harhautus.. Nykyään osa katsoo YouTubesta nämä "glitch" harhautukset ja maalit. Opettelevat sitten pelkästään niitä. Itse pelaan puolustusta suojaa maalia+vetäytyvä, koska sillä ei pääse maalin eteen niin helposti.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kysymys kuuluu: onko mitään tehtävissä että voin välttyä tälläiseltä tilanteelta, tämä oli ensimmäinen kerta tässä versiossa kun tulee tälläinen vastustaja vastaan.. rivalissa siis tämä.
Mitä ihmeen tapaa tässä nyt haet? Kyseisiä maaleja tuskin voi muuten estää, kuin pitämällä huolen siitä, että vastustaja ei pääse kiekon kanssa niille tonteille, mistä niitä maaleja saa tehtyä.

En ole itse törmännyt tällaiseen ja jos sinullekin oli ensimmäinen kerta, niin tuskin kannattaa kauheasti huolestua vastaavasta jatkossa.
 
Mitä ihmeen tapaa tässä nyt haet? Kyseisiä maaleja tuskin voi muuten estää, kuin pitämällä huolen siitä, että vastustaja ei pääse kiekon kanssa niille tonteille, mistä niitä maaleja saa tehtyä.

En ole itse törmännyt tällaiseen ja jos sinullekin oli ensimmäinen kerta, niin tuskin kannattaa kauheasti huolestua vastaavasta jatkossa.
Joo, ehkäpä näin. Oli myös uusi maalivahti kokeilussa ja niillä tuppaa epäonnistumaan ensimmäiset pelit aina. Seuraava peli meni jo paremmin
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös